XXL Nutrition

Alisa's logje

Ik hou me aan mn rijst dat bevalt beter🙂 Krieltjes en/of friet bakken heb ik sowieso geen tijd voor/past ff niet in mn schema en is niet lekker als je het mealprept en weer ontdooit/opwarmt

Maar ga bouillon proberen voor het trainen te nemen

Edit: ook lang niet alle friet is glutenvrij overigens. Uit de diepvries is dit zeker niet altijd het geval!
Ik gooi zelfs zout door me rijst tijdens koken.

Dit heb ik al als ik een beetje teveel zoetstof gebruik dus ik denk dat ik even wacht met de baking soda en eerst alleen het zout ga testen haha. Maar zou wel een goeie zijn om door de COR of oats te doen dus ik onthou hem wel!👌🏼
Ik zij daarom ook het kan maar je moet er wel tegen kunnen :p

Edit: ook lang niet alle friet is glutenvrij overigens. Uit de diepvries is dit zeker niet altijd het geval!
zelf nooit diepvriesfriet gehaald. Vind t niet lekker.🙃
Gewoon voorgekookte aardappelwedges.
Maar er is wel diepvries friet en schijfjes wedges die glutenvrij zijn.

Optie.... aardappel poffen in de magnetron. Aardappel schoonmaken, prikken in nat keukenpapier wikkelen, 6 min op max. Nuken.
Die kan je in de koelkast een paar dagen goed houden. Als je ze wil eten. Even in wedges snijden en 5 min airfryer op 180 gr.
Echt perfect.
Heb alleen helaas zelf geen airfryer 😅
Anders zou ik t wel weten.😬

• Topic Starter Topic Starter
zelf nooit diepvriesfriet gehaald. Vind t niet lekker.🙃
Gewoon voorgekookte aardappelwedges.
Maar er is wel diepvries friet en schijfjes wedges die glutenvrij zijn.

Optie.... aardappel poffen in de magnetron. Aardappel schoonmaken, prikken in nat keukenpapier wikkelen, 6 min op max. Nuken.
Die kan je in de koelkast een paar dagen goed houden. Als je ze wil eten. Even in wedges snijden en 5 min airfryer op 180 gr.
Echt perfect.
Heb alleen helaas zelf geen airfryer 😅
Anders zou ik t wel weten.😬
Ik eet 3 van de 5 maaltijden op werk en heb vaak mazzel als we rustig kunnen eten dus dingen op werk klaar gaan maken zit er niet in haha en zeker niet in een airfryer. Mealprep sowieso vaak 7 dagen vooruit dus het moet in de vriezer kunnen. Na werk eet ik thuis alleen mijn post workout meal en dan slapen. Dus gaat hem niet worden, doe wel extra zout op de rijst😂

Ik hou van simpel bakkie mee en klaar, geen gehannes meer met dingen ter plekke moeten klaarmaken/schillen/afwegen/afzonderlijk van elkaar opwarmen etc

Voor bodybuilding gaat dit erg weinig doen naast dat je het iedere dag moet nemen en weken achter elkaar voordat het überhaupt pas iets doet.

Je kan ook gewoon baking soda nemen mits je er tegen kan.

Voor pomp zelf meer fan van glycerol.
Interessant. Ik heb bèta-alanine inderdaad langere tijd gebruikt op advies van mijn coach.

Baking soda heb ik in het verleden weleens genomen. Wat voor dosering raad jij aan?

Ik zal eens kijken naar glycerol; daar heb ik geen ervaring mee.

Edit: ik lees het al in de andere post, maar die dosering van 0.3 gram per kg, klopt dat wel? Moet dat niet 0.03 zijn?

Nope. Ik ben er langsgelopen maar durfde niet naar binnen. Is het wat?
Echt lekkerste burgers die ik heb gehad van een fastfood tent. Wel stuk duurder dan mac of burger king. Maar zeker goed.
Ben zelf alleen een paar keer in duitsland geweest in Oberhausen.

