MuscleMeat

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
Toch wel de reden waarom ik nauwelijks meer lift, heb precies hetzelfde.

Tis klote

Klote knieën ook altijd... :(

Al bij de fysio geweest?

Nog niet, ik ga een afspraak maken voor volgende week. Geen (zware) LB trainingen meer en ik zal ook moeten stoppen met het schema van candito.

C-Million, ga je weleens naar de sportmasseur? Misschien zit er ergens gewoon iets wat gruwelijk vast zit? Je t-band kan ook invloed hebben op je knieën. Laat je eens goed slopen door zo'n persoon. En gebruik je nou al kneewraps eigenlijk? Sinds ik met die dingen squat heb ik nooit meer problemen gehad met mijn knieën.

Ook de reden dat je toch niet op DRC was?

Ik ben nog nooit bij een sportmasseur geweest, daar had je het al eerder over he. Heb je daar echt zoveel profijt van denk je?

Nee, ik heb geen sleeves. Ik ga nu wel van die SBD knee sleeves bestellen, ook gewoon voor in de training. Ik hoop hier toch wel van te herstellen en dan is het misschien wel verstandig om op te bouwen met knee sleeves.

+1, ik bedoel uiteraard sleeves. De enige wraps die je moet handelen, zijn degene die je in de pan flikkert er daarna met kip, gehakt, uitjes, groente en saus vult.

Bedankt voor het recept

Ja, hier eigenlijk hetzelfde. Afgelopen najaar veel pijn aan mijn knie gehad, fysio gehad en al dat soort ongein. Sinds ik sleeves gebruik is het niet meer teruggekomen, terwijl de gewichten echt een stuk hoger zijn geworden.

Laten we hopen dat ik kan herstellen en dat het daarna ook wegblijft.

Ik ben nog nooit bij een sportmasseur geweest, daar had je het al eerder over he. Heb je daar echt zoveel profijt van denk je?

Nee, ik heb geen sleeves. Ik ga nu wel van die SBD knee sleeves bestellen, ook gewoon voor in de training. Ik hoop hier toch wel van te herstellen en dan is het misschien wel verstandig om op te bouwen met knee sleeves.

Absoluut profijt van, ik denk dat het 1 van de voornaamste redenen is dat ik nooit langdurige pijntjes heb (samen met goede voedingskeuzes). Afgelopen dinsdag weer geweest, ze heeft een paar extreme knopen verwijderd (o.a. in kuiten, quads, linkerarm en traps) en de volgende dag was ik weer 100x mobieler. De eerste keer heb je kans dat je wat dichter op elkaar moet, dus na 3-4 weekjes weer. Daarna kan je het bijhouden met 1x in de 6-8 weken, dat is voor mij voldoende in ieder geval. Ik doe bijna niks aan warming up, nooit cooling down en echt nooit meer stretches of foamroll onzin, dit is veel effectiever.

Kneesleeves zijn hemels man, zonder die dingen zou ik echt niet zo frequent kunnen squatten als nu. De SBD zou ik persoonlijk niet aanraden om in te trainen, die dingen zitten niet zo heel prettig en zijn moeilijk aan en uit te doen. Zou dan eerder rehbands of titans kopen voor het trainen en sbd voor je max dagen/wedstrijden.

Absoluut profijt van, ik denk dat het 1 van de voornaamste redenen is dat ik nooit langdurige pijntjes heb (samen met goede voedingskeuzes). Afgelopen dinsdag weer geweest, ze heeft een paar extreme knopen verwijderd (o.a. in kuiten, quads, linkerarm en traps) en de volgende dag was ik weer 100x mobieler. De eerste keer heb je kans dat je wat dichter op elkaar moet, dus na 3-4 weekjes weer. Daarna kan je het bijhouden met 1x in de 6-8 weken, dat is voor mij voldoende in ieder geval. Ik doe bijna niks aan warming up, nooit cooling down en echt nooit meer stretches of foamroll onzin, dit is veel effectiever.

Kneesleeves zijn hemels man, zonder die dingen zou ik echt niet zo frequent kunnen squatten als nu. De SBD zou ik persoonlijk niet aanraden om in te trainen, die dingen zitten niet zo heel prettig en zijn moeilijk aan en uit te doen. Zou dan eerder rehbands of titans kopen voor het trainen en sbd voor je max dagen/wedstrijden.

