MuscleMeat

Alex's log - road to improvement

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
:wave:

Zat gisteren nog even na te denken overigens, de verklaring waarom je squat hoger is dan je deadlift is vrij voor de hand liggend; je hebt jarenlang op voetbal gezeten en daardoor zijn je benen beter ontwikkelt. Zal naarmate de tijd vordert gewoon 'normaal' bijtrekken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat zou inderdaa wel de reden kunnen zijn, ik heb ook wel redelijk grote benen voor m'n postuur en ik ben altijd keeper geweest, heb dus wat wel wat kracht in m'n benen :)

Damn, merk toch dat ik tijdens m'n bball training last van m'n onderrug krijg. Met rekken gaat dit wel half weg. Is het superslecht om ipv 2x 1x te squatten ivm preventie voor overbelasting? Of is dit meer iets dat door DL komt?

Is het pijn of voel je het trekken? Ofwel is het hinderlijk of merkbaar?

Om te beginnen moet je buik standaard gaan trainen (I know, ik ben geen goed voorbeeld wat dat betreft). Wellicht dat je obliques, die je voor ondersteuning van je onderrug zorgen, het een beetje af laten weten.

Het minderen van squatten zal daar vrij weinig in doen (je voert de oefening goed uit, gaat nog niet zo heel zwaar), het komt door je deadlift. Ik ga de volgende keer dat je deadlift er wel elk setje naast zitten om te kijken of je ergens in je lift je rug bol trekt. Maandag had ik alleen je eerste twee setjes gezien. Ik denk dat je bij de lift van de grond net je rug iets bol trekt, wat je de dag(en) erna voelt.

Haha heb hu pas door dat jij het bent :p last is wat moeilijk te omschrijven, voel die onderrug spieren gewoon heel erg zitten maar pijn doet het ook weer niet..

Afgelopen woensdag weer getraind, geen squats gepakt omdat ik overdag een beetje last van m'n knie had. Heb er dus een soort van borst/schouders/halve rug training van gemaakt.

BP: 5x5x62,5 zonder spotter
Shoulder press: 1x5x50 4x5x45
BB upright row: 10x20,25,30
Chin ups: 3x8xBW

Gisteren helaas ziek geworden, waarschijnlijk kip niet goed doorgebakken. Wordt dus flink aansterken vandaag want ik heb morgen een wedstrijd. Gisteren bij de training ook al na 5 minuten afgehaakt en vervolgens in de brandgang staan te kotsen :p

Na m'n ziekte weer eerste training gehad. Gekeken hoeveel ik ben verloren, 3 kilo helaas.

Squat 5x5x80, ging moeizaam. Wordt weer inkomen dus.
Deadlift 4x5x60 1x5x70
Bent over row 4x5x40 1x5x50
Dips 3x8xBW
Chin ups 3x8BW, wel een beetje gecheat door tot de helft te gaan.

Wow, 3 kilo is wel veel. Vooral vocht hopelijk.

Ja ik weet het niet maar maak me er niet zo druk over, over 2 weken zal t er wel weer bij zitten.

ik ga je ook volgen. speel zelf basketbal en begin dit jaar gestart met intensiever te gaan fitnessen. misschien dat ik binnenkort ook hier een log ga bijhouden. mooie progressie alleszins!

Thanks! Wil nu de combinatie kracht en massa gaan doen. Ga een splitschema maken waarbij ik de compounds 5x5 pak en de overige oefeningen op 4x8. Benen wil ik ook een stuk plyometrie in verwerken.

Waar basketball je en welke positie? Speel zelf bij New Stars op de 2 of 3.

Mijn doel is wat te bulken naar +/- 85kg en dan terug te cutten om rond de 80kg te eindigen. Ben daarnaast vooral op explosiviteit aant proberen trainen hoewel ik er nog niet uit ben hoeveel reps en sets met welk gewicht daarvoor ideaal is. Momenteel train ik redelijk klassiek 10/8/6 met opbouwend gewicht.

Ben op 2.5 maand nu 4.5 kg totaal gewicht bijgekomen maar mijn vetpercentage is teveel aant stijgen naar mijn goesting :)

Ik speel bij haacht (belgië) in 2de prov. afdeling op de guard. Vorig jaar nog in eerste maar zijn gezakt. Volgend jaar gaan we voor kampioen :)

Nog een van Golds'gym, abbo! Ik heb al een vermoeden wie jij bent als ik je OP lees :).

Oh shit, was mn log helemaal vergeten haha. Wie denk je dan?

Volgens mij ben jij degene met krullen. De andere 2 basketballers zijn namelijker langer dan ik ben :p

Nope heb geen krullen. Ik train vrijwel altijd in een korte broek met tshirt en meestal knaloranje schoenen. Deze week ook een deload week genomen, maandag nog wel getraind, squat zit nu op 2*5*100 en 3*5*95. Vanaf maandag weer vol knallen in de gym.

Hij traint vaak met mij mee, maar heb je al een tijdje niet meer gezien geloof ik.

Hmm, dan weet ik wie het is :p.

Klopt ben niet zo vaak geweest afgelopen tijd wegens die schouder. Zondag heb ik een techniektraining bij een dbber en daarna ga ik weer 5/6 keer per week :). Morgen me voeding fixen en inkopen en dan ben ik klaar voor de zomer.

Nope heb geen krullen. Ik train vrijwel altijd in een korte broek met tshirt en meestal knaloranje schoenen. Deze week ook een deload week genomen, maandag nog wel getraind, squat zit nu op 2*5*100 en 3*5*95. Vanaf maandag weer vol knallen in de gym.

Knappe progressie op uw squat! Bij uw OP 2 maanden geleden zat je nog maar op 70kg. Ik ben vanaf deze week met Wendler's 5/3/1 gestart.

Heeft die 5x5 die je gedaan heeft al veel invloed gehad op je sprongkracht of doe je geen dynamic effort / explosieve sets?

Thanks, ben er ook wel tevreden over, DL zit op 80KG en loopt steeds sneller in op squat en BP zit op 70KG (3*5). Weet eigenlijk niet of het veel invloed heeft op m'n sprongkracht als ik eerlijk ben, heb het niet gemeten. Ga volgend jaar weer voetballen dus de trainingen gaan meer gericht worden op explosiviteit en snelheid naar voren i.p.v. omhoog.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven