XXL Nutrition

5x5 Stronglifts: The way to gains

PR heeft niet zoveel zin om erbij te zetten he. Aangezien je elke training PR's haalt met stronglifts.

Maar gratz met je OP. Dat is echt een killer.

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk niet. Als ik die OP niet gehaald had, had ik een deload gedaan van 10%. Als je een deload hebt gedaan en je doet die oefening met minder gewicht, is het geen PR.

Weer gemeten vandaag, mijn vet% is in een weer 0,4% gezakt naar 19,1%. Nice :)

Netjes! Maar weer eens je stats updaten dus. :P

Hey Stickler, heb je ooit enkel de oorspronkelijke compounds genomen zonder die extra assistance oefeningen? Workout A was dan squat, BP en deadlift; workout B weer squat met MP (of OP) en BOR? Of ben je direct met die assistance oefeningen erbij begonnen?

Ik heb mijn lichaam eerst laten wennen, een week of 3. Daarna heb ik het pas toegevoegd. Ik hou het altijd redelijk rustig en ga nooit tot fail :)

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 17:58 ----------

Netjes! Maar weer eens je stats updaten dus. :P

Haha ja, ik blijf bezig :cool:

Ik heb mijn lichaam eerst laten wennen, een week of 3. Daarna heb ik het pas toegevoegd. Ik hou het altijd redelijk rustig en ga nooit tot fail :)

Vond je die assistance-oefeningen nodig of waarom heb je die toegevoegd? Had je energie over of waren de trainingen niet zwaar genoeg? Of geloof je niet dat de BOR, MP, BP, Squat en Deadlift ook armen, core, traps, lats... meetrainen? :-)

Vond je die assistance-oefeningen nodig of waarom heb je die toegevoegd? Had je energie over of waren de trainingen niet zwaar genoeg? Of geloof je niet dat de BOR, MP, BP, Squat en Deadlift ook armen, core, traps, lats... meetrainen? :-)

Ik vind het niet noodzakelijk, ik vind het gewoon lekker. Daarnaast denk ik dat een beetje isolatie op niet al te hoge intensiteit geen kwaad kan. Ik doe ze vanzelfsprekend na mijn compounds dus hebben ook geen directe invloed op de oefeningen die ik daarvoor doe.
Nogmaals, ik vind het gewoon fijn om te doen :)

Ik vind het niet noodzakelijk, ik vind het gewoon lekker. Daarnaast denk ik dat een beetje isolatie op niet al te hoge intensiteit geen kwaad kan. Ik doe ze vanzelfsprekend na mijn compounds dus hebben ook geen directe invloed op de oefeningen die ik daarvoor doe.
Nogmaals, ik vind het gewoon fijn om te doen :)

Oké, fair enough :) Ik volg momenteel gewoon de oorspronkelijke workouts, samen met dips bij A en pull-ups bij B. Zou ook graag wat biceps-werk of abs erbij doen (we hebben allemaal een superdude in ons :p ) maar dat wordt door de meeste stronglift-kenners wel afgeraden, dus weet niet goed wat ik ermee moet. Daarom dat ik het vroeg ;)

De dips en pull-ups zijn assistance en zijn geen vast onderdeel van het schema. Dips pak je je triceps mee, en met pullups pak je je biceps ook lekker mee.

De dips en pull-ups zijn assistance en zijn geen vast onderdeel van het schema. Dips pak je je triceps mee, en met pullups pak je je biceps ook lekker mee.

Dat weet ik, daarom dat ik zeg dat ik ze erbij doen als extra, omdat ik het ook niet kan laten enkel bij de oorspronkelijke workouts te blijven :p

Dat weet ik, daarom dat ik zeg dat ik ze erbij doen als extra, omdat ik het ook niet kan laten enkel bij de oorspronkelijke workouts te blijven :p

Ah op die manier :) Abs pak ik geen extra oefeningen voor, die worden sowieso bij zo'n beetje elke compound aangepakt.

Zo, training twee van deze week. Ging wel aardig.. De vorm op de BOR was de vorige keer niet helemaal goed, dus heb maar gekozen om deze keer met hetzelfde gewicht te doen als vorige keer. De squat helaas niet gehaald, de bench press wel weer een PR gelukkig :)

Squat: 70kg fail
BP: 5x5x57,5kg PR!
BOR: 5x5x63kg
DB Curl: 4x8x 14kg
Rope-pull-down: Standje 20..

Een BOR van 63kg is wel enorm sterk hoor! Damn! Hoeveel graden sta je ongeveer? En gaat de stang bij jou naar je borst of je buik?

Thanks voor je reply!

Mijn bovenlichaam staat parallel met de grond, , recht dus. Eigenlijk zoals is beschreven in de uitleg van het SL-programma. http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/

De barbell gaat naar meer richting mijn navel dan richting mijn borst. Ik denk iets er tussen in..

Na een forse blessure en wat tegenslagen ben ik inmiddels weer een week of 5 aan het trainen met het Starting Strength programma. Ik ga hier weer mijn log bijhouden.

Ik ben qua gewicht weer begonnen vanaf nul en mijn stats zijn nu als volgt:

Squat: 50 kilo
Bench: 50 kilo
Deadlift: 65 kilo
Overhead press: 35 kilo
Row: 45 kilo

Terug
Naar boven