MuscleMeat

Always against the odds: One with the underdogs II

Alleen dat de 74- klasse nu ook wat meer 400 wilks lifters heeft dan alleen de gebruikelijke pardeep en eray.

Dat is maar helemaal de vraag. Al dat cutten heeft vaak een flinke invloed op je squat en bench prestaties. Zeker als je al vrij licht bent (-83 is natuurlijk niet zo heel veel), raak je al snel een groot percentage van je lichaam om in de strijd te gooien kwijt. Er wordt over het algemeen iets te makkelijk over gedacht imo.

Had hij niet 500 totaal in 2014? Zieke progressie geboekt dan, wat is zijn totaal nu :o?

Geen idee precies. Volgens mij 5*190 squat (tegenwoordig wel met belt), 120-125 bench en 3*220 deadlift ofzo. Volg hem niet zo heel direct, maar hij traint/trainde bij Chris in de sportschool.

[QUOTE="meaantje, post: 9305984, member: 130561":cool:
dat was zn broer toch die 2x210 deed?[/QUOTE]

Ik weet niet of hij een broer heeft? Hoorde via-via dat hij het was.

Ik had een klein beetje hoop dat jij nog wel in ging schrijven voor -83. Volgens mij kon dat nog wel een battle worden? Als Terence, Cemil en jij ook serieus naar -74 gaan, dan gaat het nergens meer over, of iemand moet zich enorm hebben ingehouden op een kwalificatiewedstrijd. Er zit nu al een gat 57,5 kilo op de laatste wedstrijdtotalen van nummer 1 en 2 (op de inschrijvingen) voor -83.

Misschien dat Devran nog wel in -83 blijft, hoorde in de wandelgangen geruchten over 2x210 squat voor hem. Of heel misschien dat Claudio slim doet en in -83 gaat ipv -74 (maar die wil op een wk kwalificatie aimen in -74).

Over 2.5 week weet ik het pas 100% maar kans is wel groot dat ik de overstap ga maken. Was vorig jaar natuurlijk epische strijd, en zou dit jaar wss ook weer worden beslist worden met laatste deadlift beurt.
Andere kant is het geweldig om nu de strijd aan te gaan met Pardeep, die mij ooit geïnspireerd heeft om te gaan powerliften. Selectie voor wk gaat wel een gedoetje worden want met halen van de limiet (600 totaal) is WK nog geen zekerheidje met al die kanshebbers. We gaan het zien in december!

Over 2.5 week weet ik het pas 100% maar kans is wel groot dat ik de overstap ga maken. Was vorig jaar natuurlijk epische strijd, en zou dit jaar wss ook weer worden beslist worden met laatste deadlift beurt.
Andere kant is het geweldig om nu de strijd aan te gaan met Pardeep, die mij ooit geïnspireerd heeft om te gaan powerliften. Selectie voor wk gaat wel een gedoetje worden want met halen van de limiet (600 totaal) is WK nog geen zekerheidje met al die kanshebbers. We gaan het zien in december!

Het zou me opzich wel verbazen als meer dan 2 mensen 600 gaan halen in de -74. In -83 is tot op heden maar 1 iemand die dit gehaald heeft en de meesten moeten gaan cutten voor -74.

Het zou me opzich wel verbazen als meer dan 2 mensen 600 gaan halen in de -74. In -83 is tot op heden maar 1 iemand die dit gehaald heeft en de meesten moeten gaan cutten voor -74.
Heb je gelijk in maar volgens mij is niet iedereen voluit gegaan bij wedstrijden vanwege blessures, puur kwalificatie of internationale/equiped wedstrijden. Dat cutten verwacht ik voor mezelf niet zo een probleem, heb daar veel ervaring mee op een veel lager bw, voor andere kan dat lastig worden idd.

Eens met Chris. 600 totaal aan 74 kilo is 431 wilks. Pardeep en Eray zitten nu op 411-413 ofzo. Volgens mij heeft de raw nummer 5 van Nederland nu rond dde 433 wilks. Dat zou dus betekenen dat er opeens meerdere mensen zouden zijn die nu ergens tussen nummer 15 en 25 op de lijst staan de top 5 betreden, simpelweg door te cutten en hun kracht te behouden of zelfs sterker te worden. Daar geloof ik niet zo in. Maar we gaan het inderdaad zien in December!

Dat is maar helemaal de vraag. Al dat cutten heeft vaak een flinke invloed op je squat en bench prestaties. Zeker als je al vrij licht bent (-83 is natuurlijk niet zo heel veel), raak je al snel een groot percentage van je lichaam om in de strijd te gooien kwijt. Er wordt over het algemeen iets te makkelijk over gedacht imo.

Geen idee precies. Volgens mij 5*190 squat (tegenwoordig wel met belt), 120-125 bench en 3*220 deadlift ofzo. Volg hem niet zo heel direct, maar hij traint/trainde bij Chris in de sportschool.

