XXL Nutrition

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
1.5gr zout pd?

Met jou ga ik geen friet eten hoor, krijgt mee een overdosis zout binnen jij 😕
Haha ja dat had ik dus ook nu pas door, ga dat ff wat ophogen👍🏼 maar heb ik dan straks elke dag dit? Want ik vind dit voor een dagje wel grappig en ik vibe hem wel ff met mn arm-rupsjes op de bank maar dit vind ik niet echt mooi ofzo.

Verhoging van carnosineconcentratie in spieren, wat de pH-buffercapaciteit verbetert. Concreet zorgt dit voor minder of uitstel van verzuring en mogelijk een verhoging van trainingsvolume.
Voor bodybuilding gaat dit erg weinig doen naast dat je het iedere dag moet nemen en weken achter elkaar voordat het überhaupt pas iets doet.

Je kan ook gewoon baking soda nemen mits je er tegen kan.

Voor pomp zelf meer fan van glycerol.

@Alisa

Ik zou toch meer zout gaan eten, zorgt er ook voor dat je minder vocht vasthoud als je wel eens iets zout rijks eet naast dat het sport bevorderend werkt. (Mits je gezond bent en verder geen bloeddruk problemen hebt)

*Je houd alleen in het begin even meer vocht vast

Haha ja dat had ik dus ook nu pas door, ga dat ff wat ophogen👍🏼 maar heb ik dan straks elke dag dit? Want ik vind dit voor een dagje wel grappig en ik vibe hem wel ff met mn arm-rupsjes op de bank maar dit vind ik niet echt mooi ofzo.

Vasculariteit kan behoorlijk schommelen adhv voeding/water en zelfs al drink je meer/minder koffie/caffiene. Als het “ineens” meer dan anders is zou ik in de hoek van voeding kijken, maar algemeen hoe lager je vet% hoe meer dit zichtbaar word.

Ik zou zelf iig je zout toch verhogen dat je minder gevoelig word. Intra 2gr zout erin kiepen en wellicht wat meer zero sausen of gram in je tonijn duwen.

En voor diegene die denken dat je intra naar de zee smaakt met beetje zout erin dat is niet eens te proeven vooral als je er dextro en/of eaas nog ingooit. Ben je wel allergisch voor beetje zout dan duw je er wat slimpie in.

Vasculariteit kan behoorlijk schommelen adhv voeding/water en zelfs al drink je meer/minder koffie/caffiene. Als het “ineens” meer dan anders is zou ik in de hoek van voeding kijken, maar algemeen hoe lager je vet% hoe meer dit zichtbaar word.

Ik zou zelf iig je zout toch verhogen dat je minder gevoelig word. Intra 2gr zout erin kiepen en wellicht wat meer zero sausen of gram in je tonijn duwen.
Thanks! Ga zout inderdaad verhogen voor het trainen en kijken of dat scheelt ook qua gevoeligheid!

1.5gr zout is wel knap als je dit voor mekaar krijgt om zo weinig te nemen dagelijks. Denk als men al een beetje op hun zout letten je toch nog aardig je best moet doen om onder de 5gr te komen, laat staan 1.5gr.

Je kan ook gewoon baking soda nemen mits je er tegen kan.

Voor pomp zelf meer fan van glycerol.
Wat doet baking soda dan? En glycerol ken ik alleen dat het in mn shampoo’s en dagcreme zit🤣🤷🏼‍♀️
@Alisa

Ik zou toch meer zout gaan eten, zorgt er ook voor dat je minder vocht vasthoud als je wel eens iets zout rijks eet naast dat het sport bevorderend werkt. (Mits je gezond bent en verder geen bloeddruk problemen hebt)

*Je houd alleen in het begin even meer vocht vast
Top ga ik doen! Geen bloeddruk problemen oid nee dus ga eens wat meer nemen! Goed om te weten van het vocht vasthouden, dat gaat weg neem ik aan zodra je gewend bent aan meer zout?

Ben wel benieuwd als jij nu keer los gaat @ mac donalds hoeveel jij dan aankomt dag later op de weegschaal 😂

1.5gr zout is wel knap als je dit voor mekaar krijgt om zo weinig te nemen dagelijks. Denk als men al een beetje op hun zout letten je toch nog aardig je best moet doen om onder de 5gr te komen, laat staan 1.5gr.
Tja ik eet rijst, kip met paprikapoeder en sperziebonen. En havermout / COR met whey maar dat heb ik allemaal ingevoerd in de app en kom dan hierop uit😂 doe nergens zout op en ook geen sausjes dus kennelijk zit je dan op 1,5g🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Ben wel benieuwd als jij nu keer los gaat @ mac donalds hoeveel jij dan aankomt dag later op de weegschaal 😂
Ik wil het niet weten hahaha denk dat ik meteen op mn ziektebed lig na eten bij de mac😂

• Heart
Waarderingen: AK
Je weet niet wat je mist meid, het is dat je gluten allergisch bent anders wist ik het wel

Je weet niet wat je mist meid, het is dat je gluten allergisch bent anders wist ik het wel
Ik weet wel wat ik mis want als kind kon ik het wel eten😂 altijd mac chicken of kip nuggets en patatjes was het toen. Kip zat er in elk geval wel al vroeg in🤣

