MuscleMeat

advies welkom

Als ik hypermodern, slimbelly en sumba lees heb ik het al snel gehad met verder lezen...

• Topic Starter Topic Starter
Als ik hypermodern, slimbelly en sumba lees heb ik het al snel gehad met verder lezen...

Dat mag. ten eerste zit deze sportschool om de hoek bij mij.
Slimbelly omdat ik geen oordeel ga veilen over iets dat ik niet ken.
Zumba gewoon voor de fun. Net als de BBBB, roeien en zo zwaar mogelijk bodypumpen.

Dit alles neemt niet weg dat ik na lange tijd de stap durf te wagen om krachttraining te gaan doen. Vind het een ontzettend leuke afwisseling, vind meer spierontwikkeling mooi bij vrouwen ( zeker als je weet wat de inzet is). En dus lever ik van de 4 tot 7 dagen cardio graag 3 dagen in om met krachttraing te starten en voort te zetten om uiteindelijk het gewenste resultaat te behalen. "Woon toch al minimaal 7 uur per week in de sportschool. Als ik dan om de week 15 uur hier zit is de afwisseling best fijn.

buitendat heb ik allang bemerkt dat weinig voeding en veel cardio niet werkt.

Hihihi...ja inderdaad, ben ook nog steeds mee bezig er is ook zoveel info, Koop ook regelmatig sport en fitness magazine. Nou begint wel een 1 op 1 log te worden he??

gezellig toch:)

---------- Toegevoegd om 02:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:12 ----------

Welkom!

Ik denk dat het slim is om te berekenen wat je onderhoud is, en die hoeveelheid Kcals te gaan eten, aanpassingen in je dieet kun je dan later nog altijd maken (niet teveel veranderen in 1x!). Je instelling is in ieder geval goed, volhouden en je komt er wel!

Ik heb hem volgens die formule berekend en kom op 1594,02 uit. Bedoelde je dat met onderhoud of is bmr heeeeeeeeeel wat anders?

gezellig toch:)

---------- Toegevoegd om 02:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:12 ----------

Ik heb hem volgens die formule berekend en kom op 1594,02 uit. Bedoelde je dat met onderhoud of is bmr heeeeeeeeeel wat anders?

BMR is wat je verbrandt als je alleen maar op de bank / bed ligt. Als je dit vermenigvuldigt met je activiteitsfactor dan krijg je je onderhoud.
Weet dus niet precies wat je hebt berekend, maar ik gok je BMR....

BMR is wat je verbrandt als je alleen maar op de bank / bed ligt. Als je dit vermenigvuldigt met je activiteitsfactor dan krijg je je onderhoud.
Weet dus niet precies wat je hebt berekend, maar ik gok je BMR....

Uhmmm, yup. heb dat dus berekend. O.k. dus als ik bmr vermenigvuldig met activiteitsfactor dan heb ik onderhoud. Zit met alle cardio op 513 zeg maar. Dat is nog zonder krachttraing.

God, kan ik weer de stikky's gaan doorbladeren. Ben zo vreselijk helder ( NOT)

Doe dat vanavond. Ik mag zo naar huis. Slapen. Dus u een fijne dag. Het is erg ( en lekker) koud buiten.

Uhmmm, yup. heb dat dus berekend. O.k. dus als ik bmr vermenigvuldig met activiteitsfactor dan heb ik onderhoud. Zit met alle cardio op 513 zeg maar. Dat is nog zonder krachttraing.

God, kan ik weer de stikky's gaan doorbladeren. Ben zo vreselijk helder ( NOT)

Doe dat vanavond. Ik mag zo naar huis. Slapen. Dus u een fijne dag. Het is erg ( en lekker) koud buiten.
Nee joh - nu je je onderhoud hebt ga je dat aantal Kcal delen door 6, en een schema maken. Eindig de dag met kwark, begin de dag met een flink ontbijt en ga eens rekenen hoeveel Kcal de rest "mag" zijn en wat je graag eet. Schrijf dat op en wij kijken er wel naar.

