MuscleMeat

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
'goedemorgen',

Ik kom net mijn bed uitrollen:rolleyes:. Stond uit gewoonte op de weegschaal. 83,6:D. Afgelopen woensdag van het nog die 86,1 als ik het nu goed zeg. Snap er geen ruk van maar het zal wel. Meeting over een maand zal het antwoord geven. Ga niet gelijk van het meest positieve uit.

Gelijk kwark gegeten met heel klein beetje cashew noten (14:15).
17:00 spinazie, sla, gebakken kipfilet
19:30 weet ik nu nog niet
22:00 kale kwark

Dat er bij LIL geen groentes zaten zie ik nu maar voeg dat dus gewoon toe.

Zal matigen met consumptie cashewnoten. 1 bakje van de hoogvliet per week dan. Vind het wel lekker namelijk door kwark op de dag.

Maaltijden zijn sowieso kleiner geworden. Laat met name in de avonden KH of staan of heel veel minder. Tenzij ik ga sporten. Maar ook dan niet al te veel.

Ik ga kleine van school halen en als zij gaat sporten vanavond en op bed ligt verder neuzelen.

Advies voor goede whey?

'goedemorgen',

Advies voor goede whey?
Goedemorgen!

Ik denk dat je het slim aanpakt zo, als je nog eens zin hebt om te puzzelen dan zou je van een gemiddelde dag kunnen uitrekenen wat je binnen krijgt (koolhydraten, eiwitten, vetten en calorieën).

Zelf gebruik ik op dit moment whey delicious, betere smaak heb ik tot dusver niet gevonden en ben erg tevreden over XXL.
Als je eerst wat verschillende smaakjes wilt uitproberen dan hebben ze een sample pack (op dit moment uitverkocht).

nou aan advies geen gebrek hier! :p kom je er een beetje wijs uit?
Kan me voorstellen dat als je dit totaal niet gewend bent, het echt ff wennen is. Maar knap dat je die knop gewoon om kan zetten en het gewoon doet (zijn er genoeg die het al bij voorbaat gedoe vinden, of liefst willen vasthouden aan "lekker" eten).
Goed idd om die cashew er uit te halen... zit ook al vet in je gewone voeding (en in die zin zou je ook vis ipv kip/rund kunnen doen ter afwisseling), en slik je daarnaast nog omega 3 - ja dan zit je echt wel goed!

Wat is die slimbelly eigenlijk...?

Ik denk overigens wel dat naast je kt en cardio zumbu en dat soort lessen echt geen kwaad kan, al is het alleen maar ter afwisseling. En als je dat voluit doet is het ook een goede vorm van cardio... bovendien is loopband inderdaad heel effectief, maar daarnaast cardio voor je plezier doen, valt ook iets voor te zeggen... zolang je die kt en cardio ook doet, zit je altijd goed...

goede whey... sja... ik heb zelf gewoon het huismerk van de body&fitshop omdat het goed smaakt en goed betaalbaar is (bestelling en levering gaat ook altijd goed) en naar mijn idee goed resultaat... maar zie ook veel mensen die whey van xxl nemen...

Goedemorgen!

Ik denk dat je het slim aanpakt zo, als je nog eens zin hebt om te puzzelen dan zou je van een gemiddelde dag kunnen uitrekenen wat je binnen krijgt (koolhydraten, eiwitten, vetten en calorieën).

Zelf gebruik ik op dit moment whey delicious, betere smaak heb ik tot dusver niet gevonden en ben erg tevreden over XXL.
QUOTE]

Als je eerst wat verschillende smaakjes wilt uitproberen dan hebben ze een sample pack (op dit moment uitverkocht.
Hahaha, fijn advies, bedankt maar jammer dat het er nu niet is;).

Zin in in uitrekenen heb ik wel. Nu heb ik nog het iq van een garnaal ( en dan zet ik nog hoog in). Morgen is de lijn vast stijgende dus ga dan eens puzzelen. Op het avondeten na eet ik vrijwel elke dag hetzelfde. Vind voor mijzelf dat ik meer mag gaan afwisselen als ik alles goed genoeg beheers. Eerst discipline, nog meer.

