AndroidHealthClinic

All £yez on m£ (Keto Diet log)

aleyezonme

Competitive Bodybuilder
Waardering
17
vanaf vandaag gestart met het Keto-dieet.

Huidige stats:
1m72
102.6kg
13.2%vet

Doel:
cutten tot +-10% en dan clean bulken

nu ga ik met dit Voedingschema beginnen en aan de resultaten te zien kcal minderen of opschroeven. Ikzelf voeg geen zout of kruiden aan de gerechten en drink enkel water bij de gerechten.

* 40g whey opgelost in water
1 eetlepel olijfolie
50g spinazie met room

* 4 eieren gekookt in water
100g komkommer
50g spinazie met room

voor de training 1 zakje animalpak en na de training 4 whey amino's

* 200g kipfilet gebakken in olijfolie ofwel kippenvleugels
1 eetlepel mayonaise
50g sla
50g spinazie met room

* 100g Kaas

* 100g gehakt gebakken in olijfolie
1 eetlepel mayonaise
50g spinazie met room

* 150g tonijn ofwel zalm
2 eetlepels mayonaise
100g komkommer

* 40g Casein Whey opgelost in water

Totaal 2350 Kcal 230g eiwitten 150g vet 15g koolhydraten

Laatst bewerkt:
veel succes al ;)

succes man en ik ga dit zeker volgen aangezien ik dit misschien zo rond februari-maart ook wil gaan doen!

vanaf vandaag gestart met het Keto-dieet.

Huidige stats:
1m72
102.6kg
13.2%vet

Doel:
cutten tot +-10% en dan clean bulken

nu ga ik met dit Voedingschema beginnen en aan de resultaten te zien kcal minderen of opschroeven. Ikzelf voeg geen zout of kruiden aan de gerechten en drink enkel water bij de gerechten.

* 40g whey opgelost in water
1 eetlepel olijfolie

* 4 eieren gekookt in water
100g komkommer

voor de training 1 zakje animalpak en na de training 4 whey amino's

* 200g kipfilet gebakken in olijfolie
1 eetlepel mayonaise
50g sla

* 100g Kaas

* 100g gehakt gebakken in olijfolie
1 eetlepel mayonaise

* 150g tonijn
2 eetlepels mayonaise
100g komkommer

* 40g Casein Whey opgelost in water

Totaal 2300 Kcal 222g eiwitten 150g vet 10g koolhydraten

Dit maakt me blij. Mooie voedingscheme. Wish u best of luck. Stel maar een vraag als je ff iets niet meer weet. Vergeet niet dat je refeed pas de 2e week is en niet de eerste

wrm alleen maar komkommer en een beetje sla? ik zou voor meer variatie gaan zoals brocoli,bonen, maar die bevatten te veel koolhydraten zeker of sla ik hier de bal mis?

Waarom geen zout ? en waarom geen kruiden (bang dat het smaak heeft ?)

En waarom geen groente (en sla en komkommer is verpakt water en is geen groente).

En zit er ook visolie in die animal-meuk ?

En waarom maar 10 gram KH ? (en waarom niet meer eiwit om het tekort aan koolhydraten te compenseren (zie ook: neoglucogenese)

Oh en is het whey of amino's, want het is OF whey, maar waarschjijnlijk zijn het BCAA's.)

zoals wazzup zegt, waarom zo weinig vezels!! trust me...doe het wel. je mag wel wat carbs eten hoor. 30gr aan groente is best veel nog.

Eiwit kan gerust richting de 300gram met jouw stats. Voeg tevens wat groene groente toe zoals spinazie/broccoli/sperziebonen.
Eventueel wat aardbeien/frambozen/citroen voor de alkalische waarden...

Laatst bewerkt:
Damn man.. hoe overleef je de dag. Ik MOET echt carbs hebben smorgens :D

40g whey en 4 eitjes zou ik echt niet trekken tot de middag.

Eiwit kan gerust richting richting de 300gram met jouw stats. Voeg tevens wat groene groente toe zoals spinazie/broccoli/sperziebonen.
Eventueel wat aardbeien/frambozen/citroen voor de alkalische waarden...

Idd, ik zit zelf op 240g eiwitten en kom nog niet in de buurt van jouw stats :D

De ketologjes zijn precies wel in trek op dbb hé :D

Suc6

En waarom geen groente (en sla en komkommer is verpakt water en is geen groente).

