XXL Nutrition

Al Futuwwa de revival van de islamitische hitlerjugend

Ik vind het jammer en frappant dat iedere keer weer de beschuldiging "jodenhaat" wordt geopperd. Daar gaat het helemaal niet om. Inderdaad, er zijn mensen die ISrael en Joden haten, maar daar zijn de meeste mensen met enig verstand zeker niet bij. Ik haat geen Joden. Iemand haten voor zijn religie, coïtusuele voorkeur, geslacht, huidskleur is zo dom en houdt helemaal geen steek. Waar ik het moeilijk mee heb is dat ISrael reeds 60 jaar alles, maar dan ook ALLES mag doen, en heeft gedaan, zonder enige sanctie. GEEN ENKELE SANCTIE. Inderdaad zijn er bij de Palestijnen ook radicalen ontstaan. Denk je echt dat jij in België of Nederland geen uitwassen zou krijgen moest Frankrijk doen met ons, wat ISrael deed en nog steeds doet met de Palestijnen? Ik gebruik altijd de visie en opinies van Noam Chomsky, Amira Hass, Norman Finkelstein. Nou, dat zijn mensen die mensen verloren hebben tijdens de holocaust, die Israel en hun acties door en door kennen, maar als een Vlaming of Nederlander dezelfde opmerkingen uit, en het kotsbeu is dat de oorlogsmisdaden van Israel mogen door blijven gaan, dan is hij plots een jodenhater??? DAt is oooooooooooooo zo makkelijk. Kritiek op ISrael? DAn moet hij wel een anti-semiet zijn, een jodenhater,...

http://www.youtube.com/watch?v=B59sXRP8OMY

Voor de 100ste keer

Er zijn al aanvallen op Israel vanaf de eerste dag dat Israel is gesticht, de moslims moeten de Joden niet daar, of Israël nu groot of klein is, Israel moet daar weg van de moslims

Voor de 100ste keer

Er zijn al aanvallen op Israel vanaf de eerste dag dat Israel is gesticht, de moslims moeten de Joden niet daar, of Israël nu groot of klein is, Israel moet daar weg van de moslims

Dit argument werd al gecounterd. Het is niet omdat je het blijft herhalen dat het daardoor waar wordt.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Feb 2013 om 14:42 ----------

Kan je me aantonen waar HAmas zegt dat ze de hele ISraelische bevolking van de kaart wil vegen?

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 17:42 ----------

Met jou debatteren haalt niks uit want je ontkent feitelijkheden die door iedereen als vaststaand feit wordt aanzien. Je kent niks van de geschiedenis, en je roept maar wat dommigheden. Leer de feiten.

@FabulaActaEst
Heb je al gevonden waar je aantijging staat in het manifest van Hamas?

@FabulaActaEst
Heb je al gevonden waar je aantijging staat in het manifest van Hamas?

"The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharkad tree, (evidently a certain kind of tree) would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Moslem).

En hier wijzen ze elke vorm van diplomatieke oplossingen af:

"Initiatives, and so-called peaceful solutions and international conferences, are in contradiction to the principles of the Islamic Resistance Movement. Abusing any part of Palestine is abuse directed against part of religion. Nationalism of the Islamic Resistance Movement is part of its religion. Its members have been fed on that. For the sake of hoisting the banner of Allah over their homeland they fight. "Allah will be prominent, but most people do not know."

Now and then the call goes out for the convening of an international conference to look for ways of solving the (Palestinian) question. Some accept, others reject the idea, for this or other reason, with one stipulation or more for consent to convening the conference and participating in it. Knowing the parties constituting the conference, their past and present attitudes towards Moslem problems, the Islamic Resistance Movement does not consider these conferences capable of realising the demands, restoring the rights or doing justice to the oppressed. These conferences are only ways of setting the infidels in the land of the Moslems as arbitraters. When did the infidels do justice to the believers?"

There is no solution for the Palestinian question except through Jihad. (en zulke groeperingen moet men dan serieus nemen?)

