AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

gaat lekker!
nog 1 kilo en daarna word het een easy watercut :) nu waarschijnlijk ook al.

Misschien heb je hier iets aan? hij cut altijd vanuit 78 kilo naar 74 puur met water en beetje normaal dieet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.582
Ik zal binnenkort even op een normale manier quoten en reageren. Ik kan helaas weer een matig verhaal toevoegen aan mijn repertoire.
Kort gesproken heb ik een nog grotere hekel gekregen aan ochtend workouts waar ik meestal al niet echt soepel en fit ben. Ik weet niet wat er precies mis ging maar na een veel te moeizame warming up schoot er ineens bij mn tweede sets deadlifts iets in. Mn onderrug (helemaal onderaan, iets boven mn stuitje) voelde het heel stijf en wat pijnlijk. Meteen gestopt en een paar setjes gebenched. Voelde me toen zo gaar en gedemotiveerd dat ik naar huis ging. Gister last gehad van mn onderrug en nu nog steeds. Echt weer iets waar ik nooit eerder last van heb gehad maar mooi klote. Geen idee hoelang dit nu weer gaat duren maar hopelijk niet lang. Wat betreft deze situatie hou ik jullie op de hoogte maar jullie hoeven de rest van de week niet veel van mij te verwachten op het gebied van training. Ik probeer nu wel veel mn rug te buigen om die plek wel beweging te blijven geven, lijkt me momenteel het beste.

Shitshitshitshit.

Dat is wel echt kut man :(

• #2.584
Damn WWE! Dat is dan weer mooi kut:sad: Hopelijk valt het uiteindelijk mee!

Ook in in jouw log

Goed kut weer kerel beterschap.

Ik heb een aantal jaar geleden ook een tijd gehad waarbij ik van de ene blessure in de andere viel. Nu al bijna 3 jaar blessurevrij, op wat kleine pijntjes na, moest het een troost zijn. Komt wel goed uiteindelijk.

Beterschap! Moet helaas veel te vaak gezegd worden hier! Enig idee hoe de blessurenarigheid komt?

• #2.589
Bedankt allemaal. Kwa timing is het allemaal ook wel heel erg zuur natuurlijk. 9 weeks out van het NK en nu heb ik weer te kampen met een blessure. Ik probeer het positief te bekijken want ik heb gemerkt dat dat allemaal toch wel beter is. Ik had de laatste maanden nog wel een aantal issues waar ik nu mentaal gezien wel wat beter mee om kan gaan door o.a. een iet andere mindset en dit moet ik ook gewoon toepassen op dit huidige probleem.

Na een week geen training ben ik gisteravond weer gaan trainen. Ik ga even kijken of ik aan het einde van de week weer een afspraak met de fysio kan maken. Stiekem hoop ik dat hij de boel recht kan zetten en dat dat een deek van het probleem oplost. Toen ik hem bezocht vanwege mijn knie kwam al naar voren dat ik ook last had van o,a, scheve ruggenwervels aan de onderkant die meespeelde in de knie problemen. Wellicht heeft het daar nu weer wat mee te maken.

Ik ga gewoon weer trainen nu maar zal het wel rustig moeten opbouwen natuurlijk. Gister merkte ik namelijk dat het door mijn rug ook allemaal nog niet zo goed en soepel ging. Ik moet sowieso even kijken hoe ik de opbouw naar het NK doe. Zal gezien de fysieke problemen en de beperkte tijd waarschijnlijk geen traditionele opbouw zijn met een zwaarste training 3 weken voor de wedstrijd.

Mocht het allemaal echt heel rot gaan en ik niet met fatsoenlijke power aan die wedstrijd mee kunnen doen dan zal ik het helaas aan me voorbij moeten laten gaan. Maar dat is een vooruitzicht waar ik niet vanuit ga. Nu hopen op een snel herstel.

BW:77.2

18-10-2015

Deficit deadlift (5cm) (no belt)
2x3x60
2x3x100
3x120
3x130
3x150
3x150
3x150

Paused squat (belt)
3x130
3x130
3x130
3x130
3x130

Paused bench
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Pull ups
5xbw
5xbw+15
5xbw+15
5xbw+15

EZ barbell Skullcrushers
2x12

Ez barbell curls
2x12

Voorzichtig begonnen. Vooral bij squats hoop ik dat ik daar snel weer wat kilo's op kan gooien. Ik heb namelijk het idee (weet niet zeker of dit zo is) dat als ik weer zwaar kan squaten dat ik dan wel een redelijke deadlift pull moet kunnen. Ik merkte dat die squats vanuit mijn benen gewoon easy gingen maar mn onderrug voelde slap en instabiel en dat beperkte mij enorm bij deze lift.

Vandaag rustdag en morgen weer trainen.

Sterkte kerel, beter niet te lang wachten met de fysio. Hoe eerder je weet hoe en wat er precies aan de hand is, hoe sneller en beter je ervan kan revalideren.

