MuscleMeat

Alle winst kwijt door iets te veel cardio?

Bezoekers in dit topic

Dit getuigd allemaal wel van erg weinig basiskennis. Kleren die ineens te wijd zitten door 2 uurtjes wandelen. Kuren en amper aankomen. Geen idee wat je onderhoud is, maar wel je bakjes eten precies verdelen. Lekker op gevoel, alleen je gevoel werkt dus niet helemaal.
 
Nouja, ik snap dat de spiegel een goede indicator is of het wel of niet de goede kant op gaat.
Maar voeding is zo erg de centrale basis van goede fitness / bodybuilding -levensstijl dat ik van mening ben dat je eigenlijk altijd moet uitzoeken wat ongeveer jouw onderhoud in kcal is, je hoeft het dan niet per se heel het jaar elke dag bij te houden. Maar doe het eens per periode een weekje lang, dan krijg je een beetje een idee hoeveel voeding je nou daadwerkelijk moet eten om op onderhoud te blijven.

Kans is ook dat je endomorph bent qua lichaamstype, in dat geval zet je makkelijk massa aan met goed eten en trainen, maar vet verliezen (voornamelijk buikvet) is een lastigere opgave mits je niet genoeg tijd ervoor neemt. Ga je dan elke dag cardio doen en niet extra eten omdat je denkt dat het wel goed komt dan kan dit vaak vies tegenvallen als je kijkt wat sommige mensen verliezen op gebied van spiermassa.

En voor endomorph is dat sowieso een veel voorkomend probleem omdat die mensen weten dat ze gevoelig zijn als ze meer eten omdat ze weten snel massa (maar dus ook vet) aanzetten en dus beperken ze sneller op de kcal inname. Bij mij werd daarom ook het advies gegeven: houd voeding lekker op onderhoud, pak cardio na een fasting periode of na de krachttraining, maar ga lekker 15 minuten crosstrainen, hardlopen of touwtje springen met 120-140 bpm.

Ga niet high intensity training doen of overdreven doorschieten in je cardio, want compenseer je dat niet met de goede voeding, dan vreet het lichaam een deel van de energiebehoefte van de spiermassa af.

En zoals je zelf al aangeeft, als je dan ziet wat er netto overblijft van de eerder behaalde winst, bijna niks... en dat na het gebruiken van een kuur! Erg zonde dus.
Daarom hamert men hier zo erg op eerst inlezen en daadwerkelijk alle basics begrijpen voordat je begint met kuren. Niet om anderen te pesten, maar om ze te helpen iets te behalen wat ook zal aanblijven, iets dat lang niet altijd gebeurd in de BB-wereld.

Dus samengevat: zoek toch even uit wat je onderhoud (kcal/dag) is. Schat eens in hoeveel je denkt hiervan afgeweken te hebben.
Vaak zitten mensen er echt een fors stuk onder en dan weet je gelijk volledig wat de aanleiding van het probleem is.
En als je nog verder wil verdiepen, lees je eens in op de verschillende lichaamstypen en zoek lees verder in op het advies dat men hierover geeft wat betreft onderhoud / massa bouwen en het cutten per lichaamstype. Er zitten hier best wat interessante / bruikbare tips bij die je ook goed helpen inzien hoe het een en ander werkt.

Somatotypes zijn bullshit en al vele jaren debunked. Verschillend onderling per persoon is wel verschillende hormoonhuishouding (vrije testosteron etc.) en een betere genetische aanleg.
 
Andere optie: misschien ben ik alleen glycogeen kwijt en wat vet maar geen spieren.
Alleen ik ben bang van niet:(
DBB - Downies Bodybuilding forum. Word steeds erger hier
 
Hm daar heb je wel een goed punt natuurlijk. Ik denk toch dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je je gains gewoon kwijt bent geraakt door het wandelen ouwe. Fucked up.
Niet door het wandelen maar door te weinig te eten.
 
Je bent die spieren kwijt en zult ze nooit meer terugkrijgen, accepteer het en knal er een nieuwe kuur in.

Nee nee zo min mogelijk AAS gebruiken is mijn visie.
 
Dit getuigd allemaal wel van erg weinig basiskennis. Kleren die ineens te wijd zitten door 2 uurtjes wandelen. Kuren en amper aankomen. Geen idee wat je onderhoud is, maar wel je bakjes eten precies verdelen. Lekker op gevoel, alleen je gevoel werkt dus niet helemaal.

Als je 5 kg niks vind op basis van alleen 250 mg test+ 125 mg deca+ 200 masteron voor 8 weekjes, dan weet ik het ook niet.
Daarbij was mijn BF% zeker 2% gezakt dus per saldo zijn het er misschien 6-6,5 kg .
 
DBB - Downies Bodybuilding forum. Word steeds erger hier

Oke dan kerel, wat denk jij als zogenaamde professional dan wat het is? dat het bullshit is? Dat ik uit mijn nek zit te lullen of wat?
 
Oke dan kerel, wat denk jij als zogenaamde professional dan wat het is? dat het bullshit is? Dat ik uit mijn nek zit te lullen of wat?

Nee. Dat denken we niet. Je hebt alleen al 24x antwoord gehad. Onderhoud uitrekenen en goed eten. En nu niet zeggen dat je al genoeg eet, want het blijkt wel dat dat niet zo is.
 
Oke dan kerel, wat denk jij als zogenaamde professional dan wat het is? dat het bullshit is? Dat ik uit mijn nek zit te lullen of wat?
Je hebt al antwoorden gehad op alle 4 de pagina’s :rolleyes:
 
En pas AAS gaan gebruiken als je je goed in hebt gelezen in de materie en weet waar je aan begint, niet omdat je even snel voor de zomer een paar kg droge spiermassa wil aanzetten terwijl je basics (zoals voeding) niet eens op orde zijn en je waarschijnlijk nog genoeg gains kan behalen door serieus te eten en trainen.
 
En pas AAS gaan gebruiken als je je goed in hebt gelezen in de materie en weet waar je aan begint, niet omdat je even snel voor de zomer een paar kg droge spiermassa wil aanzetten terwijl je basics (zoals voeding) niet eens op orde zijn en je waarschijnlijk nog genoeg gains kan behalen door serieus te eten en trainen.

Je kunt veel van Powerful zeggen maar niet dat ie "even snel" is begonnen. De beste man heeft denk ik de meeste topics in deze sectie achter zijn naam staan met vragen over haaruitval, acne en aids van AAS.
 
Aids van aas ook...:roflol:
Als hij in de hiv cliniek de spuitjes deelt, zit er nog een kern van waarheid in ook
 
Aids van aas ook...:roflol:
Als hij in de hiv cliniek de spuitjes deelt, zit er nog een kern van waarheid in ook
Het kan ook op een indirecte manier.
 
Eerlijk is eerlijk... heel direct ben je nooit. Je houd het bij omzwervingen en suggestieve opmerkingen. Maar dan nog... :)
 
Je kunt veel van Powerful zeggen maar niet dat ie "even snel" is begonnen. De beste man heeft denk ik de meeste topics in deze sectie achter zijn naam staan met vragen over haaruitval, acne en aids van AAS.

Hahahaa haaruitval dat is inderdaad lang geleden. ik ben nu kaal dus het interesseert me helemaal niks meer.
Aids van AAS? die kon ik nog niet.

Maar inderdaad ik ben ook pas sinds 3 jaar heel af en toe iets aan het pakken.
Ik geloof in de stelregels van Cools en ik probeer me daar aan te houden. Sterker nog, ik pak alleen maar 1 keer per jaar een licht kuurtje.

1e kuur 5 weken 30 mg anavar
2e kuur 7 weken 250 test plus 200 primo
3e kuur 8 weken 250 test plus mast 200 plus 125 deca

Mijn stats (mijn avatar) zijn rond de 100 kg. Bf%? geen idee. ik denk 12-13%
 
Laatst bewerkt:
Hahahaa haaruitval dat is inderdaad lang geleden. ik ben nu kaal dus het interesseert me helemaal niks meer.
Aids van AAS? die kon ik nog niet.
In een paper die ik reviewde stond het wel opgenomen in een tabel van ze :roflol:

upload_2018-5-1_20-30-48.png
 
Back
Naar boven