Dusky
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 19
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb mijn lichaam eerst laten wennen, een week of 3. Daarna heb ik het pas toegevoegd. Ik hou het altijd redelijk rustig en ga nooit tot fail![]()
Vond je die assistance-oefeningen nodig of waarom heb je die toegevoegd? Had je energie over of waren de trainingen niet zwaar genoeg? Of geloof je niet dat de BOR, MP, BP, Squat en Deadlift ook armen, core, traps, lats... meetrainen? :-)

Ik vind het niet noodzakelijk, ik vind het gewoon lekker. Daarnaast denk ik dat een beetje isolatie op niet al te hoge intensiteit geen kwaad kan. Ik doe ze vanzelfsprekend na mijn compounds dus hebben ook geen directe invloed op de oefeningen die ik daarvoor doe.
Nogmaals, ik vind het gewoon fijn om te doen![]()
Ik volg momenteel gewoon de oorspronkelijke workouts, samen met dips bij A en pull-ups bij B. Zou ook graag wat biceps-werk of abs erbij doen (we hebben allemaal een superdude in ons
) maar dat wordt door de meeste stronglift-kenners wel afgeraden, dus weet niet goed wat ik ermee moet. Daarom dat ik het vroeg 
De dips en pull-ups zijn assistance en zijn geen vast onderdeel van het schema. Dips pak je je triceps mee, en met pullups pak je je biceps ook lekker mee.

Dat weet ik, daarom dat ik zeg dat ik ze erbij doen als extra, omdat ik het ook niet kan laten enkel bij de oorspronkelijke workouts te blijven![]()
Abs pak ik geen extra oefeningen voor, die worden sowieso bij zo'n beetje elke compound aangepakt.