Succes, en slaap lekker!

Misschien een idee om het log van Sanne eens te lezen? Zij zit met hetzelfde als jij - opstellen voedingsschema.

Basaal metabolisme is het berekenen van wat je in volledige rust nodig hebt.Zonder darminhoud.Dat is in praktijk natuurlijk niet te doen.Maar als je alleen dit gaat berekenen,dan komt er voor de voedin een toeslag van 10% bij.Dat kost ook energie.

Bij het berekenen van de grondstofwisseling zit het er in al bij in begrepen.Activiteiten toeslag is vaak moeilijk te berekenen.Veel mensen schatten zich vaak te hoog in.Mijn advies is om er zo'n 10-20% er bij op te tellen.

Bij het berekenen van de grondstofwisseling zou ik alleen het gewicht van de vetvrije massa erbij berekenen.
Ook een sporttoeslag (soort van na-verbranding) van 10% mag je er bij berekenen.

Op papier ziet het er vaak best gelikt uit.Val je af?Prima! Val je niet af of kom je alleen maar aan?Dan zit je waarschijnlijk te hoog in je kilo calorien.

En kwark hoef je niet persé 's avonds te eten.Er zijn genoeg alternatieven/manier :).

Basaal metabolisme is het berekenen van wat je in volledige rust nodig hebt.Zonder darminhoud.
Het kan wel als je http://www.drogisterij.net/Wapiti_darmfunctie_dragees/P/4480175 gebruikt. Maar goed dat is nou ook weer niet zo heel wijs.Dat is in praktijk natuurlijk niet te doen.Maar als je alleen dit gaat berekenen,dan komt er voor de voedin een toeslag van 10% bij.Dat kost ook energie.

Bij het berekenen van de grondstofwisseling zit het er in al bij in begrepen.Activiteiten toeslag
Of het door mijn nachtdienst nu komt weet ik niet maar ik weet niet meer even wat grondstofwisseling ( w.s. als je niets doet) is. is vaak moeilijk te berekenen.Veel mensen schatten zich vaak te hoog in.Mijn advies is om er zo'n 10-20% er bij op te tellen.

Bij het berekenen van de grondstofwisseling zou ik alleen het gewicht van de vetvrije massa erbij berekenen.
Ook een sporttoeslag (soort van na-verbranding) van 10% mag je er bij berekenen.

Op papier ziet het er vaak best gelikt uit.Val je af?Prima! Val je niet af of kom je alleen maar aan?Dan zit je waarschijnlijk te hoog in je kilo calorien.

En kwark hoef je niet persé 's avonds te eten.Er zijn genoeg alternatieven/manier :).

Kan je een voorbeeld rekensom geven? Dan kan ik mijzelf uitrekenen.

---------- Toegevoegd om 00:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Nee joh - nu je je onderhoud hebt ga je dat aantal Kcal delen door 6, en een schema maken. Eindig de dag met kwark, begin de dag met een flink ontbijt en ga eens rekenen hoeveel Kcal de rest "mag" zijn en wat je graag eet. Schrijf dat op en wij kijken er wel naar.

Succes, en slaap lekker!

1594,02 was bmr. Hoef dat dan toch niet ook nog eens met 513 te vermenigvuldigen toch want dan kom ik zo exorbitant hoog.

Maar goed, zal nieuwe post nu plaatsen met wat ik eet ongeveer op een dag en waar ik van houd of nog wel te kanen vind.

eetlijst

Ontbijt elke ochtend.

07:30
1 uitgeperste verse grapefruit op nuchtere maag
250 ml magere houdbare melk
6 eetlepels ( ongeveer 24 gram) havermout
1 á 2 gekookte eieren ( meestal 1)

09:15 krachtsport voor een uur ( 250 ml water)

10:15 banaan of appel met groene thee

10:30 uur cardio ( 250ml water)

12:20 2 boterhammen pindakaas zonder boter met grote mok groene thee of 250ml kwark met cashewnoten

15:30 half blikje tonijn op water, kwart komkommer, halve tomaat, afgestreken eetlepel mayonaise, halve avocado. 4 olijven( meestal is mijn vriend hier niet blij vanwege de stank;))

17:30 Eerst half blikje tonijn op water, kwart komkommer, 1 tomaat, afgestreken eetlepel mayonaise, halve avocado. 4 olijven. ( dit is gewoon de andere helf van 15:30 dus maar maak eerst een bak en dan door de helft), stukje vlees en groentes

Eventueel 1 kleine aardappel of een schepje rijst ( bah)

20:00 fruit

22:00 250 ml kwark met handje cashewnoten ( vind magere kwark lekker dus geen probleem)

avocado eet ik in de salade om de dag. Ene dag avocado andere dag is het een ei.
Tonijn eet ik elke dag een blikje.
Eieren de ene dag één de andere dag 2
Bij zoete trek een stukje volkoren ontbijtkoek ( dan doe ik heel gek want houd niet van snoepen of snacken)
Avondmaaltijd kan ook stampotten, italiaans of chilli zijn dus eenpans gerechten.
Avondeten is wel heel wisselend. rest van de dag niet maar houd van structuur m.b.t op de dag qua voeding. Niet te veel nadenken of moeilijk doen.

mwha ik zit zo te kijkenen zumba sweat belly en weet ik veel wat zijn wel leuk en aardig maar DAMES dat werkt niet om goed af te vallen.

als je nou is gewoon op nuchtere maag gaat cardioen 3 kwartier en dan savonds gewoon KT gaat doen en ik heb het dan niet over bodypump en daarna eventueel nog een half uur cardio te doen moet je kijken hoe snel je afvalt.

en je voedingsschema tsja zuigt ook best wel :D

- niet slecht maar vervang die melk met water en die eieren vervangen door 40gr whey

omwisselen met 7.30 op nuchtere maag gewoon cardioen

- iets beter eten bijvoorbeeld 100 gr zilervlies rijst en 100 gr kipfilet

laten vervallen en savonds doen met KT

12:20 2 boterhammen pindakaas zonder boter met grote mok groene thee of 250ml kwark met cashewnoten
pindakaas is bulk voer om te cutten is deze uit ten boze, 2 boterhammen met kipfilet ziet er beter uit

15:30 half blikje tonijn op water, kwart komkommer, halve tomaat, afgestreken eetlepel mayonaise, halve avocado. 4 olijven( meestal is mijn vriend hier niet blij vanwege de stank;))
vervangen door rijst met kipfilet beide 100 gr

17:30 Eerst half blikje tonijn op water, kwart komkommer, 1 tomaat, afgestreken eetlepel mayonaise, halve avocado. 4 olijven. ( dit is gewoon de andere helf van 15:30 dus maar maak eerst een bak en dan door de helft), stukje vlees en groentes
mayonaise WTF ? gewoon een blik tonijn eten met komkommer en tomaat en wtf is een avocado ?

18.30
trainen en daarna nog 40 gr whey shake drinken ?

fruit weg laten alleen maar suikers in de avond waar je toch niks mee kan, dit vervangen door 200 gr biefstuk of iets dat weinig tot geen Kh bevat

22:00 250 ml kwark met handje cashewnoten ( vind magere kwark lekker dus geen probleem)
noten weg laten en 500 gr kwark nemen

is geen makkelijke eetschema maar als je echt droger wilt worden is dit de schema om het te doen.

