AndroidHealthClinic

Act like a lady, train like a beast!

Daphne92

Advanced Bodybuilder
Waardering
29
Lengte
1m73
Hallo dames!

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Daphne, 21 jaar en woon in Eindhoven.

Ik ben nu ongeveer een jaartje actief in de krachtsport. Train sinds november 2012 met gewichten en ben voornamelijk begonnen met squatten en wat andere been- en biloefeningen. Mijn eerste doel was om aan mijn billen te werken. Maar naarmate ik me meer ging verdiepen in de krachtsport, wilde ik meer gaan trainen. Ik ben eind mei geloof ik pas begonnen met deadliften en ben in augustus pas begonnen met oefeningen voor mijn bovenlichaam. Stap voor stap heb ik kennisgemaakt met de krachtsport en ik ben er nu helemaal weg van. Het is voor mij niet slechts een hobby meer, maar meer dan dat.

Even stats over mezelf op een rijtje:
- 1,73 m lang
- 56,5 kilo
- Vetpercentage rond 20%

- Squat 8x75 kg
- Squat ATG 10x60 kg
- Deadlift touch&go 10x75 kg
- Leg press 45 graden 10x130 kg
- Staand dumbbell press overhead 10x10kg per hand

Sinds 1 november 2013 heeft mijn vriend zijn eigen sportschool PowerBase geopend in Best, waar ik nu dus train en ook werk. Voorheen trainde we bij mijn vriend en mij thuis in een ruimte in de achtertuin, waar we veel beperkter waren qua apparaten. Mijn vriend is Niels Gordijn, zit op dit forum, en is afgelopen juli 3e Sterkste Man van Nederland geworden. Zijn sportschool is erg op krachttraining gericht, dus de ideale plek voor fanatiekelingen :D

Deze log houd ik bij voor mezelf om progressie bij te houden, maar ook om tips en advies te ontvangen van vrouwen die ook fanatiek zijn in de krachtsport.

Laatst bewerkt:
Welkom!
Nette squats!

Welkom en succes.

Wil je de strong woman /PL kant op?

Sterke stats!
Je benched niet?

Niels is een hele sterke mofo:)

• Topic Starter Topic Starter
Welkom en succes.

Wil je de strong woman /PL kant op?

Sterke stats!
Je benched niet?

Niels is een hele sterke mofo:)

Thanks! Nee wil kant van bikini fitness op :)

Maar ik bench niet omdat het voor mij assistence werk is. Ik doe wel oefeningen als opdrukken etc. Ik heb niet echt de ambitie om sterker te worden met bankdrukken! Maar het is niet zo dat ik helemaal geen oefeningen voor borst doe haha!

Mooie stats na een jaartje trainen.

Wat doe je qua voeding? Lijkt me voor je beoogde fysiek wel belangrijk.

Welkom! En idd nice squats, succes met het trainen!

Welkom en succes! Mooie gym trouwens ook, jammer dat we nergens zoiets hebben rond Den haag :(

Mooie stats na een jaartje trainen.

Wat doe je qua voeding? Lijkt me voor je beoogde fysiek wel belangrijk.

Dankjewel! Op me voeding let ik natuurlijk ook goed! Zal binnenkort mijn voedingsschema wel eens posten! :D

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:14 ----------

Training van gisteren:

Deadlift touch&go:
20x20 kg
8x40 kg
8x55 kg
8x62,5 kg
9x75 kg

Walking lunges met curlstang
3x10(per been)x17,5kg

Leg curl in cable cross
(eerste keer, ter vervanging van Glutehamraise omdat ik daar telkens zo'n kramp bij krijg)
2x15x10 kg
15x12,5 kg
kan volgende keer wel zwaarder, maar wilde even uittesten voor 1e keer...

Lat pull down
10x35 kg
8x40 kg
6x40 kg

Low row
12x35 kg
10x40 kg
8x40 kg

Dumbell row
12x12,5 kg
10x17,5 kg
8x20 kg

Superset buik + 2x60sec. planken

Hoe doe je dat in de cable cross dan?

GHR vind ik juist een fantastische oefening. Krijg je kramp tijdens de oefening of van de spierpijn?

Hoe doe je dat in de cable cross dan?

GHR vind ik juist een fantastische oefening. Krijg je kramp tijdens de oefening of van de spierpijn?

Ja vind het ook echt een top oefening hoor, heel doeltreffend, maar ik kreeg elke keer zo'n kramp met het uitvoeren van de oefening. Heb het meerdere keren geprobeerd en het lukte opzich ook wel maar wil liever door middel van andere oefeningen dezelfde spieren aanpakken zodat ik op den duur de GHR beter kan uitvoeren. Maar we hebben in de sportschool een enkelbandje wat je aan de kabel vast kan maken. Dan sta ik met mijn gezicht naar de gewichten toe en breng mijn been naar achter dmv hamstrings aan te spannen. Dus dit is tijdelijk een vervangende oefening zodat ik uiteindelijk de GHR beter kan doen :D

Laatst bewerkt:
Welkom!
en zeker nice stats nu al na een jaartje.
Sterke training!

Jou volg ik natuurlijk ook:D

Nette stats al. Lekkere training zeg!

Thanksssss allemaal :D

hoi, sterk vriendje;)

Training van gisteren:

Ik was al de hele dag niet fit, dus wist dat ik niet te veel moest verwachten van mezelf.. Daarom heb ik iets meer op volume getraind.

Squats ATG:
20x20kg
10x40kg
4x10x55kg
10x40kg

Leg press 45 graden:
10x80
10x130 (bedoeling was 3x10x110, maar toen zat er in eens 130 aan haha was er met gedachte niet helemaal bij. Vond de 110kg al zo zwaar aanvoelen haha)
toen nog 2x110 kg gedaan

Dubbel box step ups
3x10x per been x 10 kg per hand

Staand dumbbell drukken overhead
12x7,5kg
8x10 kg (bedoeling was 10x, was vorige week wel gelukt, maargoed ik was niet fit dus geeft niet zo veel)
8x10 kg

Side raises
3x10x5kg per hand

Hanging leg raises
3x20x

Lekkere training hoor voor een "off dagje":)

Goeie met die legpress... Heb dat ook een keer gehad met MP.. dacht ik ook sjees.. vorige week kon ik dit gewicht wel met gemak... Bleek dat er 5 kilo meer op zat. :o kan gebeuren! ;)

Lekkere training hoor voor een "off dagje":)

Goeie met die legpress... Heb dat ook een keer gehad met MP.. dacht ik ook sjees.. vorige week kon ik dit gewicht wel met gemak... Bleek dat er 5 kilo meer op zat. :o kan gebeuren! ;)

Ja was op zich ook wel tevreden! En heb spierpijn joh haha! Volgende week weer knallen :D Ja wel lekker dan als het toch gewoon lukt ondanks er iets meer gewicht op zit dan verwacht haha! :P

Hallo dames!

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Daphne, 21 jaar en woon in Eindhoven.

Ik ben nu ongeveer een jaartje actief in de krachtsport. Train sinds november 2012 met gewichten en ben voornamelijk begonnen met squatten en wat andere been- en biloefeningen. Mijn eerste doel was om aan mijn billen te werken. Maar naarmate ik me meer ging verdiepen in de krachtsport, wilde ik meer gaan trainen. Ik ben eind mei geloof ik pas begonnen met deadliften en ben in augustus pas begonnen met oefeningen voor mijn bovenlichaam. Stap voor stap heb ik kennisgemaakt met de krachtsport en ik ben er nu helemaal weg van. Het is voor mij niet slechts een hobby meer, maar meer dan dat. Ook al zou ik er elke dag fanatiek mee bezig willen zijn, mijn drukke leventje houdt me daar helaas op tegen. Ik studeer in Nijmegen (reis elke dag op en neer) en ben veel tijd kwijt aan school, helaas vaak tot ’s avonds laat.

Ik heb al die tijd maar 1 keer per week getraind, omdat ik niet meer tijd had vanwege school. Sinds juli train ik twee keer in de week, en dat heb ik gelukkig (tot nu toe) vol kunnen houden in combinatie met school. Omdat ik maar twee keer per week train, train ik op deze dagen mijn hele lichaam.

Even stats over mezelf op een rijtje:
- 1,73 m lang
- 56,5 kilo
- Vetpercentage rond 20%

- Squat 8x75 kg
- Squat ATG 10x65 kg
- Deadlift touch&go 10x75 kg
- Leg press 45 graden 10x130 kg
- Staand dumbbell press overhead 10x10kg per hand

Sinds 1 november 2013 heeft mijn vriend zijn eigen sportschool PowerBase geopend in Best, waar ik nu dus train. Voorheen trainde we bij mijn vriend en mij thuis in een ruimte in de achtertuin, waar we veel beperkter waren qua apparaten. Mijn vriend is Niels Gordijn, zit op dit forum, en is afgelopen juli 3e Sterkste Man van Nederland geworden. Zijn sportschool is erg op krachttraining gericht, dus de ideale plek voor fanatiekelingen :D

Deze log houd ik bij voor mezelf om progressie bij te houden, maar ook om tips en advies te ontvangen van vrouwen die ook fanatiek zijn in de krachtsport.

Welkom.

Zeer nette stats!

En nu iedereen weet dat Niels je "vriendje" is zal iedereen heel aardig voor je zijn. :)

Terug
Naar boven