XXL Nutrition

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Laatste weken tellen het zwaarst. Ga je ook een shoot doen om je shape vast te leggen? Hoe zit het nu met wedstrijd plannen?
Hm nee niet echt een shoot ofzo, vraag misschien mn zusje wat te filmen in de gym tijdens het trainen (dat doet ze af en toe stiekem al haha) en ga wel thuis mn shape zo goed mogelijk vastleggen. Als het weer een beetje meezit mooi in de tuin van mn ouders in daglicht. Maar dat is meer om later te kunnen zien wat de progressie is enz.

Wedstrijd wil ik nog steeds graag doen! Maar daarbij dus ook met coach en ik laat die wel inschatten hoeveel tijd ik nodig ga hebben enz. Kan zelf zoveel willen qua timing maar wil er ook het meeste uit halen voor mezelf dus dat laat ik dan liever aan een coach over!
Ik zou hier goed onderzoek naar doen. Aangezien vele coaches erg weinig daadwerkelijk weten wat ze doen, of zo min mogelijk tijd aan klanten willen steken en dat gaat ten koste van je eigen progessie. Ik kan je echt @NobodySpecial aanraden. Enorm veel kennis van hem geleerd en het is echt een toffe man.
Oh ja de afgelopen maanden ben ik een aantal coaches gaan volgen op insta en websites gecheckt, ook hun athleten gaan volgen enz en gekeken naar wie van de bikini meiden die er op wedstrijden goed bij stonden/goed plaatsten wie hun coaches waren. En ook waar ik een goed gevoel van/over kreeg en denk dat ik daar wel over uit ben! Dus straks in de reverse daar contact mee gaan leggen!

Dus ook naar Roel ofwaaa 😜

Bijna zonde dat je geen shoot gaat doen, maar dat podium komt er vast aan 💪💪

Heel mooi figuur en blij te horen dat het water beter gaat, ondanks dat het strijden is.

Benieuwd wanneer je met coach gaat beginnen en wie het is een op welk podium we je gaan zien 🥰

Hm nee niet echt een shoot ofzo, vraag misschien mn zusje wat te filmen in de gym tijdens het trainen (dat doet ze af en toe stiekem al haha) en ga wel thuis mn shape zo goed mogelijk vastleggen. Als het weer een beetje meezit mooi in de tuin van mn ouders in daglicht. Maar dat is meer om later te kunnen zien wat de progressie is enz.

Wedstrijd wil ik nog steeds graag doen! Maar daarbij dus ook met coach en ik laat die wel inschatten hoeveel tijd ik nodig ga hebben enz. Kan zelf zoveel willen qua timing maar wil er ook het meeste uit halen voor mezelf dus dat laat ik dan liever aan een coach over!

Oh ja de afgelopen maanden ben ik een aantal coaches gaan volgen op insta en websites gecheckt, ook hun athleten gaan volgen enz en gekeken naar wie van de bikini meiden die er op wedstrijden goed bij stonden/goed plaatsten wie hun coaches waren. En ook waar ik een goed gevoel van/over kreeg en denk dat ik daar wel over uit ben! Dus straks in de reverse daar contact mee gaan leggen!

Ik heb 100% score in de bikini dames met mijn Cliënten. Ik heb 2 dames begeleid en beide hebben in elke klasse die ze mee hebben gedaan prijzen gepakt :1e:

Mag altijd een DM sturen voor extra informatie mocht je dat willen.

Laatste weken tellen het zwaarst. Ga je ook een shoot doen om je shape vast te leggen? Hoe zit het nu met wedstrijd plannen?

Ik zou hier goed onderzoek naar doen. Aangezien vele coaches erg weinig daadwerkelijk weten wat ze doen, of zo min mogelijk tijd aan klanten willen steken en dat gaat ten koste van je eigen progessie. Ik kan je echt @NobodySpecial aanraden. Enorm veel kennis van hem geleerd en het is echt een toffe man.
Kijk dat is lief. En echte aandacht besteden aan iemands doel is wel het minste wat je moet doen voor je atleet.
Moet er wel bij vertellen dat ik nogal direct ben. :dunno:

Haha ik twijfel dus nog tussen hem & iemand anders maar volg hem wel idd😜
Dan val ik af hahahaha zover ik weet volg je mij niet :roflol:

btw je moet doen wat je hart je ingeeft hoor. :thumbs:

Update
Gewicht momenteel 58,0 in stopweek van de pil (om de 3 maanden) dus verwacht dat dat nog wel iets verandert hierna

-Energie schommelt heel erg door de dag heen
-Benen voelen echt mega zwaar dat is kut en voelt alsof ik 24/7 als dag 2 spierpijn na legday
-Zitten voelt hard :roflol:
-Ik vind mn fysiek niet meer mooi want mega plat weer inmiddels maar probeer gewoon maar te onthouden dat het echt weer beter gaat worden met wat meer voeding/carbs straks
-Ik pas mn leuke/mooie broeken niet meer dat is ook wel ruk
-Ik zie ein-de-lijk meer definitie in mn benen dus yay
-Ass left the chat zie punt 4
-Enige wat me nog boeit is de gym en alle andere shit waar ik over moet nadenken parkeer ik voor over paar weken😂 nee ik wil niet plantjes en meubels voor mn balkon gaan uitzoeken en opmeten etc nu mam, doen we straks wel haha
-Series kijken = serie half luisteren want geen focus
-Slaap is kut en wordt steeds wakker ‘s nachts of lig lang wakker
-Heb niet echt een honger gevoel meer daar ben ik een beetje overheen ofzo lijkt wel. Merk dus wel aan energie, focus, emoties etc. dat mn lichaam “honger heeft” ondanks dat het hongergevoel er niet is. Momenten dat ik echt graag meer zou willen eten is voornamelijk om meer energie te willen en niet perse om het eten zelf. Weet niet of ik dat zo een beetje logisch heb uitgelegd haha

Ik heb het ook maar opgegeven om te proberen me minder shitty te voelen en maar te accepteren dat het gewoon nog maar even zwaar en shit voelt & het niet meer voor lang is😌 heb ook veel zin in de reverse straks en vooral om weer meer energie te hebben en weer dingen te gaan verbeteren in de gym. Ook om langzaam weer wat andere dingetjes te proberen qua voeding. Aan de andere kant merk ik wel dat ik het ook wel weer spannend vind ofzo het idee om straks weer voeding op te hogen dat vind ik wel een beetje tricky, maar staan gelukkig genoeg argumenten en motivatie tegenover om dat wel gewoon lekker te gaan doen. Heb dat ook allemaal al uitgewerkt, berekend etc. dus dan hoef ik er dan niet meer over te stressen en gewoon het plan volgen🫡

Ik wil wel 2 high carb days doen einde cut en dan het resultaat goed vastleggen voor mezelf. Het was wel ff puzzelen met mn diensten/onregelmatigheid wanneer dat het beste uitkomt, wanneer ik dat wilde doen eigenlijk qua timing zat ik weer midden in de nachten dus dat heb ik 2 dagen uitgesteld tot na de nachten.

Niet veel inhoudelijks, maar ik wilde even zeggen: enorm goed bezig en nog even volhouden!! 💪🏽 respect!!

Ik heb het ook maar opgegeven om te proberen me minder shitty te voelen en maar te accepteren dat het gewoon nog maar even zwaar en shit voelt & het niet meer voor lang is
Dit is de weg, hoe moeilijk ook. Als je dat consistent kan, is alles makkelijker :)

Gewicht doet letterlijk niks, al 5 dagen exact 58,0😂 Morgen gelukkig een rustdag & dan doe ik alleen 12-13k stappen en geen stairmaster dus hopelijk kunnen de beentjes dan een beetje herstellen want die voelen echt als lood. Merk echt dat mn lichaam probeert om me zo min mogelijk te bewegen (zo van hey, kunnen we niet een stoel pakken en zittend ontbijt klaarmaken?🤣)

Mindset is gelukkig wel goed, eigenlijk beter zelfs dan de afgelopen weken. Het scheelt dat ik me wel bewust ben nu van wat er gebeurt en waarom. Zoals het zo min mogelijk willen bewegen en jezelf moeten forceren om er niet aan toe te geven. Maar ook af en toe de meest random cravings ineens naar voornamelijk dingen die gluten & lactose bevatten en ik dus niet eens zou kunnen eten😂 niet eens persé ongezonde dingen, maar gewoon normale pasta of brood of een specifieke soort whey of eiwitreep die super lekker is maar niet lactosevrij🤷🏼‍♀️ maar als ik dat krijg dan weet ik dat ik mezelf echt aan het pushen ben en dus op de goede weg zit. En ik kijk er naar uit om straks weer op te bouwen maar weet ook dat ik het cutten ook weer ga missen dus dat scheelt ook wel qua mindset.
Ik herken dit als de minder extreme variant van toen ik heel laag in kcal zat en mijn gewicht echt heel/te laag was in mijn problematische fase mbt afvallen en voeding. Toen kreeg ik toen ik eenmaal weer iets meer ging eten, ineens een zieke kokos-obsessie terwijl ik dat daarvoor nooit at of lekker vond :roflol: Het was zo erg dat ik constant super graag een Bounty wilde eten terwijl ik die dingen mijn hele leven al super goor vond. En het ging maar niet weg dus toen had ik uit wanhoop maar die Bounty gekocht, gegeten, vond het nog steeds super goor dus je denkt oke probleem opgelost. Maar nee de dag erna weer de behoefte om een fucking Bounty te eten😂😂😂 echt zo raar was dat. Heb daar wel van geleerd dat je hersenen echt raar kunnen gaan doen als je erg laag gaat zitten & ook dat dat weer verdwijnt haha

