XXL Nutrition

Nieuws Allochtonen mogen Nederlanders niet zo

cutler

Ripped Bodybuilder
Waardering
77
Lengte
Massa
40kg
Vetpercentage
50%
NIJMEGEN - Hoger opgeleide Turken en Marokkanen van de tweede generatie zijn niet positiever over Nederlanders dan minder geschoolde allochtonen. Ze voelen zich wel loyaal aan Nederland, maar ze zijn niet per se dol op de Nederlanders.

Dat blijkt uit een onderzoek, waarop natuurwetenschapper Jochem Tolsma volgende week aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert. Bekend is volgens de wetenschapper dat de verdraagzaamheid van Nederlanders versus allochtonen groeit naarmate het opleidingsniveau stijgt, maar dat blijkt andersom dus niet zo te zijn.

Hoger opgeleide allochtonen maken gebruik van Nederlandse media en krijgen daardoor meer begrip voor het land waarin ze wonen. Maar in die media zien vooral de Marokkaanse Nederlanders ook veel negatieve aandacht voor hun etnische groep, wat volgens Tolsma een verklaring kan zijn dat vooral zij de Nederlanders niet zo mogen. „De vraag is: Ligt de gebrekkige integratie nu aan de allochtoon of aan de autochtoon?” zo vat Tolsma dit deel van zijn onderzoek samen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4894632/__Allochtonen_mogen_Nederlanders_niet_zo__.html

We moeten dringend meer moskees bouwen en ze nog meer voorrang geven bij sollicitaties! Of moeten we ook hun taal leren zodat ze ons wel aardig vinden?

Right back at them. Geen respect voor mij, geen respect voor hen.
Dan gaan ze maar terug naar de zandbak.

Je weet dat mensen zoals jij de reden zijn dat zelfs de oudere en hoogopgeleide allochtonen ons niet mogen?

En hier dus een schitterende illustratie van hetgeen in het artikel wordt beschreven.

;)

Lijkt me logisch.

Als prima hoger opgeleide allochtoon wordt je dag in dag uit bij de rest van de groep geschoven.

Jawel hoor ik ben surinaams en ik hou van nederlanders<3333333333

Zo zie je maar waar de echte racisten zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Je weet dat mensen zoals jij de reden zijn dat zelfs de oudere en hoogopgeleide allochtonen ons niet mogen?

:roflol: zo denken die "hoogopgeleide" inderdaad volgens mij, kansloos dus, in plaats van te kijken WAAROM er een bepaalde mening ontstaat over hun etnische groep.

Hoogopgeleide chineze of andere allochtonen hebben toch ook geen problemen met nederlanders?

Maar in die media zien vooral de Marokkaanse Nederlanders ook veel negatieve aandacht voor hun etnische groep

Ja gek he als er zoveel tuig tussen zit, volgens hun moeten we dus alles verzwijgen en ontkennen.

Haha net zo gestoord dus die hogeropgeleide, wat is dat btw voor hun, mbo?

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Jawel hoor ik ben surinaams en ik hou van nederlanders<3333333333

ziejewel:D

Who cares.

Hoogopgeleide chineze of andere allochtonen hebben toch ook geen problemen met nederlanders?

laats nog in het nieuws geweest dat Chinezen zich nog steeds buitengesloten voelen door de Nederlandse maatschappij, zelfs de prima Nederlands sprekende 2de generatie Chinezen!

Chinees baalt van 'Sambal Bij'
De tweede generatie Chinezen voelt zich buitengesloten en niet volledig geaccepteerd als Nederlanders vanwege discriminatie op basis van hun uiterlijk.

Door Annette Karimi

AMSTERDAM De tweede generatie Chinezen voelt zich buitengesloten en niet volledig geaccepteerd als Nederlanders op basis van hun uiterlijk. Al zijn ze in Nederland geboren, spreken ze vloeiend de taal en hebben ze Nederlandse vrienden, ze ervaren zelf dat ze Chinees blijven voor autochtonen. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van antropologe Lilly Witte(23).

Witte hoorde schrijnende voorbeelden van de bevolkingsgroep die wordt beschouwd als modelgroep wat betreft integratie.

"Een meisje dat buspassagiers hoort zeggen: 'Samba bij, samba bij', en vervolgens aan haar haar wordt getrokken; een docent die een meisje in de klas telkens aanwees als Chinese, terwijl zij zichzelf als Nederlander beschouwt; bouwvakkers die 'ni hao' schreeuwen." De antropologe had niet verwacht dat het uiterlijk zo bepalend zou zijn.

De universiteit betwijfelde of Witte zou kunnen doordringen in de gemeenschap die als gesloten bekend staat. "Maar dat bleek geen enkel probleem. Dat is dus een vooroordeel. Via via leerde ik enkele Chinese mensen kennen, en werd vervolgens op borrels en bijeenkomsten uitgenodigd. Ik heb velen gesproken, en ze waren juist blij: eindelijk interesse voor ons, zeiden ze."

:roflol: zo denken die "hoogopgeleide" inderdaad volgens mij, kansloos dus, in plaats van te kijken WAAROM er een bepaalde mening ontstaat over hun etnische groep.

Ja gek he als er zoveel tuig tussen zit, volgens hun moeten we dus alles verzwijgen en ontkennen.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

ziejewel:D

Je manier van denken is te kortzichtig en achterlijk voor woorden.

Je neemt gelijk aan dat voor een marokkaan hoogopgeleid niet hoger dan mbo betekent.

Chinezen worden niet veroordeelt of in hetzelfde hoekje gezet als hun kinderen, dus je kan chinezen hier al helemaal niet bij betrekken.

En dat is dus precies wat ze bedoelen.

nederlanders zijn toch nergens geliefd?

care, wat boeit mij het als ze me niet mogen.
ik mag ze zelf ook niet..

Een schande noem ik dit, alles bouwen we voor hun, ze worden met open handen opgevangen en krijgen een uitkering en een huis, we laten ze met rust alleen omdat wij (de nederlanders) een mening hebben over hun asociale gedrag mogen ze ons niet zo (en natuurlijk omdat we geen moslims zijn)

Bah

Hoe hoog opgeleid ben jij eigenlijk "cutler". Ik zie je nu al een aantal keren schermen met "scheldwoorden" als MBO en VMBO.
Uit je posts kan ik echt niet opmaken dat jij veel hoger opgeleid bent.

• Topic Starter Topic Starter
Je manier van denken is te kortzichtig en achterlijk voor woorden.

Je neemt gelijk aan dat voor een marokkaan hoogopgeleid niet hoger dan mbo betekent.

Chinezen worden niet veroordeelt of in hetzelfde hoekje gezet als hun kinderen, dus je kan chinezen hier al helemaal niet bij betrekken.

En dat is dus precies wat ze bedoelen.

marokkanen, waar ze ws bedoelen met allochtonen, hebben het aan zichzelf te danken, ze krijgen in nederland alles en hoeven niks te klagen maar verpesten het keer op keer.

Een schande noem ik dit, alles bouwen we voor hun, ze worden met open handen opgevangen en krijgen een uitkering en een huis, we laten ze met rust alleen omdat wij (de nederlanders) een mening hebben over hun asociale gedrag mogen ze ons niet zo (en natuurlijk omdat we geen moslims zijn)

Bah

Het gaat op de hogeropgeleide allochtonen, Arnoldfan. Dit zijn niet de mensen waar jij huizen voor bouwt, met je handen opvangt of een uitkering aan betaald.

Hoog opgeleiden Marokkanen hebben volgens mij net de basisschool afgemaakt, de rest gaat niet eens verder leren en leven van Drees.

Nee, en waarom denk je dat ? andere allochtonen passen zich bijna altijd aan, hebben respect voor ons, en wij voor hun, zo leven we al jarenlang in vrede met bijvoorbeeld chinezen, het gaat er gewoon om dat ze moslim zijn, die passen niet tussen onze samenleving en moeten zo snel mogelijk vertrekken.

Terug
Naar boven