MuscleMeat

Breaking News Aanslagen in Parijs.

Lekker belangrijk dat het laf is, IS moet gewoon kapot. Als dat zou kunnen met alleen maar drones of robots dan zou dat alleen maar beter zijn (helaas kan dat nog niet). Je doet hier net alsof IS een eerlijke kans moet verdienen in hun oorlog tegen het Westen. Nee, IS moet gewoon vernietigd worden, liefst zonder teveel onschuldige slachtoffers.

Jij noemt het 'eerlijke kans', ik noem het op een rechtvaardige manier oorlog voeren. Met jouw idee dat alleen het doel telt en het middel er niet toe doet rechtvaardig je indirect ook chemische wapens, het executeren van krijgsgevangen, landmijnen etc... Allemaal heel effectief tijdens een oorlog, maar toch ben ik er tegen.

Als je je eigen idealen tijdens een oorlog uit het oog verliest, waarom dan oorlog voeren om je idealen te beschermen?

allemaal achterlijke dingen in een gedateerd sprookjesboek wordt gelukkig niet door het overgrote deel gelovigen als religie geïnterpreteerd (bv. een ezel neuken, ja dat staat in één ''sprookjesboek'')

dag jan
Dus zij leven niet volgens de regels van de Koran. Geen echte moslims dus.

Dus zij leven niet volgens de regels van de Koran. Geen echte moslims dus.

precies zo denkt IS erover (de minderheid die alles letterlijk neemt)

religie = de interpretatie van de meerderheid. Als de meerderheid boeddhisten seksuele handelingen met ezels goed zou keuren, dan heb je van mij alle recht om die religie achterlijk te vinden. alleen is dit niet het geval

precies zo denkt IS erover (de minderheid die alles letterlijk neemt)

religie = de interpretatie van de meerderheid. Als de meerderheid boeddhisten seksuele handelingen met ezels goed zou keuren, dan heb je van mij alle recht om die religie achterlijk te vinden. alleen is dit niet het geval
De meerderheid? Welke meerderheid? Er zijn zoveel verschillende stromingen. Wel lekker als gelovige trouwens. Beweren dat zo'n boekje de wijsheid in pacht heeft, maar alles wat ons niet aanstaat doen we niks mee. Ze interpreteren Gods woord zoals ze dat zelf willen. Op veel punten is het boek ineens niet meer leidend.

Wat zijn gelovigen toch een achterlijke mong*len.

De meerderheid? Welke meerderheid? Er zijn zoveel verschillende stromingen. Wel lekker als gelovige trouwens. Beweren dat zo'n boekje de wijsheid in pacht heeft, maar alles wat ons niet aanstaat doen we niks mee. Ze interpreteren Gods woord zoals ze dat zelf willen. Op veel punten is het boek ineens niet meer leidend.

Wat zijn gelovigen toch een achterlijke mong*len.

Het lijkt me dat de meerderheid van een bepaald religie, ongeacht de stromingen, fundamenteel hetzelfde over dingen denkt. Die meerderheid.

Laatst bewerkt:
[
hoe durf je in hemelsnaam te beweren dat deze terroristen geen moslims waren, WTF!!

en hoezo heeft het niks met vluchtelingen te maken
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/11/dader_parijs_in_oktober_in_gri.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24742471/___Terrorist_kwam_als_vluchteling_EU_binnen___.html

sommige mensen hebben zo'n grote balk voor hun ogen.
Het zijn extremisten en zij hebben niets te maken met de gewone moslims die evenzeer slachtoffer zijn. Dat is juist de bedoeling van IS dat de dommekloten tussen ons alle moslims op één kam gaan scheren en nog meer gaan stigmatiseren waardoor de dommekloten onder de moslims ook gaan radicaliseren en zich bij hun gaan aansluiten. Jij hebt een balk voor je ogen omdat je het verschil niet kan maken tussen een moslim en een extremistische moslim.

Jij noemt het 'eerlijke kans', ik noem het op een rechtvaardige manier oorlog voeren. Met jouw idee dat alleen het doel telt en het middel er niet toe doet rechtvaardig je indirect ook chemische wapens, het executeren van krijgsgevangen, landmijnen etc... Allemaal heel effectief tijdens een oorlog, maar toch ben ik er tegen.

Als je je eigen idealen tijdens een oorlog uit het oog verliest, waarom dan oorlog voeren om je idealen te beschermen?

Sinds wanneer vechten we oorlogen uit op een eerlijke/rechtvaardige manier?
...Juist, sinds nooit.

Onbegrijpelijk dat mensen het Christendom blijven vergelijken met de Islam. Altijd maar zaken erbij halen van honderden jaren terug wanneer het om Christenen gaat, wtf heeft dat allemaal überhaupt nog van doen met de huidige tijd. 80% vd Christenen komt nooit in een kerk, 100% vd Christenen boeit het geen ruk wanneer iemand een tekening maakt waarop Jezus belachelijk wordt gemaakt en wereldwijd aanslagen plegen op willekeurige onschuldigen zie ik al helemaal niet gebeuren.