Mijn sbd sleeves zitten aardig strak, maar echt moeite ze aan of uit te doen heb ik niet, zie: http://www.youtube.com/watch?v=wJTwqWZaZuc
Overigens kan ik mij wel vinden in het advies de sbd sleeves voor max/wedstrijd dagen te gebruiken en andere in training (doe ik zelf namelijk ook :) )

Door frequent te squaten kreeg ik ook gaande weg kleine irritaties in de knieën.
Met knee sleeves daarna nooit meer last van gehad.

Hopelijk herstelt het zich snel!

Al 5 dagen geen trains meer? 270 in December, gmail.

• #2.405
Hier even een update. Ik had even geen zin om te posten omdat ik vanwege mijn knie even heel gedemotiveerd was. Ik heb de afgelopen twee weken een paar keer UB getraind maar dat was niet zo bijzonder en een beetje een rommeltje.

Gelukkig komt de motivatie langzaam weer terug, mede dankzij een gesprek met Thewasp onder het genot van een speciaal biertje afgelopen weekend:D Wat ook meespeelt is dat ik vertrouwen heb in het herstellen van mijn knie. Er gebeurde toen ook net in een paar dagen tijd meerdere rot dingen dus dan kan je wel even in een dipje komen, gelukkig voel ik me weer beter:)

Ik ben afgelopen vrijdag bij de fysio geweest en ik heb last van een geirriteerde pees die loopt van mijn quadricep naar mijn knie, de fysio had het ook over het begin van een ontsteking. Ik ben er nog wel optijd bij gelukkig. Ik heb het vooral aan mijn linker knie maar ook een beetje aan mijn rechter knie. Ik heb meerdere afspraken met de fysio, morgen zal ik voor de tweede keer gaan en gaat hij ermee aan de slag.

Het voelt gelukkig al wat beter. Vorige week ging ik nog kapot van de pijn als ik door mn knieen zakte om bijvoorbeeld iets van de grond te pakken en dat gaat nu al een stuk beter.

Deze week mag ik nog niks van LB training doen van de fysio. Ik ben van plan om volgende week als het pijnvrij gaat weer wat deadlifts doen. Ik zal zo ook mijn huidige trainschema posten wat ik vanaf vandaag doe. Het is een FB schema van 4 dagen (met alleen UB :P ). Het schema zal regelmatig een beetje veranderen. Als ik volgende week of de week daarna weer met deadlifts begin dan voeg ik die meteen toe aan het schema.

De fysio verwacht dat ik halverwege september weer op kan bouwen met zware gewichten op de squat. Zelf hoop ik dat ik al eerder kan beginnen daarmee.

Vandaag heb ik ook SBD knee sleeves binnen gekregen, die gaan me vast helpen met de squat en het gezond houden van mijn knieen.

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Fysio blijkt nu niet in mijn zorgverzekering te zitten dus deze paar sessies moet ik zelf betalen. Ik denk dat ik het er volgend jaar wel bij neem, dan kan ik ook preventief de fysio bezoeken.

Tja het zijn toch SBD's geworden....:P

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

Mijn sbd sleeves zitten aardig strak, maar echt moeite ze aan of uit te doen heb ik niet, zie: http://www.youtube.com/watch?v=wJTwqWZaZuc
Overigens kan ik mij wel vinden in het advies de sbd sleeves voor max/wedstrijd dagen te gebruiken en andere in training (doe ik zelf namelijk ook :) )

Door frequent te squaten kreeg ik ook gaande weg kleine irritaties in de knieën.
Met knee sleeves daarna nooit meer last van gehad.

Hopelijk herstelt het zich snel!

Was vandaag een aardig gevecht om de SBD's voor het eerst aan te doen. Eventueel andere zou ook kunnen maar door deze blessure ben ik wel geschrokken en wil ik wel sleeves waarvan ik weet dat ze echt goed zijn en mn knieen goed beschermen. Aan krijgen is wel een probleem...

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

Al 5 dagen geen trains meer? 270 in December, gmail.

Eventjes geen gains buddy

Laatst bewerkt:

wordt niet vergoed zeker?

