MuscleMeat

Advocaat van de duivel..eh God

Hier ben ik het helemaal mee eens: Maar het is ook nogal de doodslag voor religie/god/kerk: Er over denken is dan per definitie nutteloos omdat je niet buiten de logica om kunt.
Je hoeft er ook niet over na te denken, gewoon in geloven.
De doodslag voor religie zeg je, maar volgens mij eerder een zware verwonding. Tegelijkertijd is dat hetgene wat er voor kan zorgen dat religie altijd kan blijven bestaan. Je hebt er geen wetenschappelijk bewijs voor nodig, dus geloven mag altijd. En zolang er mensen zijn die er behoefte aan hebben zal het blijven bestaan.

Ik probeer met mijn verklaring aan te geven dat een x aantal factoren aanwezig moeten zijn wil je de mogelijkheid tot leven hebben op een planeet als de aarde.
god is in weze een hogere macht, als je gaat zoeken naar de creator van materie lijkt een hogere macht mij een goeie optie er zal toch een bepaalde energie voor nodig zijn.
denk je dat jou bewustzijn willekeurig is?

Stel jij doet iets dat haast onmogelijk is en het lukt je toch. "An act of God" of gewoon een kwestie van maar vaak genoeg proberen?

x aantal factoren aanwezig moeten zijn wil je de mogelijkheid tot leven hebben op een planeet als de aarde
Geloof jij in het scheppingsverhaal ?
Het leven hier op aarde is ontstaan door botsingen tussen elementen die moleculen zijn gaan vormen . Meer niet hoor . Daar is geen 'schepper' voor nodig geweest ...

ik geloof dat de aarde is gecreërd door een hogere macht welke door de meeste mensen god genoemd word.
onderbouw je theorie a.u.b. ik ben een en al oor...

Ik probeer met mijn verklaring aan te geven dat een x aantal factoren aanwezig moeten zijn wil je de mogelijkheid tot leven hebben op een planeet als de aarde.
god is in weze een hogere macht, als je gaat zoeken naar de creator van materie lijkt een hogere macht mij een goeie optie er zal toch een bepaalde energie voor nodig zijn.
denk je dat jou bewustzijn willekeurig is?

Tot deze vorm van leven that is. En het is geen verklaring, het is een opsomming en een non sequitur om te zeggen dat er dan een god moet zijn.

Hoe onnoemelijk klein is de kans om de bepaalde reeks ogen te gooien na 1 miljard keer een dobbelsteen te hebben gegooid? En toch issie gegooid.

Op het vlak van 'het begin' gaat de geldende logica overboord overigens. Oorzaak-gevolg relaties zijn dan niet echt meer wat het geweest zijn. Niemand kan dat gebied 'opeisen' als zijnde 'verklaard' door.....

Wat bedoel je met willekeurig?

Je hoeft er ook niet over na te denken, gewoon in geloven.
De doodslag voor religie zeg je, maar volgens mij eerder een zware verwonding. Tegelijkertijd is dat hetgene wat er voor kan zorgen dat religie altijd kan blijven bestaan. Je hebt er geen wetenschappelijk bewijs voor nodig, dus geloven mag altijd. En zolang er mensen zijn die er behoefte aan hebben zal het blijven bestaan.

Dus geloven is de afwezigheid van denkprocessen? Wordt een beetje lastig, aangezien het juist die denk processen zijn die je laten nadenken over god. De persoon die zo gelooft moet ik overigens nog tegenkomen...

Het is een tekort aan informatie waar ineens 'god' opduikt. Niemand ziet god meer in als beweger van planeten, niemand ziet god als 'designer' van HIV etc etc etc.

Tot deze vorm van leven that is. En het is geen verklaring, het is een opsomming en een non sequitur om te zeggen dat er dan een god moet zijn.

Hoe onnoemelijk klein is de kans om de bepaalde reeks ogen te gooien na 1 miljard keer een dobbelsteen te hebben gegooid? En toch issie gegooid.

Op het vlak van 'het begin' gaat de geldende logica overboord overigens. Oorzaak-gevolg relaties zijn dan niet echt meer wat het geweest zijn. Niemand kan dat gebied 'opeisen' als zijnde 'verklaard' door.....

Wat bedoel je met willekeurig?

uit de lucht geplukt.
vanuit het niets aan komen waaien.
geloof je dat de mens een ziel heeft?

ik geloof dat de aarde is gecreërd door een hogere macht welke door de meeste mensen god genoemd word.
onderbouw je theorie a.u.b. ik ben een en al oor...
Het is vrij simpel. Je hebt een hoop moleculen die met elkaar zitten te reageren (want zo zijn moleculen nu eenmaal, je kan het hen niet kwalijk nemen). Op een bepaald moment wordt er bij toeval een molecule samengesteld die zichzelf reproduceert. Vanaf dan begint de eigenlijke natuurlijke selectie.

En waarom is deze 'theorie' juist? Het gaat niet om juist of fout, maar als je moet kiezen tussen dit en god, dan is dit de meest aannemelijke mogelijkheid.

Onderbouw jij nu jou god-theorie

uit de lucht geplukt.
vanuit het niets aan komen waaien.
geloof je dat de mens een ziel heeft?

Een ziel? Nee, dat is nog zo'n onwijs wankel idee. And quite essential... So quite a huge problem. Maar niet als je er niet over nadenkt. Het was niet voor niets dat ik psychologen noemde als groep waarin ik weinig (streng) gelovigen verwacht.

En nee, mijn bewustzijn is niet zomaar aan komen waaien. Een wonderlijk algoritme ligt daaraan ten grondslag. Een algoritme dat weliswaar een element van 'kans' bevat, maar het puur zo voorstellen is absoluut onjuist.

It's called:

Survival of the fittest

zal ik het verklappen??
god heeft dat gedaan!

pfff...stuk makkelijker om atheist te zijn op dbb, dat wel...

nou volgens mij heeft EricR dat gedaan

gods wegen zijn ondoordringbaar ( ofzo iets )
wat vinden andere van deze bogus excuus voor alle t*ring zooi ?

• Topic Starter Topic Starter
wonderen bestaan nog steeds Big T, of denk je dat het toeval is dat kanker ineens verdwijnt, enz.
;)
Het is niet omdat het menselijk lichaam (door bijv. positief denken) erin slaagt een ziekte te overwinnen, dat het daarom een wonder is ;)

Het is vrij simpel. Je hebt een hoop moleculen die met elkaar zitten te reageren (want zo zijn moleculen nu eenmaal, je kan het hen niet kwalijk nemen). Op een bepaald moment wordt er bij toeval een molecule samengesteld die zichzelf reproduceert. Vanaf dan begint de eigenlijke natuurlijke selectie.

En waarom is deze 'theorie' juist? Het gaat niet om juist of fout, maar als je moet kiezen tussen dit en god, dan is dit de meest aannemelijke mogelijkheid.

Onderbouw jij nu jou god-theorie

had ik al gedaan in voorgaande post.
ik denk dat er iets te veel toevalligheden moeten zijn gebeurt om leven, aarde en bewustzijn van de mens te creëren.
als ik om me heen kijk zie ik (voor mij)bewijs van gods creatie.

dit is mijn gevoel en dat is moeilijk te verklaren.

geloof blijft iets wat op een gevoel gebaseerd is voor mij.

Welke toevalligheden ? Noem er één .

Oké, je begrijpt het niet.

De beproeving is de taak. En dan is het voltooien van die taak tot een succesvol einde of: een "act of god" of :gewoon het gevolg van vaak genoeg proberen.

dat is dus maar net waar je in geloofd.
toeval of dat alles geregeld word op een bepaalde manier.
jouw overtuiging 'of'de mijne

Ooit word de mens zo slim dat ze weten hoe het leven is ontstaan en wat er buiten het heelal zit.Als ik nu de intelligentie van mensen hier al zie ben ik daarvan overtuigd.

Terug
Naar boven