AndroidHealthClinic

Advocaat van de duivel..eh God

Dat zou ik nog niet zo snel zeggen. Misschien heeft de tijd helemaal geen begin. Dan is alles nergens begonnen.

Misschien wel. Maar 'mijn tijd' iig wel. En daar doelde ik op. En ik schat Til ook. Correct me if I'm wrong. Niettemin geeft het nog steeds absoluut geen logische verklaring voor god, laat staan een christelijke god.

Mij klinkt dit logische systeem logischer dan elke andere logica om het ontstaan van dit alles te verklaren. Ik denk ook dat er vele 'niveaus' van leven zijn en dat dit een verklaring is voor het bestaan van een god voor het ontstaan van de aarde.
Dat we beide de juiste antwoorden niet kennen maakt deze discussie juist zo boeiend imo.
Welk boek heb je het dan over btw?

Er is geen 'andere' logica. Net zoals er geen 'christelijke' of 'joodse' natuurkunde bestaat, of 'boedhistische' wiskunde, waarin dezelfde sommen andere uitkomsten zouden hebben t.o.v. de nu geldende wiskunde. Logica is logica en dat is funest voor de 'waar komt het dan allemaal vandaan'-'verklaring' ('bewijs') voor god;

HET IS GEWOON GEEN VERKLARING OM TE ZEGGEN: HET MOET TOCH ERGENS BEGONNEN ZIJN? punt.
God is dan op z'n best een bruut lege huls. Complexiteit oproepen om complexe zaken te verklaren. Het werkt gewoon niet. Dat is een bittere pil die iedere christen moet slikken, net zoals zeggen: "kijk om je heen, al die prachtige natuur, zo complex en diep met elkaar verweven, die delicate machinerie van de cel; dat moet wel door een god geschapen zijn" richting de 'crapbucket' is verhuist met het verschijnen van "On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life" (wat dus het boek uit 1859 is)

Hier kun je het lezen: (klikkerdeklik)

water,
de zon, tevens ook de ideale afstand tot de zon.
een meteoriet die op de aarde botst waardoor deze een x aantal graden draait ten opzichte van de maan en de zon wat de mogelijkheid van leven op aarde creërde, deze botsing verlengde de dag(omwenteling van de aarde van 8 naar 24 uur.
de juiste atmosfeer.
de juiste zwaartekracht.
De aanwezigheid van de maan: regelt de getijden van de zee en stabiliseerd de kanteling van de assen van de aarde en vertraagd de omwenteling van de aarde.
En last but not least,
kan iemand verklaren hoe materie uit niks kan ontstaan?
'iets uit niets'
tot die tijd hou ik het even erop dat god bestaat.

Ik begrijp je niet .
Omdat je geen verklaring hebt , geloof jij ?
Ik weet gewoon niet of ik moet geloven . Wat we vandaag zien in de wereld (fauna en flora , dieren , insecten , mensen) kunnen we allemaal verklaren door deductie . We kunnen terug gaan in de tijd . Wat ik wil zeggen is gewoon : wat is de aanleiding geweest tot de eerste beweging die er gemaakt is . Er is iets getriggered , daarna is de bal gaan rollen . Vanaf dat punt kan je alles zowat verklaren denk ik (ik daarom niet).
In elk systeem is de energie voor de reactie gelijk aan de energie na het systeem (zij het in een andere vorm) .
Maar die eerste oerbeweging die alles heeft gestart , wat is dat ? Of kan iets toch uit niets ontstaan ? Want dat laatste geloof ik niet .

Omdat deze verklaring mij het meeste aanspreekt en imo de meest logische is, daarom geloof ik.
Ik geloof ook dat god op een ander 'niveau' zit dan de mens, een verklaring gaat mij ook de pet te boven maar dit is wederom iets wat ik geloof.
Al met al is dit een hele moelijke discussie, dit omdat het geloof of het niet-geloven bij de meeste mensen iets is waar zij al vele malen een discussie met zichzelf over hebben gevoerd. En waarschijnlijk niet van plan zijn om van mening te veranderen. Omdat alle feiten omtrent dergelijke zaken niet bekend zijn is het ook moeilijk te bediscusseren