• #2.407
Onderstaande heb ik nu bedacht. Zal er morgen nog eens een dag op werpen. Heb vandaag 'day 2' gedaan. Tis allemaal niet geweldig zo zonder LB maar dit leek me wel oke. Op een hoop dingen gewoon niet te zwaar gaan om overtrainen te voorkomen. Met een beetje geluk kan ik volgende week al wat deadlifts toevoegen(en dan eventueel wat UB werk eruit halen).

Day 1
Paused bench 5x5 75-80% (2 sec pause)
Pull ups 3x5xbw+extra weight
Incline bench 3x6-8 70-80%
Dumbell row 3x10
Sitting db Curls 2x10
pushdown 2x15

Day 2
Paused Bench 8x3 65-75 %
Barbell row 4x5 80-90%
OH press 3x3 80-90%
Pull ups 3x8xbw
EZ barbell curls 2x15-20

Day 3
Paused Bench 3x3 85-95%
Dumbell row 3x6
Db press 3x12-15
Pull ups 3x10-12xbw

Day 4
Touch n go Bench 4x8 70-80%
Barbell row 3x10 65-75%
Oh press 4x8-10
Db flyes 3x10-12
Db curls 3x8
Dips 3x10

---------- Toegevoegd 5 August 2015 om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst 4 August 2015 om 23:57 ----------

04-08-2015
Day 2

Paused Bench
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85

Barbell row
5x90
5x90
5x90
5x90

OH press
3x70
3x70
3x70

Pull ups
8xbw
8xbw
8xbw

EZ barbell curls
20x28
16x28

comments:
Easy allemaal.
Alleen de oh press was redelijk zwaar.

Prima en mocht LB traag herstellen dan kun je prima in dit schema voorbereiden op de bankdrukwedstrijd eind september zodat je in ieder geval iets hebt om voor te trainen.

Slimme verdeling van intensiteit / volume, ziet er keurig uit.

Zweten is een goede methode om die SBDs aan te krijgen.

voordeel van de 120+ :p

• #2.411
Prima en mocht LB traag herstellen dan kun je prima in dit schema voorbereiden op de bankdrukwedstrijd eind september zodat je in ieder geval iets hebt om voor te trainen.

Slimme verdeling van intensiteit / volume, ziet er keurig uit.

Thnx. Zullen wel zoals ik al benoemde wekelijkse veranderingen in komen. Hoop zo snel mogelijk weer wat lb werk te kunnen doen.

---------- Toegevoegd 6 August 2015 om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst 5 August 2015 om 23:59 ----------

Nope. 36,- voor 45 minuten uit eigen zak.

Doet een fysio ook niet rug kraken en dat soort dingen ?

---------- Toegevoegd om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

Zweten is een goede methode om die SBDs aan te krijgen.

voordeel van de 120+ :p

Hmmm, wellicht zie je mij wel in de 120+ verschijnen...:cool:

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

Vandaag weer bij de fysio geweest. Vandaag is hij bezig geweest met de knie waar ik het meeste last van had. Hij deed o.a. dry needling en hij was aan het duwen en aan het trekken om alles weer op zijn plek te zetten. Daarna voelde deze knie meteen al wat beter. Volgende week gaat hij ook met de andere knie aan de slag.

Verder hebben we het even over LB trainingen gehad. Ik kan al wat deadlifts gaan doen omdat ik daarbij niet zo diep door mn knieën zak. Squats mocht ik ook al gaan proberen maar hierbij mag ik niet te diep zakken en nog niet teveel gewicht. Zal eens een paar 5jes met 90 a 100 proberen vrijdag, mocht dit niet pijn vrij gaan dan stop ik meteen weer.

Man, man wat vervelend allemaal. Maar ach everyday is UB day is ook niet heel erg..

Hoop dat je morgen een beetje pijnvrij kunt squatten, want dan zijn we weer op de goed weg!:thumbs: Keep it up!

Doet een fysio ook niet rug kraken en dat soort dingen ?

Kraken is wel echt heel wat anders. Ben in het verleden weleens bij een kraker geweest, kon ik 45,- aftikken voor krap 10 minuten werk omdat het niet onder basisdekking bleek te vallen. Misschien dat sommige fysio's wel sportmassages kunnen, maar ik ga ook liever naar een dakbedekker voor mijn dak ipv naar een klusjesman (als je begrijpt wat ik bedoel).

