- Waardering
- 99
Dat zou ik nog niet zo snel zeggen. Misschien heeft de tijd helemaal geen begin. Dan is alles nergens begonnen.
Misschien wel. Maar 'mijn tijd' iig wel. En daar doelde ik op. En ik schat Til ook. Correct me if I'm wrong. Niettemin geeft het nog steeds absoluut geen logische verklaring voor god, laat staan een christelijke god.
Mij klinkt dit logische systeem logischer dan elke andere logica om het ontstaan van dit alles te verklaren. Ik denk ook dat er vele 'niveaus' van leven zijn en dat dit een verklaring is voor het bestaan van een god voor het ontstaan van de aarde.
Dat we beide de juiste antwoorden niet kennen maakt deze discussie juist zo boeiend imo.
Welk boek heb je het dan over btw?
Er is geen 'andere' logica. Net zoals er geen 'christelijke' of 'joodse' natuurkunde bestaat, of 'boedhistische' wiskunde, waarin dezelfde sommen andere uitkomsten zouden hebben t.o.v. de nu geldende wiskunde. Logica is logica en dat is funest voor de 'waar komt het dan allemaal vandaan'-'verklaring' ('bewijs') voor god;
HET IS GEWOON GEEN VERKLARING OM TE ZEGGEN: HET MOET TOCH ERGENS BEGONNEN ZIJN? punt.
God is dan op z'n best een bruut lege huls. Complexiteit oproepen om complexe zaken te verklaren. Het werkt gewoon niet. Dat is een bittere pil die iedere christen moet slikken, net zoals zeggen: "kijk om je heen, al die prachtige natuur, zo complex en diep met elkaar verweven, die delicate machinerie van de cel; dat moet wel door een god geschapen zijn" richting de 'crapbucket' is verhuist met het verschijnen van "On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life" (wat dus het boek uit 1859 is)
Hier kun je het lezen: (klikkerdeklik)