En waarom maar 10 gram KH ? (en waarom niet meer eiwit om het tekort aan koolhydraten te compenseren (zie ook: neoglucogenese)

Oh en is het whey of amino's, want het is OF whey, maar waarschjijnlijk zijn het BCAA's.)

In hoeverre of wanneer stelt het proces neoglucogenese in werking eigenlijk? Na je training bij een heel laag spierglycogeen, velen mijden dan de carbs nog (savonds) voor vetmassa onder controle te houden. Worden je eiwitten dan gewoon omgezet naar suikers of treedt er maar pas neoglucogenese op bij een dergelijk extreem low carb Keto dieet?

In hoeverre of wanneer stelt het proces neoglucogenese in werking eigenlijk? Na je training bij een heel laag spierglycogeen, velen mijden dan de carbs nog (savonds) voor vetmassa onder controle te houden. Worden je eiwitten dan gewoon omgezet naar suikers of treedt er maar pas neoglucogenese op bij een dergelijk extreem low carb Keto dieet?

Je hersenen lopen op glucose. Als je ze niet eet zal je lichaam eiwit om gaan zetten in glucose. Dit heeft niets met spierglycogeen te maken. (leverglycogeen waarschijnlijk wel)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gluconeogenese

(ok, dus niet neogluco... maar gluconeo...)

• Topic Starter Topic Starter
Mensen dit is een cut dieet, ik kan wel meer gaan eten maar dan gaat mijn dagelijkse kcal inname ook omhoog, ik wil afvallen zonder cardio en aan de hand van de resultaten ga ik mijn voedingsschema aanpassen.

Dit maakt me blij. Mooie voedingscheme. Wish u best of luck. Stel maar een vraag als je ff iets niet meer weet. Vergeet niet dat je refeed pas de 2e week is en niet de eerste

Dank u bro, dus na 14 dagen mijn eerste refeed?

wrm alleen maar komkommer en een beetje sla? ik zou voor meer variatie gaan zoals brocoli,bonen, maar die bevatten te veel koolhydraten zeker of sla ik hier de bal mis?

De eerste week wil ik zoweinig mogelijk koolhydraten nemen zodat mijn lichaam sneller fat adapted te word.

om minder vocht vast te houden tijdens mijn cut
komkommer en sla vind ik gewoon lekker bij de tonijn en zit er bij puur voor de smaak
Heb al genoeg goeie vetten binnen

onders loopt mijn dagelijkse kcal inname te hoog op zoals je weet is het een cutdieet

Damn man.. hoe overleef je de dag. Ik MOET echt carbs hebben smorgens :D
kan ik best wel mee leven

40g whey en 4 eitjes zou ik echt niet trekken tot de middag.

Idd, ik zit zelf op 240g eiwitten en kom nog niet in de buurt van jouw stats :D

2.5g per VVM is meer dan genoeg vind ik, ik kon er meer eten maar dan loopt mijn kcal inname ook op
De ketologjes zijn precies wel in trek op dbb hé :D

Suc6

Je hersenen lopen op glucose. Als je ze niet eet zal je lichaam eiwit om gaan zetten in glucose. Dit heeft niets met spierglycogeen te maken. (leverglycogeen waarschijnlijk wel)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gluconeogenese

(ok, dus niet neogluco... maar gluconeo...)

Je premiere brandstof voor je herenen is idd glucose. Op het ketosis dieet zal men een heel laag glyc gehaalte hebben in het lichaam. Wanneer het lichaam eenmal in ketosis is zal er niet genoeg gluc zijn om de hersenen te voeden. In dit geval zal je lichaam het eiwitten NIET omzetten naar glucose om als brandstof voor de hersenen te diene. Wat wel het geval is. Door de hele hoge vetiname is je lichaam geforceerd een alternatief te zoeken. Het lever zal de vet omzetten naar ketonen (vandaar de naam ketosis) Deze ketonen dienen ook als brandstof voor de hersenen

Het lichaam kan op 0carbs leven maar niet op 0vet

Ik ga dit volgen.

Suc6 kerel

Interessant, ga het ook volgen. Vooral omdat ik mijn huidige voedingsschema ook zat begin te worden... Zit nu op 2 dagen off, 1 dag on qua carbs. Waarbij dag 1 250g carbs gelijk na het trainen.

Terug
Naar boven