Laatst bewerkt:
mwha ik zit zo te kijkenen zumba sweat belly en weet ik veel wat zijn wel leuk en aardig maar DAMES dat werkt niet om goed af te vallen.

als je nou is gewoon op nuchtere maag gaat cardioen 3 kwartier en dan savonds gewoon KT gaat doen en ik heb het dan niet over bodypump en daarna eventueel nog een half uur cardio te doen moet je kijken hoe snel je afvalt.

en je voedingsschema tsja zuigt ook best wel :D Dat mag want sta open voor kritiek;)

- niet slecht maar vervang die melk met water en die eieren vervangen door 40gr whey

omwisselen met 7.30 op nuchtere maag gewoon cardioen Met liefde maar ben dan nog met een kind naar school werken bezig dus kan niet eerder

- iets beter eten bijvoorbeeld 100 gr zilervlies rijst en 100 gr kipfilet Dit is tussen 2 sportmomenten vandaar snel wat fruit

laten vervallen en savonds doen met KT Op maandag, dinsdag en woensdag is kt0dag gedurende een maand en doe dus na de kt cardio

pindakaas is bulk voer om te cutten is deze uit ten boze, 2 boterhammen met kipfilet ziet er beter uit Echt? Ik heb namelijk ook weleens advies juist pindakaas dan te eten. maar jij zegt het dus ik volg dit zeker op

vervangen door rijst met kipfilet beide 100 gr Doe ik bijdeze

mayonaise WTF ? gewoon een blik tonijn eten met komkommer en tomaat en wtf is een avocado ? Dat het nodig was voor de cut maar zal ook dat achterwege laten. Avocado is
AvocadoPhoto.jpg

vanwege de goede vetten welke nodig zouden zijn voor de verbranding

18.30
trainen en daarna nog 40 gr whey shake drinken ? dit kan ik 2x per week doen op dit tijdstip afhankelijk van mijn diensten

fruit weg laten alleen maar suikers in de avond waar je toch niks mee kan, dit vervangen door 200 gr biefstuk of iets dat weinig tot geen Kh bevat naast biefstuk ook nog andere suggesties dan. wat makkelijker weg te werken is?

noten weg laten en 500 gr kwark nemen Noten waren toch ook nodig i.v.m de vetten.

is geen makkelijke eetschema maar als je echt droger wilt worden is dit de schema om het te doen.

Wat ik nu niet snap aan jouw aanvulling, welke ik echt ter harte neem, is de feedback op de vetten. Ik heb begrepen dat je in de ochtend ( ik sport ook bijna altijd in de ochtend en soms zowel ochtend als avond) juist voor het sporten veel KH moet nemen, na sporten veel eiwitten. Maar nog belangrijker dat je behalve veel eiwitten ook vetten ( o.k. wel minder in je vetopname zitten dan eiwitopname) nodig hebt om verbranding te stimuleren. En KH gewoon niet al te veel.

ik kan het nu ook even niet meer volgen want nu lijkt het alsof er weinig klopt.

Waarom Whey?

Wat ik nu niet snap aan jouw aanvulling, welke ik echt ter harte neem, is de feedback op de vetten. Ik heb begrepen dat je in de ochtend ( ik sport ook bijna altijd in de ochtend en soms zowel ochtend als avond) juist voor het sporten veel KH moet nemen, na sporten veel eiwitten. Maar nog belangrijker dat je behalve veel eiwitten ook vetten ( o.k. wel minder in je vetopname zitten dan eiwitopname) nodig hebt om verbranding te stimuleren. En KH gewoon niet al te veel.

ik kan het nu ook even niet meer volgen want nu lijkt het alsof er weinig klopt.

