XXL Nutrition

Aesthetic's road to becoming a shredded beast

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Word er morgen weer getraind ouwe?

**** yeah, eindelijk weer hehe. :p
Een rustweek is goed, maar er kan toch niets tippen aan een anderhalf uurtje beesten in de gym. Heb dan ook echt zin om weer te beginnen en ik stroom over van motivatie.

Komende week ben ik de hele week vrij. De hele week: eat, train, sleep, repeat. De resterende weken voor de cut gaan echt hardcore worden. Heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan in m'n dieet, dat is nu imo zo goed als ideaal (voor mij dan).

Zit op dit moment echt lekker in m'n vel. Ik kan eten wanneer ik wil, heb altijd tijd om een training in te plannen en geen last van stress. De eerste prioriteit is dan ook om nog zoveel mogelijk massa te pakken in de komende 8 weken. Daarnaast wil ik me langzaam aan beginnen met de voorbereidingen voor de cut, zodat ook dat goed uitpakt. School loopt lekker, heb maandag over een week 2 toetsen, maar daar zit ik niet echt over in. Het is dus eigenlijk bodybuilding 24/7. En dat voelt goed! Hoef me niet te haasten en maak me niet druk over allerlei dingen die nog moet doen.

Er gaat niets boven het gevoel van het ijzer. 's Ochtends vroeg opstaan en je de hele dag voorbereiden op de trainingssessie die je staat te wachten.
In de gym onderscheiden de mannen zich van de jongetjes. Terwijl je onbegrijpend naar de curlende superdudes kijkt, fl**ker je nog maar eens 20kg op de stang. Zij kijken jou op hun beurt weer aan, wanneer je met een oerkreet de allerlaatste rep eruit perst. Ze zullen nooit begrijpen wat het gevoel is om een echte man te zijn.
Een uur later zit het er op, je benen knappen bijna uit elkaar van de pomp. Moe maar voldaan loop je terug naar huis. Met je hoofd ben je alweer bij de training van morgen. Door je gedachten klinkt de tekst:
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you're a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

http://www.youtube.com/watch?v=Pj0UnN7jW1k&feature=channel

Laatst bewerkt:
Je gaat er helemaal filosofisch van worden, van die week rust :P

benieuwd naar trainingen :)

Godver, hele reactie getypt. Druk ik verkeerd, alles weg. Kan wel janken :p.
Nog ff geduld dus!

BAM! De eerste trainingsupdate sinds een week, hehe. Werd echt wel weer tijd. Kon wel merken dat ik er een weekje tussenuit ben geweest. Alles voelde echt bruut zwaar aan. Had zelfs nog de gewichten naar beneden aangepast, want ik verwachtte iets naar beneden te zijn gegaan (qua kracht dan).

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
1x5 40kg
1x5 60kg
1x2 75kg
1x1 95kg

Werksets:
5x5 105kg

Het squatten was echt brutaal zwaar. Desondanks waren alle reps goed op diepte en heb ik alle setjes af kunnen maken. Volgende keer gooi het gewicht dus gewoon omhoog en zie ik wel wat er gebeurt. Denk dat tegen volgende week ik m'n meeste kracht ook wel terug heb.

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 55kg

Werksets:
3x5 70kg

Had het gewicht bij de benchpress ook met 5kg naar beneden gesteld. De setjes met 70kg waren prima te doen, komende vrijdag gewoon verhogen dus! Gewoon lekker gebankt vandaag. :)

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 55kg
1x3 65kg
1x2 80kg

Werksets:

1x5 90kg

Deadlift met 90kg was ook prima te doen. Het was even een beetje zoeken naar de juiste vorm, maar heb alle setjes pijnloos kunnen uitvoeren. Hoop over een tijdje dan ook weer een degelijk gewicht van de grond te kunnen trekken.

En dan nu iets nieuws! Ik heb namelijk aan deze workout dips toegevoegd. Dippen ging goed, ik verbaasde mezelf dat ik zoveel reps kon maken. Zit er aan te denken wanneer ik 12+ reps kan maken om dan een dip-belt te kopen. Goed idee? Wat denken jullie?

Dips
(geen opwarmsets)
11xbw
10xbw

Al met al dus een zware training, maar zeker niet slecht na een rustweek. Ik ben blij dat ik weer train, haha. Zelfs al na een week klinkt de roep van het ijzer.
Er gaat imo toch niets boven het gevoel van 100+kg koud staal in je nek. Die laatste rep, waarbij al je bloed naar je benen stroomt en dat je maar 1 ding denkt: dat gewicht moet omhoog! God, I love it! :D

Fijne nacht nog gozers!
Woensdag gaan we weer knallen!

Laatst bewerkt:
Oh en dan nog een kleine udpate over m'n behandeling bij de fysio. Ik ben vandaag (hopelijk) voor het laatst behandeld. Had deze keer iets nieuws, namelijk: dry needling. Dat is een techniek waarbij de fysio spierknopen (zogenaamde triggerpoints) opzoekt en daar met een naald in prikt, zodat deze knopen verdwijnen. Ik moet zeggen, dat is me goed bevallen! Alles voelde direct al een stuk losser aan.
Ik hoop nu dan ook dat ik eerst niet weer naar de fysio hoef, misschien over enkele weken om het nog een keer los te maken, maar daar is het ook mee gezegd.
Heb ook nog enkele oefeningen mee gekregen die ik 's ochtends kan doen als mijn rug heel stijf is. En verder hou ik jullie natuurlijk op de hoogte. :)

Ivm dips: gewoon rugzak op de rug met een paar schijven in :)

Verder mooie training :) keep going

Wat had je eigenlijk precies dat je naar fysio moest? (weet niet of het ergens in log staat, zoja, i'm very sorry :P)

Ivm dips: gewoon rugzak op de rug met een paar schijven in :)

Verder mooie training :) keep going

Wat had je eigenlijk precies dat je naar fysio moest? (weet niet of het ergens in log staat, zoja, i'm very sorry :P)

Thx bro!
Was eigenlijk van plan met m'n trainingsmaatje een dip-belt te kopen. Die dingen zijn maar 20 euro ofzo (bij Fitness Seller), dus dat valt best mee! Bedankt voor de tip tho!

Had de laatste weken nogal 'last'. En bij zware inspanningen echt venijnige steken onder in mijn rug. Bleek een probleem te zijn met L5 (een wervel onderin in je rug, maar ik weet niet hoe ver je anatomische kennis reikt, hehe :p). Anyway, L5 bewoog niet lekker mee met de rest van de wervels, waardoor ik te veel met mijn rug tilde en te weinig vanuit het bekken/ heupen. Dit resulteert na verloop van tijd in een overbelasting van de rug -> de spieren krijgen geen tijd om te herstellen -> spierspanning wordt hoger -> nog meer spanning op de rug -> nog minder herstel -> enzovoort.

Heb nu enkele massages gehad om de spierspanning te verlagen en de triggerpoints weg te halen. Ook moet ik oefeningen doen om L5 mee te laten bewegen en moet ik denken om mijn tilhouding (vooral op het werk).

Zo, dat is ongeveer wat er aan het handje was. :p

Nette training ouwe, zal wel lekkere spierpijn zijn na een week rust! haha

Beetje laat, maar hier volgt de trainingsupdate van gisteren:

Training ging nergens over, had nog flinke spierpijn van maandag en die oefeningen liepen ook gewoon niet lekker. Hoop dat het vrijdag wat beter gaat. :p

SQ
Drama. M'n trainingsmaatje en ik zijn er nog steeds niet helemaal over uit wat nou de perfecte squatvorm is. Was niet in staat geweest om zwaar te squatten, dus dan maar op vorm concentreren. Had gister van tevoren nog even de uitleg van Rippetoe gekeken en probeerde deze zo goed mogelijk te reproduceren. Ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum precies zo kunnen squatten, het viel me echt zwaar tegen. Niet dat het te zwaar is, maar de stabiliteit is ver te zoeken. Kon met 30kg nog geen fatsoenlijke rep maken. Ik raakte of uit balans, of ik ontspande de onderrug (onderin de squat) zodat die een beetje boltrekt. En hipdrive is vrij lastig. Hoop dat ik vrijdag iets minder spierpijn heb, dan probeer ik wel weer even wat.

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 55kg

Werksets:
1x5 65kg
2x5 60kg

BOR was ook een probeerseltje. Ik wou de nadruk iets meer op m'n lats leggen. Daarom iets lager in gewicht gegaan en gevoeld op welke manier ik het beste m'n lats voel. Ben er nog niet helemaal over uit.

MP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 30kg
1x2 40kg

Werksets:
1x5 50kg
2x5 45kg

Same als squat. Vorm leek bij 50kg echt nergens op. Komt wss ook van de spierpijn. Ga er verder ook niet teveel over uitweiden, het was gewoon bagger. :p

Bij deze work-out hebben we nu pull-ups tegevoegd. Had niet verwacht er veel te kunnen maken, ben nooit echt goed geweest in pull-ups. Ook was het nog een beetje zoeken naar de juiste breedte (we houden het eerst op schouderbreedte)

Pull-ups
5xbw
3xbw

Laatst bewerkt:
Die bor is niet slecht imo :) Ik zit ook maar rond de 60 dacht ik ;P

En squat, nja, als ik vrij wil squatten lig ik ook op de grond.. Al ga ik nog maar eens een poging wagen het te leren :')

Die bor is niet slecht imo :) Ik zit ook maar rond de 60 dacht ik ;P

En squat, nja, als ik vrij wil squatten lig ik ook op de grond.. Al ga ik nog maar eens een poging wagen het te leren :')

Ik squat altijd vrij, beste oefening die er is imo. Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om een perfecte squat (volgens Rippetoe dan) uit te voeren. Ik zal eens kijken of ik dat filmpje ergens kan uploaden, misschien wel handig!