De Islam is een ziekte die uitgeroeid moet worden!!
De Islam moet niet uitgeroeid worden. IS moet uitgeroeid worden. De Islam is 700 jaar na het Christendom ontstaan en maakt diezelfde evolutie mee. 700 jaar geleden ging je ook op de brandstapel als je niet gelovig was en de kruisvaarders waren IS van toen. Je kan dus stellen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat binnen een paar honderd jaar de Moslims hun godsdienst zullen beleven zoals de Christenen nu. Ik volg geen enkele godsdienst omdat ik godsdienst bullshit vind en omdat ik "geloven in een God" absurd vind.

Onbegrijpelijk dat mensen het Christendom blijven vergelijken met de Islam. Altijd maar zaken erbij halen van honderden jaren terug wanneer het om Christenen gaat, wtf heeft dat allemaal überhaupt nog van doen met de huidige tijd. 80% vd Christenen komt nooit in een kerk, 100% vd Christenen boeit het geen ruk wanneer iemand een tekening maakt waarop Jezus belachelijk wordt gemaakt en wereldwijd aanslagen plegen op willekeurige onschuldigen zie ik al helemaal niet gebeuren.

Waarom wordt je geen huurling en ga je ginder tegen IS vechten ipv staan roepen.

Sinds wanneer vechten we oorlogen uit op een eerlijke/rechtvaardige manier?
...Juist, sinds nooit.

Wat een onzin. Heeft Rusland kernwapens ingezet in Oekraïne? Waterboard Amerika nog? Nee! Dat is omdat het immoreel is, niet omdat het niet zou kunnen helpen de oorlog te winnen. De grens ligt natuurlijk wel voor iedereen ergens anders, maar dat wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn. Zelfs IS heeft gevangen christenen vrijgelaten. De Koran mag dan heel gewelddadig zijn, ook die kent regels in tijden van oorlog:

“En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen los te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd.” Soera 47 vers 4

Waarom wordt je geen huurling en ga je ginder tegen IS vechten ipv staan roepen.

Omdat dat jammer genoeg illegaal gemaakt is door de Belgische wetgever.
In NL zijn er een paar motobendes dit wel gaan doen en die vallen dan niet onder de huurlingenwet.
Maar als je als Belg een paar IS'ers zou afknallen, dan wordt je harder gestraft dan een pedofiele clown uit peer welke 8 minderjarige slachtoffers gemaakt heeft ...

De Islam moet niet uitgeroeid worden. IS moet uitgeroeid worden. De Islam is 700 jaar na het Christendom ontstaan en maakt diezelfde evolutie mee. 700 jaar geleden ging je ook op de brandstapel als je niet gelovig was en de kruisvaarders waren IS van toen. Je kan dus stellen dat de geschiedenis zich herhaalt en dat binnen een paar honderd jaar de Moslims hun godsdienst zullen beleven zoals de Christenen nu. Ik volg geen enkele godsdienst omdat ik godsdienst bullshit vind en omdat ik "geloven in een God" absurd vind.

De redenen en het ontstaan van het fanatieke Christendom zijn in de verste verte niet te vergelijken met die van de Islam.
En al helemaal is de toekomst ervan niet te voorspellen.

zullen we de daden er dan maar bij halen van blanke Europeanen, dan hoeven we iig niet 100 jaar terug in de tijd. De apartheid in Zuid Africa is pas 20 jaar geleden afgeschaft.

Wat een onzin. Heeft Rusland kernwapens ingezet in Oekraïne? Waterboard Amerika nog? Nee! Dat is omdat het immoreel is, niet omdat het niet zou kunnen helpen de oorlog te winnen. De grens ligt natuurlijk wel voor iedereen ergens anders, maar dat wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn. Zelfs IS heeft gevangen christenen vrijgelaten. De Koran mag dan heel gewelddadig zijn, ook die kent regels in tijden van oorlog:

“En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen los te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd.” Soera 47 vers 4

Juist... Rusland heeft idd de nood aan kernwapens om Oekraïne op de knieën te krijgen moesten ze daar ambitie voor hebben. Als ze willen staan ze morgen in Kiev en ws veel verder ook.
Je doet wat nodig om te winnen, maar wat is het nut om kernwapens in te zetten als je een conventionele oorlog met 2 vingers in je neus kan winnen. Wat een kut argumenten.

En ja 'murica zal zeker niet meer waterboarden en dergelijke :rolleyes:

Hiermee keur ik geen grenzeloos (onnodig) geweld goed.
100 jaar geleden zou dat gebied naar het stenen tijdperk zijn gebombardeerd. Het is niet dat we hier geen vooruitgang op maken.

[

Het zijn extremisten en zij hebben niets te maken met de gewone moslims die evenzeer slachtoffer zijn. Dat is juist de bedoeling van IS dat de dommekloten tussen ons alle moslims op één kam gaan scheren en nog meer gaan stigmatiseren waardoor de dommekloten onder de moslims ook gaan radicaliseren en zich bij hun gaan aansluiten. Jij hebt een balk voor je ogen omdat je het verschil niet kan maken tussen een moslim en een extremistische moslim.
Wanneer zijn ze extremistisch dan? Wat vinden gewone moslims van halal slachten? Of sharia wet met stenigingen en handen afhakken? Kindbruiden? Doden van homos en joden? Gelijke rechten voor vrouwen? Waar ligt die grens precies? Ik vind halal slachten namelijk al extreem respectloos voor leven, barbaars.

If Islam was a religion of science and peace, extremist Muslims would be extremely peaceful and extremely scientific.

Terug
Naar boven