XXL Nutrition

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Badkamer misschien? Daar heb ik iig goed licht, ook door de lamp achter de spiegel.

Goed fysiek!
Badkamer hangt het wastafelmeubel vrij hoog en de spiegel daardoor ook haha ik kan net aan mn schouders er in zien hahaha. Dus dacht statief en ringlamp is de oplossing maar helaas. Misschien nog kijken wat ik extra kan doen qua extra verlichting ofzo

Misschien een een lomp idee maar is een goedkope bouwlamp niet iets?

Ik heb deze,

Vanmorgen 61,6 ik snap er af en toe niks van hoor :roflol: Hele week gebeurt er niks en ineens gaat er weer 0,6 af in 2 dagen. Misschien toch wat vocht wat er al die tijd niet af ging🤷🏼‍♀️

Denk maar even aankijken wat het dit weekend doet voor ik mijn week-tekort volgende week ga vergroten. Anders komende week op de low carb days de kcal toch maar ffies wat ophogen. Heb op huidige kcal helemaal niet het gevoel dat ik aan het cutten ben en ook geen honger o.i.d. dus het voelt dan gek om niet te gaan verlagen in week 6. Maar als het niet nodig is dan is het niet nodig😂🤷🏼‍♀️

Nu lekker lang weekend dus zo maar weer even ochtendje mealpreppen en vanmiddag glutes & hamstrings op het programma👌🏼

Waterdrop klopt wel netjes bij week 6 hoor. Gaat tegen week 8 weer iets omhoog.

Was je doel nog langzaam vp verliezen zou ik niet gelijk gaan ophogen, juist vanwege die schommelingen. Even afwachten tot week 8/9 denk ik.

Waterdrop klopt wel netjes bij week 6 hoor. Gaat tegen week 8 weer iets omhoog.
Ah goed om te weten! Dankje😊
Was je doel nog langzaam vp verliezen zou ik niet gelijk gaan ophogen, juist vanwege die schommelingen. Even afwachten tot week 8/9 denk ik.
Ja ophogen bedoelde ik in mijn voeding die ik gepland had voor komende week. Had een groter kcal tekort gecreëerd voor komende week maar dat is misschien dus niet nodig (dus dat bedoel ik zeg maar met volgende week misschien wat ophogen, anders gaat het misschien wel ineens te snel). Maar dat kijk ik eventjes aan. Wat extra rijst bijkoken is zo gedaan als dat nodig is haha😊

No Way Wtf GIF by Harlem

Zo zei de huisarts hier in ieder geval, dat waterdrop net als bij gewone cyclus zou zijn rond week 2,6 etc en rond 4,8 etc meer vasthouden. Jij had anders meegekregen??
Als je aan een monofasische pil zit heb je geen cyclus, je eigen hormonen liggen plat en de hormonen van de pil zijn continu dezelfde hoeveelheid (dus geen schommelingen) waardoor je ook geen vochtschommelingen hebt die gelinkt zijn daaraan.
Je kan dat zeker niet vergelijken met de vochtschommelingen bij een cyclus.

Misschien door de nieuwe pil die ik sinds een week neem? Daar zitten wat meer hormonen in dan in de vorige die ik 2 maanden geslikt heb. Alleen duurt het bij mij persoonlijk normaal gesproken een stuk langer (1-2 maanden) voor het vocht weer weg is na het starten met een pil. In elk geval zal het gekloot met wisselen waarschijnlijk wel wat invloed hebben gehad:dunno:

Als je aan een monofasische pil zit heb je geen cyclus, je eigen hormonen liggen plat en de hormonen van de pil zijn continu dezelfde hoeveelheid (dus geen schommelingen) waardoor je ook geen vochtschommelingen hebt die gelinkt zijn daaraan.
Je kan dat zeker niet vergelijken met de vochtschommelingen bij een cyclus.

Hier werd aangegeven dat het ingewikkelder lag dan alleen dat. Na zes weken is hormoonbalans o.a. langzaam stabieler, lichaam is dus minder in stress. Ik begreep ook niet waarom het daarna weer omhoog zou moeten gaan naar was voor mijn dochter en verder dus qua gewicht en vocht vasthouden niet voldoende om door gevraagd te hebben, daar het bij haar niet uitmaakt.

Misschien door de nieuwe pil die ik sinds een week neem? Daar zitten wat meer hormonen in dan in de vorige die ik 2 maanden geslikt heb. Alleen duurt het bij mij persoonlijk normaal gesproken een stuk langer (1-2 maanden) voor het vocht weer weg is na het starten met een pil. In elk geval zal het gekloot met wisselen waarschijnlijk wel wat invloed hebben gehad:dunno:
Er kunnen allerlei oorzaken zijn. Het wisselen van de pil, eens wat minder zout gegeten dan een andere dag, wat minder koolhydraten, minder cortisol,.. Mijn gewicht schommelt soms met 2 kilo in een dag tijd, it happens. Zou daarom ook niet na 1 week aanpassingen maken, ik kijk het meestal 2 weken aan (en sowieso naar gemiddeldes kijken, niet dag per dag).
Hier werd aangegeven dat het ingewikkelder lag dan alleen dat. Na zes weken is hormoonbalans o.a. langzaam stabieler, lichaam is dus minder in stress. Ik begreep ook niet waarom het daarna weer omhoog zou moeten gaan naar was voor mijn dochter en verder dus qua gewicht en vocht vasthouden niet voldoende om door gevraagd te hebben, daar het bij haar niet uitmaakt.
Daar is ook geen verklaring voor als ze niet aan een meerfasische pil zit.

