Spectralio
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 58
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 85kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leuk dat je ff wat laat horen, goed dat je blijft lopen en fietsen!inmiddels al 4 weken niet meer aan KT toegekomen. Het werken in mn huis doet geen goed aan mn algehele spierstelsel. In mn 2 armen is de spier die van mn wijsvinger tot in de achterkant van mn elleboog loopt volledig vermoeid en pijnlijk als ik iets moet vastpakken. Voelt een beetje aan als tenniselleboog als ik andere mensen hun beschrijving mag geloven. Enkel dat ik het tot in mn hand voel en het wel betert als ik een paar dagen relatieve rust geef eraan.
Ben wel blijven fietsen en lopen maar voorlopig geen zware belastende oefeningen meer, de drilboor 10 uur aan een stuk vasthouden om de betonplaat eruit te breken is blijkbaar al belastend genoeg.
inmiddels al 4 weken niet meer aan KT toegekomen. Het werken in mn huis doet geen goed aan mn algehele spierstelsel. In mn 2 armen is de spier die van mn wijsvinger tot in de achterkant van mn elleboog loopt volledig vermoeid en pijnlijk als ik iets moet vastpakken. Voelt een beetje aan als tenniselleboog als ik andere mensen hun beschrijving mag geloven. Enkel dat ik het tot in mn hand voel en het wel betert als ik een paar dagen relatieve rust geef eraan.
Ben wel blijven fietsen en lopen maar voorlopig geen zware belastende oefeningen meer, de drilboor 10 uur aan een stuk vasthouden om de betonplaat eruit te breken is blijkbaar al belastend genoeg.
.Leuk dat je er nog bent en nog wil trainen!momenteel op 85kg, en oorspronkelijk dacht ik op 80 terug met een normaal voedingspatroon te beginnen en beginnen trainen zodanig dat ik volgende zomer er een beetje deftig bij sta. Ik heb ook beslist van mijn abo toch nog minstens een jaar te verlengen en ik krijg stilletjesaan terug zin in trainen, zeker in squatten.
Ik heb veel dingen gelezen over mensen die geen fan zijn van 5x5. Ik wil graag een 3-tal keer per week trainen, waarbij het heel af en toe kan gebeuren dat ik maar aan 2 raak, of dat ik eens 2 dagen na elkaar moet trainen om aan 3 te geraken.
Mijn doelstellingen zullen dan vooral zijn:
- weinig tot geen vet aanzetten (liefst zelfs nog wat verliezen)
- Massa aanzetten is de hoofdzaak, al is kracht natuurlijk leuk meegenomen. Ik heb namelijk klier en vetweefsel laten weghalen in de borststreek maar ben totaal niet tevreden van het resultaat. Ik heb nog altijd boobs, zeker als ik ga zitten en links is mijn tepel ingevallen en ze hebben me verteld dat ze hier niets meer aan kunnen doen. Ik hoop door aanzet extra massa daar, dit beter te kunnen camoufleren.
zouden jullie me dan verder 5x5 aanraden, of 5x5 met aanpassingen? of iets helemaal anders
Leuk dat je er nog bent en nog wil trainen!
1. Je moet SLs (want over die 5x5 hebben we het, toch?) vooral zien als een beginnersprogramma of om er weer in te komen. 2, 3 Maanden SLs voor een goede basis is helemaal niet gek, de vraag is meer wat het goede moment is om te stoppen. Na een paar maanden een beginnersschema kan je overstappen op iets anders, dat kan een van de vele GreySkull LP variaties zijn, dat kan een LB/UB zijn.
Wel denk ik dat er een soort uitgangspunt is dat je met een UB/LB minstens 3x p/w moet trainen om iedere spiergroep 2x per 7-10 dagen te pakken, anders heb je wellicht meer aan FB.
Het staat je natuurlijk vrij om bij het SLs-schema wat oefeningen toe te voegen, maar mijn ervaringen is dat met 3 oefeningen 5x5 je trainingen al behoorlijk lang worden als het gewicht wat uitdagender wordt (en de rustpauzes oplopen). Natuurlijk lost dit zichzelf op wanneer je overstapt op een 3x5.
