AndroidHealthClinic

6 uur durende shock training rug

jere

Advanced Bodybuilder
Waardering
16
Vetpercentage
10%
IK train al zon 5 jaar en begin al aardig wat massa bij te zetten.
Maar ik heb 1 minpunt met name mijn lats:mad: ,ik heb wel dikte in mijn rug maar niet echt een wijde v -vorm schape .
MIjn slechtste oef zijn chins ;ik weet het het is de basisoef .
IK heb er nogtans al zwaar op getraint maar het komt nie echt goed, ik kan mij met moeite 6 keer optrekken terwijl ik mar 85,kg weeg .
Ik ben er echt beschaamd over :(
Als mijn lats gaan bijtrekken gaat dit mijn algemene fysiek ten goede komen en gaat alles nog veel mooier ogen.

Wat mijn strijdplan betreft om mijn lats te laten groeien is een 6 uur durende shock training.

Deze houd in gedurende 6 uur om de 5 min een set chins uit te voeren

Dus set chins /5min rust /set chins /5min rust/enz(komt op 72 sets in totaal:eek: )
En onder tussen wel wat voeding tot mij nemen gedurende die zes uur
Deze shock training zou ik 1x per maand doen

IK hoop dat dit mijn lichaam laat aanzetten tot groei en zodoende mijn symetrie beter word:D

Heeft er hier iemand ervaring mee met dit trainingssysteem en wat zijn jullie bevindingen hiermee omtrent???

Hier heeft hoop ik niemand ervaring mee. Je breekt er meer mee af dan dat je zou kunnen opbouwen. Niet doen dus.

En staar je niet blind op dat chinnen, er zijn genoeg andere oefeningen. Ik chin nooit en heb ook een redelijke rug.. ;)

Ga gewoon 2-3 keer per week chinnen... Zorg gewoon dat je bv. eerst 30 reps haalt, hoeveel sets maakt niet uit, zoveel als je nodig hebt. En dan opbouwen.

Gebruik HMB, dat is anti katabool en bouwt spiermassa in record tijd op! Toch Brutez? :P

Als je die 6 uur durende training gaat uitvoeren, neem je dan ook nog eten mee naar je sportschool? Ik zou er dan nog een paar rows ingooien. Succes ermee ;)

Begin eens met het posten van je huidige rugschema...

BOR's zijn effectiever op je lats :D

• Topic Starter Topic Starter
huidige rugschema

chins 5sets
front puldown brede greep 5sets
one arm cable row 5sets per arm

herhalingen tussen de 8 en de 12 per set

Ja? Voel ja dat dan ook echt zo? Alsof je heel de dag omhelst wordt zeg maar..

kerel die dat schema uitvond, mogen ze aan z'n testikels aan de ariane hangen ^^

dude je gaat je rug hiermee niet groeien, integendeel:rolleyes:

je hebt een betere triceps/biceps nodig hiervoor, train die dude + squat/deadlift

jere zei:
huidige rugschema

chins 5sets
front puldown brede greep 5sets
one arm cable row 5sets per arm

herhalingen tussen de 8 en de 12 per set
In mijn ogen moet je je wat meer focussen op row oefeningen voor de rug. Wat je eventueel zou kunnen doen is zowel werken aan je chins als jezelf concentreren op rows.

bv:
chins 30 reps (dus niet voor een vaste hoeveelheid sets gaan, maar gewoon zorgen dat je die 30 reps haalt)
barbell rows 3-4 sets
t-bar rows of seated cable rows 3 sets

succes ermee!

jere zei:
IK train al zon 5 jaar en begin al aardig wat massa bij te zetten.
Maar ik heb 1 minpunt met name mijn lats:mad: ,ik heb wel dikte in mijn rug maar niet echt een wijde v -vorm schape .
MIjn slechtste oef zijn chins ;ik weet het het is de basisoef .
IK heb er nogtans al zwaar op getraint maar het komt nie echt goed, ik kan mij met moeite 6 keer optrekken terwijl ik mar 85,kg weeg .
Ik ben er echt beschaamd over :(
Als mijn lats gaan bijtrekken gaat dit mijn algemene fysiek ten goede komen en gaat alles nog veel mooier ogen.

Wat mijn strijdplan betreft om mijn lats te laten groeien is een 6 uur durende shock training.

Deze houd in gedurende 6 uur om de 5 min een set chins uit te voeren

Dus set chins /5min rust /set chins /5min rust/enz(komt op 72 sets in totaal:eek: )
En onder tussen wel wat voeding tot mij nemen gedurende die zes uur
Deze shock training zou ik 1x per maand doen

IK hoop dat dit mijn lichaam laat aanzetten tot groei en zodoende mijn symetrie beter word:D

Heeft er hier iemand ervaring mee met dit trainingssysteem en wat zijn jullie bevindingen hiermee omtrent???

6 uur :eek: volgens mij heb je te veel vrije tijd :D

:eek: Wooooooooooooooow!!! :eek: Beeeeeeeeestachtige training!!!!! :eek:

dit is mss wel in zekere zin vergelijkbaar met turnsters
ook steeds weer belasten maar met je eigen lichams gewicht en voor lange tijden!

ik begrijp dat je 1 set van 6 doet en daarna kapt met chinnen
waarom doe je niet 4 sets van 6

Dan toch de vraag gesteld Jere? :-)

Het lijkt me veel nuttiger in plaats van die 72 sets op 1 dag te doen, en zo weinig nuttig aan de training toe te voegen, bijvoorbeeld naast je gewone splitschema dat je nu doet, rug bijvoorbeeld elke keer mee te nemen.

Zelf ben ik wel een fan van chins, omdat het een mooie compound is, en goed voor de wijdte.

Je komt nu 4x per week he?
ik zou voorstellen 3x per week rug te trainen.

Nu kan je twee richtingen uit...

Ofwel neem je een krachtschema ala Bill Starr, ofwel een hypertrofie-schema ala Hst...

Omdat je core strength wat tekort komt, denk ik dat het nuttiger is eerst een aantal weken daaraan te werken, dus Bill Starr...

Laat me maar weten in Deinze als je geïnteresseerd bent.

6 uur!? WTF!? :eek:
Ik ben heeeeeel nieuwsgierig hoe je het ervaart? Lekker of Hel op aarde?
Persoonlijk geloof ik niet dat dit soort trainingen voor meer spiermassa zorgen.
Dan zou ik eerder het tegenovergestelde doen. Korte zeer intensieve trainingen. En je lats moeten het middelpunt van je training zijn, in je lats-training stop je de meeste energie en de rest van je spieren train je ‘op onderhoud’.

Terug
Naar boven