Ohja in de stopweek gebeurde er ook niks. Geeneens buikpijn, helemaal niks. Dus ik vermoed dat mn hormonen er ook wel klaar mee zijn inmiddels.

e3dfb068-a4f2-4943-a069-7cfdb44eb6d4.jpeg

Vooral aan mn schouders zie ik het meteen als de carbs er weer grotendeels uit zijn. Voelt dan meteen alsof ik geen schouders meer heb. Maar begin wel meer lijnen in mn benen te zien. Beetje jammer dat ik gister een video dacht te maken van mn schouders/rug en er thuis achter kwam dat ik mijn telefoon met het scherm naar de spiegel had gericht en de camera op selfie stand stond waardoor ik een video van 3 min van de binnenkant van de spiegel heb en niet van mn shape👍🏼 iets met concentratie haha

Wat zie je er mooi uit ❤️
Wel heftig hoor als ook de doorbraakbloeding van de stopweek niet meer komt doordat je zo laag zit.

Dat stukje met gekke specifieke cravings (Ja zelfs de specifieke bounty) herken ik 🤣

Wat zie je er mooi uit ❤️
Wel heftig hoor als ook de doorbraakbloeding van de stopweek niet meer komt doordat je zo laag zit.
Nou eigenlijk ben ik er wel stiekem een klein beetje blij om na alle maanden ellende met om de 2 weken weer bloedingen en alle pijn krijgen. Ben blij als het eventjes weg is, geeft ook een klein beetje rust. Ook al hoort het natuurlijk niet.
Dat stukje met gekke specifieke cravings (Ja zelfs de specifieke bounty) herken ik 🤣
Hahaha stom en gek is dat he! Ik wil ook steeds super graag griekse yoghurt of kwark eten, ik eet dat al mega lang niet want kan er niet tegen hahahaa. En soms wil ik ook gewoon heel graag een extra bakje havermout ofzo. Maar heb liever dit dan constant pizza’s en donuts (of Bounty’s) willen eten 😂

Het wordt pas echt problematisch als je “zin hebt” in een bounty… 🤮😅

Knappe shape hoor.

Ga je toevallig wel eens onder de zonnebank?
Jaren geleden kreeg ik ook cravings naar kokos. Maakte niet uit of het een bounty was, van die spekken met kokos, ijs, makronen, of zelfs van die dingen met eetpapier eraan...
Destijds ging ik wel eens onder de zonnebank voor één of andere fotocontest op een internetforum en gebruikte dan van die autralian gold tanning zooi met een sterke geur.
Na de contest, kokoscravings voorbij.
Jaren later keertje weer zonnebank gepakt, opeens zin in kokos. 🤷‍♀️😂

Oh en super goed bezig! 😊

Jaren geleden kreeg ik ook cravings naar kokos. Maakte niet uit of het een bounty was, van die spekken met kokos, ijs, makronen, of zelfs van die dingen met eetpapier eraan...
Destijds ging ik wel eens onder de zonnebank voor één of andere fotocontest op een internetforum en gebruikte dan van die autralian gold tanning zooi met een sterke geur.
Pavlov to it's finest

• Heart
Waarderingen: Loca
Hahaha ja ik ga 1-2x per maand naar de zonnebank en gebruik ook Australian Gold🤣🤣 zou dat er wat mee te maken hebben? Hahaha🤔

• Haha
Ik zat net te denken: derde dame met kokoscravings... Ik gebruik geen zonnebank of Australian gold dus voor mij geldt die reden niet maar zou het kunnen dat:

Kokos veel verzadigde vetten en dus veel energie bevat en dopamine afgeeft waardoor de craving komt bij laag vp?

Of dat een dieet laag in vetten kan leiden tot gebrek aan vitamine a, d, e of k waardoor je vetrijke cravings krijgt?

De middellange vetketens uit kokos snel worden opgenomen waardoor je vrijwel direct bruikbare energie hebt waardoor die cravings komen bij energiegebrek?

Vanuit de Chinese geneeskunde wordt kokos als yin voedsel beschouwd: het heeft een verkoelend (yin-versterkend) effect en voedt de vloeistoffen van het lichaam.

Craving naar kokos kan wijzen op een yin-deficiëntie, vooral in de nier-yin of maag-yin, wat vaak voorkomt bij mensen die overwerkt zijn, intensief sporten, of te droog/heet eten.

Bij laag vetpercentage, overtraining of langdurige stress zie je vaak wat ze in de tcm “lege hitte” noemen: een inwendig gevoel van warmte, droge mond, rusteloosheid.

Kokos werkt licht verkoelend en voedend, dus je lichaam kan daar instinctief naar verlangen.

• Like
Terug
Naar boven