AndroidHealthClinic

Afvallen lukt niet

Calisto

Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
92kg
Vetpercentage
43%
Ik ben sinds januari begonnen met cardio en beperkt krachttraining.
In de fitness waar ik ga hadden gezegd dat ik op enkele maanden makkelijk 10kg zou kwijtgeraken. (plan was tegen juni ong 60kg te wegen)
Ondertussen ben ik 3kg bijgekomen...(van 78kg naar ongeveer 81kg)
Qua voeding volg ik het advies van een dietiste.
Ook had ik eerst fatburnes in de club gekocht die blijkbaar toch niet helpen.
Nu heb ik een andere aangeschaft en hoop hier toch wat meer resultaat te hebben.
Ik ga 3 a 4 dagen per week naar de fitness waar ik elke keer tussen de 45min en 1u aan cardio doe.
Verder doe ik 1 keer per week ook aqua-gym.
Vele jaren terug ben ik zo'n 25kg verloren met de wellicht gekende stacker 4 (met effedra) zonder enige beweging.
Enig alternatief hiervoor heb ik nog niet gevonden (zou dan ook wel blijven sporten)

Wat is het voeding advies exact?

je eet waarschijnlijk te weinig als je advies aanneemt van een dietiste.

80kg bij 1m60 en zonder stackers niet kunnen afvallen? Volgens mij eet je dus teveel/beweeg je te weinig. 10kg op enkele maanden kwijt geraken (bij groot overgewicht), zou dus inderdaad niet te moeilijk moeten zijn. Post eens je voeding (met de totalen erbij).

---------- Post toegevoegd Sat 17 Mar 2012 om 08:46 ----------

je eet waarschijnlijk te weinig als je advies aanneemt van een dietiste.
Als je 3kg bijkomt, eet je dus niet te weinig ;). Vet bouwt zicht niet op uit lucht ofzo.

Is moeilijk een antwoord op te geven, daarvoor zou je wat meer info moeten geven.

Met wat ik nu lees lijkt het cardio gedeelte me prima in orde. 45-60 min. per sessie is goed en met een frequentie van 3 tot 4 keer per week zou je onherroepelijk vet moeten verbranden. Zorg er wel voor dat je je cardio niet op een te hoge intensiteit doet. Ik weet niet of je met een hartslagmeter traint, maar een goede richtlijn is om je cardio op een intensiteit te doen waarbij je nog een gesprek kunt voeren zonder buiten adem te raken.

Logischerwijs zou het probleem 'm dan in de voeding moeten zitten. Je geeft aan het advies te volgen van een dietiste. Is dat alleen advies of ook echt begeleiding?
Is er bijv. een voedingsschema opgesteld? Is je vetpercentage gemeten? Is je caloriebehoefte berekend rekening houdend met alle factoren die daarbij komen kijken? Vertel daar eens wat meer over.
Met een gedegen voedingsschema kun je iig veel bereiken, zeker op de langere termijn. Daarbij zijn fatburners of dieten helemaal niet nodig.

Ik ben sinds januari begonnen met cardio en beperkt krachttraining.
In de fitness waar ik ga hadden gezegd dat ik op enkele maanden makkelijk 10kg zou kwijtgeraken. (plan was tegen juni ong 60kg te wegen)
Ondertussen ben ik 3kg bijgekomen...(van 78kg naar ongeveer 81kg)
Qua voeding volg ik het advies van een dietiste.
Ook had ik eerst fatburnes in de club gekocht die blijkbaar toch niet helpen.
Nu heb ik een andere aangeschaft en hoop hier toch wat meer resultaat te hebben.
Ik ga 3 a 4 dagen per week naar de fitness waar ik elke keer tussen de 45min en 1u aan cardio doe.
Verder doe ik 1 keer per week ook aqua-gym.
Vele jaren terug ben ik zo'n 25kg verloren met de wellicht gekende stacker 4 (met effedra) zonder enige beweging.
Enig alternatief hiervoor heb ik nog niet gevonden (zou dan ook wel blijven sporten)

Zoek eens naar de leangains methode op dit forum of op www.leangains.com
Vasten kan een oplossing voor je zijn, evenals het uitrekenen van je dagelijkse kcal. behoefte en daar onder gaan zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de diëtiste at ik veel te weinig en moest ik dus meer gaan eten.
Er is geen voedingsplan opgegeven en ik mag bijna alles eten (binnen de voedingspiramide)
Ontbijten heb ik nooit gekund dus dat is nu iets wat ik doe verspreid over de hele voormiddag. (Een banaan of droog volkorentoastje)
Middag eten zijn 2 tot 4 sneetjes brood (meergranen) met beleg (kaas of hesp)
Avond eten varieert nogal van samenstelling maar omdat ik een rijst en pasta eter ben is dit nu de volkorenvariant. (zo'n 70g ongekookt)
Daarbij wat vlees (nooit veel) en groentjes.
Tussendoortjes eet ik niet echt tenzij in de fitness een appel na de cardio.
Te weinig bewegen lijkt mij heel vreemd omdat ik ook alles te voet doe.
Naar de supermarkt (ong 1.5km) doe ik tevoet, gaan werken is ook tevoet (ong 1km).
Ook mijn bezoekjes aan het fitnesscenter doe ik tevoet en ga ik ook tevoet terug. (kan ik makkelijk een bus voor nemen)
Nu moet ik ook wel zeggen dat door de weinige krachttraining die ik doe de spieren in mijn armen enorm toegenomen zijn.
De cardio is onlangs herzien omdat ik niet meer in mijn hartslagzone geraakte en enkele tegen 100t/min op 105watt fietste.
Verdere toestellen zijn heel moeilijk voor mij daar ik enorm slechte knieën heb. (ben als jong kind aangereden geweest)

Wat een dieetiste ook weer.
Weet je je onderhoud wel?
Waarschijnlijk eet je zo weinig dat je lichaam in spaarstand staat

dus je mag gewoon veel eten omdat je stofwisseling zich moet herstellen? dan kom je in het begin wel even aan ja. hoe lang ben je al bezig met je nieuwe dieet dan?

