MuscleMeat

Aesthetic's road to becoming a shredded beast

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Update!

Geen knaltraining zoals maandag, hehe. Maar ik heb goed m'n best gedaan. :)

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 45kg
1x2 65kg
1x1 82,5kg

Werksets:
2x5 87,5kg

Weer een hersteltraining squats. Was goed te doen, maar had nog wel wat spierpijn van afgelopen maandag. Verder heb ik nog wat algemene probs, zie onderaan post voor meer informatie.

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 55kg

Werksets:
1x5 70kg (laatste rep was gecheat)
1x5 70kg (ook laatste rep gecheat)
1X5 70kg (laatste twee reps met cheat)

BOR gaat goed tot nu toe. Heb de vorm goed onder controle en verder geen pijntjes of iets dergelijks. Hou het gewicht wel even steady op 70kg.

MP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 32,5kg
1x2 45kg

Werksets:
1x5 55kg
1x4 55kg
1x3 55kg

De eerste set van de MP ging prima. Bij de tweede set raakte ik bij de vierde rep iets uit balans en verloor teveel kracht om nog een vijfde rep te maken. De derde set was gewoon bagger. Kon de kracht niet meer vinden om er meer reps uit te halen. Volgende keer beter!

Oke, nu dus even algemeen. Ik train nu samen met m'n trainingsmaatje koreem (zit ook op dit forum) nu zo'n 3 a 4 maanden non-stop. Al die tijd trainen we Rippetoe. Elke week verhogen begint nu wel z'n tol te eisen. De gewrichten en pezen beginnen te protesteren.
Het leek ons dan ook verstandig om even een complete rustweek (met alleen wat rustige cardio) of een deload-weekje in te lassen. Wat is jullie mening?
Beter een deload of een gehele rustweek? En misschien andere tips?

Bij voorbaat dank beesten :)

Trraining ziet er weer netjes uit kerel, cheaten bij BOR is naar mijn mening (mits beperkt) niet zo heel erg. Voor mij werkt het wel goed als ik lekker zwaar ga.

Train je overigens al 4 maanden rippetoe..?Dat vind ik voor een bodybuilder wel echt te lang. Ik zou serieus overwegen om over te gaan op een split.

nette squat en row man, wat roth zegt, cheaten (als je het beperkt) moet wel kunnen..

Complete rustweek is prima om zo nu en dan te nemen.. kan zo zijn voordelen hebben.. Ik zou dan ook geen cardio doen of wat dan ook, gewoon lekker een week niet trainen, en die tijd besteden voor een nieuw schema ;)

gewoon 3 / 4 daagse split maken (pm maar als je hulp nodig hebt) en dan daar lekker 4/5 maanden op knallen! Variatie is de key bro.

succes xx

die squat is iig niet slecht :) knal of geen knal training :P

Ik ga je ook volgen kerel!

Zelfde lengte enzo, zelfde doel voor ogen!

Succes!

Trraining ziet er weer netjes uit kerel, cheaten bij BOR is naar mijn mening (mits beperkt) niet zo heel erg. Voor mij werkt het wel goed als ik lekker zwaar ga.

Train je overigens al 4 maanden rippetoe..?Dat vind ik voor een bodybuilder wel echt te lang. Ik zou serieus overwegen om over te gaan op een split.

Thx bro! Voel BOR persoonlijk beter wanneer ik 'm strict pak.
Train ongeveer 4 maand Rippetoe ja. Eerste maandje wat aan lopen kloten met eerst Rip, toen split en toen weer volledig terug naar Rippetoe.
4 maand is lang, maar ik hou 'm nog even zo. Ga er nog steeds goed op (vind ik). Heb besloten om volgende week een volledige rustweek in te lassen, dan kan alles even goed herstellen :).
Gooi er daarna nog wel dips en pull-ups bij, eens kijken hoe dat gaat!
Wil dit zo volhouden tot aan de cut, zit er aan te denken om in de cut HST te doen. Iemand daar ervaring mee?
Ik moet me nog even inlezen enzo, maar het lijkt me een vrij interessant schema! En heb het ook nog nooit geprobeerd.

nette squat en row man, wat roth zegt, cheaten (als je het beperkt) moet wel kunnen..

Complete rustweek is prima om zo nu en dan te nemen.. kan zo zijn voordelen hebben.. Ik zou dan ook geen cardio doen of wat dan ook, gewoon lekker een week niet trainen, en die tijd besteden voor een nieuw schema ;)

gewoon 3 / 4 daagse split maken (pm maar als je hulp nodig hebt) en dan daar lekker 4/5 maanden op knallen! Variatie is de key bro.

succes xx

Bedankt bro! Ga nu een complete rustweek nemen, kijken wat het brengt :).
Over het schema, zie hierboven! Ben trouwens van plan na de cut (ergens halverwege het jaar? Hangt er vanaf hoe snel ik dat vet weg krijg :p) weer terug te gaan naar een good old split. Ik keek laatst die filmpjes van Dorian Yates in de dungeon ofzo. Die split lijkt me ook flink bruut. En heb ook nog verscheidene splits op de plank liggen. Het schema wordt tegen die tijd uiteraard gepost! :D

die squat is iig niet slecht :) knal of geen knal training :P

Thx bro! Benen zijn by far m'n beste spiergroep :p

Ik ga je ook volgen kerel!

