Ir0n M1ke
Cool Novice
- Waardering
- 0
Ik heb nu 2.5 maand een split programma gedaan van 4 a 5 dagen per week. Daarbij deed ik 3-4 series, 8-12 herhalingen per oefening. Beetje standaard dus. Nu wil ik gaan overschakelen op een combinatie van een 5x5 programma en een split, maar dan 3 dagen in de week. Hierbij pak ik 2 oefeningen 5x5 afwisselend en dan nog 2 isolatie oefeningen per spiergroep die dag. Minder oefeningen kortere herhalingen maar met meer gewicht en iets langere series. Alle oefeningen gaan tot failure of daar in de buurt.
Zo ziet het programma eruit:
Maandag
Benchpress
Front squat .afwisselen 5x5
2 borstoefeningen (varierend van schuin benchpress, liggende cable fly's, achteroverhellend dumbbell drukken en staande cabelfly's) .4x6
2 bicepoefeningen (barbell curl, hammer curl, concentration curl, dumbbell curl zittend op bankje) .4x6
Woensdag
Full Squat
Deadlift .afwisselen 5x5
Optrekken 3x 10
Bent over row 4x6
shrugs 3x8
2 tricepoefeningen (dips, smal benchpress, extensions) 4x6
Vrijdag
Benchpress
Power Clean .afwisselen 5x5
Military press 4x6
Zijwaarts heffen 4x6
(misschien nog 1 schouderoefening)
benen/ of nog een keer biceps/triceps
Dinsdag en donderdag doe ik een halfuur cardio en buikspieren.
Dit zijn mn stats nu:
BP: 70 (5 herhalingen is max) dus denk 1 keer op 80kg
Squat: 90
Deadlift: ben ik pas net mee begonnen met langere herhalingen dus weet ik nog niet echt een max hetzelfde geld voor de powerclean
Lengte: 1.84 meter
Gewicht: 71kg
Doelen:
+4 kg naar de 75kg in lichaamsgewicht (hier heb ik mn voeding ook op afgesteld) Geheel of vooral in spiermassa
Max benchpress en squat tussen de 5 en 10kg verhogen.
Een goed gewicht op de deadlift en powerclean neerzetten.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mn vorderingen en ik zal later ook wat foto's plaatsen zodat de progressie beter is te zien.
Wish me luck
Zo ziet het programma eruit:
Maandag
Benchpress
Front squat .afwisselen 5x5
2 borstoefeningen (varierend van schuin benchpress, liggende cable fly's, achteroverhellend dumbbell drukken en staande cabelfly's) .4x6
2 bicepoefeningen (barbell curl, hammer curl, concentration curl, dumbbell curl zittend op bankje) .4x6
Woensdag
Full Squat
Deadlift .afwisselen 5x5
Optrekken 3x 10
Bent over row 4x6
shrugs 3x8
2 tricepoefeningen (dips, smal benchpress, extensions) 4x6
Vrijdag
Benchpress
Power Clean .afwisselen 5x5
Military press 4x6
Zijwaarts heffen 4x6
(misschien nog 1 schouderoefening)
benen/ of nog een keer biceps/triceps
Dinsdag en donderdag doe ik een halfuur cardio en buikspieren.
Dit zijn mn stats nu:
BP: 70 (5 herhalingen is max) dus denk 1 keer op 80kg
Squat: 90
Deadlift: ben ik pas net mee begonnen met langere herhalingen dus weet ik nog niet echt een max hetzelfde geld voor de powerclean
Lengte: 1.84 meter
Gewicht: 71kg
Doelen:
+4 kg naar de 75kg in lichaamsgewicht (hier heb ik mn voeding ook op afgesteld) Geheel of vooral in spiermassa
Max benchpress en squat tussen de 5 en 10kg verhogen.
Een goed gewicht op de deadlift en powerclean neerzetten.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mn vorderingen en ik zal later ook wat foto's plaatsen zodat de progressie beter is te zien.
Wish me luck
Laatst bewerkt:

misschien met wat meer vet er dan maar bij