MuscleMeat

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat je hem nodig hebt om medische redenen.
Mijn vrouw voelt zich zoveel beter sinds ze de pil niet meer hoeft te nemen
Hier hetzelfde verhaal. Ze is nu 3 jaar zonder pil en merkt klaarblijkelijk echt wel een verschil.

Zo zie je maar dat iedereen echt zo anders in elkaar zit, zeker op hormonaal vlak.
Ja zeker jammer, heb het ook een aantal maanden geprobeerd zonder maar dat ging niet meer en was ook het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Voelde me dan 1 week 100% en 3 weken 20-30%. Met pil is het in elk geval stabiel 50% zeg maar. Niet top, maar ook niet zo slecht als het kon zijn. In ieder geval zolang ik geen heftige bijwerkingen heb, dus ik hoop toch echt dat ik daar niet teveel last van ga hebben. Zodra het allemaal stabiel en oké voelt wil ik met een coach gaan starten, dus het zou ook echt een zware teleurstelling zijn weer als ik dat zou moeten uitstellen. Zonder pil weet ik in elk geval zeker dat ik dat uit mn hoofd kan zetten. (En tuurlijk, gezondheid staat voorop, maar voor je mentale gezondheid is het ook wel lekker als je gewoon plannen kunt maken en dingen kunt doen die je leuk vindt). Dus op hoop van zegen dan maar, net de nieuwe variant opgehaald 👍

Nog gefeliciteerd 🥰 en nice loopband! Heb deze ook overwogen gezien je hem onder de bank etc kunt schuiven en dus ideaal. Maar ik vrees ook dat ik stabiliteit tekort kom en eraf knal.

Gebruik hem eigenlijk niet meer voor stappen trouwens maar meer voor hardlopen. Doe na krachttraining standaard 20 minuten loopband en zit dan meestal op 6/7k voordat ik na mijn werk vertrek

Ik volg jouw log met een schuin oog @Alisa, en soms mis ik wel eens wat dingen.
Allereerst nog van harte gefeliciteerd natuurlijk.
Ook ben ik blij voor je dat het nu goed gaat met je voeding.

Je had het erover dat je nu meer koolhydraten eet.
Waren er v.w.b. de ontwikkelingen ook bijzonderheden?
Heb je het geleidelijk op kunnen bouwen, of ging het ineens vlot?
Waren er dingen die je gedaan hebt of juist niet?

Toch een allergische reactie dus, vervelend.
Succes met de switch weer. Hopelijk is drie keer scheepsrecht . En nog van harte 🎉🎉

Ik volg jouw log met een schuin oog @Alisa, en soms mis ik wel eens wat dingen.
Allereerst nog van harte gefeliciteerd natuurlijk.
Ook ben ik blij voor je dat het nu goed gaat met je voeding.

Je had het erover dat je nu meer koolhydraten eet.
Waren er v.w.b. de ontwikkelingen ook bijzonderheden?
Heb je het geleidelijk op kunnen bouwen, of ging het ineens vlot?
Waren er dingen die je gedaan hebt of juist niet?
Het ging ineens eigenlijk heel vlot! Heb echt een paar weken moeten doorbijten en steeds heel moe na het eten van carbs maar dat werd na een tijdje ineens een heel stuk minder, alsof er een schakeltje omging ofzo🤷🏼‍♀️

En wat ik deed was de carbs verdelen over 5 maaltijden waarvan dan de meeste voor en na het trainen (ook tip van hier en na het trainen hoefde ik meestal ook ff niks meer te doen dus als ik dan crashte prima😂). En wat echt hielp was minder vezels. Juist omdat dat minder snel verwerkt had ik daar meer last van. Havermout en aardappel en zilvervliesrijst was echt too much. Dus toen gehouden op ‘s morgens een wat kleinere portie havermout en ‘s avonds een grotere portie en de andere 3 maaltijden basmati rijst. En het hielp om eerst groente, dan eiwitten en dan de carbs te eten (en aangezien dat hielp was dat voer voor mijn semi-autistische deel en waarom ik dat dus nog steeds doe/de OCD mealprep bakjes verklaart @The Novice :roflol:)

Toch een allergische reactie dus, vervelend.
Succes met de switch weer. Hopelijk is drie keer scheepsrecht . En nog van harte 🎉🎉
Ja sterker nog, werd aangegeven dat de kans is er zelfs is dat het geen allergie voor een hulpstofje is maar een autoimmuun reactie op progesteron (zowel synthetische als lichaamseigen). Aangezien ik vertelde dat ik dit ook regelmatig had in de periode tussen eisprong en menstruatie, en me dan algeheel beroerd voelde. Maar daarna verdween dat weer dus dacht ik het zal wel.. en door😂 dus als het nu nog steeds blijft moet dat getest/uitgezocht gaan worden. Wist niet dat dit mogelijk was, dat zou wel écht fucked zijn. Maar ga ik maar niet vanuit😁
kut hormonen🙄

• Heart
Waarderingen: Loca
Het ging ineens eigenlijk heel vlot! Heb echt een paar weken moeten doorbijten en steeds heel moe na het eten van carbs maar dat werd na een tijdje ineens een heel stuk minder, alsof er een schakeltje omging ofzo🤷🏼‍♀️

En wat ik deed was de carbs verdelen over 5 maaltijden waarvan dan de meeste voor en na het trainen (ook tip van hier en na het trainen hoefde ik meestal ook ff niks meer te doen dus als ik dan crashte prima😂). En wat echt hielp was minder vezels. Juist omdat dat minder snel verwerkt had ik daar meer last van. Havermout en aardappel en zilvervliesrijst was echt too much. Dus toen gehouden op ‘s morgens een wat kleinere portie havermout en ‘s avonds een grotere portie en de andere 3 maaltijden basmati rijst. En het hielp om eerst groente, dan eiwitten en dan de carbs te eten (en aangezien dat hielp was dat voer voor mijn semi-autistische deel en waarom ik dat dus nog steeds doe/de OCD mealprep bakjes verklaart @The Novice :roflol:)
Hahaha 😬
En nog gefeliciteerd mede waterman!

Thnx voor de uitleg!

Kleine update: gewicht momenteel 62,2 kg (-0.4 sinds vorige week) en dat is het al een aantal dagen.
Sinds starten met die andere pil weer behoorlijk vochtretentie, bloated, buikpijn. Valt me nog mee dat gewicht blijft hangen ipv omhoog gaat hierdoor, maar word hier niet zo vrolijk van.
Anyways, voeding en trainingen nog steeds on point dus het gewicht etc. maar ff proberen te negeren en hopen dat het snel weer weggaat.

Goed bezig!

Kleine update: gewicht momenteel 62,2 kg (-0.4 sinds vorige week) en dat is het al een aantal dagen.
Sinds starten met die andere pil weer behoorlijk vochtretentie, bloated, buikpijn. Valt me nog mee dat gewicht blijft hangen ipv omhoog gaat hierdoor, maar word hier niet zo vrolijk van.
Anyways, voeding en trainingen nog steeds on point dus het gewicht etc. maar ff proberen te negeren en hopen dat het snel weer weggaat.
Pffff wat een mindfuck moet dat zijn. Heel knap hoe jij toch blijft doen wat je voor ogen hebt!

Vocht retentie is sowieso een *** ding bij vrouwenlichamen en ga je dan zit soort veranderingen toevoegen kan het al gauw bal zijn inderdaad. Goed dat je je richt op trainingen en voeding, daar heb je wel invloed op. Niet uit het veld laten slaan door de rest 💪

Pffff wat een mindfuck moet dat zijn. Heel knap hoe jij toch blijft doen wat je voor ogen hebt!
Ja behoorlijk, je kan gewoon slecht je progressie in de gaten houden zo. Geen idee hoeveel vocht je vasthoudt, of het tempo nog goed gaat, of er uberhaupt voortgang in zit etc. Meten heeft ook weinig zin op deze manier pff.