2. Met jouw gewicht (80 of 85) vs lengte 1.73 ben je, zeker als je (nog!) niet zo veel spiermassa hebt waarschijnlijk wat aan de vette kant. Naar het schijnt is het met een vetpercentage van laag in de 10 mogelijk om aan te komen met een betere spier/vet verhouding, dan met een hoger vetpercentage.
3. Over het algemeen is het met afwisselend matig bulken, matig afvallen makkelijker om je doel te bereiken, maar wellicht heb je nog wat beginnergains in het vat zitten dat recompen mogelijk maakt.
Hoe sta je tegenover het doen van "huiswerk"?
Greyskull schrijft voor dat je iedere dag push ups en chin ups doet (evt. ook wandelen en burpees, afhankelijk van je doelen).
Succes!

2. Het is handig om je vetpercentage wat laag te houden, ivm de verhouding spier/vet die je bijkomt. Als het voor jou werkt bij 80, begin dan daar, als blijkt dat je teveel vet pakt, kan je altijd nog bijstellen en de volgende ronde iets dieper gaan.1. Toen ik op de OHP begon te falen, zat ik toch net boven het uur. Maar toen deed ik nadien nog cardio waardoor het makkelijk 1u40 werd. een beetje meer als een uur wil ik gerust trainen.
2. Ik ben zeker aan de vette kant op dit moment. Maar bij 73kg zou ik volgens BMI ook nog op de bovengrens van vet moeten zitten. En dan ben ik echt wel schrikwekkend mager, zeker op mijn buik. Ik heb van nature iets meer spiermassa als veel mensen, dus 80 leek me een goed punt om stilletjesaan wat rustiger te gaan dieeten.
3. ongetwijfeld heb ik beginnergains, maar een paar jaar geleden heb ik ook eens gedieet tot 73kg, in combi met KT, en ik vond dat het er cava uit zag toen. Al moet ik er wel bijzegggen dat ik wellicht sneller tevreden ben als 99% hier
hmmm in het begin ga ik dat waarschijnlijk doen, maar hoe lang ik dat volhoud, geen idee... moet je cns geen rust hebben op de offdays dan? elke dag pushups lijkt me je cns weinig rust te geven?
2. Het is handig om je vetpercentage wat laag te houden, ivm de verhouding spier/vet die je bijkomt. Als het voor jou werkt bij 80, begin dan daar, als blijkt dat je teveel vet pakt, kan je altijd nog bijstellen en de volgende ronde iets dieper gaan.
3. Misschien doe je jezelf dan wel te kort, maar als je tevreden bent is dat niet erg.
Je doet de huiswerkoefeningen 6 dagen per week, als ik het goed heb, en je doet ze submaximaal.
Je kan dit op verschillende manieren doen en opbouwen, maar hieronder een voorbeeld:
Je kan max 10 reps, 50% is dus 5 reps. Je doet 5x p/d een set van 5 reps. Je voegt iedere week een set tot, tot je op 10 sets zit. Dan voeg je wat reps toe en haal je er wat sets af. Vervolgens voeg je weer iedere week een set toe.
Meer lezen: The Greyskull Methods- A Primer m.n onder C.

2. Met een vp tussen de 12 en 15% reageert je lichaam beter op training, dus uiteindelijk wil je daar misschien uitkomen.bedankt, dat zal ik straks zeker lezen.
2. ik wil zeker tot aan een slank gewicht gaan deze keer, ik dacht vanaf 80 nog verder kunnen door te dalen in VP, als je dat niet optimaal lijkt doe ik misschien beter voort tot de lage 70 getallen eerst?
3. ik heb nog wel wat fotos van die periode, indien gewenst kan ik ze tonen, maar ik ben 100% zeker dat de meesten daar niet tevreden mee zouden zijn![]()