• #2.414
Man, man wat vervelend allemaal. Maar ach everyday is UB day is ook niet heel erg..

Hoop dat je morgen een beetje pijnvrij kunt squatten, want dan zijn we weer op de goed weg!:thumbs: Keep it up!

Het is matig maar het komt vast wel weer goed:)
Everyday is UB day... tja ik mis toch wel iets hoor:P

Kraken is wel echt heel wat anders. Ben in het verleden weleens bij een kraker geweest, kon ik 45,- aftikken voor krap 10 minuten werk omdat het niet onder basisdekking bleek te vallen. Misschien dat sommige fysio's wel sportmassages kunnen, maar ik ga ook liever naar een dakbedekker voor mijn dak ipv naar een klusjesman (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik zal weleens navragen wat deze fysio nou allemaal precies doet. Hij had het er iig over dat ik volgend jaar best zo nu en dan eens langs kon komen en dat hij ook dingen kon doen die blessure preventief werken.

06-08-2015
Day 3

Paused Bench
3x110
3x110
3x110 Easy gelukkig nog

Dumbell row (straps)
6x52
6x58
6x60

Db press
12x30
12x30
12x30

Lat pulldown
10x
10x
10x

Pull ups maar alvast vervangen voor lat pulldown, vond het anders allemaal wel erg belastend worden voor de schouders. Was nog wel wat klooien met de straps bij de db rows maar volgens mij zaten ze er deze keer goed omheen:p
Ik heb vandaag ook 2 setjes van 5x60 squat gedaan en dit ging opzich wel goed. Morgen doe ik dit weer maar dan iets zwaarder, ik ben nog wel erg voorzichtig.
Ook denk ik dat ik morgen wat niet al te zware sumo deadlifts ga doen. Wil deze sowieso weer in mijn schema gaan doen maar met beperkte gewichten. Puur als extra deadlift variant die ook wat meer kracht en stevigheid geneert in het gebied rondom de liezen en heupen. Zal iets van 3x5 zijn met tussen de 60% en 70% (1RM sumo dl is 220)

• #2.415
Day 4
Squat
8x90
8x90
8x90
8x110

Sumo deadlift (no belt)
5x130
5x130
5x130

Touch n go Bench
10x90
10x90
10x90

Barbell row
10x80
10x80
10x80

Dumbell overhead press
10x26
10x26
10x26

Db flyes ss dumbell curl
10x16
10x16
10x16

Rust en de fysio lijkt goed te helpen. Ik voelde de pijn nog wel een beetje bij het squaten maar echt veel en veel minder dan eerst.
Lekkere pomp training zo.

Fijn dat je gewoon wat squats en DL's kon doen.

• #2.418
Eerste keer ooit dat ik op zondag avond een training gedaan heb. Samen met thewasp om 21:15 o.i.d. begonnen aan de training en rond kwart over 11 werd de laatste curl gedaan. Nu nog steeds wakker en aan een maaltijd( kip met kruiden, broccoli, aardappelen) bezig. Morgen om half 9 de wekker wat wel wat minder leuk is want ik zal nog wel even wakker blijven. Maargoed:

Day 1

Deadlift (belt)
3x140
3x170
3x190 (belt)
3x200

Paused squat (kneesleeves + belt)
3x100
3x100
3x120
3x120
3x120

Paused bench(2 sec pause)
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95 Allemaal goed hard

Pull ups
5xbw+15
5xbw+15
5xbw+15

Dumbell row
20x30
20x30

Pushdown
12 reps
12 reps

EZ barbell curl
8x38
8x38

Na 3 weken geen dl was het wel weer even wennen. Ook 200 ging echt nog gewoon hard maar daar waar mn techniek de afgelopen periode toch wel wat was verbeterd was het nu een beetje sloppy. Weer even aan werken maar zal ook wel gewenning zijn. Zal de komende tijd dl toch niet snel verhogen.

Paused squats gingen wel goed. Klein beetje last van de knieen, ben benieuwd of ik er morgen geen last van heb. De sleeves helpen in ieder geval goed.

Het schijnt dat als de klok 12 uur slaat, je bicepspiek eeuwig blijft. Volgende keer nog een uurtje door curlen, C.

• #2.420
Terug
Naar boven