• Heart
Waarderingen: AK
IMG_7220.jpeg

De 🐛 waren vandaag ook weer van de partij. Zat even terug te kijken in mn voedingslog en door de tonijn (+ extra peper en zout er op anders vind ik het echt niet te eten) is mijn natrium vandaag 990 microgram en normaal gesproken rond de 550. Komt dit door extra natrium en heeft dat nog invloed op trainen oid? Soms voel ik me weleens wat slapper/duizeliger met trainen en een beetje simpele bouillon helpt dan altijd wel dus vroeg me af hoe dat zit met zout. Ik lees eigenlijk altijd max 6g zout / 2,4g natrium, maar is er ook een ondergrens of boeit dat verder niet?
Zo te zien ben jij al best droog! Ik zou ook graag weer wat aders willen zien, maar dan moet er +10 kg nog af🥸🤡

Zo te zien ben jij al best droog! Ik zou ook graag weer wat aders willen zien, maar dan moet er +10 kg nog af🥸🤡
Hm valt wel mee denk ik hoor, heb wel een tang liggen thuis, zal eens vragen als mn zusje op bezoek is of die ff wil helpen checken wat het ongeveer is. 🤔

Wat doet baking soda dan? En glycerol ken ik alleen dat het in mn shampoo’s en dagcreme zit🤣🤷🏼‍♀️

Top ga ik doen! Geen bloeddruk problemen oid nee dus ga eens wat meer nemen! Goed om te weten van het vocht vasthouden, dat gaat weg neem ik aan zodra je gewend bent aan meer zout?
Even van google gemini,

Using baking soda (sodium bicarbonate) as a pre-workout supplement has gained some attention, and here's a breakdown of what you should know:
How it's thought to work:
* Buffering acidity:
* During intense exercise, your muscles produce lactic acid, which can lead to fatigue.
* Baking soda is an alkaline compound that can help neutralize this acid, potentially delaying fatigue and improving performance.
Potential benefits:
* Improved high-intensity performance:
* Studies suggest that baking soda may be beneficial for activities involving short bursts of intense effort, such as sprinting, weightlifting, and high-intensity interval training (HIIT).
* Reduced muscle fatigue:
* By buffering lactic acid, it may help you push harder and longer during workouts.
Important considerations:
* Dosage:
* The recommended dosage is typically around 0.3 grams per kilogram of body weight.
* Accurate measurement is crucial to avoid side effects.
* Timing:
* It's generally recommended to consume baking soda 60 to 180 minutes before exercise.
* Some sources suggest 120 to 150 minutes before exercise, and to take it with a small high-carbohydrate meal.
* Side effects:
* Baking soda can cause gastrointestinal issues, including:
* Bloating
* Gas
* Nausea
* Diarrhea
* These side effects are more likely with higher doses.
* Individual responses:
* The effectiveness of baking soda can vary from person to person.
* Consultation:
* It's essential to consult with a healthcare professional or registered dietitian before using baking soda as a pre-workout supplement, especially if you have any underlying health conditions.
In summary:
* Baking soda may offer potential benefits for high-intensity exercise by buffering muscle acidity.
* However, it's crucial to use it cautiously, follow recommended dosages, and be aware of potential side effects.

* Baking soda can cause gastrointestinal issues
Dit heb ik al als ik een beetje teveel zoetstof gebruik dus ik denk dat ik even wacht met de baking soda en eerst alleen het zout ga testen haha. Maar zou wel een goeie zijn om door de COR of oats te doen dus ik onthou hem wel!👌🏼

• Like
Waarderingen: BB_
Nope. Ik ben er langsgelopen maar durfde niet naar binnen. Is het wat?
Je moet daar echt keer een double burger pakken en ook de friet. Het is veels te duur, maar qua burgers staat hun toch wel top 3 bij mij, de friet is ook erg lekker met die kruiden die ze erop doen.

Meen dat een burger 12.50€ kost en jij eet er zo 2 op en de friet meen 5/6€ dus bent wel mee 35€ kwijt met wat drinken voor “fastfood”, maar dit is wel categorie “elite” fastfood.

Friet met wat extra zout is glutenvrij 😇

Gewoon krieltjes nemen en even wat peper en zout erover en bakken!

Ik nam altijd een bakkie bouillon tijdens trainen in de ochtend. Echt perfect.

Kom nu ook wel op zeker 12 gram zout per dag :o

Friet met wat extra zout is glutenvrij 😇

Gewoon krieltjes nemen en even wat peper en zout erover en bakken!

Ik nam altijd een bakkie bouillon tijdens trainen in de ochtend. Echt perfect.

Kom nu ook wel op zeker 12 gram zout per dag :o
Ik hou me aan mn rijst dat bevalt beter🙂 Krieltjes en/of friet bakken heb ik sowieso geen tijd voor/past ff niet in mn schema en is niet lekker als je het mealprept en weer ontdooit/opwarmt

Maar ga bouillon proberen voor het trainen te nemen

Edit: ook lang niet alle friet is glutenvrij overigens. Uit de diepvries is dit zeker niet altijd het geval!

Terug
Naar boven