Fitness Seller

Alex' log 2014!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Week 2

Verdomme zeg. Vandaag flink ziek geworden, ik denk griep, in het ergste geval een long-ontsteking. Alles doet pijn, me buik, me hoofd, helemaal duizelig, heel de tijd hoesten enz... Als het morgen nog zo gaat, maar eventjes de huisarts bellen. Voor nu veel sinaasappelsap drinken, even douchen en slapen.

Squat 4 sec down

12x 60kg
8x 100kg
6x 130kg
belt
3x6 150kg
1x 150kg hier hield het toch echt op met de squats. Qua kracht had het er allemaal nog moeiteloos uit kunnen komen (doel was 6x6 150kg), maar had geen zin om in het midden van me set opeens flauw te vallen.

Leg press

8x 100kg
8x 140kg
8x 180kg hier ook maar mee gestopt

Strict curls

4x10 30kg

Flinke griep te pakken, kan nauwelijks me bed uitkomen en al helemaal niet eten. Morgen wss weer niet trainen, hopelijk maandag wel.

Week 1

Eindelijk weer een beetje fit, nog steeds last van een flinke hoest, maar goed. Ook 9kg afgevallen door de maagontsteking, paar dagen letterlijk op water en brood geleefd. Nu weer rustig een beetje eten, zorgen dat me maag weer fatsoenlijk functioneert voordat ik weer echt ga bulken.

Ik ben nu aan het voorbereiden voor het Open NK Raw powerliften over 3 weken. De voornaamste reden dat ik mee doe is omdat het sinds vandaag nodig is om te kwalificeren voor het NK in december. Ik ben van plan om niet "all-out" te gaan tijdens het Open NK Raw, maar het gewoon rustig aan te pakken.

Bankdrukken 3 sec down & paused

8x 20kg
5x 60kg
3x 80kg
3x 100kg
2x 120kg Vanaf hier met powerlifting commando's (ik sport met een Pool die zelf ook powerlift en ook mee gaat naar het Open NK Raw, die helpt mij vooral beetje op kleine dingen te letten)
1x 130kg Flink zwaar, komt door het ziek geweest zijn
1x 140kg Kont van het bankje
1x 140kg Weer kont van bankje
1x 140kg Deze was wel PL-approved
12x 100kg

Decline chest press

8x 100kg
8x 140kg
8x 180kg
3x5 160kg

Paused DB chest press

3x5 38kg

Dips

15x bw
12x bw
8x bw

Week 1

Pff, bagger weer, nog wel te meren dat ik 9kg afgevallen ben en ik nog niet helemaal 100% fit ben.

Squat

10x 60kg
4x 100kg
3x 120kg
2x 140kg
1x 160kg zwaar om een of andere reden
belt aan
1x 170kg
1x 180kg gelukt, maar dan ook echt op een nippertje, bleef letterlijk 4 sec hangen halverwege. Beschamend gewoon, normaal rep ik hier makkelijk mee :mad::mad::mad:
1x 170kg deze ging goed vlot, denk toch maar met 170 openen ipv 180, zoals ik eigenlij gehoopt had.

Front squat beltloos

3x3 100kg

Leg press

tot:
8x 220kg

Hierna helemaal benauwd opeens, kon nauwelijks ademen, dus gewoon maar naar huis gegaan.

Waarom ga je met alles maxen als je 9kg bent afgevallen en zwaar ziek bent geweest

Komt wel goed. Geef het wat tijd.

Waarom ga je met alles maxen als je 9kg bent afgevallen en zwaar ziek bent geweest

Nouja, maxen durf ik het niet te noemen. Maar goed, ik wilde eigenlijk rustig aan doen, maar toen kwamen ze met die kwalificatie eis voor het NK op flex, dus moet een beetje op PL beurten oefenen. Moet namelijk 560kg totaal halen om te kwalificeren.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

Komt wel goed. Geef het wat tijd.

Dat denk ik ook ja, lijkt met de dag beetje bij beetje beter te gaan, dus dat is wel fijn.

heb je die 9kg er nog niet bijgevreten ? zal toch voornamelijk vocht zijn geweest

Zal er ook wel mee te maken hebben omdat je creatine gestopt bent en ziek geweest bent en gelijk op singles wil gaan trainen voor ONK.

Ik denk dat deze opsomming er toe leidt dat het nu even wat minder gaat..
Volgende week gaat het sowieso alweer beter, komt goed maat.
En die ONK kwalificeer jij je sowieso wel voor ;)

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

vind het omdat voorbereiden op een plotselinge wedstrijd best tactisch

Lol, als je 9kg afgevallen door ziek zijn en 2 weken niet kunnen trainen gelijk op singles tegen je Max aan ?
Lijkt mij niet echt tactisch..

En daar komt nog eens bij dat hij niet alles hoeft te geven op die ONK omdat hij alleen moet kwalificeren..

Dat klopt helemaal.

heb je die 9kg er nog niet bijgevreten ? zal toch voornamelijk vocht zijn geweest

Kan nog niet veel eten, moet met voeding beetje rustig op bouwen, anders krijg ik er weer last van. Maar zal inderdaad voornamelijk vocht geweest zijn.

vind het omdat voorbereiden op een plotselinge wedstrijd best tactisch

Tja, beetje oefenen op openingsbeurten he. Komende 2 weken wel rustiger aan doen.

Gewoon even rustig opbouwen met setjes.
Die wedstrijd gewoon alleen kwalificeren, je hoeft toch geen hoge getallen te gooien.

180 130 250 zit er nu zelfs goed in dus komt goed, in december stuk belangrijker

Week 1

Een keer rustig aangedaan voor de verandering.

Strict overhead press

10x 20kg
8x 40kg
6x 50kg
5x5 60kg vrij makkelijk, alhoewel hij zwaarder aanvoelde als normaal, maar dat was te verwachten.

DB shoulder press

3x8 28kg

Machine shoulder press

5x5 60kg

Lateral raises

3x8 14kg

TRX rear delts

4x12 bw

Rope push down

4x10

Verder wat buik

Week 1

Weer rustig, nog epic spierpijn van woensdag, dus niet hoog gegaan

Deadlift deadstops, beltless

10x 70kg
5x 120kg
3x 160kg
3x3 200kg Op techniek gelet, ging netjes en easy

Pull up

5x bw
5x bw+10
3x5 bw+20
15x bw

Lat pull down

4x10 stand 10

DB row

3x8 32kg

Strict curl

5x 30kg
3x5 50kg dit is het enige wat niet achteruit is gegaan door ziek zijn, jammer dat je er helemaal niks aan hebt...

Week 2

Presses, presses en nog meer presses

Bankdrukken T&G

10x 20kg
8x 60kg
5x 80kg
4x 100kg
3x 120kg
3x3 130kg Ging qua kracht niet verkeerd, alleen ben heel me explosiviteit kwijt. Technisch was het ook niet echt geweldig.
10x 100kg

Decline machine press paused

tot 5x5 160kg

Bankdrukken paused, 3-5 sec down, puur op techniek gefocussed

3x5 100kg
3x5 80kg

Dips

3x12 bw

JM press

3x8 60kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven