XXL Nutrition

aas en bodybuilding gevaarlijk vs normaal

Ik rook niet, drink niet,gebruik geen drugs, eet gezond etc, neem wel af en toe een licht kuurtje...

wat is gezonder???

Een licht kuurtje en verder gezond leven???

Of je elk weekend helemaal de t*ring in zuipen en je helemaal kapot roken en eventueel nog drugs erbij gebruiken en k*t eten???

WAT IS SLECHTER???

Ik weet wel wat slechter is ;).

Wat denken jullie???

.

• Topic Starter Topic Starter
als je aids, kanker of brandwonden hebt dan is het waarschijnlijk iets minder ongezond

Dat snap ik zelf ook wel man :p

waarom heb je trouwens discussies met je pa over AAS als je 16 bent?

Omdat ik elke dag disussies met mijn pa heb, zo gaat dat in mijn familie (vooral pa en ik dan). Toen hadden we het over bbing, en zeg dat naar mijn idee een bodybuilder met 5x p/w en goede voedding gezonder leeft dan een gemiddeld mens in Nederland. Waarop hij vraagt of ik dat nog steeds vind als je een kuurtje pakt.

Let op mijn woorden. Als ts 18 is gaat de spuit er in. Echt zo een typisch figuur

Kan je niet op kruisje klikken? Ten eerste ben ik totaal niet zo'n persoon, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Als je niks zinnigs te posten hebt en je alleen maar een opmerking naar mij toe maakt kan je naar mijn idee beter gewoon niks antwoorden.

16 jaar oud.. je mag niet eens een topic openen man.

Waarom zou dat niet mogen? Als ik gewoon mijn kennis wil vergroten is dit toch juist intressant?

Het is niet gezond en dat moet je ook nooit proberen te verdedigen in een discussie. Wat je wel kan doen is het relativeren door te verwijzen naar andere gewoonten die mensen hebben, en die volgens statistieken véél schadelijker en vooral véél dodelijker zijn.

Heb je een paar voorbeelden? Dit is wat ik dus zoek.

no offence, maar hoezo is dit topic nog open T? is forum regels staat duidelijk dat je onder de 17 niet mag posten

zucht.

De vraag ging er niet over dat hij zelf wilt gaan gebruiken, meer over een discussie rond de gezondheid. Ik vind dat informatie geven dan nuttiger is dan een slotje.

Maar indien nodig gooien we hier nog wel een slot op.

Dankje voor deze post, jij snapt het.

Ik rook niet, drink niet,gebruik geen drugs, eet gezond etc, neem wel af en toe een licht kuurtje...

wat is gezonder???

Of je elk weekend helemaal de t*ring in zuipen en je helemaal kapot roken en eventueel nog drugs erbij gebruiken en k*t eten???

WAT IS SLECHTER???

Wat denken jullie???

.

Precies, maar waar ligt de grens?

hoe komt het toch dat vooral de mensen die AAS gebruiken altijd naar andere moeten wijzen naar hun leefgewoontes. Of een paar kuurtjes in een jaar gezonder is dan een levensstijl van ongezond eten, drugs, drank etc , kan je nooit bepalen omdat er nog duizend andere factoren meespelen..En wat is de definitie van gezond??

Iedereen hoopt natuurlijk dat kuren minder schadelijk is dan een ''echte'' ongezonde levensstijl zodat iedereen het nog een beetje kan verantwoorden en goedpraten naar zich zelf toe. Beter gewoon doen waar jij je goed bij voelt..

hoe komt het toch dat vooral de mensen die AAS gebruiken altijd naar andere moeten wijzen naar hun leefgewoontes. Of een paar kuurtjes in een jaar gezonder is dan een levensstijl van ongezond eten, drugs, drank etc , kan je nooit bepalen omdat er nog duizend andere factoren meespelen..En wat is de definitie van gezond??

Iedereen hoopt natuurlijk dat kuren minder schadelijk is dan een ''echte'' ongezonde levensstijl zodat iedereen het nog een beetje kan verantwoorden en goedpraten naar zich zelf toe. Beter gewoon doen waar jij je goed bij voelt..

Omdat anderen ook altijd naar AAS gebruikers wijzen, duh.

Verder wel eens met je.

Er is genoeg data te vinden in de statistieken om dat aan te tonen hoor. AAS-gebruik is nu eenmaal minder schadelijk dan alcohol, drugs, of teveel en ongezond eten. Dat is geen excuus maar een feit.

En daar hoef je geen AAS-gebruiker voor te zijn. En waarom mensen er naar verwijzen? Omdat zoals hierboven gezegd anderen erover beginnen...

AAS is ongezonder. Laat de gemiddelde niet trainende mens die zich 2x per week te pletter zuipt zn bloedwaarden zien en er zal niet mis mee zijn.

Dat beeld wordt bij aas al snel anders. Hormonale waarden in de war, in tweede instantie cholesterol om zeep en in geval van orals al gauw verhoogde leverwaarden.

Conclusie: AAS is een grotere aanslag op je lichaam dan 'normaal' leven.

Bovenstaande nevenwerkingen hoeven daarom niet bij iedereen voor te komen, maar komen in de praktijk wel frequent voor.

Omdat anderen ook altijd naar AAS gebruikers wijzen, duh..

Zoals wie? het klopt dat anabole vaak zeer negatief en propaganda achtig in het nieuws komt, met name in amerika. Maar ik heb nog nooit een junkie met 1 nier en een kapotte lever horen roepen van ''ja en en die marcel3000 dan!!!, die ken er ook wat van'' :)

AAS is ongezonder. Laat de gemiddelde niet trainende mens die zich 2x per week te pletter zuipt zn bloedwaarden zien en er zal niet mis mee zijn.
Dat beeld wordt bij aas al snel anders. Hormonale waarden in de war, in tweede instantie cholesterol om zeep en in geval van orals al gauw verhoogde leverwaarden. Conclusie: AAS is een grotere aanslag op je lichaam dan 'normaal' leven.
Hehe, nee zo simpel is het niet.

Valt wel mee vind ik. Kijk naar pro's van vroeger, meesten worden gewoon best oud, zitten uiteraard altijd een paar uitzonderingen bij. Daarbij gebruikten die gasten veel meer en waren die een veel langere tijd van hun leven bezig met AAS dan iemand die gedurende 10 jaar in zijn leven 1 of 2x per jaar kuurt.

Er is genoeg data te vinden in de statistieken om dat aan te tonen hoor. AAS-gebruik is nu eenmaal minder schadelijk dan alcohol, drugs, of teveel en ongezond eten. Dat is geen excuus maar een feit.

Maar hoe vergelijken ze dat dan? iemand die 5 jaar rookt en iemand die 5 jaar ON is of in welke context moet ik dat dan zien

Let op mijn woorden. Als ts 18 is gaat de spuit er in. Echt zo een typisch figuur
Ben je dan jelly dat een 18 jarige een beter fysiek heeft? Het is jouw lichaam toch niet, laat hem lekker doen wat hij wilt. Ik kuur liever 2x per jaar dan andere drugs te gebruiken of heel me leven te roken.

aas is ongezond zoals bijna alle andere dingen in het leven. Als je gewoon fatsoenlijk ermee omgaat en 2 tot 3 kuurtje per jaar neemt die ook niet achterlijk gedoseerd zijn hoef je geen enkel seconden wakker te liggen.

Hehe, nee zo simpel is het niet.

Tja, dat zijn de enigste objectieve parameters die er zijn. Je hebt ook nog dingen als verslavingsgevoeligheid maar dat is bij AAS ook zeker een feit.

Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die ooit eens 1 stevige kuur gingen doen... En een paar jaar later zitten ze dan yearround op HGH...

wat is gezonder???

WAT IS SLECHTER???

Wat denken jullie???

.
Prima reply , maar dat was de vraag niet ;)

Dat beeld wordt bij aas al snel anders. Hormonale waarden in de war, in tweede instantie cholesterol om zeep en in geval van orals al gauw verhoogde leverwaarden.

Conclusie: AAS is een grotere aanslag op je lichaam dan 'normaal' leven.

Bovenstaande nevenwerkingen hoeven daarom niet bij iedereen voor te komen, maar komen in de praktijk wel frequent voor.

Frequent gebruik van tabak en alcohol zijn veel schadelijk en dodelijker dan AAS. Toch wordt er op AAS neergekeken door een geschept beeld.

heej het hoort bij bodybuilding maar eerlijk: ik geef iemand die zijn hele leven rook zuipt en snuift langer als iemand die zijn hele leven 2 a 3 x per jaar kuurt maargoed.

en ja gebruikers zullen het vaak relativeren en als je heel veel en vaak gebruikt relativeer je nog iets meer want anders had je allang moeten stoppen

maargoed met niets is er garantie dat je 50 60 70 80 90 haalt. garantie heb je zoiezo niet anders was het een makkelijke keuze.

van de oude garde ken ik wel wat 50+-ers met wat problemen die op hun 45ste nog rondliepen alsof ze 20 waren. ok sommige gebruikten naast aas ook andere drugs:)

Tja, dat zijn de enigste objectieve parameters die er zijn. Je hebt ook nog dingen als verslavingsgevoeligheid maar dat is bij AAS ook zeker een feit.

Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die ooit eens 1 stevige kuur gingen doen... En een paar jaar later zitten ze dan yearround op HGH...
Dat zijn geen objectieve parameters, omdat je daar geen enkele conclusie uit kan vormen. Je moet kijken naar de uiteindelijke effecten van gangbaar gebruik binnen groepen mensen. Als we het hebben over het aantal (dodelijke) gevallen van cirrose, hart- en vaatziekten, diabetes, overgewicht, kanker en zelfs indirecte problemen zoals ongevallen of agressie dan zie je bij de oorzaken altijd alcohol, drugs, roken, ongezond eten. Anabole steroïden zijn simpelweg irrelevant in de cijfers.

AAS-gebruikers zitten doorgaans ver boven de dosis die nodig is bij een normale therapie, toch staan daar (afgaande op de statistieken) op lange termijn veel minder schadelijke effecten tegenover in vergelijking met overmatig alcoholgebruik, roken, teveel en ongezond eten, of gebruik van hard drugs. Je moet daar niet eens over discussiëren, iedereen kan de statistieken nakijken en zelf vaststellen hoe klein het effect van AAS is op de volksgezondheid en hoe klein het aandeel is bij doodsoorzaken, zowel nationaal als internationaal. Dat heeft ook niets te maken met de grootte van de groep, want we spreken over het percentage binnen een groep. Er zijn zowel buiten als binnen de groep van gebruikers zeer weinig sterftes, zeer weinig chronisch zieken, zeer weinig gevallen van bloedwaarden die wijzen op een ongezond lichaam zodra zij herstelt zijn van een kuur.

Een aantal opmerkingen over je vorige post:

- Je vergelijkt de persoon die 8-10 weken kuurt met de persoon die zich levenslang 2x per week 'te pletter drinkt'. Dit zegt natuurlijk weinig, want we weten niet hoe die personen verder leven. Het is best mogelijk dat alleen het feit dat de persoon die kuurt naar de sportschool gaat en schonere voeding eet, hem gezonder maakt dan de persoon die 2x per week overmatig veel alcohol drinkt en niet die gezonde gewoonten heeft.

Maar laten we even die variabele weglaten, we nemen een tweeling die elke dag sport, en gezond eet. Ze roken niet, gebruiken geen drugs of medicijnen, ze hebben weinig stress, geen erfelijke aandoeningen, kortom gezonde mensen. De ene gebruikt 3x per jaar een AAS-kuur op een verantwoorde en zo gezond mogelijke manier, de andere drinkt 2x per week (vermoedelijk in het weekend) een grote hoeveelheid alcohol.

Laten we eens kijken naar de drinker. Naast het grote risico op cirrose, onherstelbare hersenbeschadiging, hart- en vaatziekten, overgewicht, hoger oestrogeen, lager testosteron, maagvliesontsteking, erectiestoornissen, verminderde spermakwaliteit, is er ook een groot risico op agressief en asociaal gedrag, huiselijk geweld en verkeersongevallen. Opnieuw: al deze gevolgen zijn perfect aan te tonen in de statistieken en overmatig alcoholgebruik is één van de belangrijkste oorzaken van ziekte en sterfte:

• Alcohol en verkeer: 225 doden en 3400 ernstig gewonden per jaar.
  • Aantal doden door privé-ongevallen (verdrinking, van de trap vallen): 80 per jaar.
  • Aantal doden door alcohol veroorzaakte kanker: 2230 per jaar.
  • Aantal doden door andere alcoholziekten met name leverziekten: 700 per jaar.
  • Aantal opnamen in de verslavingszorg en elders: 30.000 per jaar.
  • Aantal doden door geweld op straat waarbij er een verband was met alcohol: enkele tientallen.
  • Tijd die de politie besteedt aan alcoholzaken: 22%.
  • Het totaal aantal doden door alcoholgebruik ligt jaarlijks tussen de 3000 en 4000. Als je de slachtoffers die elk jaar vallen optelt kom je aan een enorm aantal. Het alcoholgebruik is sinds de jaren '60 enorm gestegen. Mogelijk dat sinds die tijd al zo'n 100.000 doden als gevolg van alcohol zijn gevallen.

(Bron: KPMG, 2001)

Dit is alleen in Nederland. De globale cijfers zijn een veelvoud hiervan.

De schadelijkheid van alcohol met die van AAS vergelijken, en stellen dat AAS schadelijker zijn, is niet alleen lachwekkend, het bewijst ook dat je je totaal niet verdiept hebt in de cijfers.

Nu, zijn AAS dan onschadelijk? Nee, natuurlijk niet. AAS zijn medicijnen die een negatief effect hebben op processen in het lichaam. Mensen kunnen onomkeerbare gezondheidsschade oplopen of in extreme gevallen sterven. Maar de reële schadelijkheid wordt keer op keer overschat. AAS zijn minder schadelijk dan roken, de meeste soft- en harddrugs, teveel en ongezond eten en drinken, en nog heel wat andere slechte gewoonten die sociaal beter aanvaard zijn.

Wat wij op DBB willen bereiken, is een realistische, objectieve kijk op het gebruik van middelen. Wij moedigen het gebruik van AAS nooit aan, net zoals we het verspreiden van verkeerde en misleidende informatie proberen te voorkomen.

heej het hoort bij bodybuilding maar eerlijk: ik geef iemand die zijn hele leven rook zuipt en snuift langer als iemand die zijn hele leven 2 a 3 x per jaar kuurt maargoed.

en ja gebruikers zullen het vaak relativeren en als je heel veel en vaak gebruikt relativeer je nog iets meer want anders had je allang moeten stoppen

maargoed met niets is er garantie dat je 50 60 70 80 90 haalt. garantie heb je zoiezo niet anders was het een makkelijke keuze.

van de oude garde ken ik wel wat 50+-ers met wat problemen die op hun 45ste nog rondliepen alsof ze 20 waren. ok sommige gebruikten naast aas ook andere drugs:)

Sorry man, bullshitpost.
Behalve het dikgedrukte.

Terug
Naar boven