Waarom Whey?

ik snap dat smorgens niet 2 sport momenten ?????????? maak er gewoon 1 sport moment van waarbij je Kt en cardio doet als je savonds niet kan traine.

de reden dat je smorgens KH nodig heb na het trainen is dat je lichaam nog steeds verbruikt ook na de KT en vooral omdat je nog heel de dag te gaan heb.

tuurlijk heb je vetten nodig maar gewoon niet veel, die noten voor het slapen gaan zijn allen maar kh en vetten waar je lichaam alleen maar om zet in vet, hierbij zou je eventueel lijnzaadolie voor kunnen gebruiken.
en pindakaas is gewoon zoveel kcal voor dat kleine beetje E en KH dit zou je gewoon kunnen vervangen door vette vis te eten zoals bijv. savonds ipv die 200 gr biefstuk 200 gr makreel te nemen.

whey is gewoon snelle eiwitten waar je lichaam sneller van opneemt, dit zijn op goeie moment zoals smorgens wanneer je lichaam paar uur lang geen voeding heb gekregen of net na de training als je lichaam voeding nodig hebt.

alles even makkelijk op een rijtje kwa eten en trainen om het helder te hebben op de dagen wanneer je wel smorgens kan trainen:

m1 om 7.00 : 25 gr brinta 40gr whey met water
10.30 alleen cardio 3 kwarter tot aan een uur daarna gelijk 30 gr whey met water
m2 om 12.00: 100 gr rijst en 100gr kipfilet
m3: 2 bh met kipfilet
18.30 trainen daarna direct 30 gr whey met water
m4: blik tonijn met tomaat etc
m5: 200 gr biefstuk kipfilet markeel tonijn
m6: 500 gr kwark

en wanneer je 1x per dag kan trainen:
m1: 25 gr brinta 40gr whey met water
m2: 100 gr rijst en 100gr kipfilet
trainen daarna 30 gr whey
m4: 100 gr rijst en 100 gr kipfilet
m5: blik tonijn met tomaat etc
m6: 200 gr biefstuk kipfilet markeel tonijn
m7: 500 gr kwark

Laatst bewerkt:
ik snap dat smorgens niet 2 sport momenten ?????????? maak er gewoon 1 sport moment van waarbij je Kt en cardio doet als je savonds niet kan traine.

de reden dat je smorgens KH nodig heb na het trainen is dat je lichaam nog steeds verbruikt ook na de KT en vooral omdat je nog heel de dag te gaan heb.

tuurlijk heb je vetten nodig maar gewoon niet veel, die noten voor het slapen gaan zijn allen maar kh en vetten waar je lichaam alleen maar om zet in vet, hierbij zou je eventueel lijnzaadolie voor kunnen gebruiken.
en pindakaas is gewoon zoveel kcal voor dat kleine beetje E en KH dit zou je gewoon kunnen vervangen door vette vis te eten zoals bijv. savonds ipv die 200 gr biefstuk 200 gr makreel te nemen.

whey is gewoon snelle eiwitten waar je lichaam sneller van opneemt, dit zijn op goeie moment zoals smorgens wanneer je lichaam paar uur lang geen voeding heb gekregen of net na de training als je lichaam voeding nodig hebt.

alles even makkelijk op een rijtje kwa eten en trainen om het helder te hebben op de dagen wanneer je wel smorgens kan trainen:

m1 om 7.00 : 25 gr brinta 40gr whey met water Waar is de melk nu gebleven? En kom je echt niet van whey aan?
10.30 alleen cardio 3 kwarter tot aan een uur daarna gelijk 30 gr whey met water
m2 om 12.00: 100 gr rijst en 100gr kipfilet
18.30 trainen daarna direct 30 gr whey met water
m7: 500 gr kwark ( moet het zo veel zijn of mag het iets minder)

en wanneer je 1x per dag kan trainen:
m1: 25 gr brinta 40gr whey met water
m2: 100 gr rijst en 100gr kipfilet
trainen daarna 30 gr whey
m7: 500 gr kwark

Bedankt voor voeding, super. Mag best weten dat ik wat ellendig word van hoeveelheid maar komt goed. Zit al vol als ik het lees;)

Dankje, nu snap ik het beter. Sorry. Kost mij nog veel moeite om op vlak voeding heel anders te denken namelijk.

2 sportmomenten kan ik uitleggen. Ik doe sowieso KT in de ochtend daar waar ik maar kan. Ik moet dan echt heel snel iets naar binnen kunnen werken. Ik red het namelijk anders niet en val dan flauw. Daarna kan ik dus nog ruim een uur cardio doen.

tot half februari ziet mijn sportweek er zo uit

de ene week

ma 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio ( hierna mag ik wegens naverbranding slimbelly een uur niet eten)
Di 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio
woe 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio
don 9:15- 10:15 Zumba
vrijdag 9:15-10:15 roeien

Als het met werk kan
Zat 9:30-10:30 Bodypump
Zondag 9:15-10:15 roeien

De andere week
ma 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio ( hierna mag ik wegens naverbranding slimbelly een uur niet eten)
Donderdag of in de ochtend of in de avond Zumba

Als dat hele slimbellygebeuren voorbij is ( ik heb dit namelijk gewonnen op de sportschool en mocht het dus gratis doen) dan

de ene week
ma 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio
Di 9:15:- 10:15 cardio
do 9:15-10:15 zumba
vrij 9:15-10:15 kt 10:30-11:30 cardio

Als het met werk kan
Zat 9:30-10:30 Bodypump
Zondag 9:15-10:15 roeien

De andere week
ma 9:15:- 10:15 KT dan van 10:30 -11:30 cardio
Donderdag of in de ochtend of in de avond Zumba

Dat het allemaal plannen is bepalen wanneer mijn dochter op de vaste dagen bij haar vader is en ook met mijn werk en welke diensten ik heb.

melk gewoon weg laten.

aan het einde 500 gr kwark is beter want je krijgt minimaal 8 uur geen voeding binnen maar het kan natuurlijk minder.
het lijkt veel wat je eet maar geloof dit is echt weinig.

whey is alleen maar eiwitten en het laatste wat je lichaam doet is de eiwitten omzetten in vet

en na de KT ga nou echt niet eten zoals fruit of iets ga na de KT gelijk cardio doen want je energie level is naar beneden en tijdens de cardio ga je alleen maar vet verbranden anders moet je weer eerst die fruit of iets verbranden voordat je vet gaat verbranden.
je gaat echt niet zomaar van je stokkie, je gaat wat lichter worden in je hoofd maar dat is normaal.

heb het ook gedaan met max 2000 kcal per dag 2x per dag trainen met op muchtere maag cardioen 3 kwartier en savonds ruim een uur KT en een half uur erna cardio.

maar ik snap die zumba gebeuren niet het is maar een beetje dansen zoveel ga je ook niet verbranden beter dat je op de loopband gaat staan denk dat je daar veel meer mee verbrand als zumba, bodypump of meer van dat ongein

Laatst bewerkt:
melk gewoon weg laten.

aan het einde 500 gr kwark is beter want je krijgt minimaal 8 uur geen voeding binnen maar het kan natuurlijk minder.
het lijkt veel wat je eet maar geloof dit is echt weinig. Ik geloof je en ga het keurig doen.

whey is alleen maar eiwitten en het laatste wat je lichaam doet is de eiwitten omzetten in vet Ik O.k. dan ga ik zoeken naar een goed produkt. met hoog gehalte casseine neem ik aan?

en na de KT ga nou echt niet eten zoals fruit of iets ga na de KT gelijk cardio doen want je energie level is naar beneden en tijdens de cardio ga je alleen maar vet verbranden anders moet je weer eerst die fruit of iets verbranden voordat je vet gaat verbranden.
je gaat echt niet zomaar van je stokkie, je gaat wat lichter worden in je hoofd maar dat is normaal. Met huidig eetpatroon zal ik het doen. Plaat wel weer advies als ik wel omga. Je hebt i.d.d gelijk m.b.t fruit en weer dat verbranden.