• #2.591
Sterkte kerel, beter niet te lang wachten met de fysio. Hoe eerder je weet hoe en wat er precies aan de hand is, hoe sneller en beter je ervan kan revalideren.
Ja precies. Er is denk ik het een en ander gewoon toch niet helemaal in orde zo rondom de onderrug/heupen etc. Enige wat momenteel rot is aan de fysio is dat het momenteel nog niet in mijn zorgpakket zit. Ik ga er voor zorgen dat het er volgend jaar wel in zit

Misschien wat meer werken aan core/heup stability?

Doe zelf nu dagelijks adductie/abductie met band op glute medius te versterken(belangrijke functie voor de heup)
Verder kan je nog planken/side planken/hip thrust(one legged)/hip bridge one legged/hollow body hold. Zijn een aantal oefeningen die zowel je heup als core stabiliteit aanspreken. Verder nog beetje op YT kijken onder core/heup stability.

• #2.595
Doe zelf nu dagelijks adductie/abductie met band op glute medius te versterken(belangrijke functie voor de heup)
Verder kan je nog planken/side planken/hip thrust(one legged)/hip bridge one legged/hollow body hold. Zijn een aantal oefeningen die zowel je heup als core stabiliteit aanspreken. Verder nog beetje op YT kijken onder core/heup stability.
Thanks man. Ik ga het allemaal eens bekijken, zitten vast dingen bij die thuis prima te doen zijn. Stretchen voor mn lies gebied doe ik namelijk ook al een paar keer per week thuis.

• #2.596
Ik was van plan om aan het einde van de week naar de fysio te gaan en ik had al contact met hem gehad. Dinsdag ochtend ging ik naar de gym om een poging te doen tot trainen en toevallig kwam ik de fysio tegen. Hij vroeg of ik tijd had en dat hij me dan wel meteen kon behandelen, dit kwam eigenlijk prima uit. Dus besloten de training een dag te verplaatsen en me te laten behandelen. Het kwam voor een deel neer op iets wat ik al vermoedde, namelijk dat het een en ander niet recht zat in mijn rug. Toen ik enkele tijd geleden knie problemen had werd dat deels veroorzaakt door problemen in mijn rug. De fysio heeft flink lopen kraken en draaien met mijn lichaam en het een en ander weer recht gezet. Ik had nog enorme last van mijn rug maar na de behandeling was het echt een stuk minder. Echt een tovenaar die fysio, heel erg blij met hem. Ik voel het nog steeds wel(vandaag ook nog) maar het is veel minder erg dan eerst. Ik kon letterlijk niet zonder pijn iets van de grond rapen, sterker gezegd nog... ik kon zonder pijn niet in of uit bed!

Dag later gaan trainen:

Squat (no belt)
5x120
5x120
5x120
5x120
5x120 easy:)

Paused bench
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90 easy again

Pendlay row
5x90
5x90
5x90
5x90

Overhead press (no belt)
6x60
6x60
6x60
6x60

Facepulls
20x
20x
20x

Hyper extensions (op aanraden van thewasp)
10x
10x
10x

Cardio: 15min crosstrainer. +-175kcal.

Vandaag rustdag en morgen is het de bedoeling om zwaar te trainen. Ik ben erg benieuwd of ik zwaar kan squaten, lets hope so.

Mijn schouder is nog wel een puntje van aandacht. Die had ik enige tijd geleden, zoals vermeld in mijn log, ook bezeerd. Bankdrukken gaat gewoon gelukkig maar bepaalde oefeningen kan ik tijdelijk niet doen(o.a. smal bankdrukken, dips etc). Verder merk ik buitenom de sportschool in het normale leven soms ook dat het pijn doet als ik een bepaalde beweging maak. Ik denk dat dit gewoon iets is dat langzaam zal herstellen. belangrijk is dat ik oefeningen die pijn doen niet pak. Verder goed de schouders opwarmen en ik ga ik dingen doen zoals zeer licht een paar sets facepulls.

Je lijkt op mij, beetje blessure hier en blessure daar haha. Eerst nooit blessures en dan in een jaartje overal last van.

Herkenbare klachten bro, succes met herstel

• #2.599
Injuries suck

• #2.600
Eergisteren:

Squat (belt en sleeves)
3x175
3x175
4x175

Paused Bench
3x110
3x115
3x115
3x115

Deadlift
3x160
3x160
3x160 Ging allemaal moeizaam, nogal jammer dit

Barbell row
5x100
5x100
5x100
5x100

Het lijkt erom dat de onderrug blessure geen of nauwelijks effect heeft op de squat alhoewel mijn onderrug zeker bij het opwarmen wat slap aanvoelde. Bij deadlifts had ik er veel last van en mijn onderrug voelde vooral heel erg zwak aan. 160kg was gewoon behoorlijk zwaar en dat is best jammer voor iemand die minder dan een half jaar geleden nog 100kg meer in zijn handen had.

Naja tis niet anders, positive outlook! Hopelijk trekt het nog wat aan de komende week.
Morgen op de weegschaal want heb me al even niet gewogen en was door dat gerotzooi met mn onderrug wat minder gefocused op mn voeding dus beter ben ik niet zwaarder geworden:P

Terug
Naar boven