MuscleMeat

Alisa's logje

Oh serieus zijn die dingen zo goedkoop? Dan ga ik een eigen aanschaffen! Zeker omdat ik hier vaker last van heb gehad en ook van lage bloedsuiker. Ga ze allebei aanschaffen👍🏼
Nee een goede is niet goedkoop. Weet ff t merk niet maar heb me laten adviseren door Manon van Android Health clinic.

Nou pakket is binnen, straks even uitvogelen hoe het werkt en dan kan ik vanaf morgen ff dingetjes gaan meten👍🏼
IMG_7735.jpeg

Heb tot vorige week nog nooit elektrolyten gebruikt maar neem ze nu een week elke dag en heb het idee dat het serieus een hele hoop verschil maakt. Vooral voor het “brainfog” gevoel en gebrek aan energie. Extra eten leek dat ook niet echt te fixen maar dit erbij toevoegen lijkt wel wat te doen🤞🏼
Ik gebruik deze trouwens van de AH. Staat niet op de voorkant van de verpakking maar er is dus ook kalium aan toegevoegd.
IMG_7736.jpeg

Zout toevoegen vs. alles zoutloos eten scheelde al behoorlijk, maar denk dat ik ook wat kalium en calcium tekort kwam. Wat achteraf gezien best logisch is als je elke dag hetzelfde eet, in een kcal tekort en gluten, lactose en soja moet vermijden.
Vetten wat opgehoogd met eieren, zalm en olijfolie en wat fruit, spinazie, aardappels en tomaat toegevoegd. Heb nog steeds liever rijst dan aardappel maar alles bij elkaar opgeteld scheelt het wel in hoe ik me voel. Stairmaster lijkt ook weer goed te gaan zonder constante spierpijn in benen te houden. Trainingsvolume ook wel wat omlaag gedaan naar 3 working sets ipv 4. Met spieropbouw ging ik echt beter op 4 sets maar ik vergeet soms een beetje dat ik nu niet bezig ben met spieropbouw maar met behoud🙈

Deze week nog op onderhoud en daarna de cut weer oppakken en denk dat het dan ook wel weer kan. Na een training en cardio ga ik nu gewoon weer met een voldaan gevoel naar huis en ben ik wel moe, maar dat extreem uitgeputte gevoel dat zelfs ff je haar wassen als een enorme taak/opgave voelde, dat is thankgod weg.

Gewicht nog niet gecheckt, mede vanwege aanhoudende bloedingen nog steeds, maar fysiek zie ik (op wat vocht vasthouden na) weinig verschil van voor ik ff op onderhoud ging. Dus denk dat het doel straks met de 2 weken wel bereikt is en het een goede keuze was👌🏼
Ben benieuwd hoe de accucheck werkt en bevalt.
Welke bloeddruk meter heb je besteld?

• Topic Starter Topic Starter
Ben benieuwd hoe de accucheck werkt en bevalt.
Welke bloeddruk meter heb je besteld?
Eentje van Omron, deze zou prima zijn volgens mn moeder👍🏼 net meteen ff getest en resultaat komt inderdaad overeen met de fancy versie van mn moeder. 101/66 na 4 maaltijden met zout en na het nemen elektrolyten (gister zelfs 2 doseringen) dus dat het de afgelopen weken laag is geweest kan wel kloppen😂 ik gooi voor mn gevoel echt een shit ton aan zout overal overheen nu haha

Eentje van Omron, deze zou prima zijn volgens mn moeder👍🏼 net meteen ff getest en resultaat komt inderdaad overeen met de fancy versie van mn moeder. 101/66 na 4 maaltijden met zout en na het nemen elektrolyten (gister zelfs 2 doseringen) dus dat het de afgelopen weken laag is geweest kan wel kloppen😂 ik gooi voor mn gevoel echt een shit ton aan zout overal overheen nu haha
Omron is prima, op de hart stichting site staan sowieso de aanbevolen merken.

Heb tot vorige week nog nooit elektrolyten gebruikt maar neem ze nu een week elke dag en heb het idee dat het serieus een hele hoop verschil maakt. Vooral voor het “brainfog” gevoel en gebrek aan energie.
Herkenbaar. Vaak in de ochtend precies dit, ff een litertje water met een snuf zout en letterlijk na een paar slokken voel ik het weg trekken. Vocht en mineralen zijn zó belangrijk.
En bonus.. Niet meer na elk glas water plassen

Herkenbaar. Vaak in de ochtend precies dit, ff een litertje water met een snuf zout en letterlijk na een paar slokken voel ik het weg trekken. Vocht en mineralen zijn zó belangrijk.
En bonus.. Niet meer na elk glas water plassen
Ja dat minder plassen merk ik ook echt! Elektrolyten leken me echt zo’n overrated iets maar kennelijk haal ik toch niet alles voldoende uit voeding dus dan is het echt een uitkomst👌🏼

Ja dat minder plassen merk ik ook echt! Elektrolyten leken me echt zo’n overrated iets maar kennelijk haal ik toch niet alles voldoende uit voeding dus dan is het echt een uitkomst👌🏼
Neem je de elektrolyten verspreid over de dag of gewoon op 1 (specifiek) moment?
Ik plas nu echt na 10 minuten na elk glas drinken....

Neem je de elektrolyten verspreid over de dag of gewoon op 1 (specifiek) moment?
Ik plas nu echt na 10 minuten na elk glas drinken....
Hangt er een beetje vanaf hoe ik me voel! Gister voelde ik me prima en was bloeddruk ook oké + rustdag dus toen heb ik ze niet genomen.

Vandaag neem ik ze in de ochtend aangezien ik zo in de ochtend ga trainen.
Voel ik me shit in de ochtend of ga ik in de ochtend trainen dan neem ik ze dus dan. En anders 2 uur voor ik ga trainen (eind middag).

Mn bloedsuiker is trouwens helemaal prima dus daar ligt de energiecrash na het eten niet aan. Maar mijn moeder had een hele logische verklaring voor die energiecrashes na het eten (vooral ontbijt):

Bloeddruk is bij mij kennelijk in de ochtend echt aan de ondergrens/iets daar onder van wat het moet zijn. Ga je dan eten —> gaat je bloedtoevoer en energie naar je vertering —> bloeddruk daalt nog meer —> je voelt je een slappe vaatdoek.

Dat verklaart ook waarom ik een minder grote crash had na ontbijten zonder carbs, omdat ik dan ei, vloeibaar eiwit, spinazie en een lading zout er op at. Dat zout hielp voorkomen dat mn bloeddruk nog verder daalde. Als ik alleen oats met whey at (waar ik dus obviously geen shitload zout doorheen doe) dan kreeg ik die dip dus wel. Heeft niet te maken met de carbs of glucose maar bloeddruk daling. Mysterie ontrafeld🤓🧐

Dus oplossing lijkt voor nu te zijn om elektrolyten drinken als ik wel met carbs ontbijt als ik in de ochtend ga trainen. Zojuist getest en het lijkt goed te werken zo!🙏🏼

Nachtdiensten zo goed als overleefd😴
Volgende keer in de week dat ik de nachten in ga even een tactische wissel met legday proberen. Train nu steeds in de ochtend op vrijdag benen, dan cardio, dan trek ik de dag door en ga ik de nacht in. Maar herstel in de nachtdiensten niet zo best en loop/verbruik dan meer dan normaal waardoor benen beide diensten en de gehele zondag echt als 2 betonblokken voelen en maandag is het wederom legday. Dus denk dat ik beter de donderdag (rust/alleen abs en cardio) kan wisselen met vrijdag (legday). Even uitproberen volgende keer👍🏼

Twee weken onderhoud heeft me goed gedaan fysiek & mentaal. Laatste weken cut vielen zelfs mn wimpers en wenkbrauwen uit en dat begint nu ook weer terug te komen thankgod🙏🏼

Morgen weer de cut oppakken en nog 4 weken knallen👌🏼Voedingsschema en trainingen heb ik helemaal uitgewerkt dus lets’s go💪🏼🔥

Krachttraining van 6x pw naar 5x pw. Legdays wat hoger in carbs dan UB days. Rustdagen (1 volle rustdag en de andere alleen cardio en abs) low carbs en iets meer vetten die ik de rest van de week mis.

Van de week als ik weer geschakeld ben naar normaal slaap-ritme ook weer ff wegen. Shape is vrijwel hetzelfde nog, spieren zijn wel wat voller door de extra carbs & heb het idee dat elektrolyten ook helpen ook om wat meer vocht in de spieren te houden. Dus dat is alleen maar fijn👌🏼

Volgende keer in de week dat ik de nachten in ga even een tactische wissel met legday proberen. Train nu steeds in de ochtend op vrijdag benen, dan cardio, dan trek ik de dag door en ga ik de nacht in. Maar herstel in de nachtdiensten niet zo best en loop/verbruik dan meer dan normaal waardoor benen beide diensten en de gehele zondag echt als 2 betonblokken voelen en maandag is het wederom legday. Dus denk dat ik beter de donderdag (rust/alleen abs en cardio) kan wisselen met vrijdag (legday). Even uitproberen volgende keer👍🏼

Twee weken onderhoud heeft me goed gedaan fysiek & mentaal. Laatste weken cut vielen zelfs mn wimpers en wenkbrauwen uit en dat begint nu ook weer terug te komen thankgod🙏🏼

Morgen weer de cut oppakken en nog 4 weken knallen👌🏼Voedingsschema en trainingen heb ik helemaal uitgewerkt dus lets’s go💪🏼🔥

Krachttraining van 6x pw naar 5x pw. Legdays wat hoger in carbs dan UB days. Rustdagen (1 volle rustdag en de andere alleen cardio en abs) low carbs en iets meer vetten die ik de rest van de week mis.

Van de week als ik weer geschakeld ben naar normaal slaap-ritme ook weer ff wegen. Shape is vrijwel hetzelfde nog, spieren zijn wel wat voller door de extra carbs & heb het idee dat elektrolyten ook helpen ook om wat meer vocht in de spieren te houden. Dus dat is alleen maar fijn👌🏼
Klinkt goed! 💪🏻

Wat voor werk doe je omdat je nachtdiensten hebt, zorg?

Ik zie je cut maaltijden wel weer voorbij komen in t bekende topic haha

Klinkt goed! 💪🏻

Wat voor werk doe je omdat je nachtdiensten hebt, zorg?

Ik zie je cut maaltijden wel weer voorbij komen in t bekende topic haha
Nee beveiliging, zou wel slecht zijn als ik in de zorg zou werken en niet eerder aan bloeddruk gedacht had hahaha🤣

Oef wat heftig dat zelfs je wimpers uitvielen 😯 wel een teken dat er iets echt niet oke is in je lijf! Fijn dat het weer beter gaat inmiddels. Wil je na deze 4 weken met coach/wedstrijd aan de slag.

Lees die elektrolyten steeds vaker hier. Waarvoor gebruik jij het? Is het niet op te vangen met voeding?

Oef wat heftig dat zelfs je wimpers uitvielen 😯 wel een teken dat er iets echt niet oke is in je lijf! Fijn dat het weer beter gaat inmiddels. Wil je na deze 4 weken met coach/wedstrijd aan de slag.
Ja echt heel bizar, groeide niet terug ook dus ik kreeg stress :roflol: maar nu gelukkig wel weer!
Na deze 4 weken ga ik eerst een reverse doen tot ik weer een tijdje op mn normale onderhoud zit. Dan vooral weer ff focussen op meer variatie met eten. En daarna wil ik inderdaad met een coach starten voor een bouwfase⚒️
Lees die elektrolyten steeds vaker hier. Waarvoor gebruik jij het? Is het niet op te vangen met voeding?
Ik gebruik het nu vooral om mn bloeddruk goed te houden en voldoende natrium, kalium etc. binnen te krijgen in de goede verhouding. Zeker nu ik steeds meer cardio doe en je veel zweet verlies je elektrolyten. Dacht ook altijd dat ik wel voldoende uit voeding zou halen maar door de hoeveelheid in een cut, steeds hetzelfde eten voor de macro’s maar ook vanwege mn intoleranties, kwam ik dat kennelijk toch te kort!

Ja echt heel bizar, groeide niet terug ook dus ik kreeg stress :roflol: maar nu gelukkig wel weer!
Na deze 4 weken ga ik eerst een reverse doen tot ik weer een tijdje op mn normale onderhoud zit. Dan vooral weer ff focussen op meer variatie met eten. En daarna wil ik inderdaad met een coach starten voor een bouwfase⚒️

Ik gebruik het nu vooral om mn bloeddruk goed te houden en voldoende natrium, kalium etc. binnen te krijgen in de goede verhouding. Zeker nu ik steeds meer cardio doe en je veel zweet verlies je elektrolyten. Dacht ook altijd dat ik wel voldoende uit voeding zou halen maar door de hoeveelheid in een cut, steeds hetzelfde eten voor de macro’s maar ook vanwege mn intoleranties, kwam ik dat kennelijk toch te kort!

Ja zou daar ook superveel stress van krijgen. En mooi doel ansich om je voeding meer variatie te geven! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij jou.

Oke duidelijk. Slik je geen supplementen erbij? Mooi dat het voor jou werkt en je iets hebt gevonden 😊

Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij jou.
Ik ook!🫢
Oke duidelijk. Slik je geen supplementen erbij? Mooi dat het voor jou werkt en je iets hebt gevonden 😊
Ja ik neem er zeker supplementen bij! In de ochtend 25mg DHEA (laat die dosering ook hierop, wilde het eigenlijk ophogen maar het gaat goed zo dus dat laat ik maar even zo), omega 3, zink, vitamine C, vitamine D en selenium. En altijd bij ontbijt ook probiotica, L-glutamine en een digestive enzyme.

En dan in de middag nog een omega 3 en een digestive & na het trainen magnesium bisglycinate.

Afgelopen nacht gelukkig weer goed geslapen en ruim 9 uur gepakt😊👌🏼
Vanmorgen ook weer gewogen, 58,6. Die 2 weken onderhoud hebben dus echt goed gedaan aangezien ik daarvoor 59,0 woog en gewicht in de laatste week naar 59,6 ging uit het niks en ook niet meer daalde. Onderhoud had ik overigens wel wat lager ingecalculeerd dan “normaal” hoor vanwege metabole adaptatie in een cut. Maar ben denk een bak stress kwijt👌🏼

Tijdje geen update geplaatst, na 3 dagen cutten was het alweer doei met de energie😂 Dus ik zit lekker in mn eigen bubbeltje en doe gewoon ff wat ik moet doen, ook als dat om 04:45 alvast beginnen is met stappen zetten😴

Gewicht gaat heel langzaam omlaag, zie en merk laatste dagen ook dat ik behoorlijk vocht vasthoud (hoef voor de verandering ook amper te plassen ineens, dat is dan wel weer chill haha) dus is denk even afwachten tot dat weer wegtrekt en ik weer echt goed verandering zie daarin.

Spieren zijn nog steeds voller dan voor de diet-break en dat is ook wel prettig. Scheelt weer een “ik-verlies-al-mijn-spieren” mindfuck (maar ben blij als het vocht straks weer weg is want dat zorgt weer voor andere mindfucks haha).

Verder denk ik 10x per dag dat ik wil stoppen met cutten en 11x per dag dat ik niet wil stoppen. Nog 3 weken gas geven😤
64498c77-0625-4cbf-8a1e-517b647ef719.jpeg

ook als dat om 04:45 alvast beginnen is met stappen zetten😴
Strijder!!! Knap hoor.

Je shape is erg goed zij duidelijke lijnen/droog. Wanneer ga je beginnen met een lean-bulk?

Trouwens krijg je soms ook negatieve reacties vanuit omgeving? Aangezien je ook van de bakjes bent. Kreeg laatst nog een opmerking van een collega, ik heb er schijt aan maar als nog je moet uitleggen waarom je gezond eet en veel eiwitten eet 🤣

Haha ja het is nog ff paar weken strijden zo voelt het ook echt😂 gaat niet meer van harte 😂
Je shape is erg goed zij duidelijke lijnen/droog. Wanneer ga je beginnen met een lean-bulk?
Geen idee nog wanneer exact, ga eerst een reverse diet doen want merkte laatst in de diet-break al dat mn lichaam afwijkend/meer voedsel echt lastig kan hebben. Laatste keer hielp rustig voeding weer opbouwen het beste dus dat ga ik nu weer doen! En de lean-bulk wil ik echt onder begeleiding van een coach gaan doen, ik stop daar namelijk anders te snel mee als ik mezelf te vet vind worden enz (en dat vind ik vrij snel lol). Maar zodra ik weer normaal kan nadenken en weer wat meer voeding binnen krijg ga ik daar op focussen en dat allemaal uitstippelen haha💪🏼
Trouwens krijg je soms ook negatieve reacties vanuit omgeving? Aangezien je ook van de bakjes bent. Kreeg laatst nog een opmerking van een collega, ik heb er schijt aan maar als nog je moet uitleggen waarom je gezond eet en veel eiwitten eet 🤣
Oh ja best veel, maar ik trek dan altijd de intolerantie-kaart en dan ineens begrijpen mensen het wel op 1 of andere manier😂😂

Haha ja het is nog ff paar weken strijden zo voelt het ook echt😂 gaat niet meer van harte 😂
Laatste weken tellen het zwaarst. Ga je ook een shoot doen om je shape vast te leggen? Hoe zit het nu met wedstrijd plannen?

doen! En de lean-bulk wil ik echt onder begeleiding van een coach
Ik zou hier goed onderzoek naar doen. Aangezien vele coaches erg weinig daadwerkelijk weten wat ze doen, of zo min mogelijk tijd aan klanten willen steken en dat gaat ten koste van je eigen progessie. Ik kan je echt @NobodySpecial aanraden. Enorm veel kennis van hem geleerd en het is echt een toffe man.

Terug
Naar boven