Maar zolang kracht niet afneemt ga ik er gewoon vanuit dat het nog goed gaat. Rug is wel al een stukkie droger dat zie ik gelukkig wel. Dus dat maar ff als enige graadmeter😅

Na ongeveer 6 dagen stilstaan op 62.2kg vanmorgen 61.9. Gewoon maar blijven volhouden😊

Zit nu halverwege week 5 en merk wel dat mn vertering niet zo heel best is. Of dat met de cut te maken heeft of met de pil weet ik niet en maakt ook niet uit, maar wil daarom komende week (6) even gaan testen met higher/lower carb days en in verhouding wat meer kcal (en carbs) op de 2 zware legdays en minder kcal op rustdagen. Medium op UB dagen. Ook de totale kcal-inname over de week gezien even een tandje verlagen vanaf week 6.

Op de low carb days dan toch ook maar even wat meer vetten toevoegen. Even testen hoe dat gaat en om wat meer variatie er in te gooien.

Voor wie benieuwd is naar de indeling die ik bedacht heb:
Maandag (legday): 1600kcal, 22F, 182C, 151P
Dinsdag (rug/rear delts/biceps): 1450kcal, 25F, 144C, 145P
Woensdag (schouders/glutes/triceps): 1450kcal, 25F, 144C, 145P
Donderdag (rust): 1350kcal, 43F, 73C, 152P)
Vrijdag (legday): 1600kcal, 22F, 182C, 151P
Zaterdag (rug/rear delts/biceps): 1450kcal, 25F, 144C, 145P
Zondag (schouders/triceps): 1350kcal, 43F, 73C, 152P)

Even een weekje testen wat dit doet. Gaat het dan toch te hard dan kan ik het makkelijk weer ophogen, eventueel ook gedurende de week als dat nodig is. Even wat proberen.

Ben nog steeds niet zo goed met mn foto’s maken maar heb weer een poging gedaan:
5117527c-d468-432e-850d-87a3eb1dcaef.jpeg

0a4d23b7-355c-4951-ab62-c07cf82fd1f7.jpeg

84ffa004-e3f4-4ffc-965a-7f1aba656ded.jpeg

1f6fa9ad-5892-4eea-8612-996c87046d5d.jpeg

Iemand tips voor progressie foto’s maken?
Heb in huis weinig daglicht of ik moet op mn balkon gaan staan 😂 heb wel zo’n ringlamp gekocht omdat ik het zelf ook graag goed bijhouden maar die geeft echt niet voldoende licht. Hoe kan ik het beste/meest realistisch licht nabootsen?

Nu dus maar ff in de kleedkamer op werk gedaan, daar heb ik een combi van daglicht en kunstlicht maar is ook niet ideaal. Net zoals de kleedkamer van de gym 🤷🏼‍♀️

EDIT: O ik zie dat mn foto's best donker zijn? In elk geval op mijn laptop, op mijn telefoon zijn ze niet zo donker. Ligt dit aan mijn laptop? 😂

Laatst bewerkt:
Niks mis met je foto's hoor! Staat er super strak bij 😍

Je schouders gaan lekker!!
Geen tips voor foto's helaas.
Succes met je variatie in kcal, ben benieuwd wat het brengt

Je schouders gaan lekker!!
Geen tips voor foto's helaas.
Succes met je variatie in kcal, ben benieuwd wat het brengt
Ja die gaan wel lekker inderdaad! Biceps dachten de groeten wij doen niet mee. Dus die krijgen ff extra aandacht haha.

Badkamer misschien? Daar heb ik iig goed licht, ook door de lamp achter de spiegel.

Goed fysiek!

Terug
Naar boven