XXL Nutrition

Alle winst kwijt door iets te veel cardio?

Mensen verliezen ook wel eens al hun gains als ze koorts of de griep hebben gehad en vallen in 1 week aantal kgs af.?
Dus waarom zou dat in mijn geval niet kunnen? Is misschien wat anders maar het principe kan toch hetzelfde zijn? alle gewonnen spiermassa door AAS verlies je door veranderde omstandigheden ooit weer..

Mijn vrouw zegt ook dat ik gek ben maar ik weet toch hoe mijn kleren en shirts aanvoelen?

Rare opmerking trouwens.
Ziek zijn heeft niets te maken met een uur wandelen per dag. Hoe kun je die 2 zaken nu vergelijken. En als je griep hebt gehad, is het ook vocht dat je kwijtspeelt want twee-drie weken later heb je meestal alles weer terug gewonnen.

Respect voor je dedication skydirk
Da's gewoon een levenswijze. Ik vind daar helemaal niets moeilijk aan. Dat fietsen is niet elke dag maar 4 keer per week en een uur stappen per dag da's werkelijk niks. In sommige landen zijn er vrouwen die elke dag met een kruik water van 10 liter op hun hoofd meer dan 2 uur moeten stappen.

Da's gewoon een levenswijze. Ik vind daar helemaal niets moeilijk aan. Dat fietsen is niet elke dag maar 4 keer per week en een uur stappen per dag da's werkelijk niks. In sommige landen zijn er vrouwen die elke dag met een kruik water van 10 liter op hun hoofd meer dan 2 uur moeten stappen.
Klopt, maar voor veel Nederlanders is dat geen gewone levenswijze meer; die doen hun boodschappen bij de Appie om de hoek nog met de auto en parkeren vervolgens op de stoep voor de deur, omdat ze te lui zijn om 10 meter naar de ingang te lopen. En al helemaal als het regent, alsof je dood gaat van een beetje water.

In real life zou je echt veel karma hebben ontvangen. Je zou de tweede aflevering (eerste seizoen) van Black Mirror eens moeten zien; ik denk dat wij in die wereld goed scoren.

• Topic Starter Topic Starter

Voor veel mensen is dat tegenwoordig toch moeilijk.

In sommige landen zijn er vrouwen die elke dag met een kruik water van 10 liter op hun hoofd meer dan 2 uur moeten stappen.

omdat het macho mannetje liever de buurvouw volpompt ,een jointje rookt met zijn matties of ligt te trekken in zijn hangmat in plaats van te helpen :roflol:

Ik denk dat de stress die je jezelf aanpraat met alle angst voor sides en massaverlies je meer gains heeft gekost dan die 400 kcal die je verbrand door 2 uur extra te wandelen.

Ik denk eigenlijk eerder aan een voedingsprobleem. Als je op een kuur maar 5 kg aankomt, heb je wss te weinig gegeten. Als je nu afvalt, eet je wss ook te weinig. Wegen en eventueel je voeding aanpassen, is dus mijn advies. Als je nog steeds hetzelfde weegt, moet je je gewoon niet zo druk maken. Dan is er namelijk niks aan de hand ;)

Zomaar even uit interesse:
Waarom heb je AAS gebruikt? Met welk doel? Heb je je goed ingelezen?

Laatst bewerkt:
gewoon minder glycogeen / depleted. Welkom in de wereld van het cutten

Ik denk eigenlijk eerder aan een voedingsprobleem. Als je op een kuur maar 5 kg aankomt, heb je wss te weinig gegeten. Als je nu afvalt, eet je wss ook te weinig. Wegen en eventueel je voeding aanpassen, is dus mijn advies. Als je nog steeds hetzelfde weegt, moet je je gewoon niet zo druk maken. Dan is er namelijk niks aan de hand ;)

Gedurende mijn kuur at ik iets meer dan normaal. Ik wilde bewust ook niet teveel gaan eten omdat ik zo min mogelijk vet en vocht wilde opslaan wat daarna er toch weer vanaf moet.
Ik heb gedurende de kuur zoveel mogelijk clean gegeten.

Dat vind ik altijd maar een aparte keuze. Als je dan toch gaat kuren, kun je beter ruim voldoende eten en dan wel alles uit je kuur halen. Nu heb je precies niks. Je hebt nu 2,5 kg overgehouden van je kuur. Dat had je natty wss ook gehaald.

De theorie klopt dus niet dat alle extra gewonnen spiermassa op kunstmatige wijze ooit weer als sneeuw voor de zon zal verdwijnen omdat het lichaam altijd streeft naar homeostase?

Dus bij extra of meer inspanning of te weinig eten wordt je overgebleven winst verbrand waardoor het lichaam weer een natuurlijk balans heeft bereikt?

Je zit gewoon in een deficiet volgens mij

De theorie klopt dus niet dat alle extra gewonnen spiermassa op kunstmatige wijze ooit weer als sneeuw voor de zon zal verdwijnen omdat het lichaam altijd streeft naar homeostase?

Dus bij extra of meer inspanning of te weinig eten wordt je overgebleven winst verbrand waardoor het lichaam weer een natuurlijk balans heeft bereikt?

Het blijft grotendeels gewoon zo simpel als boven onderhoud eten = aankomen, onder onderhoud eten is afvallen. Tuurlijk zal iemand van 130 kg bij 8 % dat niet behouden maar zo'n buffel ben je nou eenmaal niet.

Dus nee. Je bent geen spiermassa verloren doordat je nu in totaal 5 uur meer gewandeld hebt dan normaal.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Het blijft grotendeels gewoon zo simpel als boven onderhoud eten = aankomen, onder onderhoud eten is afvallen. Tuurlijk zal iemand van 130 kg bij 8 % dat niet behouden maar zo'n buffel ben je nou eenmaal niet.

Dus nee. Je bent geen spiermassa verloren doordat je nu in totaal 5 uur meer gewandeld hebt dan normaal.

Stel dat ik tegen het randje qua onderhoud zou hebben gegeten en ik ga dan ineens iets teveel cardio erbij doen dan zou dit toch kunnen?
Natuurlijk iemand van 130 kg 6% zal dit veel sneller hebben.

Stel dat ik tegen het randje qua onderhoud zou hebben gegeten en ik ga dan ineens iets teveel cardio erbij doen dan zou dit toch kunnen?
Natuurlijk iemand van 130 kg 6% zal dit veel sneller hebben.

Hm daar heb je wel een goed punt natuurlijk. Ik denk toch dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je je gains gewoon kwijt bent geraakt door het wandelen ouwe. Fucked up.

Terug
Naar boven