XXL Nutrition

Alle winst kwijt door iets te veel cardio?

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Hahahaha hij zit je maximaal te fucken

Wandelen is de duivel :devilnana:

Meen je dat nu echt of is het een grapje?

Ik ga nooit meer wandelen.

Nee nadat je het voor de 14e keer herhaalde dacht ik, wtf. Misschien zit er ook wel een kern van waarheid in. Bedoel klaarblijkelijk werd je vet op je toenmalige kcal inname + beweging. Dan moet je toch wel al je gains kwijt zijn geraakt door per week 400 kcal extra te verbranden. Kan niet anders. Zeker als je ook nog eens zelf weet hoe je kleren zaten.

Nee nadat je het voor de 14e keer herhaalde dacht ik, wtf. Misschien zit er ook wel een kern van waarheid in. Bedoel klaarblijkelijk werd je vet op je toenmalige kcal inname + beweging. Dan moet je toch wel al je gains kwijt zijn geraakt door per week 400 kcal extra te verbranden. Kan niet anders. Zeker als je ook nog eens zelf weet hoe je kleren zaten.

Dus het zou kunnen wat je suggereert. Waarom zegt iedereen van niet dan hahahaha

Ik merk het zelf en dat is toch wat het belangrijkste is ondanks dat anderen zeggen dat het onmogelijk is.

Dus het zou kunnen wat je suggereert. Waarom zegt iedereen van niet dan hahahaha

Ik merk het zelf en dat is toch wat het belangrijkste is ondanks dat anderen zeggen dat het onmogelijk is.

Theoretisch kan het, maar praktisch niet. Van 2 uurtjes wandelen extra ga je misschien wel afvallen, maar je gaat geen kilo's verliezen. Je kunt je zelfs afvragen of je dat tekort dat je creeert met twee uur überhaupt wel zou opmerken zonder jezelf te wegen.

Kans is groot dat je alles kwijt bent inderdaad. Wandelen is de meest katabole vorm van cardio die er is. Je had beter kunnen steppen of fietsen maar daar is het nu te laat voor aangezien je al alles kwijt bent.

Theoretisch kan het, maar praktisch niet. Van 2 uurtjes wandelen extra ga je misschien wel afvallen, maar je gaat geen kilo's verliezen. Je kunt je zelfs afvragen of je dat tekort dat je creeert met twee uur überhaupt wel zou opmerken zonder jezelf te wegen.

Dat zou je inderdaad verwachten maar eerlijk, toen ik op een gegeven moment mijn sportkleren aan deed leek het en voelde het alsof ik was gekrompen.
Klinkt raar maar waarom zou ik liegen?
Misschien dat kunstmatig gewonnen spiermassa bij het minste of geringste verandering eraf gaat? Ik heb mijn extra massa en volume bijna 1 jaar kunnen vasthouden en ineens doe ik wat meer cardio en verdeel ik dezelfde bakjes eten op een andere manier gedurende de dag qua tijdstip eten en bang!, op de een of ander moment ben ik alles kwijt... idioot? ik weet het, maar wat is het dan?

Kans is groot dat je alles kwijt bent inderdaad. Wandelen is de meest katabole vorm van cardio die er is. Je had beter kunnen steppen of fietsen maar daar is het nu te laat voor aangezien je al alles kwijt bent.

Serieus man? Ik geloof je niet:rolleyes:

Dat zou je inderdaad verwachten maar eerlijk, toen ik op een gegeven moment mijn sportkleren aan deed leek het en voelde het alsof ik was gekrompen.
Klinkt raar maar waarom zou ik liegen?
Misschien dat kunstmatig gewonnen spiermassa bij het minste of geringste verandering eraf gaat? Ik heb mijn extra massa en volume bijna 1 jaar kunnen vasthouden en ineens doe ik wat meer cardio en verdeel ik dezelfde bakjes eten op een andere manier gedurende de dag qua tijdstip eten en bang!, op de een of ander moment ben ik alles kwijt... idioot? ik weet het, maar wat is het dan?

Je bent alles kwijt en het komt door het wandelen. Dat wilde je horen toch? Succes ermee!

Inderdaad je bent gewoon alles kwijt door dat wandelen van je.

Next.

Sigh.gif

Oke. dus iedereen zegt dat het onzin is. Dan moet het aan mij liggen. Dan ligt het aan iets anders.

Ik moest het even kwijt, maar als jullie zeggen dat dit onmogelijk is waar ligt het dan aan?

Anyway thanks voor de comments.

Ik denk eigenlijk eerder aan een voedingsprobleem. Als je op een kuur maar 5 kg aankomt, heb je wss te weinig gegeten. Als je nu afvalt, eet je wss ook te weinig. Wegen en eventueel je voeding aanpassen, is dus mijn advies. Als je nog steeds hetzelfde weegt, moet je je gewoon niet zo druk maken. Dan is er namelijk niks aan de hand ;)

Denk meer aan bovenstaand, meer niet. Waarschijnlijk zat je al net te laag voor onderhoud.
En als jij al paar honderd kcal onder je onderhoud zit, vervolgens nog een paar honderd kcal erbij krijgt omdat je elke dag 2 uur stevig doorwandelt, dan is je lichaam niet in staat om alle eerdere behaalde gains te behouden.

Heb je enige idee wat je kcal onderhoud is en hoeveel kcal per dag je eet?
Zo niet dan weet je waar je mee kan beginnen met uitzoeken wat betreft jouw probleem.

