AndroidHealthClinic

Alisa's logje

Eigenlijk alsof je constant op dag 1 van je menstruatie zit maar dan x 3 en 2 weken lang voordat je überhaupt ongesteld bent:headbang:
En dan diezelfde pijn/klachten ook in je darmen en blaas waardoor je na 1 glas water 3x in een halfuur moet plassen. Meeeega irritant (maar goed voor je stappenteller dat dan weer wel haha)
Ik ben zeg maar blij als ik dan eindelijk ongesteld ben want dat valt nog mee vergeleken met de weken ervoor 🙈Dus op zich wil ik daar nu wel graag vanaf🤞
Heftig!

• Topic Starter Topic Starter
Minipil (progesteron only) zou beste optie zijn bij endometriose.

Het is waarschijnlijk toch geen risicofactor voor osteopotosis.

Is meeste gevallen wordt je ook niet meer ongesteld (na 3 maanden) en stabieler door minder schommeling in hormonen. Voordeel van pilvorm ipv spiraal is dat je makkelijk kan stoppen indien niet bevalt.
Thanks! Heb het artikel een beetje globaal gelezen maar ga hem nog even volledig doornemen 👍Ik hou toch ffies het advies van de gynaecoloog aan die het echt afraadt (dit is al mn second opinion haha). Zover ik kan zien is de minipil ook alleen met desogestrel wat net zoals de Yasmin pil met drospirenon een anti-androgene werking heeft. En toen ik aan die Yasmin zat merkte ik dat écht ontzettend in de gym en qua lichaamscompositie. Dat effect wil ik absoluut niet meer haha. Zit de komende 3 maanden sowieso nog vast aan waar ik nu mee gestart ben dus dat eerst maar even afwachten..

Heb niet alles helemaal gelezen, maar mijn vriendin gaat ook loco door de pil/hormonen. Die heeft nu een koperspiraal en nergens meer last van

Heb niet alles helemaal gelezen, maar mijn vriendin gaat ook loco door de pil/hormonen. Die heeft nu een koperspiraal en nergens meer last van
Ja het is echt klote troep. Die koperspiraal heb ik in een ver verleden ook gehad voor ik wist van de endometriose. Dat was echt de hel en heb ik er na 3 maanden meteen weer uit laten halen. Wat mij betreft heb ik al die extra organen gewoon niet 🤣

Jongens hoe werken die karma dingen want ik kan berichtjes maar voor de helft lezen in notificaties en verder snap ik er niks van hahahaha. Kan ik dat volledig openen of beantwoorden of hoe werkt dit 🤣

In je profiel bovenin klikken op karma

Jongens hoe werken die karma dingen want ik kan berichtjes maar voor de helft lezen in notificaties en verder snap ik er niks van hahahaha. Kan ik dat volledig openen of beantwoorden of hoe werkt dit 🤣
Op je profiel zelf onder kopje 'karma'

Je kan ook op je ledenkaart op het getal van karma klikken en dan kom je daar ook uit.
Screenshot_20250105_210609_Chrome.png

Eigenlijk alsof je constant op dag 1 van je menstruatie zit maar dan x 3 en 2 weken lang voordat je überhaupt ongesteld bent:headbang:
En dan diezelfde pijn/klachten ook in je darmen en blaas waardoor je na 1 glas water 3x in een halfuur moet plassen. Meeeega irritant (maar goed voor je stappenteller dat dan weer wel haha)
Ik ben zeg maar blij als ik dan eindelijk ongesteld ben want dat valt nog mee vergeleken met de weken ervoor 🙈Dus op zich wil ik daar nu wel graag vanaf🤞
Dit herken ik wel.... toen ik als kind mijn periode had was t 2 a 3 weken pijn en ellende... om die reden op mijn 16de al gestart met de microgynon pil. Dus dezelfde pil die jij nu slikt. Daarmee werd de pijn wel minder. Enkel in de pauzeweek een paar dagen erg veel pijn. Ook in mijn geval zou risico op osteoporose groot zijn in combi met andere medische klachten.
Maar met kracht begonnen en aantal jaren terug botdichtheid laten meten en ik had de botten van een 19 jarige. Daarvoor was t nooit gemeten trouwens.
Dus risico op.... kan .... maar nu nog slik ik via de internist de pil. Wel de laatste 15 jaar zonder pauzeweken.
De inschatting met endiomitrose kan ik niet maken. Maar ik weet wel dat die extreme buikpijn van de menstruatie zo goed als weg was/is.

Ik hoop dat t voor je werkt.🙏

Dit herken ik wel.... toen ik als kind mijn periode had was t 2 a 3 weken pijn en ellende... om die reden op mijn 16de al gestart met de microgynon pil. Dus dezelfde pil die jij nu slikt. Daarmee werd de pijn wel minder. Enkel in de pauzeweek een paar dagen erg veel pijn. Ook in mijn geval zou risico op osteoporose groot zijn in combi met andere medische klachten.
Maar met kracht begonnen en aantal jaren terug botdichtheid laten meten en ik had de botten van een 19 jarige. Daarvoor was t nooit gemeten trouwens.
Dus risico op.... kan .... maar nu nog slik ik via de internist de pil. Wel de laatste 15 jaar zonder pauzeweken.
De inschatting met endiomitrose kan ik niet maken. Maar ik weet wel dat die extreme buikpijn van de menstruatie zo goed als weg was/is.

Ik hoop dat t voor je werkt.🙏
Ik neem niet de microgynon, ik heb Lovette die heeft wat minder progesteron dan de Microgynon20. Wilde zo min mogelijk proberen.. Pauzeweek neem ik niet, moet hem sowieso 3 maanden aangesloten doorslikken. Menstruatiepijn vind ik meevallen vergeleken met de 2 weken ervoor dus ik hoop vooral dat het daarvoor helpt. Max 5 dagen per maand pijn teken ik voor hahaha. Ga het zien allemaal wat dit gaat doen 🤞

Op je profiel zelf onder kopje 'karma'

Je kan ook op je ledenkaart op het getal van karma klikken en dan kom je daar ook uit.
Screenshot_20250105_210609_Chrome.png
Thanks!! 😁

In je profiel bovenin klikken op karma
Haha dank, kan er niet op terug reageren dus (ik vond het al zo lullig anders als ik steeds niet terug reageerde haha)

Haha dank, kan er niet op terug reageren dus (ik vond het al zo lullig anders als ik steeds niet terug reageerde haha)

Meeste reageren terug door karma op een ander bericht te geven van dat lid. Dat kan maar eenmaal per bericht.

Je kan berichten ook makkelijk terugvinden via de ledenkaart (topics ook).
Screenshot_20250105_213659_Chrome.png

Het duurde eventjes met de feestdagen er tussen maar ze zijn binnen:
IMG_6434.jpeg

En ik heb ontdekt dat niet de voeding, niet het trainen, maar het hierop kunnen lopen momenteel mijn grootste uitdaging is😂😂
Had nog wel wat oude normale hakken liggen maar dat loopt toch echt een stuk makkelijker dan hier op dus ik heb wat te oefenen de komende tijd!

Hey Alisa,

Respect voor jou toewijding aan deze sport! Ik reageer niet altijd in je log maar zie wel dat je ontzettend hard aan het grinden bent voor een beter fysiek 💪🏻 meal preppen/ geen of amper sausjes gebruiken altijd steady. Denk dat je ook gaat onderscheiden met vele anderen atleten die na 4 weken al opgeven.

Ik denk zelf dat jij het ver kan schoppen als wedstrijd atleet met jou discipline, dus vooral zo doorgaan 😊💪🏻

Het duurde eventjes met de feestdagen er tussen maar ze zijn binnen:
IMG_6434.jpeg

En ik heb ontdekt dat niet de voeding, niet het trainen, maar het hierop kunnen lopen momenteel mijn grootste uitdaging is😂😂
Had nog wel wat oude normale hakken liggen maar dat loopt toch echt een stuk makkelijker dan hier op dus ik heb wat te oefenen de komende tijd!
Dat kan ik mij voorstellen🤣

Hey Alisa,

Respect voor jou toewijding aan deze sport! Ik reageer niet altijd in je log maar zie wel dat je ontzettend hard aan het grinden bent voor een beter fysiek 💪🏻 meal preppen/ geen of amper sausjes gebruiken altijd steady. Denk dat je ook gaat onderscheiden met vele anderen atleten die na 4 weken al opgeven.

Ik denk zelf dat jij het ver kan schoppen als wedstrijd atleet met jou discipline, dus vooral zo doorgaan 😊💪🏻
Wat lief!🤗

Week verder en oefenen verder gaat dit gelukkig al een héél stuk beter 😁
Mealpreppen op die dingen, stofzuigen/dweilen etc. dat helpt al een hoop om er normaal op te leren bewegen. En een paar jaar op stijldansen gezeten (is wel weer ff terug hoor) dus die pasjes ben ik weer gaan oefenen maar dan op deze schoenen dat hielp ook mee hahaha :roflol:

Trainingen gaan nog steeds lekker, nu 2 weken weer aan de pil en ik heb denk ik de vrouwelijke variant van 'kotsen tijdens je training' ontdekt en dat is zo diep gaan dat je daarna moet janken. I blame the hormones hahaha. En leuk dat ik weer kruiden op mn kip kan verdragen maar heb ook ondervonden dat 2 uur voor de training te kort er op is (dus het werd bijna wel kotsen lol). In elk geval weer good vibes hier. Merk wel dat ik sinds ik met de pil begonnen ben best wel wat vocht vasthoud. Zie dat vooral aan mijn armen, aderen minder zichtbaar ineens en ben daar toch wel aan gehecht geraakt ook al vond ik het eerst heel lelijk🤣 Hoop dat dat snel weer wegtrekt.

Taai dat met de pil :(

Week verder en oefenen verder gaat dit gelukkig al een héél stuk beter 😁
Knap! Het is ook wel echt het lastigste soort om op te lopen. Een bandje ter hoogte van de wreef maakt het makkelijker.

En een paar jaar op stijldansen gezeten (is wel weer ff terug hoor) dus die pasjes ben ik weer gaan oefenen maar dan op deze schoenen dat hielp ook mee hahaha :roflol:
Wat leuk! Dans doet veel met je motoriek. Ik weet zeker dat die achtergrond ook in je voordeel is mbt poses! 🤗

Ass is dyel, ik zou meer lunges doen.

Ik hou gewoon goede hoop dat de side effects snel weggaan/niet erger worden :bang:
Knap! Het is ook wel echt het lastigste soort om op te lopen. Een bandje ter hoogte van de wreef maakt het makkelijker.
Ja heb ik wel over getwijfeld inderdaad want las dat vaker, maar heb met turnen vroeger een paar keer de enkelbandjes gescheurd dus was bang dat zonder extra strap het bij de enkel weer te onstabiel zou zijn voor me. Kan altijd nog switchen naar andere als dit het toch niet helemaal blijkt te zijn!
Wat leuk! Dans doet veel met je motoriek. Ik weet zeker dat die achtergrond ook in je voordeel is mbt poses! 🤗
Ik hoop het haha, als ik ga nadenken over wat ik aan het doen ben krijg ik echt ineens een motorische error dus ik moet vooral niet teveel nadenken en zorgen dat het echt routine gaat worden als ik daarmee ga beginnen🤣

Ik hou gewoon goede hoop dat de side effects snel weggaan/niet erger worden :bang:

Ja heb ik wel over getwijfeld inderdaad want las dat vaker, maar heb met turnen vroeger een paar keer de enkelbandjes gescheurd dus was bang dat zonder extra strap het bij de enkel weer te onstabiel zou zijn voor me. Kan altijd nog switchen naar andere als dit het toch niet helemaal blijkt te zijn!

Ik hoop het haha, als ik ga nadenken over wat ik aan het doen ben krijg ik echt ineens een motorische error dus ik moet vooral niet teveel nadenken en zorgen dat het echt routine gaat worden als ik daarmee ga beginnen🤣
Jij gaat gewoon een plan maken wat voor jou werkt en dat rocken, alle vertrouwen in! 🤗

Terug
Naar boven