Ben even niet zo heel actief online want ik ben op het moment ff druk bezig met doordraaien op de nieuwe pil die ik heb gekregen:duh:
Herstel is ruk, slaap is ruk, trainingen zijn ruk, mentaal is ruk, energie is ruk, motivatie ruk. Spijsvertering ligt helemaal op zijn gat en voedselintoleranties zijn weer full force teruggekeerd. Ik zie daar wel een hele duidelijke link in tussen de anticonceptiepil en mijn verterings/intolerantie issues. De maanden dat ik van de pil af was werd dat namelijk een heel stuk beter en op deze dosering is het weer compleet terug bij af. Enige pluspunt zijn er eigenlijk 2 die ik erbij heb gekregen van deze zooi maar daar is ook alles mee gezegd🙃

Heb even 3 dagen rust genomen om mezelf weer te herpakken en even wat pressure van mijn lichaam af te halen met het trainen + de bijwerkingen. Gewicht daalde 3 weken terug steeds niet en bleef hangen op 62,2. Toen ging het eventjes naar 61,6 en toen weer naar 62,1 en dat is het nog steeds. Zit nog steeds in een kcal tekort van 500-600 per dag, high/low carb days ook geprobeerd om te kijken of er dan wat zou gebeuren maar dat veranderde ook niks. Sinds starten met de nieuwe pil verandert het helemaal niet en heb ik het gevoel dat ik al ruim 3 weken voor niks zo hard mijn best doe. Visueel zie ik het namelijk ook niet (ja de high carb days hadden een leuk effect haha maar ik zie ook echt geen progressie).

Samengevat: geprobeerd uit te vogelen welke hulpstof ik allergisch voor was in de vorige pil waar ik wel goed op ging, deze strip afgemaakt en nu een stopweek, online een nieuwe pil besteld met dezelfde hormonen als de vorige minus de hulpstof waar ik vermoedelijk allergisch voor ben & dan hoop ik dat volgende week de zon weer gaat schijnen.

Oef meis het zit niet mee.
Succes 🍀

Ohja positive note, de high carb days hadden dus wel een leuk effect:

51f4e5bf-7f55-4ff6-8bd4-8184f3f9e187.jpeg

0cd882f3-8820-4560-9058-e5f4edde1f41.jpeg

Dat was leuk om een keertje te testen en het effect ervan te merken. Had die dag geen schouders getraind maar die stonden wel lekker strak haha. En de bicep-vein en de rupsjes (zo noem ik ze, iemand noemde het ooit wormen en dat vond ik echt te goor) op mijn onderarmen waren er ook weer🐛 Voelde me toen mentaal ook weer ff minder een slappe vaatdoek en weer gerustgesteld dat de spiertjes wel weer terugkwamen met wat carbs😊

Je schouders ❤️❤️

Ben even niet zo heel actief online want ik ben op het moment ff druk bezig met doordraaien op de nieuwe pil die ik heb gekregen:duh:
Herstel is ruk, slaap is ruk, trainingen zijn ruk, mentaal is ruk, energie is ruk, motivatie ruk. Spijsvertering ligt helemaal op zijn gat en voedselintoleranties zijn weer full force teruggekeerd. Ik zie daar wel een hele duidelijke link in tussen de anticonceptiepil en mijn verterings/intolerantie issues. De maanden dat ik van de pil af was werd dat namelijk een heel stuk beter en op deze dosering is het weer compleet terug bij af. Enige pluspunt zijn er eigenlijk 2 die ik erbij heb gekregen van deze zooi maar daar is ook alles mee gezegd🙃

Heb even 3 dagen rust genomen om mezelf weer te herpakken en even wat pressure van mijn lichaam af te halen met het trainen + de bijwerkingen. Gewicht daalde 3 weken terug steeds niet en bleef hangen op 62,2. Toen ging het eventjes naar 61,6 en toen weer naar 62,1 en dat is het nog steeds. Zit nog steeds in een kcal tekort van 500-600 per dag, high/low carb days ook geprobeerd om te kijken of er dan wat zou gebeuren maar dat veranderde ook niks. Sinds starten met de nieuwe pil verandert het helemaal niet en heb ik het gevoel dat ik al ruim 3 weken voor niks zo hard mijn best doe. Visueel zie ik het namelijk ook niet (ja de high carb days hadden een leuk effect haha maar ik zie ook echt geen progressie).

Samengevat: geprobeerd uit te vogelen welke hulpstof ik allergisch voor was in de vorige pil waar ik wel goed op ging, deze strip afgemaakt en nu een stopweek, online een nieuwe pil besteld met dezelfde hormonen als de vorige minus de hulpstof waar ik vermoedelijk allergisch voor ben & dan hoop ik dat volgende week de zon weer gaat schijnen.

Wat kloten zeg! Snap je ook dat de motivatie daalt als het gewicht niet meewerkt. Doe je veel moeite en lijkt het niks uit te maken 😐 voor mij de reden de weegschaal even te laten. Kan mijn dieet echt maken of breken. Hoop dat je experiment positief gaat uitpakken volgende week 💪

Terug
Naar boven