Denk meer aan bovenstaand, meer niet. Waarschijnlijk zat je al net te laag voor onderhoud.
En als jij al paar honderd kcal onder je onderhoud zit, vervolgens nog een paar honderd kcal erbij krijgt omdat je elke dag 2 uur stevig doorwandelt, dan is je lichaam niet in staat om alle eerdere behaalde gains te behouden.

Heb je enige idee wat je kcal onderhoud is en hoeveel kcal per dag je eet?
Zo niet dan weet je waar je mee kan beginnen met uitzoeken wat betreft jouw probleem.

Bedankt voor je reactie.
Ik denk ook dat het op die manier is gegaan. Alleen wel snel als ik ineens per week misschien 500kcl extra heb verbrandt. Ben dus ineens minimaal 2-2,5 kg extra kwijt binnen no time......pffff
Ondankbare sport/ hobby... Ik begon juist iets meer te wandelen omdat ik vond dat mijn buik wat minder moest worden. Dan kan ik toch niet te weinig eten?

Ik heb geen idee wat mijn kcal onderhoud is. Ik kijk liever in de spiegel.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik denk ook dat het op die manier is gegaan. Alleen wel snel als ik ineens per week misschien 500kcl extra heb verbrandt. Ben dus ineens minimaal 2-2,5 kg extra kwijt binnen no time......pffff
Ondankbare sport/ hobby... Ik begon juist iets meer te wandelen omdat ik vond dat mijn buik wat minder moest worden. Dan kan ik toch niet te weinig eten?

Ik heb geen idee wat mijn kcal onderhoud is. Ik kijk liever in de spiegel.

Nouja, ik snap dat de spiegel een goede indicator is of het wel of niet de goede kant op gaat.
Maar voeding is zo erg de centrale basis van goede fitness / bodybuilding -levensstijl dat ik van mening ben dat je eigenlijk altijd moet uitzoeken wat ongeveer jouw onderhoud in kcal is, je hoeft het dan niet per se heel het jaar elke dag bij te houden. Maar doe het eens per periode een weekje lang, dan krijg je een beetje een idee hoeveel voeding je nou daadwerkelijk moet eten om op onderhoud te blijven.

Kans is ook dat je endomorph bent qua lichaamstype, in dat geval zet je makkelijk massa aan met goed eten en trainen, maar vet verliezen (voornamelijk buikvet) is een lastigere opgave mits je niet genoeg tijd ervoor neemt. Ga je dan elke dag cardio doen en niet extra eten omdat je denkt dat het wel goed komt dan kan dit vaak vies tegenvallen als je kijkt wat sommige mensen verliezen op gebied van spiermassa.

En voor endomorph is dat sowieso een veel voorkomend probleem omdat die mensen weten dat ze gevoelig zijn als ze meer eten omdat ze weten snel massa (maar dus ook vet) aanzetten en dus beperken ze sneller op de kcal inname. Bij mij werd daarom ook het advies gegeven: houd voeding lekker op onderhoud, pak cardio na een fasting periode of na de krachttraining, maar ga lekker 15 minuten crosstrainen, hardlopen of touwtje springen met 120-140 bpm.

Ga niet high intensity training doen of overdreven doorschieten in je cardio, want compenseer je dat niet met de goede voeding, dan vreet het lichaam een deel van de energiebehoefte van de spiermassa af.

En zoals je zelf al aangeeft, als je dan ziet wat er netto overblijft van de eerder behaalde winst, bijna niks... en dat na het gebruiken van een kuur! Erg zonde dus.
Daarom hamert men hier zo erg op eerst inlezen en daadwerkelijk alle basics begrijpen voordat je begint met kuren. Niet om anderen te pesten, maar om ze te helpen iets te behalen wat ook zal aanblijven, iets dat lang niet altijd gebeurd in de BB-wereld.

Dus samengevat: zoek toch even uit wat je onderhoud (kcal/dag) is. Schat eens in hoeveel je denkt hiervan afgeweken te hebben.
Vaak zitten mensen er echt een fors stuk onder en dan weet je gelijk volledig wat de aanleiding van het probleem is.
En als je nog verder wil verdiepen, lees je eens in op de verschillende lichaamstypen en zoek lees verder in op het advies dat men hierover geeft wat betreft onderhoud / massa bouwen en het cutten per lichaamstype. Er zitten hier best wat interessante / bruikbare tips bij die je ook goed helpen inzien hoe het een en ander werkt.

Ik denk zelf dat ik mesomorf ben en niet zozeer endomorf of ergens tussen in. Ik kom redelijk snel aan in gewicht maar afvallen kan ook snel gaan..(als ik er een beetje moeite voor doe)

Ik zou meer verwachten dat er bij een situatie van te weinig kcal binnen krijgen het lichaam eerst de overtollige vetreserves (buik) gaat gebruiken en niet direkt zonder mercy alle zuur gewonnen spiermassa gaat opvreten.. zo snel.. ik heb maar 2 dagen extra cardio gedaan..

Misschien zit er een onderscheid in tussen naturel en niet naturel gewonnen spiermassa en kiest het lichaam direct voor het verbranden van het door AAS kunstmatig gecreëerde spiermassa, mocht zich er een mogelijkheid voordien om dit te kunnen afstoten? (bij een kcal deff)

Andere optie: misschien ben ik alleen glycogeen kwijt en wat vet maar geen spieren.
Alleen ik ben bang van niet:(

Je bent die spieren kwijt en zult ze nooit meer terugkrijgen, accepteer het en knal er een nieuwe kuur in.

Terug
Naar boven