Volgens haar zo ik zo'n 2000kcal per dag moeten eten.
Hoeveel mijn vetpercentage is weet ik niet (de diëtiste kan het niet meten en op de club ook niet op dit ogenblik)
Ik begin stilaan de moed op te geven...
Maar ik vermoed dat jullie dit ook wel kunnen begrijpen..
Zoveel moeite en enkel bijkomen.

Edit: Ik ben begonnen met mijn voeding aan te passen in januari en van begin februari loop ik bij de diëtiste.

Je kan even na vragen hoe lang het duurt voor je lichaam uit de spaarstand komt, daar ligt een gedeelte van het probleem. zelf kan je vast beginnen met de verhoudingen aan te passen. 3 dagen: eiwitten hoog, koolhydraten laag, vetten gemiddeld. 1 dag EI40% KH40% VET20%. dat dus afwisselen, na 3 dagen laag in KH 1 dag hoog in KH.

Het zal inderdaad zoals eerder gezegd aan je voeding liggen. Ofwel eet je te weinig, zodat je lichaam eraan gaat wennen en je metabolisme gaat stilvallen, en ofwel eet je in de avond nog teveel koolhydraten / vetten voordat je gaat slapen.

Ok,

Ontbijt: Banaan of droog volkorentoastje
Lunch: 2-4 boterhammen met kaas
Tussendoor: Appel
Diner: Rijst/pasta, weinig vlees, groenten

Da's erg weinig en zeker geen 2000 kcal. Ik zou overstappen op een goed voedingsschema. 5 tot 6 ongeveer evengrote eetmomenten op de dag waarbij de Eiwit/Koolhydraat/Vet verhouding per maaltijd ook ongeveer gelijk is. Je zorgt daarmee voor een constante aanvoer van energie waardoor je stofwisseling continu aan het werk blijft. Dat is imo de basis van waaruit je bij kunt sturen.
Een goed voedingsschema opstellen is echter niet zo simpel dus daarbij zou je hulp moeten inschakelen.

Die vier stukjes brood plus cracker en avond eten is in mijn ogen nog veel te weinig. Ik denk inderdaad dat je nog in de starvation mode zit.

Maar als je met cardio bezig bent, hoe lang doe je dit dan?
En krachttraining, wat voor schema heb je daar voor?
Vetverbranders hebben in mijn ogen niet zo heel veel zin. Een bakje koffie is wat dat betreft ook tegenwoordig een vetverbrander te noemen.

Even voor de duidelijkheid: leer jezelf ontbijten. Als je dit doet, gaat je metabolisme meteen al een stuk omhoog. Ontbijt is eigenlijk de belangrijkste maaltijd van de dag. Leren ontbijten. Er zijn ook dingen zoals brinta. Dat zou je zelfs zo vloeibaar kunnen houden dat je in de ochtend het naar binnen dringt. Probeer dat eens.

Ik heb als ontbijt proteine shakes geprobeerd maar daar werd ik alleen maar zieker van.
Heb ondertussen ontdekt dat ik lactose intolerant ben en door de melk in de shake dus ziek werd.
Maar heb hier en daar gelezen dat je dit ook met water kan doen.

Voor dit at ik nog veel minder...
Meestal bestond mijn voeding vrijwel enkel uit mijn avond eten.
Volgens de diëtiste eet ik nog teveel kcal per dag :s
Ik snap er niets meer van...

Maar als je met cardio bezig bent, hoe lang doe je dit dan?
En krachttraining, wat voor schema heb je daar voor?
De cardio is 3 a 4 keer per week tussen de 45min en 1u
De krachttraining is volgens mij heel weinig (3 toestellen voor de armen en 3 voor de benen)
Vraag mij niet welke spieren er juist getraind worden want daar ken ik niets van..

lol.. borst? rug? schouders helemaal niets dan?

@ Calisto schrijf even precies op wat je eet voor jezelf en bereken je kcal. wat je hier hebt opgeschreven is namelijk geen 2000kcal.
als je niet weet hoeveel kal je op een dag binnen krijgt en hoeveel daarvan bestaat uit vet, koolhydraten en eiwitten, wordt het erg lastig om af te vallen.

80kg bij 1m60 en zonder stackers niet kunnen afvallen? Volgens mij eet je dus teveel/beweeg je te weinig. 10kg op enkele maanden kwijt geraken (bij groot overgewicht), zou dus inderdaad niet te moeilijk moeten zijn. Post eens je voeding (met de totalen erbij).

---------- Post toegevoegd Sat 17 Mar 2012 om 08:46 ----------

Als je 3kg bijkomt, eet je dus niet te weinig ;). Vet bouwt zicht niet op uit lucht ofzo.

mijn excuses, dit had ik niet gelezen.
Ik nam aan dat het een soort crashdieet was, mijn fout.

Ik ben even op zoek gegaan naar de toestellen die ik gebruik en heb er enkele gevonden.
Zijn voor borstspier, binnendij, buitenheupen en squats.
De andere 2 zijn voor de armen

Ontbijt kan je brinta / bambix / havermoutpap nemen met bijv. 2 hele eieren

Terug
Naar boven