Interessant. Ik heb bèta-alanine inderdaad langere tijd gebruikt op advies van mijn coach.
Het 'kan' ook wel nut hebben maar niet hoe de meeste mensen het hier gebruiken. Het zit meestal in pre-workouts en in die zin is het eigenlijk alleen maar goedkoop vulmiddel aangezien je het iedere dag voor x maanden ed moet nemen op een aardige dosis.
Baking soda heb ik in het verleden weleens genomen. Wat voor dosering raad jij aan?
Durf ik niet te zeggen ik neem 20gr op een dag door m'n eten, ken wel een oude vent in de gym die het drinkt van hem had ik het ook. Ik zou het rustig aan opbouwen aangezien het bij sommige als je meteen te veel neemt diarree veroorzaakt.
Ik zal eens kijken naar glycerol; daar heb ik geen ervaring mee.
is leuk spul voor pomp, wel genoeg water drinken tijdens trainen aangezien het water nodig heeft om te werken.
Edit: ik lees het al in de andere post, maar die dosering van 0.3 gram per kg, klopt dat wel? Moet dat niet 0.03 zijn?

• Like
Waarderingen: BB_
Het 'kan' ook wel nut hebben maar niet hoe de meeste mensen het hier gebruiken. Het zit meestal in pre-workouts en in die zin is het eigenlijk alleen maar goedkoop vulmiddel aangezien je het iedere dag voor x maanden ed moet nemen op een aardige dosis.

Durf ik niet te zeggen ik neem 20gr op een dag door m'n eten, ken wel een oude vent in de gym die het drinkt van hem had ik het ook. Ik zou het rustig aan opbouwen aangezien het bij sommige als je meteen te veel neemt diarree veroorzaakt.

is leuk spul voor pomp, wel genoeg water drinken tijdens trainen aangezien het water nodig heeft om te werken.
Tnx. 17419718226052120342517352777004.jpg

IMG_7237.jpeg

1e nachtdienst zit er weer op en damn wat ben ik verrot:emo: mega buikpijn ook vannacht want lichaam zal ook wel gedacht hebben wat is dit hoezo ga je eten om 02:00😂

Naar huis rijden en op autopilot de afslag naar de gym nemen ipv naar je huis:roflol:

07:00 bed in en om 12:30 wakker en niet meer verder kunnen slapen. Fucked up ook voor je hormonen blijkt maar weer want langer dan 10 dagen geen bloedingen meer zat er ook niet meer in.

Zo maar eens kijken hoe het gaat in de gym😤 hopelijk heb ik het komende nacht minder zwaar, dit is wel echt weer ff wennen haha. Probeer verder gewoon mijn normale ritme aan te houden, beginnen met wat ik normaal ook als ontbijt eet etc.

Denk als ik nu op de bank zou blijven liggen ik al helemaal in zombie-modus blijf dus beter maar ff wat gaan doen💪🏼

Oke trainen heeft me wel echt even goed gedaan, voel me een stuk frisser en wakkerder nu👌
Merkte wel dat mijn kracht minder was en alles even een tandje lichter moest dan normaal. Hartslag ook echt veel hoger dan gebruikelijk. Normaal gesproken doe ik 20 min op de stairmaster op level 6-7 en heb dan mijn hartslag rond de 135. Die was nu op level 5 gewoon 158💀

Maar goed workout check, pre en post workout meal check, zo even klaarmaken en nog even chillen, dan eet ik om 20:00 mijn kip, rijst en groente. En dan vannacht om 01:00 weer diezelfde maaltijd. Daarna om 05:30 nog de havermout die ik normaal gesproken ook voor het slapen eet. Volgens mij zit ik er op wat slaap tekort na best lekker in🙌

Oke trainen heeft me wel echt even goed gedaan, voel me een stuk frisser en wakkerder nu👌
Merkte wel dat mijn kracht minder was en alles even een tandje lichter moest dan normaal. Hartslag ook echt veel hoger dan gebruikelijk. Normaal gesproken doe ik 20 min op de stairmaster op level 6-7 en heb dan mijn hartslag rond de 135. Die was nu op level 5 gewoon 158💀

Maar goed workout check, pre en post workout meal check, zo even klaarmaken en nog even chillen, dan eet ik om 20:00 mijn kip, rijst en groente. En dan vannacht om 01:00 weer diezelfde maaltijd. Daarna om 05:30 nog de havermout die ik normaal gesproken ook voor het slapen eet. Volgens mij zit ik er op wat slaap tekort na best lekker in🙌
Succes vanacht. Goed gevoel dat de training er toch lekker inzit. 💪💪

Slaap tekort is vrij standaard bij me na nachtdienst persoonlijk merk ik kwa trainen geen verschil zolang ik maar meteen na opstaan eet en ga trainen.

Nou ben ik natuurlijk niet naturel maar ook tijdens een cruise merk ik niet zoveel verschil zolang je maar een soort van ritme houd.

Slaap tekort is vrij standaard bij me na nachtdienst persoonlijk merk ik kwa trainen geen verschil zolang ik maar meteen na opstaan eet en ga trainen.

Nou ben ik natuurlijk niet naturel maar ook tijdens een cruise merk ik niet zoveel verschil zolang je maar een soort van ritme houd.
Voorheen merkte ik ook nooit veel verschil! Maar denk dat het nu vooral is omdat ik een jaar geen nachten gedraaid heb en nu weer voor het eerst. Paar rondes nachten verder denk ik ook dat het een minder grote shock wordt voor mn lichaam haha. En inderdaad hetzelfde ritme aanhouden als normaal qua voeding etc. werkt voor mij ook goed! Vond die extra maaltijd op dag 1 en minder op de laatste dag ook goed werken trouwens! 👌

• Like
Waarderingen: Loca
IMG_7237.jpeg

1e nachtdienst zit er weer op en damn wat ben ik verrot:emo: mega buikpijn ook vannacht want lichaam zal ook wel gedacht hebben wat is dit hoezo ga je eten om 02:00😂

Naar huis rijden en op autopilot de afslag naar de gym nemen ipv naar je huis:roflol:

07:00 bed in en om 12:30 wakker en niet meer verder kunnen slapen. Fucked up ook voor je hormonen blijkt maar weer want langer dan 10 dagen geen bloedingen meer zat er ook niet meer in.

Zo maar eens kijken hoe het gaat in de gym😤 hopelijk heb ik het komende nacht minder zwaar, dit is wel echt weer ff wennen haha. Probeer verder gewoon mijn normale ritme aan te houden, beginnen met wat ik normaal ook als ontbijt eet etc.

Denk als ik nu op de bank zou blijven liggen ik al helemaal in zombie-modus blijf dus beter maar ff wat gaan doen💪🏼
Ik heb dat elke keer gehad na een nachtdienst (het snelle wakker worden) en dan moest ik nog een paar dagen🙃 Sinds mijn zwangerschap heb ik gelukkig geen nachtdiensten meer gedraaid✌️ De nacht zelf vond ik weer geen probleem. De eerste uren deed ik nog wat werkzaamheden (meestal verslagen) en daarna was het netflixen of wat dan ook en wel 60% meer betaald krijgen😌

• Like
Waarderingen: BB_
Ik heb dat elke keer gehad na een nachtdienst (het snelle wakker worden) en dan moest ik nog een paar dagen🙃 Sinds mijn zwangerschap heb ik gelukkig geen nachtdiensten meer gedraaid✌️ De nacht zelf vond ik weer geen probleem. De eerste uren deed ik nog wat werkzaamheden (meestal verslagen) en daarna was het netflixen of wat dan ook en wel 60% meer betaald krijgen😌
Netflixen op je werk?? Wat voor werk doe je? Of is het iets van standby-dienst voor noodgevallen?