Zelfde lengte enzo, zelfde doel voor ogen!

Succes!

Thx gozer! Altijd leuk om nieuwe volgers te zien! :)

Edit:
Moet zeggen dat jij er wel een stukje bruter bij staat, hehe :p

Laatst bewerkt:
Zo, de laatste trainingsupdate voor m'n volledige rustweek. Ben benieuwd wat het brengt. Heb nog een filmpje gemaakt van m'n squat en de deadlift, zal zo even kijken hoe ik zoiets moet uploaden.|

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
2x5 45kg
1x5 82,5kg
1x2 100kg
1x1 115kg

Werksets:
1x5 120kg

Squat ging lekker vandaag. Heb de set met 120kg op filmpje staan, volgt zo.

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 45kg
1x2 62,5kg

Werksets:
1x5 77,5kg
1x5 77,5kg (Laatste rep was met spot)
1x4 77,5kg (Laatse (4de) rep was met spot en de 5de was eigenlijk alleen maar negatief)

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 57,5kg
1x3 67,5kg
1x2 85kg

Werksets:
1x5 95kg

Deadlift ging ook lekker. Heb ik ook een filmpje van. Reps waren prima te doen en ik heb geen pijn. :)

Al met al een flinke training nog. Nu dus even een weekje rustig aan. Schroef ook m'n carbs even naar beneden, zodat ik niet te hard aankom.

Nu eerst even uitvinden hoe ik filmpjes kan uploaden. Hoe kan ik die shit embedden gozers? Krijg het niet voor elkaar :(

Amen

:P

Ga ook eventjes squatten, hopende dat ik de 80 haal xD

Nou, zo dan:

Squat

Deadlift

Krijg het niet voor elkaar om het te embedden. Of kan dat niet met Tinypic?

EDIT:
Ik ben me er van bewust dat m'n squatvorm niet helemaal optimaal is. Maar dat is een beetje onbalans door het zware gewicht. Dat deadlift filmpje is niet echt duidelijk ook, het was een beetje donker. Het lijkt alsof ik een k*tvorm heb, maar m'n rug is wel goed recht. Wel hou ik mijn rug bijna horizontaal, moet ik misschien ook meer uit m'n benen halen?

Laatst bewerkt:
Dat probleem (te veel naar voren leunen als het zwaarder wordt) heb ik dus ook :(((((((((

Sterke training baas! Squat ook lekker diep. Vind je squatvorm niet eens zo heel slecht voor een werkset. Bij mijn zwaarste set heb ik dat ook wel is, zolang je de onderrug recht houd (wat je wel doet) is er no harm done imo.

Sterke training baas! Squat ook lekker diep. Vind je squatvorm niet eens zo heel slecht voor een werkset. Bij mijn zwaarste set heb ik dat ook wel is, zolang je de onderrug recht houd (wat je wel doet) is er no harm done imo.

Thx baas! Ben blij dat te horen!
Flinke spierpijn ook vandaag, pfff :p

Kleine update, ik heb vanmiddag mijn vetpercentage op laten meten bij de gym.
Had het gevoel vrij veel vet te hebben aangezet, maar ik schrok me lens toen ik hoorde dat m'n vp slechts 14,2% is. :eek:
Wat een paar procenten al niet voor het zicht kunnen doen, hehe.
Anyway, wil dit proberen stabiel te houden tot de cut in maart. Om daarna onder de 10 te gaan. Was voordat ik begon met degelijk eten iets van 73 kg bij 9%, dus ik denk dat het wel mogelijk is om onder de 10% te duiken. Ben benieuwd iig!

De rustweek bevalt me tot nog toe prima btw, kan ik mijn schoolwerk een beetje bijtrekken haha.

rustweken zijn nice brah :)
Motivatie om daarna te knallen nog nicer :P

rustweken zijn nice brah :)
Motivatie om daarna te knallen nog nicer :P

Klopt helemaal! Heb nu de tijd om wat motivatiefilmpjes te bekijken enzo. Dat doet een man goed. Ik weet zeker dat ik aan het eind van de week weer sta te springen om helemaal los te gaan, haha. :p

14,2% is mooi kerel. Gewoon proberen niet boven de 15% uit te komen, dat is wel een mooi streven denk ik? Ben benieuwd hoe je er bij staat van de zomer! Je hebt nog even ;-]!

14,2% is mooi kerel. Gewoon proberen niet boven de 15% uit te komen, dat is wel een mooi streven denk ik? Ben benieuwd hoe je er bij staat van de zomer! Je hebt nog even ;-]!

Zeker weten! Ben erg tevreden met deze 14,2%. En 15% is zeker een mooi streven. Dat is een heel stuk beter dan de 20% waar ik vorig jaar zomer vandaan moest komen, haha.

Word er morgen weer getraind ouwe?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven