MuscleMeat

Always against the odds: One with the underdogs II

Harde deadlift man.
Waar blijven de pics van je rug?

Zo dan, die 245kg vliegt zo ongeveer van de grond!

Wel grappig...na jouw filmpje werd automatisch het volgende filmpje geladen: "ORIGINAL - When a Silverback attacks."

nice deadlift

reden voor dat je je bovenrug bolt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.144
:)

Harde deadlift man.
Waar blijven de pics van je rug?
Thanks, was een prima beltless max deadlift.

Helaas wilde ik iedereen wegblazen met een pic van mn rug maar niemand wilde een foto schieten bij PHM:rolleyes:

Zo dan, die 245kg vliegt zo ongeveer van de grond!

Wel grappig...na jouw filmpje werd automatisch het volgende filmpje geladen: "ORIGINAL - When a Silverback attacks."

Gaat inderdaad best hard, blij mee! Aha, the silverback just like me!:D

nice deadlift

reden voor dat je je bovenrug bolt?

Zo voel ik me het sterkst maar ik probeer het wel te beperken. Door deze manier van deadliften krijg ik problemen bij de lockout en dat is jammer. Maar als ik dieper start met een rechtere rug en meer trek uit mijn hamstrings dan voelt het weer veel zwaarder.

Ben even aan het kijken naar mijn weekplanning m.b.t. trainen. Ik kan namelijk vandaag, morgen en overmorgen gaan. Dan denk ik dat ik morgen maar een zeer lichte training doe puur voor herstel, alles 3x5 op 50% ofzo anders gaat het echt teveel worden en dat is niet goed. Sowieso wil ik vrijdag eigenlijk wel een dikke training neerzetten.

Ah, jij hebt dus ook gewoon een log. Doe je mee met DRC raw cupzorz?

Core sterker maken inderdaad en ook voor variatie. Met het idee dat als ik beltless sterker word dan ik dan met belt ook weer wat sterker ben.

Ik had dat ook eens een aantal maanden geprobeerd. Het enige wat er bij mij gebeurde was dat het verschil tussen met en zonder belt gewoon veel kleiner was geworden. Doe nog wel altijd deficit deadlifts beltless, maar dat is puur omdat een belt daar in de weg zit.

Ik had dat ook eens een aantal maanden geprobeerd. Het enige wat er bij mij gebeurde was dat het verschil tussen met en zonder belt gewoon veel kleiner was geworden. Doe nog wel altijd deficit deadlifts beltless, maar dat is puur omdat een belt daar in de weg zit.

Idd vreemd, dat heb ik al veel mensen weten vertellen. Voor mij is er amper betere assistance dan beltless trainen, dat is echt de fundering van m'n progressie op squats. Lijkt me zeker iets waar je een tijdje mee moet experimenteren om te kijken wat het doet.

• #2.147
Hoppa, even updaten met een paar quotes, twee trainingen en wellicht een leuke one liner.

Yo man, mijn log zit aan deze kant van DBB haha wellicht dat je het daarom niet wist.

Waarschijnlijk doe ik mee aan de DRC Raw.....

Tja, even afwachten of trainen zonder belt mij 'overal' sterker maakt, we zullen zien.

Idd vreemd, dat heb ik al veel mensen weten vertellen. Voor mij is er amper betere assistance dan beltless trainen, dat is echt de fundering van m'n progressie op squats. Lijkt me zeker iets waar je een tijdje mee moet experimenteren om te kijken wat het doet.
Lijkt me zelf niet de beste assistance, dan denk ik eerder aan paused squats o.i.d. maar ik hoop toch zeker dat het bij gaat dragen.

De training van woensdag:
FB 22-04-2015

Paused squats (belt)
3x140
3x150
3x150
3x150
3x150 volume pr (4x3x150 is volume pr)

paused benchpress
5x110
5x110
5x110
5x110
5x90
5x90

Sumo Deadlifts (no belt)
2x120
1x160
1x180
1x200
1x215 PR
1x225 PR
5x120
5x120

Pendlay row
10x90
10x90
10x90

Comments:
Dit was een prima training. Kleine volume pr op de paused squats, een oefening waar ik stiekem best veel vertrouwen in heb dat het zijn vruchten gaat afwerpen voor onderin bij de normale squat.
Bench ging ook best oke, wel zijn mijn pauzes bij de reps vaak wel erg kort. Dan vind ik dat bij het 'draaien van reps' nog geen ramp maar bij singles of dubbels moet dit wel goed zitten imo.

Ook weer een sumo deadlift pr zonder riem want ik best nice vind. Wel zou ik wss eigenlijk wat dieper moeten starten aangezien ik nog de meeste moeite had met de lockout zal ik wss redelijk wat uit mijn rug hebben getrokken. Volgende week geen singles maar even 5x5 met 150 o.i.d.

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

Gister niet gaan trainen. Stond eerst wel in de planning maar leek me toch net wat teveel achter elkaar worden en het had dan in de ochtend gemoeten waar ik niet zo eenzin in had.

Vandaag wel gaan trainen maar kwa voeding was dit echt een hele slechte dag. Ik was vrij vandaag en stond redelijk bijtijds op (uur of 9). Maar mn maag voelde echt niet lekker aan, kon echt niks binnen krijgen. Pas rond 12 uur ging het wat beter en toen gooide ik er melk met havermout in. Om kwart voor 2 ging ik trainen maar zeker aan het begin van de training en tijdens het squaten voelde ik me niet goed. Buik voelde kut aan, wellicht dat de riem en het maken van de squat beweging niet echt positief werkte op mijn buik.

FB 24-04-2015

Squat (belt)
opbouwen naar
1x160
1x170
2x180

5x120 (no belt vanaf hier)
5x120
5x120

Paused Benchpress
opbouwen naar
2x105
2x120
2x125 goed, redelijk hard nog

5x90 wide grip, wijsvinger op de ring
5x90
5x90
5x90
5x90

Deadlift (no belt)
5x170
5x170
5x170

Dumbell row
20x38
20x38

Assistance:
Dumbell flyes 2x20x14
Hammer curls 2x10x18

comments:
mjah beetje wissend gevoel over deze training. Plan was 3x180 wat een pr zou zijn. De tweede rep vandaag ging al extreem moeizaam, enige lichtpuntje is dat ik de oorzaak hiervan wel weet zoals hierboven beschreven.

Bench ging wel lekker, 2x125 is een evenaring van mijn pr en beide reps gingen best goed. Na de dubbels op de bench nog wat lichtere sets met een wat wijdere grip gedaan. Nu ik wat vaker bench kan ik hier best mee experimenteren. Idee hiervan heb ik uit het idee van Bosshog.

Voeding vandaag was slecht en te weinig, helaas.

Nu twee dagen waarin ik niet kan trainen(werk), volgende training is als het goed is maandag avond nog even. Zal een vrij korte training zijn.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Hopelijk gaat squaten volgende week beter, wil daar echt wat vooruitgang in. Wat zal er eerder gebeuren... ik die 200 squat of DBB die weer youtube filmpjes laat zien ipv linkjes:o

Goeie trainingen weer kerel, wordt nog uitkijken dat je sumo je conventional gaat inhalen. :p

125 waren easy reps man, lekker!

• #2.150
Goeie trainingen weer kerel, wordt nog uitkijken dat je sumo je conventional gaat inhalen. :p

Hehe, dat zie ik nog niet zo snel gebeuren:P
Zit nu nog wel een kilotje of 25 verschil tussen

125 waren easy reps man, lekker!

Thnx voor het spotten makker. Hopelijk binnenkort 3x

---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Deze week pak ik een deload week met 2 a 3 zeer lichte traingen. 5jes op 50%
Lijkt me goed om even mn rust te pakken. Ik heb ook al een aantal maanden een klein beetje last van een plekje aan mijn linker onderarm. Wat vanaf mijn elleboog over mijn onderarm loopt of iets dergelijks. Vorige week voelde ik het toch net ietsjes meer bij bankdrukken, en bij squaten voel ik het ook. Ik denk dat het niks ernstigs is maar rust zal het misschien wel goed doen. Ik wil toch geen risico nemen en ik pak liever nu even een weekje rust dan over een paar weken als het niet goed meer uitkomt.