Omdat deze verklaring mij het meeste aanspreekt en imo de meest logische is, daarom geloof ik.
Ik geloof ook dat god op een ander 'niveau' zit dan de mens, een verklaring gaat mij ook de pet te boven maar dit is wederom iets wat ik geloof.
Al met al is dit een hele moelijke discussie, dit omdat het geloof of het niet-geloven bij de meeste mensen iets is waar zij al vele malen een discussie met zichzelf over hebben gevoerd. En waarschijnlijk niet van plan zijn om van mening te veranderen. Omdat alle feiten omtrent dergelijke zaken niet bekend zijn is het ook moeilijk te bediscusseren

Zeker op een forum . Met een pint erbij gaat dat allemaal wat beter ;)

Misschien wel. Maar 'mijn tijd' iig wel. En daar doelde ik op. En ik schat Til ook. Correct me if I'm wrong. Niettemin geeft het nog steeds absoluut geen logische verklaring voor god, laat staan een christelijke god.
Het lijkt me sowiso nutteloos een logische en wetenschappelijke verklaring voor god te zoeken.
Als god wetenschappelijk te bewijzen valt, dan is hij geen god, geen hogere macht, maar gewoon een natuurverschijnsel.

water,
de zon, tevens ook de ideale afstand tot de zon.
een meteoriet die op de aarde botst waardoor deze een x aantal graden draait ten opzichte van de maan en de zon wat de mogelijkheid van leven op aarde creërde, deze botsing verlengde de dag(omwenteling van de aarde van 8 naar 24 uur.
de juiste atmosfeer.
de juiste zwaartekracht.
De aanwezigheid van de maan: regelt de getijden van de zee en stabiliseerd de kanteling van de assen van de aarde en vertraagd de omwenteling van de aarde.
En last but not least,
kan iemand verklaren hoe materie uit niks kan ontstaan?
'iets uit niets'
tot die tijd hou ik het even erop dat god bestaat.

Jouw verklaring verklaart evenmin iets. Al geef je het een naam, god is hetzelfde als zeggen: ik weet het niet. Dus geen verklaring.
Het is dezelfde verklaring die de Peter de Grote onder de stoelen deed kruipen van schrik, toen tijdens een theater voorstelling in Nederland het geluid van de donder werd nagebootst mbv het wapperen van metalen platen...

Daarnaast is het antropisch principe redelijk van toepassing op je vragen: Wij zien een dergelijk universum, omdat we er in leven. Was het universum anders, dan hadden we het wss niet kunnen aanschouwen.
Lees 'Our cosmic habitat', (Martin Rees) voor een grotere opsomming van de wazig sterk biofiele eigenschappen van het universum.

Dit is een zinloze vraag in een topic als deze, wanneer zulke verklaringen te geven zouden zijn dan zou dit topic immers niet bestaan.
Op de tweede vraag is geen antwoord te geven omdat zulke antwoorden niet bekend zijn.

Een zinloze vraag? Het lijkt mij toch dat er bewijs moet zijn. In de vorm van foto's of labuitslagen.

En ik wilde weten hoe een gelovig iemand hier over denkt. Ik blijf het bv ook raar vinden dat mensen ergens voor bidden. Bijvoorbeeld: bidden voor een wedstrijd. Moet God dan bepalen wie er gaat winnen?

er zijn vele sites aan gewijd, helaas kan van geen enkele echt de bron of oorzaak bewezen worden......
Geen spoor van kanker meer

wordt vervolgd!
;)

"Speciaal water" Alleen dat al:rolleyes:

Het lijkt me sowiso nutteloos een logische en wetenschappelijke verklaring voor god te zoeken.
Als god wetenschappelijk te bewijzen valt, dan is hij geen god, geen hogere macht, maar gewoon een natuurverschijnsel.

Hier ben ik het helemaal mee eens: Maar het is ook nogal de doodslag voor religie/god/kerk: Er over denken is dan per definitie nutteloos omdat je niet buiten de logica om kunt. Dat wetenschap tegenwoordig zover gevorderd is, wil niet zeggen dat het systeem om er te komen ook ver van mensen af staat. Integendeel, het is imo een kristallisatie van het menselijk redenerings vermogen.

Ik heb nooit geloofd en tot op heden sta ik in twijfel. Sinds mijn zus verongelukte enkele weken later toch eenmalig iets paranormaal meegemaakt. En nee het was geen gewilde hallucinatie door het verdriet..

Zulke zaken kunnen je inderdaad aan het denken zetten

Jouw verklaring verklaart evenmin iets. Al geef je het een naam, god is hetzelfde als zeggen: ik weet het niet. Dus geen verklaring.
Het is dezelfde verklaring die de Peter de Grote onder de stoelen deed kruipen van schrik, toen tijdens een theater voorstelling in Nederland het geluid van de donder werd nagebootst mbv het wapperen van metalen platen...

Daarnaast is het antropisch principe redelijk van toepassing op je vragen: Wij zien een dergelijk universum, omdat we er in leven. Was het universum anders, dan hadden we het wss niet kunnen aanschouwen.
Lees 'Our cosmic habitat', (Martin Rees) voor een grotere opsomming van de wazig sterk biofiele eigenschappen van het universum.

Ik probeer met mijn verklaring aan te geven dat een x aantal factoren aanwezig moeten zijn wil je de mogelijkheid tot leven hebben op een planeet als de aarde.
god is in weze een hogere macht, als je gaat zoeken naar de creator van materie lijkt een hogere macht mij een goeie optie er zal toch een bepaalde energie voor nodig zijn.
denk je dat jou bewustzijn willekeurig is?

Een zinloze vraag? Het lijkt mij toch dat er bewijs moet zijn. In de vorm van foto's of labuitslagen.

En ik wilde weten hoe een gelovig iemand hier over denkt. Ik blijf het bv ook raar vinden dat mensen ergens voor bidden. Bijvoorbeeld: bidden voor een wedstrijd. Moet God dan bepalen wie er gaat winnen?

ik denk dat je aan een ongelovig iemand, bidden het best kan uitleggen als je zelfvertrouwen opkrikken!

je bid eigenlijk voor iets positiefs, in de hoop dat God je zal helpen: voila, je zelfvertrouwen heeft weer een boost gehad!
;)

En nu eentje voor de gelovigen zelf: waarom zou God zich nu niet meer laten zien en vroeger wel? Waarom nu geen wonderen en vroeger wel? Ik zie de logica daarvan niet in. Als God de schepper is, dan moet het voor hem of haar ook niet moeilijk zijn zoiets te bewijzen. Maar de zogenaamde bewijzen zijn geschreven door de mens zelf, is dat niet wat vreemd?

Als ik het goed heb is God een tijdje geleden beledigd door Mozes, Dhr. Mozes mocht dan ook niet het heilige land in.

Dat er een God bestaat is niet een rare gedachten, maar de dingen die in de bijbel staan of koran is niet perse echt, het is meer een synoniem...als je kijkt dat de aarde in 7dagen is gemaakt.

Volgens mij was het Theo Maasen die zei dat God en Satan boven op een bankje zitten en om lachen hier.

Loaf.

Extreem emotionele omstandigheden hebben vaker de neiging dergelijke zaken in de hand te werken. En hoe hard is de realiteit als een dergelijk ongeluk geen 'vervolg' heeft, alleen de wegrukking van leven en een berg verdriet?

Mijn oma wist ook zeker dat mijn opa een aantal keren op bezoek is geweest nadat ie overleden was, mag toch weten dat ie dood was.

Zinloos, omdat als gods bestaan wetenschappelijk te bewijzen is het geloof niet langer geloven is.
Waar mensen voor bidden is persoonlijk, ik zou persoonlijk nooit voor een wedstrijd bidden. Dit omdat ik dan vind dat de belangrijke zaken uit het leven op deze manier uit het oog verloren worden.

monster argumentatie

overigens materie komt niet uit het niets
iemand met een binas zal toch wel rondgebladert hebben en gevonden hebben warneer protonen en neutronen ontstaan

het gaat volgens mij meer om energie
was er niet zo'n mooie verhouding
E=mc^2 ?
energie is massa X lichtconstante int kwadraat
het is een verhouding. energie is massa met een factor

energie heeft stofjes gemaakt
lotsa bladiebla
en de mens heeft god gemaakt
niet andersom

Terug
Naar boven