Demian
Huge Freak
- Waardering
- 649
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
AAS is ongezonder. Laat de gemiddelde niet trainende mens die zich 2x per week te pletter zuipt zn bloedwaarden zien en er zal niet mis mee zijn.
Dat beeld wordt bij aas al snel anders. Hormonale waarden in de war, in tweede instantie cholesterol om zeep en in geval van orals al gauw verhoogde leverwaarden.
Conclusie: AAS is een grotere aanslag op je lichaam dan 'normaal' leven.
Bovenstaande nevenwerkingen hoeven daarom niet bij iedereen voor te komen, maar komen in de praktijk wel frequent voor.
Laat mensen die elke week 2 keer flink zuipen maar eens bloedwaardes afnemen en een lever scan maken. Ze zullen zien dat ze een vervette lever hebben, GT, ASAT en ALAT waardes zullen om zeep zijn, cholesterol waardes zullen gestegen zijn en zo zijn er nog een 5 tal bloedwaardes welke buiten de referentiewaardes zullen vallen. En als je denkt dat alcohol geen invloed heeft op je hormonale toestand zit je fout. Daarnaast maakt alcohol nog zoveel meer kapot en verstoord het nog zoveel meer in je lichaam, dat ik veilig durf te zeggen dat flink alcohol nuttigen schadelijker is dan AAS.
Maar laten we even die variabele weglaten, we nemen een tweeling die elke dag sport, en gezond eet. Ze roken niet, gebruiken geen drugs of medicijnen, ze hebben weinig stress, geen erfelijke aandoeningen, kortom gezonde mensen. De ene gebruikt 3x per jaar een AAS-kuur op een verantwoorde en zo gezond mogelijke manier, de andere drinkt 2x per week (vermoedelijk in het weekend) een grote hoeveelheid alcohol.
Laten we eens kijken naar de drinker. Naast het grote risico op cirrose, onherstelbare hersenbeschadiging, hart- en vaatziekten, overgewicht, hoger oestrogeen, lager testosteron, maagvliesontsteking, erectiestoornissen, verminderde spermakwaliteit, is er ook een groot risico op agressief en asociaal gedrag, huiselijk geweld en verkeersongevallen. Opnieuw: al deze gevolgen zijn perfect aan te tonen in de statistieken en overmatig alcoholgebruik is één van de belangrijkste oorzaken van ziekte en sterfte:

Jij denkt dat alleen je bloedwaarden bepalen of je gezond of ongezond leeft, schade of geen schade hebt?
Nu moeten we alcohol ook weer niet gaan demoniseren, maar regelmatig veel drinken heeft op lange termijn zeker schadelijke gevolgen.
Schade door alcohol is overrated, tenzij je echt een alcoholieker bent.
Heb zelf in mn jonge jaren eens een test laten doen omdat ik niet zeker was van mn lever: Ik dronk twee, drie keer per week totdat ik blackouts had (20-25 bier, anderhalve fles sterke drank,...) en na een vakantie van 10 dagen lang dagelijks comazuipen heb ik bloed laten trekken. Alles bleek gewoon oke.
Ik bedoelde eerder de reële gevallen. Het blijkt uit cijfers dat de genoemde bijwerkingen bij alcoholmisbruik een belangrijkere impact hebben op de volksgezondheid. Dat komt ook omdat alcohol véél verslavender dan AAS is en ook langduriger gebruikt wordt. Bijvoorbeeld cirrose als gevolg van langdurig gebruik van orale steroïden is een zeldzaam fenomeen. AAS-gebruikers kuren doorgaans maximaal 8-10 weken met een oraal middel en zijn zich bewust dat langer kuren het risico op schade aan de lever te groot maakt. Zelfs prof. BB zijn zich tegenwoordig bewust van deze grens. De gevallen waarbij men ernstige schade aan de lever vaststelde kan je op 5 vingers tellen (wereldwijd). Bij alcoholici komt dit natuurlijk veel vaker voor.Alle vetgedrukt dingen zijn ook side effects van roids hoor.![]()
Had ik dus ook in die post vermeld, omdat ik op voorhand wist dat dit argument zou komen. Zelfs als we rekening houden met de kleinere groep AAS-gebruikers is het aantal dat problemen ondervindt procentueel nog steeds véél kleiner.En die tabel is natuurlijk ook nietszeggend aangezien (ruwweg geschat) 90% van de Benelux bevolking regelmatig alcohol drinkt en minder dan 1% anabolen gebruikt.
Eens.Ik wil hier net overkomen als anti-roids hoor, dat ben ik ook absoluut niet. Om de vergelijking alcohol en AAS door te trekken, verantwoord gebruik van beiden is perfect mogelijk.
Eens.Ik vind alleen dat bij aas verantwoord gebruik iets nauwer en moeilijker is dan bij alcohol, en vooral dat het negatieve effect op je gezondheid niet geminimaliseerd mag worden.
Correct, en zelfs met al dat onverantwoord AAS-gebruik stellen we vast dat dit een relatief kleine impact heeft op de volksgezondheid. Neemt vanzelfsprekend niet weg dat we gebruikers moeten leren om zo verantwoord mogelijk te kuren.Hier op het forum wordt door de opgedane kennis nog redelijk verantwoord gekuurd, maar wat ik soms hoor in het uitgaansleven en in de gym kan rechtstreeks in het 'citaten van verstandslozen'-topic.
Hoezo zonder enig probleem, zoals reeds aangetoond is dit niet waar. Vergelijk die mensen met de rest van de bevolking en je zal een hoger % kwalen en sterftes zien.Nee, maar het is alleszinds een indicatie. Zowiezo doe je met zo'n drinkgedrag wel ergens schade. Maar alcohol is gewoon niet zo ongezond als wordt aangenomen door veel BB'ers. Getuige de belachelijke hoeveelheid mensen die elke avond wel een consumptie of 4-5 drinken om te ontspannen en dat 40 jaar lang zonder enig probleem...
Schade door alcohol is overrated, tenzij je echt een alcoholieker bent.
Heb zelf in mn jonge jaren eens een test laten doen omdat ik niet zeker was van mn lever: Ik dronk twee, drie keer per week totdat ik blackouts had (20-25 bier, anderhalve fles sterke drank,...) en na een vakantie van 10 dagen lang dagelijks comazuipen heb ik bloed laten trekken. Alles bleek gewoon oke.

In de sport is ook dat uit den boze, altijd verbeteren, Tevreden is hetzelfde als "ïk kan niet beter"

uit de documentaire Bigger Stronger faster, aantal doden per jaar in Amerika:
tabak: 435,000
alcohol: 75,000
steroïden misbruik: 3
en ook wordt er ingegaan op de de meeste oorzaken van ziekenhuisopnames, AAS staan op plaats 142. Zegt volgens mij ook wel wat.
http://www.youtube.com/watch?v=qd7F3btdSUw&feature=related
bij 6:16
http://www.youtube.com/watch?v=YLSxiXbTulg&feature=related
Een lijst die begin met de minst gevaarlijke drugs en optelt naar de gevaarlijkste, op nummer 16 staan anabole steroïden. (Lijst is opgesteld aan de hand van schade aan lichaam/ samenleving en mate van verslaving).
@ 2:50: AAS