Pittig! Hier geen slaapdiensten gelukkig. Succes de komende dagen 💪

Netflixen op je werk?? Wat voor werk doe je? Of is het iets van standby-dienst voor noodgevallen?
Hulpverlener in de gezinspsychiatrie. Ik sta in feite standby mocht er iets voorvallen. 9-10 x gebeurt er vrij weinig:p

Laatst bewerkt:
Heb het nu ongeveer een weekje getest met wat meer zout eten en het helpt me serieus heel goed dus dank voor de tip!
Voel me een stuk minder ellendig en minder laag in energie dan hiervoor. Ook niet meer zo duizelig met legdays en had gister weer een goeie glute-pump die ik al weken niet gevoeld had dus helemaal top 🙌 Had echt geen idee dat het zoveel verschil kon maken zeg.

Gewicht ging inderdaad wel wat omhoog van het zout van 61,2 naar 61,4 maar dat zeiden jullie al dat dat kon gebeuren. Visueel zie ik wel vooruitgang dus ik maak me er ook niet zo druk om. Kcal tekort gaat nog steeds goed, begin nu gedurende de dag wel wat honger te krijgen maar dat vind ik niet erg. Ben eigenlijk blij dat ik dat voel want mijn honger/verzadigingsgevoel is lange tijd echt compleet weggeweest. Verdeling van de maaltijden en macro's een klein beetje aangepast naar energiebehoefte en dat scheelt ook. 's Morgens op werk ben ik vaak vooral druk met mails beantwoorden, telefoontjes etc. en dan heb ik minder energie nodig. Daarom de carbs uit de 2e maaltijd eruit gehaald en wat meer later op de dag en na het trainen.

M1: 45g havermout, 20g eiwitpoeder, 15g powdered PB
M2: 130g kip, 120g boontjes
M3: 130g kip, 120g boontjes, 30g rijst
M4: 45g havermout, 15g eiwitpoeder (eet ik rond 15.00, trainen rond 17.00)
M5: 60g COR, 20g eiwitpoeder (na het trainen)

Als ik avonddiensten werk sport ik in de ochtend voor ik ga werken dus dan wissel ik wat om en is M5 bijvoorbeeld M2. Met nachtdiensten ook.

Kracht is nog steeds goed en over het algemeen niet minder geworden op de ene training tussen de nachtdiensten door na.
DHEA neem ik ook nog steeds elke dag 25mg. Als dit potje leeg is even bedenken of ik het ga ophogen naar 50mg.

Ik geloof dat het lichaam begint te wennen aan de hogere zout inname, gewicht zondag 61,2, maandag 61 en vanmorgen 60,7. Dus 1-2 weken wat meer vocht vasthouden klopte inderdaad helemaal!👌🏼

Beenspiertjes vielen me ook ineens op gister op de leg extension😌

65ed62a3-e4cd-41c0-8977-459db250b34c.jpeg

Kut kwaliteit foto maar buik wordt ook wat strakker daar ben ik ook blij om😊 binnenkort weer even kijken of ik weer betere foto’s kan maken in de gym als de zaal leeg is.

Verder zijn mn spieren momenteel aardig plat, vooral mn schouders voelen ineens zo klein haha. Maar vorige keer hielp een high carb dagje daar goed bij dus ik weet nu dat het ff is wat het is en wel weer komt als er weer meer carbs in gaan.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het lichaam begint te wennen aan de hogere zout inname, gewicht zondag 61,2, maandag 61 en vanmorgen 60,7. Dus 1-2 weken wat meer vocht vasthouden klopte inderdaad helemaal!👌🏼

Beenspiertjes vielen me ook ineens op gister op de leg extension😌

65ed62a3-e4cd-41c0-8977-459db250b34c.jpeg

Kut kwaliteit foto maar buik wordt ook wat strakker daar ben ik ook blij om😊 binnenkort weer even kijken of ik weer betere foto’s kan maken in de gym als de zaal leeg is.

Verder zijn mn spieren momenteel aardig plat, vooral mn schouders voelen ineens zo klein haha. Maar vorige keer hielp een high carb dagje daar goed bij dus ik weet nu dat het ff is wat het is en wel weer komt als er weer meer carbs in gaan.

Lekker 💪

Terug
Naar boven