XXL Nutrition

Advocaat van de duivel..eh God

had ik al gedaan in voorgaande post.
ik denk dat er iets te veel toevalligheden moeten zijn gebeurt om leven, aarde en bewustzijn van de mens te creëren.
Te veel toevalligheden? Heb jij er dan enig idee van over hoeveel deeltjes en planeten het hier gaat?
De kans dat de omstandigheden goed zijn voor leven is astronomisch klein, maar we leven toevallig wel in een astronomisch groot heelal.

Nog een punt trouwens, wie zegt dat er maar één soort van leven mogelijk is? Je sprak van water, atmosfeer, afstand tot de zon,...
Die dingen geven allemaal een vorm van leven zoals wij die kennen. Maar voor hetzelfde geld kan leven ook ontstaan in andere omstandigheden, zij het onder een andere vorm.

geloof blijft iets wat op een gevoel gebaseerd is voor mij.
Probeer het dan niet te verklaren

Ooit word de mens zo slim dat ze weten hoe het leven is ontstaan en wat er buiten het heelal zit.Als ik nu de intelligentie van mensen hier al zie ben ik daarvan overtuigd.

Ik neem aan dat je niet sarcastisch bent en het over mij hebt ?

ik denk dat er iets te veel toevalligheden moeten zijn gebeurt om leven, aarde en bewustzijn van de mens te creëren.
als ik om me heen kijk zie ik (voor mij)bewijs van gods creatie.

dit is mijn gevoel en dat is moeilijk te verklaren.

Waarom kom je dan toch met een logische verklaring aan? (gezien het aandragen van de toevalligheden).

Te veel toevalligheden? Heb jij er dan enig idee van over hoeveel deeltjes en planeten het hier gaat?
De kans dat de omstandigheden goed zijn voor leven is astronomisch klein, maar we leven toevallig wel in een astronomisch groot heelal.

Nog een punt trouwens, wie zegt dat er maar één soort van leven mogelijk is? Je sprak van water, atmosfeer, afstand tot de zon,...
Die dingen geven allemaal een vorm van leven zoals wij die kennen. Maar voor hetzelfde geld kan leven ook ontstaan in andere omstandigheden, zij het onder een andere vorm.

Probeer het dan niet te verklaren

als jij een mening geeft, vertel jij over het gevoel wat je ervan hebt/wat je ervan denkt.
verklaar jij je gevoel dan evenmin,
vorm van leven.

geloven in iets wat je niet kunt onderbouwen is ook zo lame.

Ehm, ik mag hopen dat je realiseert zojuist het duistere pad op te zijn gewandeld? :evil:

Maar het is idd niet te onderbouwen. Zoals Flying Fox als zei: God proberen te verklaren/onderbouwen is onmogelijk. (aangezien hij dan een gewoon natuurverschijnsel is)

ergo: geloven in god is lame.

Uhm ... Oerknal - Wikipedia
De vraag is voor mij gewoon wat die oerknal heeft getriggerd .

Interresant stuk, voor die knal was er volgens wiki geen tijd en ruimte.Lijkt me vaag.Leg me ook eens uit hoe ze kunnen weten wat er 13 miljard jaar geleden is gebeurd ? (oerknal,ontstaan ruimte en tijd) terwijl er toen nog geen kip rondliep waar dan ook :D

Interresant stuk, voor die knal was er volgens wiki geen tijd en ruimte.Lijkt me vaag.Leg me ook eens uit hoe ze kunnen weten wat er 13 miljard jaar geleden is gebeurd ? (oerknal,ontstaan ruimte en tijd) terwijl er toen nog geen kip rondliep waar dan ook :D

Is geen bewezen theorie he . Het is enkel uiterst aannemelijk .

mijn god, ik zit hier een jihad te voeren...
jouw theorie is thans ook niet verklaard, jij GELOOFD dat het zo is gegaan.
Nee! Dat is net het essentiele verschil met religie.

neem de evolutietheorie. Niemand 'gelooft' in de evolutietheorie. We weten dat het op dit moment de meest plausibele verklaring is, dus we nemen hem aan, goed wetende dat (zoals elke goede theorie) er nog heel wat gaten en fouten inzitten.
Zo gaat het met wetenschap. We hebben een theorie. Deze schijnt te kloppen, en alle experimenten staven de theorie. Plots blijken er dingen niet meer te kloppen en we moeten onze theorie aanpassen.

Nee! Dat is net het essentiele verschil met religie.

neem de evolutietheorie. Niemand 'gelooft' in de evolutietheorie. We weten dat het op dit moment de meest plausibele verklaring is, dus we nemen hem aan, goed wetende dat (zoals elke goede theorie) er nog heel wat gaten en fouten inzitten.
Zo gaat het met wetenschap. We hebben een theorie. Deze schijnt te kloppen, en alle experimenten staven de theorie. Plots blijken er dingen niet meer te kloppen en we moeten onze theorie aanpassen.

dat word wachten op de apocalyps..

Aja, idd. Op de dag des oordeels zal ik je gelijk geven.

als ik om me heen kijk zie ik (voor mij)bewijs van gods creatie.

dit is mijn gevoel en dat is moeilijk te verklaren.

en gevoel is betrouwbaarder dan rationele analyse zeker :roflol:

dat mensen hier eigenlijk zich nog druk over maken verwondert me, zet je eens over die infantiele godsbeleving en ga eens serieuze filosofie bedrijven, misschien dat je de realiteit wat beter vat en er de ware complxiteit van inziet.

Hier een mooie foto

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ons zonnestelsel, waar er miljoenen van zijn.En dat moet iemand gemaakt hebben.Schei nou eens uit met grappen.Dit is een serieus topic :D

en gevoel is betrouwbaarder dan rationele analyse zeker :roflol:

dat mensen hier eigenlijk zich nog druk over maken verwondert me, zet je eens over die infantiele godsbeleving en ga eens serieuze filosofie bedrijven, misschien dat je de realiteit wat beter vat en er de ware complxiteit van inziet.

en mijn rationele analyse heb je net gehoord.
toch leuk zo'n discussie, alleen jammer dat wederzijds respect voor elkaars mening/overtuiging zo af en toe ontbreekt bij sommige,over infantiel gesproken...
waarom zou jij mij adviseren daarover, filosofische kennis vergaat toch als je sterft, tenminste dat denk jij...

:eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Miniem stukje van de zichtbare hemel uitvergroot door de Hubble ruimtetelescoop (Nasa & ESA, 2004). Bijna ieder ellipsvormig puntje is een afzonderlijk sterrenstelsel met elk circa 100 miljard sterren. Alleen de weinige exact ronde puntjes zijn sterren van onze eigen melkweg die op de voorgrond staan. In iedere willekeurige richting ziet men ongeveer het zelfde beeld: een heelal gevuld met miljarden melkwegstelsels.

Terug
Naar boven