Hier even een update. Ik had even geen zin om te posten omdat ik vanwege mijn knie even heel gedemotiveerd was. Ik heb de afgelopen twee weken een paar keer UB getraind maar dat was niet zo bijzonder en een beetje een rommeltje.
Gelukkig komt de motivatie langzaam weer terug, mede dankzij een gesprek met Thewasp onder het genot van een speciaal biertje afgelopen weekend

Wat ook meespeelt is dat ik vertrouwen heb in het herstellen van mijn knie. Er gebeurde toen ook net in een paar dagen tijd meerdere rot dingen dus dan kan je wel even in een dipje komen, gelukkig voel ik me weer beter
Ik ben afgelopen vrijdag bij de fysio geweest en ik heb last van een geirriteerde pees die loopt van mijn quadricep naar mijn knie, de fysio had het ook over het begin van een ontsteking. Ik ben er nog wel optijd bij gelukkig. Ik heb het vooral aan mijn linker knie maar ook een beetje aan mijn rechter knie. Ik heb meerdere afspraken met de fysio, morgen zal ik voor de tweede keer gaan en gaat hij ermee aan de slag.
Het voelt gelukkig al wat beter. Vorige week ging ik nog kapot van de pijn als ik door mn knieen zakte om bijvoorbeeld iets van de grond te pakken en dat gaat nu al een stuk beter.
Deze week mag ik nog niks van LB training doen van de fysio. Ik ben van plan om volgende week als het pijnvrij gaat weer wat deadlifts doen. Ik zal zo ook mijn huidige trainschema posten wat ik vanaf vandaag doe. Het is een FB schema van 4 dagen (met alleen UB

). Het schema zal regelmatig een beetje veranderen. Als ik volgende week of de week daarna weer met deadlifts begin dan voeg ik die meteen toe aan het schema.
De fysio verwacht dat ik halverwege september weer op kan bouwen met zware gewichten op de squat. Zelf hoop ik dat ik al eerder kan beginnen daarmee.
Vandaag heb ik ook SBD knee sleeves binnen gekregen, die gaan me vast helpen met de squat en het gezond houden van mijn knieen.
---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------
Absoluut profijt van, ik denk dat het 1 van de voornaamste redenen is dat ik nooit langdurige pijntjes heb (samen met goede voedingskeuzes). Afgelopen dinsdag weer geweest, ze heeft een paar extreme knopen verwijderd (o.a. in kuiten, quads, linkerarm en traps) en de volgende dag was ik weer 100x mobieler. De eerste keer heb je kans dat je wat dichter op elkaar moet, dus na 3-4 weekjes weer. Daarna kan je het bijhouden met 1x in de 6-8 weken, dat is voor mij voldoende in ieder geval. Ik doe bijna niks aan warming up, nooit cooling down en echt nooit meer stretches of foamroll onzin, dit is veel effectiever.
Kneesleeves zijn hemels man, zonder die dingen zou ik echt niet zo frequent kunnen squatten als nu. De SBD zou ik persoonlijk niet aanraden om in te trainen, die dingen zitten niet zo heel prettig en zijn moeilijk aan en uit te doen. Zou dan eerder rehbands of titans kopen voor het trainen en sbd voor je max dagen/wedstrijden.
Fysio blijkt nu niet in mijn zorgverzekering te zitten dus deze paar sessies moet ik zelf betalen. Ik denk dat ik het er volgend jaar wel bij neem, dan kan ik ook preventief de fysio bezoeken.
Tja het zijn toch SBD's geworden....

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------
Mijn sbd sleeves zitten aardig strak, maar echt moeite ze aan of uit te doen heb ik niet, zie:
http://www.youtube.com/watch?v=wJTwqWZaZuc
Overigens kan ik mij wel vinden in het advies de sbd sleeves voor max/wedstrijd dagen te gebruiken en andere in training (doe ik zelf namelijk ook

)
Door frequent te squaten kreeg ik ook gaande weg kleine irritaties in de knieën.
Met knee sleeves daarna nooit meer last van gehad.
Hopelijk herstelt het zich snel!
Was vandaag een aardig gevecht om de SBD's voor het eerst aan te doen. Eventueel andere zou ook kunnen maar door deze blessure ben ik wel geschrokken en wil ik wel sleeves waarvan ik weet dat ze echt goed zijn en mn knieen goed beschermen. Aan krijgen is wel een probleem...
---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------
Al 5 dagen geen trains meer? 270 in December, gmail.
Eventjes geen gains buddy