XXL Nutrition

Aantal minuten rust

Voor de echte liefhebbers:

ATP management within the cell. Schematic representation of mechanisms of ATP synthesis and storage inside the cell. Glycolysis is represented in the yellow and blue boxes, the TCA cycle by the green circle, and oxidative phosphorylation in the orange box. Reduction of pyruvate to lactate is represented inside the red dotted rectangle. Hypothetical contacts between ATP storage vesicles and mitochondria, with preferential ATP transfer, are shown within the red dotted circle

1705951260230.png

Kan het niet ook een voordeel hebben als de spier nog niet helemaal is hersteld?
De meeste mensen kijken tegenwoordig op hun telefoon, meer dan dat ze trainen.

Ik zou van een oefening met 100kg op 9rpe liever 8 8 7 reps maken dan 8 6 4. Wil je minder rusten, gaat het reps kosten terwijl je even zwaar traint qua rpe

Kan het niet ook een voordeel hebben als de spier nog niet helemaal is hersteld?
Absoluut, maar het hangt er maar net vanaf welke methodiek je wilt gebruiken en wat je exacte doelen zijn.

Onvolledig herstel wordt vaak toegepast bij protocollen waar de factor toename densiteit en onvolledig herstel worden gebruikt als trainingsprikkels.

Voorbeelden genoeg, zoals cluster sets, pauze rep sets en myo reps.

Onvolledig herstel wordt vaak toegepast bij protocollen waar de factor toename densiteit en onvolledig herstel worden gebruikt als trainingsprikkels.
Nu ben ik erg nieuwsgierig naar in hoeverre jij onvolledig herstel over het algemeen als gunstige trainingsprikkel ziet.
Volgens mij is leren herstellen een belangrijke basis om vordering te kunnen blijven maken.

Ik zou van een oefening met 100kg op 9rpe liever 8 8 7 reps maken dan 8 6 4. Wil je minder rusten, gaat het reps kosten terwijl je even zwaar traint qua rpe
Als je de gewonnen tijd gebruikt om er nog een setje achteraan te knallen ben je er ook weer qua volume.

Laatst bewerkt:
Er is bewijs voor dat vrouwen op hoger percentage van hun 1rm kunnen trainen dan mannen.

Er zijn zeker verschillen. Dit is wel een leuk artikel:

Dit allemaal los van individuele verschillen. Ik kan ook wat beter reppen dan Maxen. Niet gek als je weet dat ik ook 2-3x per week ga hardlopen en fietsen. Mijn aerobe systeem is goed ontwikkeld en kan als het goed is vrij snel atp aanvullen. Ook heb ik meer glycogeen beschikbaar dan mensen die geen cardio doen.

Het plaatje van 3xl is gemiddeld en dus geldt dat dit voor de meeste mensen ongeveer zo geldt.

Er is best bewijs dat cardio (maar niet hardlopen) goed is voor je krachttrainingen.

Dankjewel voor de informatie :thumb:

Sommige van die dingen doe ik ook wel tussen de zware compounds. Wat stretchen, m'n volgende lift visualiseren.
Maar tussen m'n sets door cardio lijkt mij nogal ongewenst. En posen doe ik niet.

Maar ik zie mijzelf niet mijn volgende lift visualiseren als ik buik train.. of wanneer ikm biceps of legcurls doe.

Persoonlijk rust ik op gevoel en luister ik naar mijn lichaam. Let ook op mijn hartslag. Merk wel met zware lifts meer de tijd nodig heb om te herstellen.
Sommige van die dingen doe ik ook wel tussen de zware compounds. Wat stretchen, m'n volgende lift visualiseren.
Maar tussen m'n sets door cardio lijkt mij nogal ongewenst. En posen doe ik niet.

Maar ik zie mijzelf niet mijn volgende lift visualiseren als ik buik train.. of wanneer ikm biceps of legcurls doe.
Niet af en toe flexen?

En aangezien mijn gym vol zit met allerlei aandachtsgeile instagram sl*ttebakken die de hele tijd foto's van zichzelf zitten te maken word ik ook niet bepaald vrolijk om rond te kijken. Vooral aangezien sommige nog minderjarig zijn ook.

Ik flex wel eens mijn pens als men te lang een apparaat bezet houdt.

*Pens, niet penis. :roflol:. Het was geen typo.

Anyways. Lekker belangrijk wat anderen doen in de gym, zolang ze maar niet te lang apparaten bezet houden.

Anyways. Lekker belangrijk wat anderen doen in de gym, zolang ze maar niet te lang apparaten bezet houden.
En aangezien mijn gym vol zit met allerlei aandachtsgeile instagram sl*ttebakken die de hele tijd foto's van zichzelf zitten te maken word ik ook niet bepaald vrolijk om rond te kijken. Vooral aangezien sommige nog minderjarig zijn ook.

Ik flex wel eens mijn pens als men te lang een apparaat bezet houdt.

*Pens, niet penis. :roflol:. Het was geen typo.
Tijd om te gaan cutten maatje! Dan hoef je niet met je pens te flexen maar met je abs 💪🏼

Terug
Naar boven