MuscleMeat

advies welkom

Ik ga alles eens uitwerken in mijn schriftje. M.n. de voeding. Kan dan namelijk maandag gelijk het ktschema van de sportschool noteren en dan hier weer plaatsen.

Ik ga ook maar eens whey bestellen. Zit nog wel af te vragen of dit wat is voor een vrouw. http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/lg-sciences/lipotropic-proteine ???

Doe nu whey bestellen.

En als ik mij niet vergis is caseine geschik voor het slapen gaan door de lange werking http://www.eiwitpoeder.nl/micellar-casein . Dus bestel deze.

Dat met die lijnzaadolie moet ik nog even over nadenken en opzoeken op internet. Breid alles beetje bij beetje uit. Eerst die doelen, toen een ktschema nu de shakes enzovoort.

Fijn weekeinde!
Die caseine heb ik ook, smaakt op zich oke, maar even niet lekker op de structuur van caseine :p

Jij ook goed weekend!

16 % misschien niet... maar 25% toch zeker, en als je in de praktijk net zo fanatiek bent als dat je hier bent, komt je misschien nog wel een stappie verder :p

Die eerste zou ik zelf niet doen, geen gekke toevoegingen kiezen: gewone simpele whey nemen. Je bent nu al zoveel aan het veranderen, dan heb je al die ingrediënten niet nodig...

Verder kun je ook foto's maken, en in een mapje zetten die alleen vrienden van je kunnen zien - is wat minder 'openbaar', dat heb ik ook.

Die eerste zou ik zelf niet doen, geen gekke toevoegingen kiezen: gewone simpele whey nemen. Je bent nu al zoveel aan het veranderen, dan heb je al die ingrediënten niet nodig...

Verder kun je ook foto's maken, en in een mapje zetten die alleen vrienden van je kunnen zien - is wat minder 'openbaar', dat heb ik ook.

goh dat wist ik niet

vriendjes worden dan ? :D

meh woorden zoals 6x per dag hoeft niet en bulkvoer is onzin en eetmeter van het voedingscentrum zakken me broek tot aan me enkels wat zit jij onzin te lullen zeg.

6x poer dag is juist goed voor je en is al helemaal niet omdat je grote maaltijden moet eten en dat je die moet gaan splitsen door de dag heen, het gaat erom dat je maag constant in beweging blijft en je lichaam veranderen in een verbrandingsoven ipv een ijskast dat alleen maar opslaat.

en pindakaas is bulkvoer ja want kom op 100 gr is 670 kcal als ik het goed op en voor wat ? voor 9 gr KH kan je beter investeren die kcal in rijst aardappelen etc.

Dus?Topicstarter kan ook 20 gram pindakaas nemen,i.p.v. 100 gram.
Heb jij het wetenschappelijk bewijs dat 6 keer per dag eten beter is?

Ooit weleens van IF gehoord?Het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat 1 keer per dag eten beter is.Toch ken ik een aantal mensen waarbij het werkt.Jouw manier hoeft niet persé voor iedereen te werken.

Dus?Topicstarter kan ook 20 gram pindakaas nemen,i.p.v. 100 gram.
Heb jij het wetenschappelijk bewijs dat 6 keer per dag eten beter is?

Ooit weleens van IF gehoord?Het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat 1 keer per dag eten beter is.Toch ken ik een aantal mensen waarbij het werkt.Jouw manier hoeft niet persé voor iedereen te werken.

tuurlijk is dat wetenschappelijk bewezen en het is ook veel logischer.

en wat is nou 20 gr pindakaas, ik eet veel liever 100 gr rijst als 20 gr pindakaas vult veel beter en heeft betere voedingswaarde.

heb ff heel snel gekeken naar wetenschappelijk bewijs hier dan een stukkie http://fitness.rubriek.nl/fitness/zes_keer_eten.php

beetje logische nadenken.

tuurlijk is dat wetenschappelijk bewezen en het is ook veel logischer.

en wat is nou 20 gr pindakaas, ik eet veel liever 100 gr rijst als 20 gr pindakaas vult veel beter en heeft betere voedingswaarde.

heb ff heel snel gekeken naar wetenschappelijk bewijs hier dan een stukkie http://fitness.rubriek.nl/fitness/zes_keer_eten.php

beetje logische nadenken.

Volgens jouw redenatie kun je dan beter veel eten van voedsel met weinig Kcal (komkommer, sla, rijstewafels) , en dat is onzin. Je hebt gewoon vetten nodig, net als eiwitten en koolhydraten. Ofwel: alles eten, maar dan wel gebalanceerd. En uiteraard voldoende (dus niet teveel).

Priest predikt wel erg graag.

En of je nou 6 keer of 2 keer per dag eet maakt niks uit, kwark en melk blijft tot 8 uur lang eiwitten afgeven. Dus theoretisch gezien kan je elke 8 uur eten zonder dat je lichaam zonder eiwitten zit, dat is 3x per 24 uur.

Als zij graag boterhammen met pindakaas eet dan moet ze dat doen, rijst is op geen enkele manier beter. Het ene is KH + vet, het andere alleen KH. Zolang de kcals hetzelfde zijn is het verschil 0,0 aangezien het allebei laag is in eiwit. Duidelijk levert het geen momenten op dat ze honger heeft, dus de redenatie dat je van rijst langer vol zit (wat naar mijn idee niet zo is) geldt hier niet.

Het splitsen van maaltijden is ook een compleet ander verhaal voor een kerel van 100 kg dan voor een vrouw met pakweg 50 kg spiermassa. Ze verbrandt over een dag waarschijnlijk de helft van de kcals, als je die maaltijden gaat opsplitsen dan kom je op 6x niks uit, wat zal zorgen voor meer honger dan bijv 3x per dag een flinke maaltijd met veel eiwit en groenten.

Wel zou ze beter wat vis of flax bij het dieet kunnen nemen voor omega3 vetten, puur voor de gezondheid. De extra eiwitten van wat vis zullen ook geen kwaad kunnen, ze zit nu een tikkie aan de lage kant.

Pindakaas rules!
Ik eet t ook jum :)
Maar ik heb ook wel eens gehoord dat meerdere keren op een dag eten ook nadelig kan zijn mbt je bloedsuiker spiegel...

• Topic Starter Topic Starter
Goh, da's nou leuk. Log je in, is er een leuke discussie gaande. En ik heb het 1x gelezen en besluit direct te reageren. Nu kijken of ik het nog kan terughalen (Damn, heb chipmunks in mijn hoofd. Ben naar film met m'n dochter geweest vandaag) en meer dan een uur zwaar geroeid op de sportschool.

Ik vind i.d.d pindakaas heel erg lekker. Maar het neemt niet weg dat wat ik allemaal zo heb gelezen niet in mij heb opgeslagen en zoniet heb verwerkt in voedingsschema i.c.m kt-dagen. Aan de andere kant houd ik van een uitdaging en zou ik best heftig willen cutten. Al griezel ik van die lijnzaadolie door kwark voor het slapen gaan. Dan heb ik dus nu een midden weg.

Op de kt-dagen (Wat ik ook wel post hoe het ging)

Direct na ontwaken
07:00 whey met water

Ontbijt met dochter samen
07:30 25gram havermout met 250ml magere melk ( of half water half melk)
1 ei

Na kt en 3/4 kwartier cardio
11:30 whey met water

12:30 250gram kwark ( alleen hier eventueel met klein beetje cashewnoten) of 2 bruine boterhammen (1 met pindakaas en 1 kipfilet) of
sla met blikje tonijn of zalm of garnalen, avocado ( mag er niet meer dan 2 p/w vind ik ook al bevat het goede vetten), tomaat etc.

14:30 250gram kwark of 2 bruine boterhammen (1 met pindakaas en 1 kipfilet)

17:30 warme hap met visolie capsules. Zo mogelijk beperking KH

20:00 250 gram kale kwark

22:00 caseine met water voor het slapen

Drinken is bij mij alleen maar groene en rooibos thee. O.k en als ik ga:rocker: headbengen dan een biertje maar da 's zelden.

Op de niet kt-dagen hoeft volgens mij al die kwark niet. Dan eet ik ook geen pindakaas of cashewnoten.
Vis ( als tonijn ook geldt) eet ik dan dagelijks. Rijst ( zilvervlies) hooguit 2x per week 100gram gekookt als avondmaal.

Zal kijken wat ik kan met pics, mapje en vrienden hier. Door schaamte is dat nu nog een stap te ver. Maar beloof dat het snel zal komen.

Morgen dag 1 KT.

In principe hoef je niet anders te eten op KT-dagen als op niet-KT-dagen...
Wat Ceska zegt over bloedsuikerspiegel: door meerdere keren per dag te eten (volwaardige uitgebalanceerde maaltijden) houd je je bloedsuikerspiegel wat constanter, wat minder hongergevoel en snaaibuien tot gevolg heeft. Voor bodybuilding en spiergroei kun je juist gebruik maken van die 'pieken' en zo spiergroei stimuleren - maar daar zou ik nog even mee wachten, en eerst goed gaan op dit plan.

Als zij graag boterhammen met pindakaas eet dan moet ze dat doen, rijst is op geen enkele manier beter.
N.a.v van jouw stuk wellicht toch maar wat zinvollers zo nu en dan op brood doen.

Wel zou ze beter wat vis Eet ik dat nu nog te weinig???? of flax ??? Wat is dat? ???bij het dieet kunnen nemen voor omega3 vetten, puur voor de gezondheid. De extra eiwitten van wat vis zullen ook geen kwaad kunnen, ze zit nu een tikkie aan de lage kant.

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

In principe hoef je niet anders te eten op KT-dagen als op niet-KT-dagen...

Wat Ceska zegt over bloedsuikerspiegel: door meerdere keren per dag te eten (volwaardige uitgebalanceerde maaltijden) houd je je bloedsuikerspiegel wat constanter, wat minder hongergevoel en snaaibuien tot gevolg heeft. Voor bodybuilding en spiergroei kun je juist gebruik maken van die 'pieken' en zo spiergroei stimuleren - maar daar zou ik nog even mee wachten, en eerst goed gaan op dit plan.

Wacht ermee totdat ik de basis goed genoeg beheers. Pas als ik die indruk echt wek kom ik hierop terg ( staat genoteerd in mijn schrift)

Laatst bewerkt:
Volgens mij is elke dag tonijn ook niet echt goed. Er zit wat in....wat was het ook al weer. Iets van metaal, kan er niet op komen.....puntje van m'n tong...help iemand??

Ja kwik, dat was het. Daarom wordt 2 keer per week aangeraden.

Arrggghhhh, vis eten qua planning in de war nu. Dan maar wat vaker zalmplakjes, bakje garnalen o.i.d. ofzo. I.i.g. niet bij mijn avondeten. Vis is echt het enige dat ik eet omdat het goed is voor hetgeen ik voor ogen heb. Eet dat dus keurig. Zolang het maar koud is en door sla kan.

En bedankt voor het wijzen op hetgeen jij je afvroeg:).

panga en talapia zijn ook goed te doen hoor... beetje lekker kruiden... af laten koelen, kan prima door salade of zo!

Goed weekend gehad?

Gebakken kipfilet kan toch ook prima (ook koud door een salade)

Priest predikt wel erg graag.

En of je nou 6 keer of 2 keer per dag eet maakt niks uit, kwark en melk blijft tot 8 uur lang eiwitten afgeven. Dus theoretisch gezien kan je elke 8 uur eten zonder dat je lichaam zonder eiwitten zit, dat is 3x per 24 uur.

de ene eiwit is de andere niet, de eiwit van rundvlees is totaal anders dan van kwark en niet te vergeten de vitamines etc

Als zij graag boterhammen met pindakaas eet dan moet ze dat doen, rijst is op geen enkele manier beter. Het ene is KH + vet, het andere alleen KH. Zolang de kcals hetzelfde zijn is het verschil 0,0 aangezien het allebei laag is in eiwit. Duidelijk levert het geen momenten op dat ze honger heeft, dus de redenatie dat je van rijst langer vol zit (wat naar mijn idee niet zo is) geldt hier niet.

van 20 gr pindakaas word ik niet vol hoor daar in tegen van 100 gr rijst raak ik voller want het vult meer zoals ik eerder porobeerde uit te leggen en in rijst zit gewoon meer KH waar je imo meer aan heb als het vet wat in de pindakaas nodig heb waar je makkelijk kan opvangen door lijn of olijfolie te nemen

Het splitsen van maaltijden is ook een compleet ander verhaal voor een kerel van 100 kg dan voor een vrouw met pakweg 50 kg spiermassa. Ze verbrandt over een dag waarschijnlijk de helft van de kcals, als je die maaltijden gaat opsplitsen dan kom je op 6x niks uit, wat zal zorgen voor meer honger dan bijv 3x per dag een flinke maaltijd met veel eiwit en groenten.

gaat er niet om hoeveel iemand weegt het gaat erom dat je maag constant in beweging blijft en dat heb je gewoon veel meer met 6x per dag eten als 3x, heb nooit gezegt dat je dan veel moet eten die 6x gewoon kleine porties.

Wel zou ze beter wat vis of flax bij het dieet kunnen nemen voor omega3 vetten, puur voor de gezondheid. De extra eiwitten van wat vis zullen ook geen kwaad kunnen, ze zit nu een tikkie aan de lage kant.

ben ik met je eens

@ dwarv tuurlijk heb je vetten nodig maar het is zo zondevoor de kcals van je pindakaas waar je in plaats rijst van kan eten met een beetje olijfolie ------> doel je heb dan meer KH binnen en evenveel vet voor dezelfde kcal.

Laatst bewerkt:
Ja maar Lil P volgend mij probeerd ze de KH te beperken en dan moet je toch wat anders eten om aan de kcals te komen. Dus ipv KH moet je dan wat meer vetten eten en dan heb je aan pindakaas wel weer een hele goeie!

Ik geloof dat met dat kwik en vis niet alleen bij tonijn het geval was maar bij meerdere vis soorten toch? Maja, als je alles uit gaat pluizen blijft er niet veel meer over om te eten ;)

Terug
Naar boven