Als je wilks omlaag gaat cut je te snel/niet goed. Maar je moet ook niet op korte termijn te willen switchen naar een lagere gewicht klasse ( tenzij je alleen een paar kilo hoeft te dieten en binnen bereik bent om met een water cut je de klasse te behalen). Daarnaast speelt hoeveel vet dat je hebt een nog grotere rol voor kracht verlies dan alleen hoe licht je bent. Als je een dikke 83 klasse bent dan kun je prima zonder kracht verlies op wilks ( kan zelf hoger worden) door te cutten. Maar je total zal inderdaad wel omlaag gaan.

overigens zal het echt ziek zijn als opeens mensen 600 total halen :O

Laatst bewerkt:
Als je wilks omlaag gaat cut je te snel/niet goed. Maar je moet ook niet op korte termijn te willen switchen naar een lagere gewicht klasse ( tenzij je alleen een paar kilo of te dieten en binnen bereik om met een water cut je de klasse te behalen). Daarnaast speelt hoeveel vet dat je hebt een nog grotere rol voor kracht verlies dan alleen hoe licht je bent. Als je een dikke 83 klasse bent dan kun je prima zonder kracht verlies op wilks ( kan zelf hoger worden) door te cutten. Maar je total zal inderdaad wel omlaag gaan.

Ik ken de theorieën. Hopelijk volgt de praktijk in december.

Flinke claims idd lol.
Eerst maar zien in december.

Iedereen denkt volgens mij ook automatisch naar een EK/WK te kunnen gaan terwijl er toch echt een max per gewichtsklasse en een max totaal aan zit en je ook gewoon uitgenodigd moet worden. Het is dus zeker niet zo dat je zomaar naar een WK gaat als je die 600 haalt in de -74

zo flinke claims zie ik. Gun het iedereen maar op plankier is geen gym training.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.635
@wwe jij en aziz.
Haha @Beowulf , ik bedoelde er niks mee. Alleen dat de 74- klasse nu ook wat meer 400 wilks lifters heeft dan alleen de gebruikelijke pardeep en eray. Wat toch leuker wordt door meer competitie. Dat is toch wat leuker voor hen om meer dan alleen hun openers te halen om eerste en tweede te worden haha.
Aziz en cemil waren natuurlijk toch wel de toppers van 83 klasse 400 -/+ wilks ( + jij en Erwin natuurlijk).
Topper:cool:

@Hero07 zit nu op 78 ochtend bw zonder focus op voeding of cardio, besloten om komende 2.5 week hier wel op te focussen en als ik dan rond 76 zit maak ik ook overstap. Dus kan nog drukker worden in de -74 klasse :trio:
En het is een verassing wat je nu lift he gezien je geen log meer hebt

Hier ook in voor -74, lekker druk zo

Huh jij ook al? Dan moet je toch best veel afvallen in korte tijd?

ook op hetzelfde zinkende schip als cemil alleen het afgelopen jaar :(
Pfff echt bizar al deze blessures
Maar hij is wel een juniortje :P

sorry voor het spammen cemil haha
Nah, prima dit!

Ik had een klein beetje hoop dat jij nog wel in ging schrijven voor -83. Volgens mij kon dat nog wel een battle worden? Als Terence, Cemil en jij ook serieus naar -74 gaan, dan gaat het nergens meer over, of iemand moet zich enorm hebben ingehouden op een kwalificatiewedstrijd. Er zit nu al een gat 57,5 kilo op de laatste wedstrijdtotalen van nummer 1 en 2 (op de inschrijvingen) voor -83.

Misschien dat Devran nog wel in -83 blijft, hoorde in de wandelgangen geruchten over 2x210 squat voor hem. Of heel misschien dat Claudio slim doet en in -83 gaat ipv -74 (maar die wil op een wk kwalificatie aimen in -74).
Dan kan ik ook nog wel overwegen om in de 83 te blijven haha. Dit had ik weer niet verwacht . 2x210 is aardig sick btw

Eens inderdaad. Die 5x190 sq betwijfel ik dan wel weer.

Die 600 totaal gaat wss niemand halen in de 74, maar wie weet

Jep, slechts 1 iemand met 600+ in de 83.

zo flinke claims zie ik. Gun het iedereen maar op plankier is geen gym training.
Dan nog gebeurt die 600 totaal wellicht in gym traingen ook niet.

• #2.636
Gisteren:

27-10-2015

Deficit deadlift (5cm) (no belt)
3x160
3x170
3x170

Paused squat (belt)
3x150
3x155
3x155
3x155
3x155 Elke set was zwaar

Paused bench
3x102,5
3x102,5
3x102,5
3x102,5
3x102,5

Pull ups
8xbw
8xbw
8xbw
8xbw

EZ barbell Skullcrushers
3x10

Ez barbell curls
3x8

• #2.637
Kloppen deze stats trouwens hoody ?

Lengte 1m77, Massa 83kg, Vetpercentage 10%
Zo ja, gaat het dan wel om in de 74 te komen ?

Momenteel niet, woog vorige week 79 in de ochtend. Plan is om een paar kg met watercut te doen.

Terug
Naar boven