heb het ook gedaan met max 2000 kcal per dag 2x per dag trainen met op muchtere maag cardioen 3 kwartier en savonds ruim een uur KT en een half uur erna cardio.

maar ik snap die zumba gebeuren niet het is maar een beetje dansen zoveel ga je ook niet verbranden beter dat je op de loopband gaat staan denk dat je daar veel meer mee verbrand als zumba, bodypump of meer van dat ongein

Ik vind als beginner dat 3x p/w kt genoeg is voor komende 3 maanden. Ik heb echt heeeeel lang op weinig kc. geleefd en heel veel cardio gedaan.
Ik gooi letterlijk een heel patroon om. Voeding kost mij veel moeite want meer eten is best moeilijk als je gewend was met 900 tot 100kc te doen.
Nu moet ik mijzelf dwingen 6x p/d te eten en dan ook nog eens meer. maar dat gaat wel lukken. Ben erg hard en streng naar mijzelf

Buiten die drie dagen kt heb ik nog genoeg momenten om wat lessen te doen. Ik doe dat puur voor de fun en voel mij er goed bij. loopband gaat hartslag nog te snel van omhoog. Ben ook echt gesloopt van hardlopen. Niks fit gevoel daarna maar gewoon stuk. Terwijl van lessen barst ik van energie.

O'help moet wel gaan hardlopen want in april ga ik de singelloop doen in leiden Zucht, dat dus ook plannen.

Voordat je zijn voedingsschema overneemt: kijk eerst welke hoeveelheden je nodig hebt!
En groente mis ik ook in zijn "schema".

Ik vind als beginner dat 3x p/w kt genoeg is voor komende 3 maanden. Ik heb echt heeeeel lang op weinig kc. geleefd en heel veel cardio gedaan.
Ik gooi letterlijk een heel patroon om. Voeding kost mij veel moeite want meer eten is best moeilijk als je gewend was met 900 tot 100kc te doen.
Nu moet ik mijzelf dwingen 6x p/d te eten en dan ook nog eens meer. maar dat gaat wel lukken. Ben erg hard en streng naar mijzelf

Buiten die drie dagen kt heb ik nog genoeg momenten om wat lessen te doen. Ik doe dat puur voor de fun en voel mij er goed bij. loopband gaat hartslag nog te snel van omhoog. Ben ook echt gesloopt van hardlopen. Niks fit gevoel daarna maar gewoon stuk. Terwijl van lessen barst ik van energie.

O'help moet wel gaan hardlopen want in april ga ik de singelloop doen in leiden Zucht, dat dus ook plannen.

Nou Karmen,goed van je dat je al zo anders bent gaan leven.6 Keer per dag eten hoeft niet persé.Frequentie (aantal maaltijden) zal niet veel uitmaken.
Wel kan het je wat makkelijker maken als je veel moet eten om het in meerdere maaltijden te splitsen.

En ja,ook vetten heb je nodig als je gaat afvallen.Dat het 'bulkvoer' is ,is onzin.Ga eens naar de eetmeter van het Voedingscentrum.Daar kan je zien wat je eet,de verhouding tussen koolhydraten,eiwitten en vetten.Maar ze laten ook je vitamine - en mineralen inname zien.

Om even een eeuwenoude discussie weer op te rakelen: wat ik merk is dat het makkelijker is om 6x een gemiddeld grote maaltijd te eten, dan 3 grote - tussen de grote maaltijden door is er altijd wel een beetje 'snaaidrang'. Persoonlijk geloof ik niet in 3 maaltijden en 3 tussendoortjes (onzin als een plakje peperkoek, een appel), wel in volwaardige maaltijden met koolhydraten, eiwitten EN vetten - de grootte van de portie is gewoon wat kleiner.

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:14 ----------

bij de rijst en kipfilet dacht ik dat groente altijd standaard was ?

Vind ik persoonlijk ook, maar zie het niet staan.

Terug
Naar boven