Laxeermiddel
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.276
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb er nu geen last van & ga nog steeds naar de zonnebank met Australian Gold hahaha maar had dit paar jaar geleden wel zo erg. Dus geen idee waar dit vandaan komt maar opvallend is het wel🤣Ik zat net te denken: derde dame met kokoscravings... Ik gebruik geen zonnebank of Australian gold dus voor mij geldt die reden niet maar zou het kunnen dat:
Kokos veel verzadigde vetten en dus veel energie bevat en dopamine afgeeft waardoor de craving komt bij laag vp?
Of dat een dieet laag in vetten kan leiden tot gebrek aan vitamine a, d, e of k waardoor je vetrijke cravings krijgt?
De middellange vetketens uit kokos snel worden opgenomen waardoor je vrijwel direct bruikbare energie hebt waardoor die cravings komen bij energiegebrek?
Vanuit de Chinese geneeskunde wordt kokos als yin voedsel beschouwd: het heeft een verkoelend (yin-versterkend) effect en voedt de vloeistoffen van het lichaam.
Craving naar kokos kan wijzen op een yin-deficiëntie, vooral in de nier-yin of maag-yin, wat vaak voorkomt bij mensen die overwerkt zijn, intensief sporten, of te droog/heet eten.
Bij laag vetpercentage, overtraining of langdurige stress zie je vaak wat ze in de tcm “lege hitte” noemen: een inwendig gevoel van warmte, droge mond, rusteloosheid.
Kokos werkt licht verkoelend en voedend, dus je lichaam kan daar instinctief naar verlangen.
Dit zit dieper denk ik.Ik zat net te denken: derde dame met kokoscravings... Ik gebruik geen zonnebank of Australian gold dus voor mij geldt die reden niet maar zou het kunnen dat:
Kokos veel verzadigde vetten en dus veel energie bevat en dopamine afgeeft waardoor de craving komt bij laag vp?
Of dat een dieet laag in vetten kan leiden tot gebrek aan vitamine a, d, e of k waardoor je vetrijke cravings krijgt?
De middellange vetketens uit kokos snel worden opgenomen waardoor je vrijwel direct bruikbare energie hebt waardoor die cravings komen bij energiegebrek?
Vanuit de Chinese geneeskunde wordt kokos als yin voedsel beschouwd: het heeft een verkoelend (yin-versterkend) effect en voedt de vloeistoffen van het lichaam.
Craving naar kokos kan wijzen op een yin-deficiëntie, vooral in de nier-yin of maag-yin, wat vaak voorkomt bij mensen die overwerkt zijn, intensief sporten, of te droog/heet eten.
Bij laag vetpercentage, overtraining of langdurige stress zie je vaak wat ze in de tcm “lege hitte” noemen: een inwendig gevoel van warmte, droge mond, rusteloosheid.
Kokos werkt licht verkoelend en voedend, dus je lichaam kan daar instinctief naar verlangen.

Is dat jouw projectie??Dit zit dieper denk ik.
Een zwaar verlangen naar een tropische verrassing licht getinte torso met brede schouders en het zilte nat van de oceaan waar hij net uitkomt nog nadruppelend over zijn gladde spiegelende body.
Tja dan krijg je haast automatisch verlangen naar de geur en smaak van bounty.![]()
Ooit verliefd geworden in campo hoor ik?Dit zit dieper denk ik.
Een zwaar verlangen naar een tropische verrassing licht getinte torso met brede schouders en het zilte nat van de oceaan waar hij net uitkomt nog nadruppelend over zijn gladde spiegelende body.
Tja dan krijg je haast automatisch verlangen naar de geur en smaak van bounty.![]()
Dat hoop ik niet. Zonde om zulke genen te vergooien door te gaan race-mixen.
Was helaas dicht toen ik voor het eerst op het eiland kwam.
Wanneer ben je daar dan voor het eerst geweest?Was helaas dicht toen ik voor het eerst op het eiland kwam.
Gewicht doet letterlijk niks, al 5 dagen exact 58,0😂 Morgen gelukkig een rustdag & dan doe ik alleen 12-13k stappen en geen stairmaster dus hopelijk kunnen de beentjes dan een beetje herstellen want die voelen echt als lood. Merk echt dat mn lichaam probeert om me zo min mogelijk te bewegen (zo van hey, kunnen we niet een stoel pakken en zittend ontbijt klaarmaken?🤣)
Mindset is gelukkig wel goed, eigenlijk beter zelfs dan de afgelopen weken. Het scheelt dat ik me wel bewust ben nu van wat er gebeurt en waarom. Zoals het zo min mogelijk willen bewegen en jezelf moeten forceren om er niet aan toe te geven. Maar ook af en toe de meest random cravings ineens naar voornamelijk dingen die gluten & lactose bevatten en ik dus niet eens zou kunnen eten😂 niet eens persé ongezonde dingen, maar gewoon normale pasta of brood of een specifieke soort whey of eiwitreep die super lekker is maar niet lactosevrij🤷🏼♀️ maar als ik dat krijg dan weet ik dat ik mezelf echt aan het pushen ben en dus op de goede weg zit. En ik kijk er naar uit om straks weer op te bouwen maar weet ook dat ik het cutten ook weer ga missen dus dat scheelt ook wel qua mindset.
Ik herken dit als de minder extreme variant van toen ik heel laag in kcal zat en mijn gewicht echt heel/te laag was in mijn problematische fase mbt afvallen en voeding. Toen kreeg ik toen ik eenmaal weer iets meer ging eten, ineens een zieke kokos-obsessie terwijl ik dat daarvoor nooit at of lekker vondHet was zo erg dat ik constant super graag een Bounty wilde eten terwijl ik die dingen mijn hele leven al super goor vond. En het ging maar niet weg dus toen had ik uit wanhoop maar die Bounty gekocht, gegeten, vond het nog steeds super goor dus je denkt oke probleem opgelost. Maar nee de dag erna weer de behoefte om een fucking Bounty te eten😂😂😂 echt zo raar was dat. Heb daar wel van geleerd dat je hersenen echt raar kunnen gaan doen als je erg laag gaat zitten & ook dat dat weer verdwijnt haha
Ohja in de stopweek gebeurde er ook niks. Geeneens buikpijn, helemaal niks. Dus ik vermoed dat mn hormonen er ook wel klaar mee zijn inmiddels.
![]()
Vooral aan mn schouders zie ik het meteen als de carbs er weer grotendeels uit zijn. Voelt dan meteen alsof ik geen schouders meer heb. Maar begin wel meer lijnen in mn benen te zien. Beetje jammer dat ik gister een video dacht te maken van mn schouders/rug en er thuis achter kwam dat ik mijn telefoon met het scherm naar de spiegel had gericht en de camera op selfie stand stond waardoor ik een video van 3 min van de binnenkant van de spiegel heb en niet van mn shape👍🏼 iets met concentratie haha
Thanks😊 werk vind ik denk ik momenteel nog wel het zwaarste van alles, niet eens het weinige eten of trainen meer. Gewoon dat geforceerd sociaal doen, lange dagen (we werken 9,5 uur per dienst) Merk ook wel dat ik super snel afgeleid ben als ik op kantoor zit, zo lang ik buiten of met/voor andere mensen bezig ben is dat veel minder.Leuke update en respect dat je doorbijt terwijl je zo laag in energie zit! Hoe combineer je dit met werken?

Is die witte vlek nou vitiligo?Gewicht is nog steeds tot de komma rond 58,0 en het begint nu wel irritant te worden dat er niks in verandert😒
Heb wel het idee dat mn buik er wat strakker uit ziet dan vorige week maar verder voel ik me vooral skinny AF en kan ik niet wachten om er wat meer carbs in te gooien weer.
![]()
![]()
Ps die berenoutfit is niet van mij
Output nog meer omhoog gooien gaat hem echt niet worden dus dan maar de kcals nog 100 per dag omlaag voor de laatste 11 dagen. Carbs en eiwitten hou ik hetzelfde, vetten haal ik er zo goed als helemaal uit (9g op rustdagen & 14g op trainingsdagen). Is maar ff wat het is & hopelijk gaat het nog iets in gang zetten😤
Ja die is denk ik inderdaad wel hoog, word elke nacht ook minstens 4x wakker. Ga volgende week zondag & maandag 2 high carb days doen dus denk dat er dan juist nog ff vocht bij komt maar hopelijk dropt dat daarna dan🤞🏼Netjes resultaat!
Kan goed zijn dat je na zondag opeens nog een vochtdrop maakt. Cortisol zal momenteel wel hoog zijn (en is standaard al hoger met de pil) + de stress van het cutten zorgt er vaak wel voor dat er een stuk vetverlies gemaskeerd wordt door waterretentie.
Ja ik zal even wat opzoeken en ook hier plaatsen!Goede shape! Heb je ook nog foto’s van het startpunt toevallig of niet? Of zijn dat “gewoon” de foto’s van je eerste post hier? Ben wel benieuwd naar het verschil 👌🏻
Ja klopt😬 heb het ook op mn benen maar daar is het meer verspreid in kleine plekjes