En blijkbaar tolereren ze ook nog slavernij?
A woman can go out to fight the enemy without her husband's permission, and so does the slave: without his master's permission.

Dit argument werd al gecounterd. Het is niet omdat je het blijft herhalen dat het daardoor waar wordt.

Nogmaals:

http://www.militair.net/Oorlogen/Tweede wereldoorlog/1948 Stichting van Israel/

De Palestijnse staat wordt verdeeld
De Verenigde Naties besloten Palestina te verdelen nadat ze dit gebied onder hun hoede hadden gekregen van de Britten in 1947. Palestina werd verdeeld in een Joods gedeelte en een Arabisch gedeelte. Op die manier werd het grondgebied voor de twee belangrijkste bevolkingsgroepen van Palestina vastgelegd en afgebakend. De Joden keurden het plan van de Verenigde Naties goed maar de Arabieren waren het niet eens met de gebiedverdeling. De frictie bleef bestaan.

Conflict tussen de Israëlieten en de Arabieren
Nadat de Britse troepen in 1948 het Palestijnse grondgebied verlieten waren de Joden op zichzelf aangewezen. Ze moesten het door de VN toegewezen gebied zelf beschermen. De Jood Ben Goerion stichtte de staat Israël meteen toen de Britten vertrokken. Meteen werd Israël aangevallen door leden van de Arabische bevolkingsgroepen die gezamenlijk ook wel de Arabische Liga worden genoemd. De Israëlieten waren echter zeer strijdbaar geworden door alles wat ze in de laatste jaren hadden doorstaan. Deze strijdbaarheid en de toelevering van voldoende wapens zorgden er voor dat de Israëlieten een goed leger op de been konden brengen. Met dit leger wisten ze bijna alle leden van de Arabische Liga te verslaan. Alleen Jordanië kon niet worden verslagen. Jordanië bezat een sterk Arabisch Legioen dat werd geleid door de Engelsman Glubb Pasja.

Wat versta je niet aan het vetgedrukte? Hoe kan je nu feiten ontkennen? Ontken je ook de holocaust fzo? :rolleyes:

Israël werd vanaf dag 1 aangevallen, daarmee heeft het zionisme niets te maken. De moslims moeten de joden niet, klaar

wel yasmine, waar ben je nu met je onzin?? :roflol:

Beide kanten zijn gewoon vreselijk.

Beide kanten zijn gewoon vreselijk.

Maar of Israël nu groot of klein is, de dag dat de moslims sterker zijn vliegt Israël van de kaart

dus is het niet onlogisch dat Israël de kaart "aanval is de beste verdediging" kiest, hoe groter en hoe sterker die zijn tegen die bewuste dag, hoe groter de kans bestaat dat Israël zal overleven

Maar of Israël nu groot of klein is, de dag dat de moslims sterker zijn vliegt Israël van de kaart

dus is het niet onlogisch dat Israël de kaart "aanval is de beste verdediging" kiest, hoe groter en hoe sterker die zijn tegen die bewuste dag, hoe groter de kans bestaat dat Israël zal overleven

De eeuwige theorie dat je agressors met agressie aanvecht , zolang mensen dat toepassen zal de wapenindustrie altijd floreren .

Hallucinant. Duidelijk een Mossad-actie. Israel is niet vies om zijn handen vuil te maken.
Gestoorde staat! En natuurlijk zit Iran er achter. Jeetje, stel je voor. Alsif Iran zich bezighoudt met het vermoorden van 40 mensen aan de hand van een zelfmoordterrorist. Echt te belachelijk voor woorden.
Israel zal nu hard optreden. Niet de eerste keer dat ze zo handelen.

Sorry maar sinds die post kan je ik je nog amper serieus nemen Yasmine. Je verpakt het mooi maar je komt alsnog over iemand met een zeer eenzijdig beeld.

Wat Finkelstein, Chomsky en anderen vinden van Israel kan interessant zijn maar als een Jood toevalligerwijs kritiek heeft op het beleid van Israel legt dat niet opeens meer gewicht in de schaal natuurlijk. Ook niet als de familie van die personen omgekomen is in WO II. Appeal to authority ga je de discussie niet mee winnen in ieder geval.

Het Joods/Palestijns conflict kent zeer veel facetten en er is in ieder geval niet 1 agressor in dit conflict. Net zomin als er een partij is die meer rechten heeft op het stuk land dat betwist wordt.

Ik ben net zomin voorstander van de zionistische politiek van Israel om landjepik te spelen als de politiek van de fracties aan de andere kant van het spectrum die er al lang niet meer op gericht zijn om vrede te stichten. Hamas gaat hoe dan ook uit van geweld om het conflict op te lossen en andere belanghebbenden zijn evenmin gericht op welke vreedzame oplossing ook.

Uit het handvest van Hamas :

Initiatives, and so-called peaceful solutions and international conferences, are in contradiction to the principles of the Islamic Resistance Movement. Abusing any part of Palestine is abuse directed against part of religion. Nationalism of the Islamic Resistance Movement is part of its religion. Its members have been fed on that. For the sake of hoisting the banner of Allah over their homeland they fight. "Allah will be prominent, but most people do not know."

Now and then the call goes out for the convening of an international conference to look for ways of solving the (Palestinian) question. Some accept, others reject the idea, for this or other reason, with one stipulation or more for consent to convening the conference and participating in it. Knowing the parties constituting the conference, their past and present attitudes towards Moslem problems, the Islamic Resistance Movement does not consider these conferences capable of realising the demands, restoring the rights or doing justice to the oppressed. These conferences are only ways of setting the infidels in the land of the Moslems as arbitraters. When did the infidels do justice to the believers?

"But the Jews will not be pleased with thee, neither the Christians, until thou follow their religion; say, The direction of Allah is the true direction. And verily if thou follow their desires, after the knowledge which hath been given thee, thou shalt find no patron or protector against Allah." (The Cow - verse 120).
There is no solution for the Palestinian question except through Jihad. Initiatives, proposals and international conferences are all a waste of time and vain endeavors. The Palestinian people know better than to consent to having their future, rights and fate toyed with. As in said in the honourable Hadith:

"The people of Syria are Allah's lash in His land. He wreaks His vengeance through them against whomsoever He wishes among His slaves It is unthinkable that those who are double-faced among them should prosper over the faithful. They will certainly die out of grief and desperation."

Sorry maar sinds die post kan je ik je nog amper serieus nemen Yasmine. Je verpakt het mooi maar je komt alsnog over iemand met een zeer eenzijdig beeld.

Wat Finkelstein, Chomsky en anderen vinden van Israel kan interessant zijn maar als een Jood toevalligerwijs kritiek heeft op het beleid van Israel legt dat niet opeens meer gewicht in de schaal natuurlijk. Ook niet als de familie van die personen omgekomen is in WO II. Appeal to authority ga je de discussie niet mee winnen in ieder geval.

Het Joods/Palestijns conflict kent zeer veel facetten en er is in ieder geval niet 1 agressor in dit conflict. Net zomin als er een partij is die meer rechten heeft op het stuk land dat betwist wordt.

Ik ben net zomin voorstander van de zionistische politiek van Israel om landjepik te spelen als de politiek van de fracties aan de andere kant van het spectrum die er al lang niet meer op gericht zijn om vrede te stichten. Hamas gaat hoe dan ook uit van geweld om het conflict op te lossen en andere belanghebbenden zijn evenmin gericht op welke vreedzame oplossing ook.

Palestijnen hebben alles geprobeerd om hun rechten te krijgen, maar de internationale gemeenschap heeft hen in de steek gelaten. Dan krijg je groeperingen als Hamas die oproepen tot geweld, dan denk ik dat dit een logische stap is in hun denkwijze.
Tevens, ik gebruik FInkelstein en co niet louter als commentator omdat ze jood zijn, maar omdat ze het dossier perfect kennen, en niet beschuldigt kunnen worden van antisemitisme.
Ik vind dat het Palestina probleem heel duidelijk is: Israel is de gewelddadige bezetter die al 60 jaar miljoenen doden op zijn geweten heeft. Ja, inderdaad, miljoenen, als je rekening houdt met hun hele politiek (embargo op voedsel, medicijnen, ...)
En neen, ik kan geen enkel begrip opbrengen voor een moorddadige staat. Het siert je de heilige te willen uithangen door zeer genuanceerd over te willen komen, maar in dit debat is dat gewoon absurd. Als een man mijn hele familie komt uitmoorden en de rechtbank zegt dat "het een beetje mijn eigen schuld is omdat ik de man beledigd had), dan ga ik die man hard aanpakken. Als men daarna zegt dat ik die man zo hard niet had mogen aanpakken, dan is dat je reinste bullshit. Hamas heeft het recht op het plegen van verzet. Al de rest is intellectuele masturbatie. Abbas danst al zovele jaren naar de ppen van Israel, en hij kreeg 80 000 nieuwe kolonisten als bedankje. Hij vraagt erkenning aan de VN, legaal, vreedzaam, en wat is de reactie van Israel? Inhouden van Palestijnse belastingen?
Wat? Moet Hamas zeggen dat ze geen gewapend verzet meer zullen plegen? Serieus? JA, want dat heeft in het verleden Israel aangezet tot goodwill. NOT!
En neen, ik haat geen joden, ik haat de zionistische staat en haar overheidsleden die Palestijnen afmaken.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 18:07 ----------

Ik wou er nog aan toevoegen dat ik natuurlijk niet akkoord ga met het plegen van geweld tegen onschuldige burgers binnen ISrael. Maar gewapend verzet zoals wij dat deden tegen de Duitse bezetter, mogen wij niet veroordelen.
Hamas citeert de Koran maar rukt de verzen uit hun context om het volk te manupuleren en achter hen te krijgen. Dat is niet correct, geef ik toe, maar gewapend verzet tegen een bezetter die vreedzame pogingen negeert en zelf afstraft, is zelf ethisch verplicht.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 18:08 ----------

wel yasmine, waar ben je nu met je onzin?? :roflol:

Citeer eens een minder dubieuze internetsite.

Dat stukje (maar dan slechts een deel ervan) had ik hierboven ook al aangehaald. Onmogelijk dus om met Hamas een vreedzame oplossing te bedenken.

[/COLOR]Ik wou er nog aan toevoegen dat ik natuurlijk niet akkoord ga met het plegen van geweld tegen onschuldige burgers binnen ISrael. Maar gewapend verzet zoals wij dat deden tegen de Duitse bezetter, mogen wij niet veroordelen.
Hamas citeert de Koran maar rukt de verzen uit hun context om het volk te manupuleren en achter hen te krijgen. Dat is niet correct, geef ik toe, maar gewapend verzet tegen een bezetter die vreedzame pogingen negeert en zelf afstraft, is zelf ethisch verplicht.

Gewapend verzet tegen een bezetter moet inderdaad mogelijk zijn. Maar om bij voorbaat een vreedzame oplossing uit te sluiten...

Laatst bewerkt:
Het antwoord hierop gaf ik reeds op een post van ericr.

Sorry, mijn post was nog niet volledig af. Om dus mijn mening hierover kort samen te vatten:

Gewapend verzet tegen een bezetter: Ja.

Bewust burgerdoelwitten raken (en dat geldt natuurlijk zowel voor Israël als voor Hamas, de bezetting van de Gazastrook beschouw ik ook als bewust burgerdoelwitten maken) elke andere oplossing dan een herovering met geweldg uitsluiten: Neen.

Citeer eens een minder dubieuze internetsite.

Wtf :roflol::roflol:

Een militaire site die zo objectief mogelijk de feiten weergeeft noem jij dubieus? Spoor jij wel? :roflol::roflol:

Ga lekker zelf maar kijken naar een andere site, als je feiten probeert te ontkennen dan is dat gewoon het zoveelste bewijs dat je mongel bent

Wtf :roflol::roflol:

Een militaire site die zo objectief mogelijk de feiten weergeeft noem jij dubieus? Spoor jij wel? :roflol::roflol:

Ga lekker zelf maar kijken naar een andere site, als je feiten probeert te ontkennen dan is dat gewoon het zoveelste bewijs dat je mongel bent

Mongel????

ALs je gelooft dat een site objectief is omdat het een militaire site is, dan ben je wel heel dwaas.

Bro's bro's.. dit is een zinloze discussie. Je zal beide niet van standpunt veranderen (dat weet je zelf ook) maar toch blijf je je visie posten om de andere tot 'inzicht' te brengen. Dit zal niet gebeuren en dus zal je blijven discussiëren tot je uiteindelijk elkaar zult beledigen. (is al zo in de laatste posts)

Palestijnen hebben alles geprobeerd om hun rechten te krijgen, maar de internationale gemeenschap heeft hen in de steek gelaten. Dan krijg je groeperingen als Hamas die oproepen tot geweld, dan denk ik dat dit een logische stap is in hun denkwijze.
Tevens, ik gebruik FInkelstein en co niet louter als commentator omdat ze jood zijn, maar omdat ze het dossier perfect kennen, en niet beschuldigt kunnen worden van antisemitisme.
Ik vind dat het Palestina probleem heel duidelijk is: Israel is de gewelddadige bezetter die al 60 jaar miljoenen doden op zijn geweten heeft. Ja, inderdaad, miljoenen, als je rekening houdt met hun hele politiek (embargo op voedsel, medicijnen, ...)
En neen, ik kan geen enkel begrip opbrengen voor een moorddadige staat. Het siert je de heilige te willen uithangen door zeer genuanceerd over te willen komen, maar in dit debat is dat gewoon absurd. Als een man mijn hele familie komt uitmoorden en de rechtbank zegt dat "het een beetje mijn eigen schuld is omdat ik de man beledigd had), dan ga ik die man hard aanpakken. Als men daarna zegt dat ik die man zo hard niet had mogen aanpakken, dan is dat je reinste bullshit. Hamas heeft het recht op het plegen van verzet. Al de rest is intellectuele masturbatie. Abbas danst al zovele jaren naar de ppen van Israel, en hij kreeg 80 000 nieuwe kolonisten als bedankje. Hij vraagt erkenning aan de VN, legaal, vreedzaam, en wat is de reactie van Israel? Inhouden van Palestijnse belastingen?
Wat? Moet Hamas zeggen dat ze geen gewapend verzet meer zullen plegen? Serieus? JA, want dat heeft in het verleden Israel aangezet tot goodwill. NOT!
En neen, ik haat geen joden, ik haat de zionistische staat en haar overheidsleden die Palestijnen afmaken.

Tot zover de discussie dan want miljoenen doden zijn er zeker niet gevallen en zo simplistisch als jij het stelt is toch wel een teken van ernstige vooringenomenheid.

Het conflict gaat veel dieper dan een agressor aan de ene kant en een onderdrukte partij aan de andere kant. De rol van de buurlanden en vaak ook nog de Arabische landen die niet direct in de invloedssfeer liggen hebben ook een grote invloed gehad op de huidige situatie.

De basis van het conflict is en een totaal uit de hand gelopen burgeroorlog in wat toen nog het mandaatgebied Palestina was. Toen eenmaal de staat Israel uitgeroepen werd overgegaan in Al Nakba waar toen al gelijk diverse Arabische staten zich roerden in het conflict. Die bemoeizucht, meestal om er zelf beter van te worden is tot op de dag van vandaag aan de hand. Iets wat de zaak er zeker niet beter op zal maken en ook nooit beter op heeft gemaakt.

Het probleem is dat de strijd wordt gevoerd over de hoofden van een bevolkingsgroep die in feite niks meer te maken heeft met de oorsprong van het conflict maar wel zelf steun geeft aan groeperingen die allesbehalve vreedzame oplossingen voorstaan. Enigszins begrijpbaar omdat jarenlange strijd er voor zorgt dat de nuance vervaagt maar anderzijds zorgt het er voor dat in Israel de conservatieve zionistische kliek wel hun zeggenschap blijft behouden.

Tot zover de discussie dan want miljoenen doden zijn er zeker niet gevallen en zo simplistisch als jij het stelt is toch wel een teken van ernstige vooringenomenheid.

Het conflict gaat veel dieper dan een agressor aan de ene kant en een onderdrukte partij aan de andere kant. De rol van de buurlanden en vaak ook nog de Arabische landen die niet direct in de invloedssfeer liggen hebben ook een grote invloed gehad op de huidige situatie.

De basis van het conflict is en een totaal uit de hand gelopen burgeroorlog in wat toen nog het mandaatgebied Palestina was. Toen eenmaal de staat Israel uitgeroepen werd overgegaan in Al Nakba waar toen al gelijk diverse Arabische staten zich roerden in het conflict. Die bemoeizucht, meestal om er zelf beter van te worden is tot op de dag van vandaag aan de hand. Iets wat de zaak er zeker niet beter op zal maken en ook nooit beter op heeft gemaakt.

Het probleem is dat de strijd wordt gevoerd over de hoofden van een bevolkingsgroep die in feite niks meer te maken heeft met de oorsprong van het conflict maar wel zelf steun geeft aan groeperingen die allesbehalve vreedzame oplossingen voorstaan. Enigszins begrijpbaar omdat jarenlange strijd er voor zorgt dat de nuance vervaagt maar anderzijds zorgt het er voor dat in Israel de conservatieve zionistische kliek wel hun zeggenschap blijft behouden.

Ik heb noot gezegd dat andere Arabische landen niet voor een deel medeverantwoordelijk zijn voor het lijden van de Palestijnen. Echter ben ik het kotsbeu begrip op te moeten brengen voor de zionistische staat en iedere keer weer te moeten zeggen dat beide partijen fout zijn. Wil je dat vooringenomenheid noemen, I don't give a ****. Ik kan over alle problemen genuanceerd meerpraten maar over het PAlestinaconflict wordt het tijd dat we ophouden met beide kampen met de vinger te wijzen. De Palestijnen creerden wat ze nodig hadden om te overleven. Vandaa Hamas. Elke, maar dan ook ELKE vreedszame poging van de Palestijnen werd misbruikt door de ISraeli's. Het is absurd te eisen van de Palestijnen dat ze dan een organisatie als HAmas niet mogen steunen. Amira HAss leeft in Ramallah en schrijft voor Haaretz, lees haar werk eens, misschien zal je mijn vooringenomenhied beter begrijpen.

En je trekt mijn cijfer van miljoenen Palestijnen dood sinds 1948 in twijfel. Waarom? Hou je enkel rekening met de mensen die gestorven zijn door een kogel? Hoeveel zijn er gestorven tijdens de nakba, en achteraf ind e vluchtelingenkampen door een gebrek aan voedsel en medicijnen. En zij die achterbleven en tot op heden zelf sterven aan domme ziektes als dyferie, omdat ISrael gewone medicijnen tegenhoudt aan de grens. Ziekenhuizen die werden gebombardeerd, en die niet mogen of kunnen heropgebouwd worden. Ik spreek over miljoenen, het cijfer verschilt van auteur tot auteur. Sommigen spreken van 5 000 000, anderen van 1 500 000. De waarheid is dat men dit onmogelijk exact kan weten maar een beetje logisch mens kan toch niet beweren dat het minder dan 1 miljoen zal zijn.

Terug
Naar boven