Aankomend weekend ga ik naar Groezrock, een tweedaags festival. Dus dat zal even afwijken worden van mijn schema. Gelukkig is er daar genoeg te eten, ik heb al eerder festivals bezocht waarbij het eten een stuk minder was of minder goed geregeld. Bij Groezrock is er iig genoeg, alleen jammer dat het nogal duur is.

Zondag kom ik weer thuis, als ik een beetje optijd weer thuis ben dan kan ik smiddags nog even naar PHM om te trainen maar of dat gaat lukken daar durf ik nu nog geen uitspraak over te doen omdat ik afhankelijk ben van anderen.

Na deze deload week en het festival ga ik weer gewoon verder met mijn huidige trainschema (FB).

14 juni is de DRC cup, een powerlifting wedstrijd waar ik en nog een paar personen van PHM aan mee doen. Na dit weekend heb ik 5 weken om me hierop voor te bereiden(en daarna 1 week om rust te pakken voor de wedstrijd). Ik doe mee in de -83 en heb stiekem in mijn hoofd wel zitten wat ik daar zou willen doen, ik wil uitkomen op een totaal van 570. Dat is 12,5kg hoger dan mijn huidige 'hoogste' wedstrijd totaal. Ik wil daar gewoon zoveel mogelijk nette beurten neerzetten en een mooie wedstrijd draaien ter voorbereiding op het NK powerliften in december.

Globaal is het idee om mijn voeding nu ongeveer zo te houden als het is. Ik ga mijn gewicht goed in de gaten houden. Ik weet nu ongeveer 82 als het goed is en dat hou ik dan vast tot de wedstrijd. Na 14 juni denk ik dat ik dan ga cutten voor een maand of 2 (niet extreem diep hoor, gewoon paar kg ). Hopelijk hierbij zoveel mogelijk kracht vast houden en daarna weer terug bulken voor het NK.

Laatst bewerkt:
mooie vooruitzichten, al een idee hoe je je mini cut gaat aanpakken?

Veel plezier m8.

Mooie plannen man! Geniet ervan dit weekend!

Ben erg benieuwd ook hoe de wedstrijd gaat uitpakken binnenkort!:D

Ook al een doel wat betreft het NK? 600 totaal:o?

in voorbereiding op het NK? Dat duurt nog een half jaar man.

mooie PR's gepakt de laatste tijd

• #2.155
mooie vooruitzichten, al een idee hoe je je mini cut gaat aanpakken?

Nog niet echt. Eerste trainingsfocus is de DRC cup.
Bij het cutten zal ik gewoon rustig wat kcal en koolhydraten terug schroeven. Ik drink nu ook wel redelijk wat melk (litertje per dag), dat verminder ik dan ook sowieso.

Thnx !

Mooie plannen man! Geniet ervan dit weekend!

Ben erg benieuwd ook hoe de wedstrijd gaat uitpakken binnenkort!:D

Ook al een doel wat betreft het NK? 600 totaal:o?

Bedankt, heb nu al veel zin in het weekend. Enige wat aan me vreet is dat ik weet dat het katabool gaat zijn, maar ik ga het iig proberen te beperken. Voldoende eten daar(zal weinig eiwitrijk voedsel zijn ben ik bang maar het is niet anders). Op de vrijdag ga ik lekker bier drinken en ik denk dat ik dit op de zaterdag maar laat staan. Gewoon een prachtweekend van maken en de schade een beetje beperken. Wel hoop ik dat het goed weer gaat worden want daar twijfel ik een beetje over.

600 totaal zou prachtig zijn, stiekem hoop ik wel dat ik daar naartoe kan werken:o De tijd zal het leren

in voorbereiding op het NK? Dat duurt nog een half jaar man.

mooie PR's gepakt de laatste tijd
Haha, nou ik bedoelde eigenlijk dat ik gewoon een mooie wedstrijd wil draaien en niet persee full r*tard hoef te gaan. Zou mooi zijn als ik gewoon een nette wedstrijd draai waarin ik gewoon 8 of (liever nog) 9 beurten haal.

Dan neem je toch wat protonbars mee. 4 van die repen mee, 2 op zaterdag, 2 op zondag, in ieder geval al 50gr protons per dag extra.

moe je kopuh

• #2.159
ja of een paar zakjes met whey of zo, kan je altijd even in een flesje kieperen

Terug
Naar boven