Ik doe nu gewoon banksquat en dat gaat wel, maar zonder bankje loopt het fout :)

Die hip drive van rippetoe heb ik ook al eens bekeken iig, maar lijkt me ook niet eenvoudig om goed uit te voeren..

BOR ziet er nog sterk uit bro, maar die spierpijn was te verwachten na de week. But, we rather feel pain than nothing at al right?!

Wat betreft squat: Ik ben nu ook aan het oefenen met de hipdrive. Het is erg lastig, maar ga gewoon met een gewicht wat je makkelijk kan door terwijl je maat er feedback op geeft. Op die manier krijg je het vanzelf wel onder de knie. Neem desnoods je telefoon mee, zodat je maat het filmpje ernaast kan houden.

BOR ziet er nog sterk uit bro, maar die spierpijn was te verwachten na de week. But, we rather feel pain than nothing at al right?!

Wat betreft squat: Ik ben nu ook aan het oefenen met de hipdrive. Het is erg lastig, maar ga gewoon met een gewicht wat je makkelijk kan door terwijl je maat er feedback op geeft. Op die manier krijg je het vanzelf wel onder de knie. Neem desnoods je telefoon mee, zodat je maat het filmpje ernaast kan houden.

Ben vandaag ook de hele dag aan het oefenen geweest hehe. Valt me echt tegen, maar ik wil het goed doen! :D
Heb het idee van hipdrive nu wel door, maar ik bol nog steeds mijn onderrug wanneer ik onder parallel ga. Ik ben er nog niet over uit of dat komt doordat mijn anatomie voor geen meter klopt of omdat m'n hamstrings te kort zijn. Ik ga morgen met een verhoginkje onder mijn hakken eens proberen. Lukt het dan wel, dan is het dus een hamstring probleem. Lukt dat niet, dan weet ik ook niet wat het is :p.

Heb vandaag wel echt spierpijn in m'n lats btw. Heb daar nooit echt spierpijn, maar nu echt wel. Voelt erg nice!
Pull-ups ftw hehe.

Nu eerst even de kroeg in voor een flinke bulkmaaltijd :o...

Zo, de trainingsupdate van vandaag! Het was weer een dikke harde training, ik was weer goed kapot. Ben blij dat het beter ging dan afgelopen woensdag. :)

SQ
Heb nog wat aan lopen kloten met de vorm. Heb het idee helemaal door, maar vind het erg moeilijk toe te passen. Ook heb ik het probleem van het bollen van mijn onderrug gefixt, het heeft toch echt te maken met hamstring flexibility. Ik squat nu eerst dus even met schijfjes onder m'n hakken, wat ik in een paar weken af wil bouwen naar een goede squat zonder verhoginkje.
Anyway, heb wat setjes gemaakt met 60kg om het gevoel te krijgen. Zal morgen even een filmpje uploaden, daar heb ik nu geen tijd voor.

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 60kg

Werksets:
3x5 72,5kg

BP ging weer erg lekker. Drukte die setjes er vrij makkelijk uit. Volgende week woensdag gaan we vrolijk verder met 75kg!

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 55kg
1x3 65kg
1x2 80kg

Werksets:

1x6 92,5kg

Deadlift ging ook heerlijk. Heb voor het eerst echt het gevoel dat ik de techniek nu goed onder de knie heb. Werkset ging vrij makkelijk dus woensdag verhogen naar 95kg. :)
Hoop snel weer wat degelijke gewichten te kunnen verplaatsen!

Dips:
11xbw
10xbw

Ben tevreden over dips, er zat meer in maar ik maakte het mezelf iets te moeilijk door onbalans. Komt volgende keer wel goed!

Een lekkere training dus, armen, borst en onderrug zaten lekker vol!

Prettig weekend beesten, morgen post ik mijn squat filmpje!

Sterke DL :D

Met een beetje vertraging dan toch nog mijn squatfilmpje. De squat was puur op vorm, wat imo goed gelukt is. Hipdrive is niet helemaal optimaal, met name het bovenste gedeelte van de beweging moet iets vloeiender. Maar dat komt vast wel goed!

Squat

Misschien dat ik vanavond nog even een Youtube-accountje aanmaak, vind het toch handiger wanneer die filmpjes gewoon ge-embed worden.

Techniek ziet er goed uit bro. Zou proberen iets explosiver te zijn onderin, wat (volgens mij) ook de hipdrive ten goede komt. Als je echt gerichte feedback wilt over de techniek zou ik het filmpje even in het pl hok posten;p.

Techniek ziet er goed uit bro. Zou proberen iets explosiver te zijn onderin, wat (volgens mij) ook de hipdrive ten goede komt. Als je echt gerichte feedback wilt over de techniek zou ik het filmpje even in het pl hok posten;p.

Thx broeder! Goed idee, zal zo even kijken. Eerst maar even wat eten, first things first :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven