XXL Nutrition

Alex's log - road to improvement

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Alex1606

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Hoewel ik gemotiveerd ben om te trainen, schiet loggen er toch elke keer weer bij in.

Locked

Laatst bewerkt:
Veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!

Woensdag workout B gehad
Squat 5x 72,5. Deze ging erg goed.
Benchpress 3x50 en 2x55. Volgende keer 5x55
BOR 5x25, laag gewicht gepakt omdat ik een holle rug heb en eerst de techniek onder controle wil krijgen.

Overigens zou ik graag jullie advies willen mbt squats. Ik basketbal op dinsdag, donderdag en meestal op zaterdag. Vaste trainingsdagen zijn maandag en woensdag, alleen op woensdag merk ik dat m'n benen lichtelijk verzuurd zijn door de squats van maandag en bball van dinsdag. Is er een aanpassing die in de oefeningen voor m'n benen of is dit gewoon gewenning?

Ik denk dat dit eerder gewenning is. Heb het zelf ook eerst een tijdje gehad.
Als je basket kan je misschien je squats snel uitvoeren, kwestie van je springkracht te trainen?

Zelf ben ik ook bezig met deze training maar dan via Russian Bear.

Yeah, vandaag lekkere training gehad.

Squat 5x75
Deadlift 5x55
Shoulder press 5x35
Chin ups 3xfailure, helaas maar 4/5 keer gehaald. Pakte hem breed zodat ik ook de achterkant schouders mee pak.

Alle oefeningen gingen goed, bij DL merkte ik wel dat deze pittig was.

Drie weken geleden begonnen op 70KG, nu op 73,4. Dit soort kleine vooruitgangen vind ik toch wel mooi om te zien :)

@boog: er voor gekozen om wat explosieve springoefeningen aan het eind van mn training te doen. Box jumps van links naar rechts en frog jumps, lekker verzuren :p

Chin-ups zal wel verbetere. Ging bij mij in het begin ook stroef...
70 -> 73,4 dat zijn inderdaad forse vooruitgangen! Keep me posted /abbo :)

Leuk dat je volgt.

Gisteren maar een arm training gepakt, had immer zondag al 5x5 gedaan en wilde toch wat gaan doen. Steeds drie setjes van 8. Als ik het niet red om de volledige set te halen, dan verlaag ik het gewicht zodat ik toch nog bij de 8 hh kom.

Triceps
Cable Pushdown: 27, 36, 42 (ging goed, 27 was te laag)
Seated DB rear curl: 22, 24, 24 (mensen waren te lang bezig met DB van 26KG en ik merkte dat ik 28 sowieso niet goed ging doen, vandaar 2x24)
Hanging dips: 3x 8xBW

Biceps
BB curl: 25, 20, 25 (25 was te zwaar om mee te beginnen, merkte dat ik bij de laatste set al moeite had)
Hammer curl: 8, 10, 12 (5x) - 10 (3x)

Superset
Cable preacher curl: 25, 30, 40
Cable pushdown: 27, 27, 27

Al met al een lekkere pomp gevoeld in m'n armen. Vanavond basketball training, kijken hoe het schieten gaat in combinatie met de verzuring die ik in m'n armen heb.

Vandaag weer een training gehad, was vrij druk dus kon helaas niet als eerste gaan squatten.

Bench press: 5x55
Eerste 3 setjes gingen vrij moeizaam, 2 laatste gingen redelijk goed. Volgende keer wordt het 60KG.

Squat: 5x77,5
Merk dat ik nog lang niet aan m'n max zit met squatten, dit ging heel erg goed. Volgende keer naar 80. Wil niet te snel verhogen aangezien ik anders verrotte knieeen + pezen ga krijgen en ik ook nog 2/3 per week basketball.

BOR: 2x30, 1x35 en 2x40
De eerste 3 setjes gingen heel erg makkelijk, vandaar dat ik dit verhoogd heb. Volgende keer 5x40.

Chin ups: 1x wide grip tot failure, tot 5 hh gekomen. close grip (voor biceps) 3x10.

zijn er nog updates?

Ja, was helemaal vergeten te loggen.

19-02-2012
Squat: 5x5x80 PR!
Deadlift: 5x5x60
Shoulder press: 5x5x40. Laatste 3 herhalingen van laatste set gingen moeizaam

20-02-2012 Armendag
Triceps pushdown: 10x27, 10x36 8x41
BB Curl: 10x20, 10x25 8x25
DB rear curls: 10x24, 10x26 10x30 Laatste set was weer moeizaam
Hammer curl: 10x8 10x10 3x12-2x10
Dips: 2x10xBW 1x8xBW
Superset: preacher curl 10x30,35 en 40, seated cable extensions 10x20, 25 en 30

22-02-2012
Geen squat ivm basketbal training op dinsdag en donderdag. Heb op deze dag wat meer gefocussed op borst, rug en schouders
Bench press: 5x5x60
Bent over row: 5x5x10
Incline DB press: 8x20,22,24. Laatste set moeizaam
Lat pulldown: 8x39,46,52
Upright barbell row: 8x20,25,25
Chinups: 3x5xBW

hey!

ben je niet bang dat als je heel zwaar gaat trainen je minder explosief wordt met het basketbal?

ik had hier wel last van op een gegeven moment, dat ik zware benen op het veld had na drie x per week squatten met rippetoe... je zou plyometrics kunnen doen tussen je oefeningen.. om wat meer sport gerocht te trainen?

goede trainingen verder

succes!!

Je Deadlift is zo laag tegenover je Squat? Kan je hiermee niet hoger gaan?

@Pebe: Opzich kan je daar wel gelijk in hebben, maar ik probeer in ieder geval 1x keer in de week naast m'n gewone training wat explosiviteit er in te gooien. Ook houd ik na totaal twee maanden op met rippetoe, omdat ik dit puur voor het 'er weer in komen' doe. Merk wel dat ik hoger kan springen e.d., dus heb nu nog niet echt het idee dat het m'n explosiviteit verlaagd. Basketbal je nog steeds?

@Boog: kan ik wel, alleen ik wil het rustig opbouwen. Merkte vandaag al bij de tweede set dat ik klein beetje last van m'n rug kreeg.

Training vandaag
Squat: 5x5x80
Deadlift: 5x5x65
Shoulder press: 5x5x45
Chin ups: 2x5xBW, daarna zat ik er wel doorheen.

Alex!

uhm nee, ik basketbal niet... ik rugby nog steeds :D
ook een explosieve sport!!

in twee maanden zal je ook niet echt last krijgen denk ik... eerder pas als je echt zwaar traint en je niet meer telkens kan verhogen zeg maar... je kan natuurlijk met je bewegings tempo rekening houden, 1-0-2 aan proberen te houden

Rugby is ook wel een vette sport, een echte mannensport vind ik :p Merk wel dat ik af en toe een beetje last van m'n knie krijg, maar dat is iets wat niet weg gaat bij mij ook al houd ik drie maanden rust.

Heb je al een riem om je rug te verstevigen? Als je nu beetje last hebt, kan je beter voorzichtig zijn. Heb hier ook even problemen mee gehad.

Nee die heb ik niet, maar misschien dat dat wel een idee is. Was gisteren zonder opwarmen 1 tegen 1 aan t spelen en merkte dat ik wel al last kreeg van mn onderrug.

Gisten een borstdag gehad, gezien dat ik ruim 2 uur heb gebasketbalt en last van m'n rug had leek het me niet verstandig om te gaan squatten en deadliften. Maatje pakte borst dus dat was wel relaxed om te doen.

Incline db press 22 24 26 30, 8hh
BP: 5x5x65. PR yay
Incline DB fly 12 14 16 18 8hh
Cable fly 14 18 23 27 8hh
Lever chest press 40 50 80 80 8hh, laatste set heel moeizaam

Gewicht zat (weliswaar met schoenen) 75,00, eerste doel gehaald!

Gisteren weer getraind, ging lekker.

Squat: 3x5x85 2x5x90 PR!
Deadlift: 5x5x70
Bent over row: 5x5x45

Had het er toevallig met m'n trainingsmaatje ook over. Hij gebruikt een riem alleen bij squatten > 120KG en bij zware sets DL. Hij zei dat zolang de uitvoering maar goed is, je eigenlijk geen riem hoeft te gebruiken. Hij zei ook dat wanneer je een riem gebruikt je niet voelt wanneer je een foute beweging maakt doordat de riem al stabiliseert. Ik ben uberhaupt niet echt van hulpmiddelen, alleen straps voor pullups aangezien mijn handen snel zweten.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven