XXL Nutrition

aas en bodybuilding gevaarlijk vs normaal

• Topic Starter Topic Starter
Vallen er geen doden door een overdosis aas? Of mensen die waanbeelden krijgen en dan zelfdoding doen? Of alle gevolgen daarvan dan?

Zal natuurlijk ook wel lastig aan te tonen zijn aangezien je geen aas test krijgt als je dood gaat dan :o

Met hormonen spelen blijft een roulette, vergeet dit niet.
alles, maar ook alles word door hormonen geregeld in ons lichaam.
Het is en blijft ongezond, maar te veel drank en ongezonde voeding kan ook slecht zijn.

1. Alles met een TE is niet goed
2. Sommige roken al 30 jaar en krijgen geen longkanker, sommige roken niet en krijgen dit wil.

Het is en blijft een gok, maar een gok kan je altijd min of meer onder controle houden door de inzet te beperken.

Als je dus af en toe eens een kuurtje Test only doet
Met weinig of geen orals, en gezond leeft en NIET eenzijdig dieet en niet TE veel eiwitten in je dieet neemt; kan het allemaal niet zoveel kwaad, natuurlijk te zien wat jou cellen je te bieden hebben in de toekomst.

De gouden midden weg blijft nog altijd de beste, maar velen kunnen niet stoppen eenmaal ze vooruit gang boeken.
Ik droom er nog steeds van om terug te cyclen btw.

Luke Wood / andreas Munzer / art atwood
Maar goed, blijft speculating

AAS is ongezonder. Laat de gemiddelde niet trainende mens die zich 2x per week te pletter zuipt zn bloedwaarden zien en er zal niet mis mee zijn.

Dat beeld wordt bij aas al snel anders. Hormonale waarden in de war, in tweede instantie cholesterol om zeep en in geval van orals al gauw verhoogde leverwaarden.

Conclusie: AAS is een grotere aanslag op je lichaam dan 'normaal' leven.

Bovenstaande nevenwerkingen hoeven daarom niet bij iedereen voor te komen, maar komen in de praktijk wel frequent voor.

Laat mensen die elke week 2 keer flink zuipen maar eens bloedwaardes afnemen en een lever scan maken. Ze zullen zien dat ze een vervette lever hebben, GT, ASAT en ALAT waardes zullen om zeep zijn, cholesterol waardes zullen gestegen zijn en zo zijn er nog een 5 tal bloedwaardes welke buiten de referentiewaardes zullen vallen. En als je denkt dat alcohol geen invloed heeft op je hormonale toestand zit je fout. Daarnaast maakt alcohol nog zoveel meer kapot en verstoord het nog zoveel meer in je lichaam, dat ik veilig durf te zeggen dat flink alcohol nuttigen schadelijker is dan AAS.

Laat mensen die elke week 2 keer flink zuipen maar eens bloedwaardes afnemen en een lever scan maken. Ze zullen zien dat ze een vervette lever hebben, GT, ASAT en ALAT waardes zullen om zeep zijn, cholesterol waardes zullen gestegen zijn en zo zijn er nog een 5 tal bloedwaardes welke buiten de referentiewaardes zullen vallen. En als je denkt dat alcohol geen invloed heeft op je hormonale toestand zit je fout. Daarnaast maakt alcohol nog zoveel meer kapot en verstoord het nog zoveel meer in je lichaam, dat ik veilig durf te zeggen dat flink alcohol nuttigen schadelijker is dan AAS.

Schade door alcohol is overrated, tenzij je echt een alcoholieker bent.

Heb zelf in mn jonge jaren eens een test laten doen omdat ik niet zeker was van mn lever: Ik dronk twee, drie keer per week totdat ik blackouts had (20-25 bier, anderhalve fles sterke drank,...) en na een vakantie van 10 dagen lang dagelijks comazuipen heb ik bloed laten trekken. Alles bleek gewoon oke.

Jij denkt dat alleen je bloedwaarden bepalen of je gezond of ongezond leeft, schade of geen schade hebt?

Nu moeten we alcohol ook weer niet gaan demoniseren, maar regelmatig veel drinken heeft op lange termijn zeker schadelijke gevolgen.

Maar laten we even die variabele weglaten, we nemen een tweeling die elke dag sport, en gezond eet. Ze roken niet, gebruiken geen drugs of medicijnen, ze hebben weinig stress, geen erfelijke aandoeningen, kortom gezonde mensen. De ene gebruikt 3x per jaar een AAS-kuur op een verantwoorde en zo gezond mogelijke manier, de andere drinkt 2x per week (vermoedelijk in het weekend) een grote hoeveelheid alcohol.

Laten we eens kijken naar de drinker. Naast het grote risico op cirrose, onherstelbare hersenbeschadiging, hart- en vaatziekten, overgewicht, hoger oestrogeen, lager testosteron, maagvliesontsteking, erectiestoornissen, verminderde spermakwaliteit, is er ook een groot risico op agressief en asociaal gedrag, huiselijk geweld en verkeersongevallen. Opnieuw: al deze gevolgen zijn perfect aan te tonen in de statistieken en overmatig alcoholgebruik is één van de belangrijkste oorzaken van ziekte en sterfte:

Alle vetgedrukt dingen zijn ook side effects van roids hoor. ;)

En die tabel is natuurlijk ook nietszeggend aangezien (ruwweg geschat) 90% van de Benelux bevolking regelmatig alcohol drinkt en minder dan 1% anabolen gebruikt.

Ik wil hier net overkomen als anti-roids hoor, dat ben ik ook absoluut niet. Om de vergelijking alcohol en AAS door te trekken, verantwoord gebruik van beiden is perfect mogelijk. Ik vind alleen dat bij aas verantwoord gebruik iets nauwer en moeilijker is dan bij alcohol, en vooral dat het negatieve effect op je gezondheid niet geminimaliseerd mag worden.

Hier op het forum wordt door de opgedane kennis nog redelijk verantwoord gekuurd, maar wat ik soms hoor in het uitgaansleven en in de gym kan rechtstreeks in het 'citaten van verstandslozen'-topic.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Nov 2011 om 12:36 ----------

Jij denkt dat alleen je bloedwaarden bepalen of je gezond of ongezond leeft, schade of geen schade hebt?

Nu moeten we alcohol ook weer niet gaan demoniseren, maar regelmatig veel drinken heeft op lange termijn zeker schadelijke gevolgen.

Nee, maar het is alleszinds een indicatie. Zowiezo doe je met zo'n drinkgedrag wel ergens schade. Maar alcohol is gewoon niet zo ongezond als wordt aangenomen door veel BB'ers. Getuige de belachelijke hoeveelheid mensen die elke avond wel een consumptie of 4-5 drinken om te ontspannen en dat 40 jaar lang zonder enig probleem...

Ik drink zelf overigens nog amper.

Heb zelf in mn jonge jaren eens een test laten doen omdat ik niet zeker was van mn lever: Ik dronk twee, drie keer per week totdat ik blackouts had (20-25 bier, anderhalve fles sterke drank,...) en na een vakantie van 10 dagen lang dagelijks comazuipen heb ik bloed laten trekken. Alles bleek gewoon oke.

Dus jij baseert je op je eigen ervaringen en daar verbindt je een conclusie aan?
Of heb je ook nog andere 'bronnen'?

uit de documentaire Bigger Stronger faster, aantal doden per jaar in Amerika:

tabak: 435,000
alcohol: 75,000
steroïden misbruik: 3

en ook wordt er ingegaan op de de meeste oorzaken van ziekenhuisopnames, AAS staan op plaats 142. Zegt volgens mij ook wel wat.

http://www.youtube.com/watch?v=qd7F3btdSUw&feature=related

bij 6:16

Alle vetgedrukt dingen zijn ook side effects van roids hoor. ;)
Ik bedoelde eerder de reële gevallen. Het blijkt uit cijfers dat de genoemde bijwerkingen bij alcoholmisbruik een belangrijkere impact hebben op de volksgezondheid. Dat komt ook omdat alcohol véél verslavender dan AAS is en ook langduriger gebruikt wordt. Bijvoorbeeld cirrose als gevolg van langdurig gebruik van orale steroïden is een zeldzaam fenomeen. AAS-gebruikers kuren doorgaans maximaal 8-10 weken met een oraal middel en zijn zich bewust dat langer kuren het risico op schade aan de lever te groot maakt. Zelfs prof. BB zijn zich tegenwoordig bewust van deze grens. De gevallen waarbij men ernstige schade aan de lever vaststelde kan je op 5 vingers tellen (wereldwijd). Bij alcoholici komt dit natuurlijk veel vaker voor.

Dat bedoel ik dus met objectief vergelijken. Het is best mogelijk dat Anadrol op zich mg per mg schadelijker is dan alcohol, maar als uit de cijfers blijkt dat gebruikers van Anadrol gemiddeld gezonder zijn, dan is je standpunt dat Anadrol inherent schadelijker is dus irrelevant. De discussie gaat immers over gebruik vs gebruik, niet middel vs middel.

En die tabel is natuurlijk ook nietszeggend aangezien (ruwweg geschat) 90% van de Benelux bevolking regelmatig alcohol drinkt en minder dan 1% anabolen gebruikt.
Had ik dus ook in die post vermeld, omdat ik op voorhand wist dat dit argument zou komen. Zelfs als we rekening houden met de kleinere groep AAS-gebruikers is het aantal dat problemen ondervindt procentueel nog steeds véél kleiner.

Ik wil hier net overkomen als anti-roids hoor, dat ben ik ook absoluut niet. Om de vergelijking alcohol en AAS door te trekken, verantwoord gebruik van beiden is perfect mogelijk.
Eens.

Ik vind alleen dat bij aas verantwoord gebruik iets nauwer en moeilijker is dan bij alcohol, en vooral dat het negatieve effect op je gezondheid niet geminimaliseerd mag worden.
Eens.

Hier op het forum wordt door de opgedane kennis nog redelijk verantwoord gekuurd, maar wat ik soms hoor in het uitgaansleven en in de gym kan rechtstreeks in het 'citaten van verstandslozen'-topic.
Correct, en zelfs met al dat onverantwoord AAS-gebruik stellen we vast dat dit een relatief kleine impact heeft op de volksgezondheid. Neemt vanzelfsprekend niet weg dat we gebruikers moeten leren om zo verantwoord mogelijk te kuren.

Nee, maar het is alleszinds een indicatie. Zowiezo doe je met zo'n drinkgedrag wel ergens schade. Maar alcohol is gewoon niet zo ongezond als wordt aangenomen door veel BB'ers. Getuige de belachelijke hoeveelheid mensen die elke avond wel een consumptie of 4-5 drinken om te ontspannen en dat 40 jaar lang zonder enig probleem...
Hoezo zonder enig probleem, zoals reeds aangetoond is dit niet waar. Vergelijk die mensen met de rest van de bevolking en je zal een hoger % kwalen en sterftes zien.

Mensen schrijven hier dat de effecten van alcohol op je gezondheid zwaar worden overschat. Ik denk juist dat mensen juist de effecten van alcohol op je gezondheid onderschatten. Er lopen heel veel stevige drinkers rond die niet weten dat ze een leverafwijking hebben.

Er zijn veel gevallen waarbij mensen rondlopen met een vervette lever zonder dit te weten. Er zijn veel mensen met verstoorde lever functies (alat, asat, gt) zonder dat ze dit weten, veel mensen met verstoorde hb door alcohol zonder dat ze dit weten en zo kun je nog wel even doorgaan met opsommen. Ook levercirrose hoort in dit rijtje thuis. Omdat beginnende levercirrose geen klachten hoeft te geven, lopen veel mensen rond met levercirrose zonder dat ze er erg in hebben en toch nog flink doordrinken.

Nu hebben we het alleen nog maar over leverfuncties en nog niet eens over bloeddruk, cholesterol, hart en vaatziekten.

Flink zuipen elk weekend of meer dagen in de week is gewoon super slecht voor je. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij mensen gewoon rond blijven lopen terwijl ze alcohol misbruiken waar je u tegen zegt, maar ik denk dat een groot deel niet door heeft wat er in hun lichaam gaande is en wat voor schade ze al opgelopen hebben.

• Topic Starter Topic Starter

Ik ken iemand die sinds zn 15de 40 non-fliter peuken per dag rookte t/m vorig jaar (48 ofso). Ook sinds 20ste ofso elke dag een paar biertjes, elke dag.
Geen rokershoest, geen lichamelijke klachten op spataders na (fulltime staand werken)

Zegt dit wat? nee

uit de documentaire Bigger Stronger faster, aantal doden per jaar in Amerika:

tabak: 435,000
alcohol: 75,000
steroïden misbruik: 3

en ook wordt er ingegaan op de de meeste oorzaken van ziekenhuisopnames, AAS staan op plaats 142. Zegt volgens mij ook wel wat.

http://www.youtube.com/watch?v=qd7F3btdSUw&feature=related

bij 6:16

Is idd een superfilm om steroiden in context te kunnen plaatsen, ook voor newbies. Goed onderbouwd met feiten en cijfers.

Nu ja, het is en zal een eeuwige discussie blijven, gewoon omdat 99% van de mensen niet weet wat steroiden nu precies zijn en wat ze doen. Dat in combinatie met de sport waaraan ze vaak gelinkt worden, zijne bb, wat door 99% van de mensen als "vreemd" of zelfs "bedreigend" gezien wordt. Toch zeker in een asportief land als België, waar vreten en bier zuipen na cyclocross de nationale sporten zijn. Als Bb'er zet je jezelf voor een stukje buiten de maatschappij, daar moet je maar mee kunnen leven vind ik.

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=YLSxiXbTulg&feature=related

Een lijst die begin met de minst gevaarlijke drugs en optelt naar de gevaarlijkste, op nummer 16 staan anabole steroïden. (Lijst is opgesteld aan de hand van schade aan lichaam/ samenleving en mate van verslaving).

@ 2:50: AAS

http://www.youtube.com/watch?v=YLSxiXbTulg&feature=related

Een lijst die begin met de minst gevaarlijke drugs en optelt naar de gevaarlijkste, op nummer 16 staan anabole steroïden. (Lijst is opgesteld aan de hand van schade aan lichaam/ samenleving en mate van verslaving).

@ 2:50: AAS

:roflol:

'can cause enormous amounts of damage to the individual' om vervolgens te laten zien dat er 40.000 (!) gebruikers in de UK alleen zijn, en 0 doden per jaar. :o

Over gezondheidsschade hebben ze geen cijfers, want blijkbaar zijn die gebruikers gezonder dan de gemiddelde Brit. :o

Enorme schade? Leverschade: alleen als je oraal compleet gestoorde dosissen neemt en/of veel te lang kuurt. Permanente onvruchtbaarheid? Komt niet voor bij normaal kuren, moet je vele maanden of jaren na elkaar gaan kuren, en dan nog is de kans groot dat je niet permanent onvruchtbaar wordt. Beroertes en hartaanvallen dan, nope. Alleen in extreme situaties bij mensen die al een zwak hart hebben en zicht tot het uiterste pushen. Zelfs dan is dit zelden dodelijk, wat ook uit de cijfers blijkt.

Agressie en geweld misschien? Overrated. Ja testosteron kan iemand een iets korter lontje geven, maar maakt van een rustig persoon geen gewelddadig persoon. Het hangt af van hoe je van nature bent.

GHB staat een plaats lager op 17 en heel weinig mensen gebruiken het, toch zijn er jaarlijks 3 doden. Hoe kan het dan onder AAS staan???

Het probleem met dit soort analyses is dat ze gewoon bijna niet te maken zijn. Als je toch gaat analyseren, dan vind ik de meest logische graadmeter nog altijd het aantal mensen die echt aanzienlijke gezondheidsschade oplopen of sterven. En dan moet je AAS helemaal onderaan plaatsen, nog lager dan Aspirine, dat voor dodelijke maagbloedingen kan zorgen.

Terug
Naar boven