Betsel wel gewoon alvast. Komt goed. Enne Thnx:kiss:

Hahaha, fijn advies, bedankt maar jammer dat het er nu niet is;).

Zin in in uitrekenen heb ik wel. Nu heb ik nog het iq van een garnaal ( en dan zet ik nog hoog in). Morgen is de lijn vast stijgende dus ga dan eens puzzelen. Op het avondeten na eet ik vrijwel elke dag hetzelfde. Vind voor mijzelf dat ik meer mag gaan afwisselen als ik alles goed genoeg beheers. Eerst discipline, nog meer.

Betsel wel gewoon alvast. Komt goed. Enne Thnx:kiss:
Als je een beetje rondkijkt dan zie je in de sectie 'voeding' wel genoeg excel-bestanden die je in kunt vullen (met dropdown-menutjes).
Geen dank, help graag. Je mag me natuurlijk altijd karma geven (klik op de weegschaal links van mijn post) - is altijd leuk!

nou aan advies geen gebrek hier! :p kom je er een beetje wijs uit?
Begin i.i.g iets minder moeite met wat vaker te eten te krijgen. At het liefst zo min mogelijk of heel onregelmatig. Heb wel vaak trekmaar negeer dat gevoel. Vind dat ik vaak genoeg eet ( geen grote hoeveelheden hoor) verspreid over de dag.

Kan me voorstellen dat als je dit totaal niet gewend bent, het echt ff wennen is. Maar knap dat je die knop gewoon om kan zetten en het gewoon doet (zijn er genoeg die het al bij voorbaat gedoe vinden, of liefst willen vasthouden aan "lekker" eten).
Ik was al maanden "stiekem" op site als deze aan het lezen. Gewoon geestelijk ergens naaartoe werken zeg maar. Was het getob van lijnen zat en had al maanden meer dan ooit zonder resultaat gesport ( ja wel strakker en slanker ogende volgens mijn ouders maar met in mijn ogen minstens 20kg te veel gewicht). Blijkbaar was het juiste moment toen ik hier kwam.

Goed idd om die cashew er uit te halen... zit ook al vet in je gewone voeding (en in die zin zou je ook vis ipv kip/rund kunnen doen ter afwisseling), en slik je daarnaast nog omega 3 - ja dan zit je echt wel goed!
Een doosje cashew per week welke in ochtend deel wordt gegeten( heel klein beetje dus) kan hopelijk geen kwaad. Ik eet namelijk, denk ik, verder weinig vet. Enik begreep dat dit wel nodig is om verbranding te stimuleren)

Wat is die slimbelly eigenlijk...?
Als ik niet word verketterd hier de link. http://www.tipsbijafvallen.nl/slim-belly.htm . Ik ben van mening dat je pas een mening en oordeel mag vellen als je het zelf hebt ondervonden. Het druist tegen alles in wat ik heb geleerd tijdens mijn studie dus ik ben benieuwd ( en mocht het gratis uitproberen:D)

Ik denk overigens wel dat naast je kt en cardio zumbu en dat soort lessen echt geen kwaad kan, al is het alleen maar ter afwisseling. En als je dat voluit doet is het ook een goede vorm van cardio... bovendien is loopband inderdaad heel effectief, maar daarnaast cardio voor je plezier doen, valt ook iets voor te zeggen... zolang je die kt en cardio ook doet, zit je altijd goed...
Heel blij dit te horen, echt! Volgens mij is dit een redenatie typerend voor veel vrouwen. I.i.g verwoord je precies waarom ik die lessen volg naast kt en cardiotoestellen.

goede whey... sja... ik heb zelf gewoon het huismerk van de body&fitshop omdat het goed smaakt en goed betaalbaar is (bestelling en levering gaat ook altijd goed) en naar mijn idee goed resultaat... maar zie ook veel mensen die whey van xxl nemen...
Ik ga ook hier even kijken dan.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Als je een beetje rondkijkt dan zie je in de sectie 'voeding' wel genoeg excel-bestanden die je in kunt vullen (met dropdown-menutjes).
Geen dank, help graag. Je mag me natuurlijk altijd karma geven (klik op de weegschaal links van mijn post) - is altijd leuk!

Klinkt misschien suf dat bedank van mij maar leer hier tien keer meer van dan een dietiste, als die afslankshit of wat dan ook. Heb echt hele ruzies binnen relatie gehad ( nu wordt er gewoon over afvallen niet gesproken want ik weet nu al dat hij mijn doelen m.b.t sport niet zo mooi vindt terwijl ik eerst wil knallen, zien en dan geloven met wat ik wil bereiken. Mag hij dan pas zijn mening geven) en heel wat afgehuild uit onmacht dat het mij niet lukte.

Enne Karmen heb je al:p dus ik daar komt de karma aan:cheer:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Sue
Uhmmm, ik vind vrouwn die laag in hun % t.a.v vet zitten en goede spiervorming mooi ogen. Nja, heb hier een paar gezien die er goed uitzagen en wat ik ook hoop te bereiken. Gewoon voordat ik zo zwaar werd.

Ik stel mij zo voor dat als ik nu vol en steeds opbouwend in kg's met gewichten in de weer ga bij het krachthonk ik niet heel mooi oog. op bepalde plekken. Zie gelijk van die beelden voor mij dat ik dan zo'n gespierd wijf ben met laag vet. Met mijn 165 een kleine spierbonk. Ik weet dat vrouwen van nature niet super groot kunnen worden.
Wel weet ik dat ik relatief veel spier heb. Zou zonde zijn als ik die niet optimaal benut

Ja ik vroeg het omdat die hele zin niet klopt....heb je m zelf wel gelezen??? Volgens mij was je te snel met typen....

Maar ik snap het nu. Bedankt voor de uitleg:)

Ja ik vroeg het omdat die hele zin niet klopt....heb je m zelf wel gelezen??? Volgens mij was je te snel met typen....

Maar ik snap het nu. Bedankt voor de uitleg:)

uhm, U hebt gelijk. Was en te snel en ben vreselijk gaar. Heb al stukjes die ik had geplaatst gecorrigeerd met knipteken wegens spelfouten. Sorry voor de verwarring

Hoi Karmen,

Succes met je training.
Let erop dat je niet teveel Cashewnoten eet.
100 gram Cashewnoten bevat 578 kcal!

Eet max. een handjevol per dag, of om de dag.

PS zie net in eerdere post dat je al mindert, goed zo :)

Weet wel dat het opbouwen van spieren en afvallen een proces is wat vaak erg lang duurt.....
Het kan zijn dat je er soms door heen zit maar het heeft geen zin om in weken te meten.... eerder maanden/jaren
De eerste 3/4 maanden zul je heel veel vooruitgang boeken, daarna is het een kwestie van doorzetten en nog eens doorzetten!

Laatst bewerkt:
Hoi Karmen,

Succes met je training.
Let erop dat je niet teveel Cashewnoten eet.
100 gram Cashewnoten bevat 578 kcal!

Eet max. een handjevol per dag, of om de dag.

PS zie net in eerdere post dat je al mindert, goed zo :)

verdeel zo'n bakje dat je bij de hoogvliet kan kopen over een week. En dan alleen tussendoor in de kwark. Maar bedankt:)

noten vervanger door lijnzaadolie of olijfolie aks je diep en hard wilt gaan cutten.
naarmate je droger word de KH verminderen en de vetten omhoog maar dan zien we dan wel.

eerst maar is zien of je dit vol houd.

noten vervanger door lijnzaadolie of olijfolie aks je diep en hard wilt gaan cutten.
naarmate je droger word de KH verminderen en de vetten omhoog maar dan zien we dan wel.

eerst maar is zien of je dit vol houd.

Bedankt voor je tip. Ben serieus en zeker geen opgever. Maar lijnzaadolie in de kwark bedoel je i.p.v cashewnoten? Brrr lijkt mij ranzig maar wacht je reactie af alvorens ik daar wat mee doe.

Doe mij maar vlot resultaat boeken dus ga nog wat strenger worden dan.

Jep, gewoon in de blender gooien en opdrinken --> franse magere kwark van C1000 is vrij vloeibaar en in principe te drinken.

Hou ons op de hoogte van de resultaten zou ik zeggen!

Laatst bewerkt:
als je echt hard wilt cutten neem je ipv kwark, caseine mix je deze met olijf of lijnzaadolie en drink je dat op en dan helemaal de noten achterwege laten.

en dan een stappie verder is de fruit achterwege laten en dan echt uiteindelijk 1x per dag rijst eten maar daar is helemaal nergens voor nodig denk niet dat je rond de 10% wilt gaan staan als vrouw zijnde :D

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

Nou Karmen,goed van je dat je al zo anders bent gaan leven.6 Keer per dag eten hoeft niet persé.Frequentie (aantal maaltijden) zal niet veel uitmaken.
Wel kan het je wat makkelijker maken als je veel moet eten om het in meerdere maaltijden te splitsen.

En ja,ook vetten heb je nodig als je gaat afvallen.Dat het 'bulkvoer' is ,is onzin.Ga eens naar de eetmeter van het Voedingscentrum.Daar kan je zien wat je eet,de verhouding tussen koolhydraten,eiwitten en vetten.Maar ze laten ook je vitamine - en mineralen inname zien.

meh woorden zoals 6x per dag hoeft niet en bulkvoer is onzin en eetmeter van het voedingscentrum zakken me broek tot aan me enkels wat zit jij onzin te lullen zeg.

6x poer dag is juist goed voor je en is al helemaal niet omdat je grote maaltijden moet eten en dat je die moet gaan splitsen door de dag heen, het gaat erom dat je maag constant in beweging blijft en je lichaam veranderen in een verbrandingsoven ipv een ijskast dat alleen maar opslaat.

en pindakaas is bulkvoer ja want kom op 100 gr is 670 kcal als ik het goed op en voor wat ? voor 9 gr KH kan je beter investeren die kcal in rijst aardappelen etc.

echt hard cutten is niet nodig, een beetje noten is niet verkeerd.

I rest my case en ga lekker tv kijken..

Ik ga alles eens uitwerken in mijn schriftje. M.n. de voeding. Kan dan namelijk maandag gelijk het ktschema van de sportschool noteren en dan hier weer plaatsen.

Ik ga ook maar eens whey bestellen. Zit nog wel af te vragen of dit wat is voor een vrouw. http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/lg-sciences/lipotropic-proteine ???

Doe nu whey bestellen.

En als ik mij niet vergis is caseine geschik voor het slapen gaan door de lange werking http://www.eiwitpoeder.nl/micellar-casein . Dus bestel deze.

Dat met die lijnzaadolie moet ik nog even over nadenken en opzoeken op internet. Breid alles beetje bij beetje uit. Eerst die doelen, toen een ktschema nu de shakes enzovoort.

Fijn weekeinde!

Jep, gewoon in de blender gooien en opdrinken --> franse magere kwark van C1000 is vrij vloeibaar en in principe te drinken.

Hou ons op de hoogte van de resultaten zou ik zeggen!

Dat doe ik. Foto's die ik nu heb gemaakt blijven nog voorlopig voor mijzelf. Tot die tijd kan ik een opmeting op 1 februari laten weten. Die totale lichaamsmeting doe ik half februari. Dus ook die laat ik weten.

En als het uiteindelijk kan en ik genoeg vertrouwen heb komen er wel pics. Maar die weg is nog erg lang. 16% red, hoe graag ik zou willen, ik nooit voor de zomer.

Terug
Naar boven