9Tijd voor een uitgebreide post.
Gisteren meegedaan aan de DRC cup in tilburg maar ik was vandaag weer die kant op gegaan om Thewasp the coachen en de andere te supporten.
Afgelopen week had ik op maandag mijn openingsbeurten op de squat en bench gedaan. Op de deadlift was ik niet zwaarder dan 1x210 gegaan. De rest van de week had ik rust genomen en mijn kcal intake ongeveer zo gehouden als dat ik eerst ook al deed op rustdagen.
Na een wat te korte nacht omdat ik moeilijk in slaap kwam op zaterdagochtend vertrokken naar Tilburg. Ik voelde me goed toen ik aankwam en ik werd ingewogen op 82.0 precies. Iets lichter dan ik een weekje eerder was(halve kg).
Squat:
182,5 Solide opener maar net niet zo hard als ik verwacht had, kleine vertraging onderin
192,5 Ik was eigenlijk van plan om 195 te doen op voorhand maar toch iets verlaagt vanwege de opener en voor deze gold het zelfde
200 Toch 200 gepakt die eigenlijk best goed ging, voelde eigenlijk prettiger aan dan de tweede beurt en voelde ook beter aan dan de 200 van een paar weken geleden op de mockmeet. Enorm tevreden over deze beurt, benieuwd naar het filmpje ook.
Zowel 192,5 als 200 zijn wedstrijd pr's.
Bench
122,5 De pauze leek nogal lang te zijn en hier hoorde ik meer mensen over. Ik drukte deze vrij goed uit maar lang niet zo hard als ik gehoopt had
127,5 Ook deze ging niet zo hard
132,5 FAIL Jammer, niet uit kunnen drukken. Weer niet gelukt om 130+ op wedstrijd te drukken
Deadlift
235 Harde opener
255 Ging ook nog vrij hard, wedstrijd pr
262,5 Wedstrijd pr en ook normale pr. Erg blij mee, dit was een onofficieel record(er konden op deze wedstrijd geen records gezet worden) en dit was ook de hoogste deadlift in de -83 klasse, op de voet gevolgd door Erwin met een 260dl. Was een erg spannende strijd zo.
590kg totaal, 396,7 wilks. Totaal uit december was 552,5 of iets dergelijks dus dat is flink omhoog gegaan. Ik ben van de 12 deelnemers 2e geworden met een score waar ik erg blij mee ben. Erg goede wedstrijd.
Verder was het een leuk weekend. Naast mijn goede wedstrijd was het erg gezellig met de PHM crew, gelukkig ook weer veel gelachen. Op zaterdag KFC en vandaag subway en burger king... tja cutten begint morgen pas... Heb verder ook buiten de PHM crew nog een aantal aardige mensen gesproken en sommige een beetje beter leren kennen. Altijd tof zoiets!
Ik heb er ook echt goede vertrouwen in gekregen dat er nog meer in zit. Ik train al behoorlijk lang maar er zijn serieus tijden geweest waarin ik een jaar of 2 serieus 0 gegained heb op al mijn lifts. Afgelopen jaar toch weer progressie gemaakt en zelfs kwa fysiek lijkt het alsof ik hele kleine progressie weer gemaakt heb(weinig, maar toch...). Goed trainen, goed alles inplannen, en voeding is ook flink verbeterd. Hierin zijn nog steeds dingetjes die wel iets beter kunnen, zelfs met minimale inspanningen maar ik ben al goed op weg. Gewoon hier aan blijven sleutelen

Het geloof dat het nog beter kan en dat dat haalbaar voor mij is erg prettig. De 200 kg squat bijvoorbeeld... ik dacht dat het zo ver weg was en had dat als grote doel voor het einde van dit jaar en nu heb ik er vertrouwen in dat ik hier nog over heen kan gaan

Het gaat beter met het vertrouwen in mezelf en dat is erg goed en daar ben ik blij mee, op meerdere vlakken zelfs kan ik daar moeite mee hebben dus merkbare progressie hierin is goed voor mij
De weg naar deze wedstrijd is goed gegaan, ik ben er tevreden over. De laatste week waarin ik 4 dagen niet heb getraind was prima zo. 1 ding zou ik mogelijk wel anders doen de volgende keer. Ik had 3 weken hiervoor de mockmeet bij PHM, ook zonder mockmeet is dat een goed moment om de wedstrijd al na te bootsen en al je beurten min of meer te doen. Maar voor deze mockmeet had ik ook een paar dagen rust genomen, eigenlijk redelijk vergelijkbaar met wat ik afgelopen week gedaan heb. Maar daardoor heb je dus wel 1 trainweek minder en ik kwam erdoor een beetje uit ritme. Volgende keer pak ik wellicht 1 dag van te voren extra rust maar zie ik het meer als een reguliere training dan een echt piekmoment waar ik extra uitgerust voor moet zijn. Verder ging eigenlijk alles goed.
Wat nu??
Ik ga vanaf morgen beginnen met cutten. Ik ga niet heel mn voeding omgooien maar ik ga er voornamelijk langzaam wat dingen uit halen of vervangen. Ik denk dan aan bijvoorbeeld wat minder melk. Ik zal me ook wekelijks wegen om het in de gaten te houden. Ik denk dat ik een week of 8 ga cutten, hoeveel eraf moet weet ik nog niet. Hoef niet extreem droog te staan, het belangrijkste is dat ik niet teveel kracht verlies. Ben verder ook wel benieuwd hoe mijn fysiek er bij staan met een paar procent bf minder. Een beetje krachtverlies reken ik wel op maar ik ga het zoveel mogelijk proberen te beperken. Daarna ga ik weer langzaam terug bulken richting de 83 en hoop dan weer pr's te breken.
Mijn huidige trainingsschema (zelfgemaakt full body schema) is me heel goed bevallen. Heb er goede gains mee gemaakt op de deadlift en squat. In training heb ik ook wat kleine bench pr's kunnen maken, helaas is dat er op de wedstrijd niet echt uitgekomen. Ik denk dat ik dit zelfde schema (eventueel met enkele kleine aanpassingen) ook weer ga volgen als ik weer ga bulken. De hoge frequentie(4x per week squat(variant) etc) in combinatie met wat minder volume per oefening beviel me erg goed.
Omdat variatie ook goed is, ook voor mijn motivatie, ga ik vanaf morgen eerst een ander schema doen. Ik ga UB/LB doen dat ik 'as we speak' in elkaar aan het draaien ben. Ik ga hierin wat dingen uitproberen zoals benchen met slingshot bij phm (gaat dit de sleutel zijn om mijn bench te helpen??) en paused at knee deadlifts. Ik probeer graag eens wat nieuws uit en als ik geloof dat het me kan helpen experimenteer ik ergens graag mee.
De hoofdmoot zoals ik het nu in mijn hoofd heb is om wat vaker te gaan trainen maar mijn trainingen wel korter te houden. In mijn fb schema zat voornamelijk low rep werk op de compounds en nu zal ik op sommige compounds ook wat meer(niet veel) reps draaien. Zou mooi zijn als ik ook een paar trainingen per week in een uurje a 70 min kan afronden. Maargoed, we gaan zien. Ik ga dit gewoon proberen, bevalt het niet of merk ik dat ik te snel kracht verlies o.i.d. dan wissel ik gewoon weer van schema. Ik voel me nu gemotiveerd om te trainen en zeker om even iets nieuws te doen. En volledige nieuwe oefeningen in combinatie met oude bekenden(front squat bv) is weer een frisse wind door mijn trainingen.
We gaan het zien, vanaf morgen UB/LB.