Fitness Seller

Alex' log 2014!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
hoezo is crossfit dan effectiever dan normale cardio als bijvoorbeeld ergometeren?

ik sprak vandaag nog met een crossfitter in de gym die zei dat hij crossfit juist minder fijn vond voor conditie.
geen idee wat ergometeren is

maar simpelweg 2 uur fietsen is niet echt the way om conditie te krijgen

verzin dan zelf wat conditiegericht gpp werk ipv genoegen te nemen met de inherente debielheid van veel crossfit WODs

de eerstvolgende die ik 'narrow grip sumo high pulls' zie doen report ik aan de mods:mad:

verzin dan zelf wat conditiegericht gpp werk ipv genoegen te nemen met de inherente debielheid van veel crossfit WODs

de eerstvolgende die ik 'narrow grip sumo high pulls' zie doen report ik aan een de mods:mad:

conditiewerk gpp werk is gewoon crossfit voor mensen die die term niet willen gebruiken

of andersom, crossfit = gpp

andersom idd, crossfit is conditie/gpp werk maar dan vaak met debiele shit erin:o

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

er zijn ook gewoon wods die wel prima zijn trouwens

• Topic Starter Topic Starter
srs zonder grapjes

crossfit WOD's zoeken en beetje kijken welke goeie combi van kracht en conditie zijn. Niet de useless conditie ones pakken, het moet wel leuk blijven.

Bear complex bijvoorbeeld is wel leuk voor kracht ook. Of een circuitje zoals fight gone bad, google maar eens. Wel niet te vaak doen die shit want je verbrand je spieren jeweet.

inbe4 sanca

Ik weet buiten de Crossfit fail complilations eigenlijk niet zo heel gek veel over Crossfit, dus zal het wel eens opzoeken inderdaad. Het probleem is vooral wanneer ik het kan doen. Voor het trainen en op rust dagen is sowieso geen optie. Na het trainen ben ik ook al veel te gaar omdat ik (te) lang train, maar dat is eigenlijk de enige optie dan...

ergometern is zo´n roei machine.

Als je daar wat interval training op gaat doen gaat je conditie echt met sprongen vooruit. Vind dat persoonlijk de GOAT cardio

andersom idd, crossfit is conditie/gpp werk maar dan vaak met debiele shit erin:o

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

er zijn ook gewoon wods die wel prima zijn trouwens

Dat is toch precies wat ik zei tegen alex, zoek de goeie eruit

Ik weet buiten de Crossfit fail complilations eigenlijk niet zo heel gek veel over Crossfit, dus zal het wel eens opzoeken inderdaad. Het probleem is vooral wanneer ik het kan doen. Voor het trainen en op rust dagen is sowieso geen optie. Na het trainen ben ik ook al veel te gaar omdat ik (te) lang train, maar dat is eigenlijk de enige optie dan...

crossfit fails komt door mensen die technische lifts doen zonder ervaring. Als je puur beetje conditie wil, keep it simple. Een simpele WOD kan in 5-15 minuten klaar zijn, dat is zo gebeurd na je training.

Als je daar wat interval training op gaat doen gaat je conditie echt met sprongen vooruit. Vind dat persoonlijk de GOAT cardio

Roei machines zijn baas ! jammer dat die zo duur zijn zou ik graag thuis hebben

Die 2u fietsen is niet uit vrije wil haha, Heb geen andere optie om op me werk te komen, aangezien dr geen bushalte in de buurt van me werk is.

Ja, vond HIIT inderdaad ook een goeie manier en daar is me conditie serieus in een korte tijd best veel vooruit gegaan. Maar doordat ik zo'n luie draak ben op cardio gebied, skip ik het zowat altijd haha

Dit is the bear complex bijvoorbeeld, filmpje nie gekeken dus geen id of goeie techniek

http://www.youtube.com/watch?v=8IQftORtxqk

dit gaat al meer richting kracht als conditie

1 rep = 1x clean, 1x front squat, 1x pushpress, 1x back squat , 1x push press

en dan maak je 7 reps. Dus alles 7 keer, dat is 1 set. Je maakt 5 sets in totaal oid (wel rust tussen de sets, gewicht opbouwen)

Dit is the bear complex bijvoorbeeld, filmpje nie gekeken dus geen id of goeie techniek

en dan maak je 7 reps. Dus alles 7 keer, dat is 1 set. Je maakt 5 sets in totaal oid (wel rust tussen de sets, gewicht opbouwen)

Dat is srs nog wel goeie, denk dat ik dat ga zetten volgende week zondag. Komende zondag weer strongman, daar een keertje wat conditioneel volume pakken.

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Of dit ziet er ook goed zwaar uit:

dit is dus eigenlijk wat de (ex)crossfitter uit mn gym niet goed vond aan crossfit. Dan zijn zowel je spieren en conditioneel erg vermoeid waardoor je form erg veel verslechterd. Waardoor je ook techniche fouten kan maken, en kans op blessures, snap city etc.

wat is dan precies optimaal hier aan? Waarom niet cardio en kracht scheiden?

Heb je bij strongman toch ook meeaantje?

Ik vind dit vaak leuker als traditionele cardio, buiten dat kan ik thuis niks

Heb je bij strongman toch ook meeaantje?

Ik vind dit vaak leuker als traditionele cardio, buiten dat kan ik thuis niks

ja dat klopt, maar dat is toch anders dan clean, push press etc. Stukje minder technisch en meer beunen :o Ik zou het dan inderdaad meer gewoon in de strongman hoek zoeken ipv de crossfit hoek.

Ik vind conditiewerk doen waarbij ik een overhead press in een back squat position moet vangen toch wel een beetje risky klinken.

Je moet ook beetje jezelf beschermen en niet te gek doen. Een strongman loopt in training ook geen max yoke en max farmer medley

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Ik vind conditiewerk doen waarbij ik een overhead press in een back squat position moet vangen toch wel een beetje risky klinken.

Heb het wel eens gedaan en valt reuze mee, en ik heb 0 mobility

Ik weet buiten de crossfit fail compilations eigenlijk niet zo heel gek veel over Crossfit, dus zal het wel eens opzoeken inderdaad. Het probleem is vooral wanneer ik het kan doen. Voor het trainen en op rust dagen is sowieso geen optie. Na het trainen ben ik ook al veel te gaar omdat ik (te) lang train, maar dat is eigenlijk de enige optie dan...

:roflol: houden zo Alex.

Als ik mijn mening mag geven: wil je een betere conditie , gewoon meer volume op squats en deadlifts. Je hoeft helemaal geen crosshit-achtige toestanden te doen om een betere conditie te krijgen. Wil je een een betere conditie in squat of deadlift, dan moet je gewoon meer volume doen daarin, crosshit praktijken gaan je daar weinig bij helpen.

:roflol: houden zo Alex.

Als ik mijn mening mag geven: wil je een betere conditie , gewoon meer volume op squats en deadlifts. Je hoeft helemaal geen crosshit-achtige toestanden te doen om een betere conditie te krijgen. Wil je een een betere conditie in squat of deadlift, dan moet je gewoon meer volume doen daarin, crosshit praktijken gaan je daar weinig bij helpen.

Ik doe nu ook best veel volume op squat en DL, alleen conditionele progressie is toch wel tergend langzaam

Ga maar prowler doen bij powerbase bijv

dan had je gewenst dat je nooit had gevraagd om conditie te doen

Ik heb zelf iedere zaterdag een conditie training waar je herstelvermogen en conditie door vooruit gaat, ziet er in mijn geval zo uit:
Front squat 12x105
Stiff legged deadlift met pauzes onder knie 10x120
Incline bank 10x80
Bor pauze bovenin 10x70
Schouderdrukken zittend op bosu ball benen gestrekt voeten van de grond 10x15
Dit is dus 1 superset

Dit doe je 6 sets... ik ga er goed kapot op maar ben er ook erg snel weer van hersteld

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven