AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.801
Squat
5x130
5x130
5x130

Bench
5x90
5x90
5x90

Pendlay row
5x80
5x80
5x80
5x80

nvt

nvt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nvt

Nvt

• #2.807
Tijd om weer te posten, de dag na het NK RAW Powerliften...

Het NK was weer een heel leuk evenement waar ik op de zaterdag aanwezig was met een aantal lieden van PHM. Aanmoedigen van de atleten en het coachen van Thewasp heb ik die dag gedaan. Verder een hoop gelachen en gewoon genoten. Vind het echt een heel tof evenement, zo groot opgezet met verschillende sporten zoals crossfit en bodybuilding. Zelf ben ik eigenlijk het grootste deel van de tijd in de powerlifting zaal geweest.

We sliepen in het hotel en dat was allemaal prima. De weging was de volgende ochtend om 9 uur en ik was er als een van de eerste. Ik was best gespannen vanwege het wegen wat achteraf niet zo nodig was geweest. Dit was de eerste keer dat ik echt flink gecut had dus dat maakte het extra spannend.

Ingewogen op 73,05 in de klasse tot 74kilo waarbij ik dus zelfs nog een kilo speling had. Deze kilo speling bleek later nog heel erg van pas te komen...

Na de weging nog even in het hotel een ontbijtje gepakt maar zoals vaker in de ochtend lukte het me niet om veel te eten.

Opwarmen voor de squat ging goed en ik voelde me aardig soepel zo in de ochtend. Opgewarmd tot 175 wat prima omhoog ging.

Squat
185
Een moeizame eerste beurt waarbij ik zelfs een beetje uit balans raakte en wat niet prettig was. Gelukkig kon ik redelijk in de juiste vibe blijven mede dankzij Thewasp.

192,5 Betere beurt dan de opener maar voelde nog steeds niet heel overtuigend. Probleem bleek nu ook dat de rekhoogte die ik de avond van te voren nog even opgemeten had iets te hoog bleek te zijn, beetje dom maar kan gebeuren. Doorgeven of de rekhoogte eentje lager kon bij de laatste beurt

200 Prachtig om mijn pr die ik op 83kg bw gesquat had nu op 73kg bw te doen. Hele mooie beurt en erg tevreden mee.

Bench

115
Solide opener

122,5 Stuk moeizamer dan ik verwacht had, pauze was ook vrij lang voor mn gevoel.

125 Flinke fail helaas, geen ramp maar al met al een iet wat tegenvallend resultaat op de bench. Denk dat die laatste 2-3 kilo die ik lichter ben geworden hier toch hun tol hebben geëist

Deadlift.
En toen gebeurde er tijdens het opwarmen iets dat wel heel erg slecht was kwa timing. Zoals sommige wellicht gelezen hadden heb ik een maand of 2-3 gelden last gehad van een blessure aan mijn onderrug. Hierdoor kon ik even niet deadliften omdat het buiten van mijn ruig pijn deed. Tijdens het opwarmen met 180 kilo schoot het ineens in mijn rug en voelde ik de zelfde pijn als tijdens de blessure. Dit was een enorm stress momentje. 200 kilo aan de halter geladen en 2x probeerde ik het maar het lukte me niet om genoeg spanning te zetten. Het deed pijn en ik kreeg de halter niet van zn plaats. Bij een derde poging trok ik deze moeizaam omhoog. Behoorlijke stress nu en ik besloot mijn opener te verlagen van 225 naar 215 dus thewasp rende met het beurtenkaartje om dit nog in orde te maken.

215 Zeer moeizame lift. Van hieruit wisten we het ook even niet goed meer.

225 Weer niet best. Team PHM (bosshogg in dit geval volgens mij) had lopen rekenen en kwam tot de conclusie dat ik om derde te worden 242,5 moest gaan trekken. Weinig andere keus dus....

242,5 Hoe ik dit op dat moment voor elkaar kreeg weet ik niet, want mn onderrug was pijnlijk. Combinatie van toch een bepaalde wilskracht met de flinke motiveerde woorden van thewasp en ook bosshogg die erbij stond en me vlak voor de lift nog wat ammonia onder de neus duwde.

Met deze totaalscore had ik precies het zelfde als de nummer 3 maar ik was een kilo lichter waardoor hij vierde werd en ik derde.

Hiermee werd ik dus derde van de twaald en kreeg ik de bronzen medaille.Dit alles was goed voor een totaal van 565 kilo en 410 wilks. Ongeveer 20 wilks meer dan dat ik bij de DRC cup had op 83 kilo. Ik ben dus kwa totaal gewicht er wel op achteruit gegaan maar ik ben dus relatief sterker geworden wat gewoon erg prima is.

Mooi weekend en tevreden over het eindresultaat. Vooral de 200 kg squat vond ik prachtig.

Helaas nu wel weer last van mn rug maar dit zal vast wel weer herstellen de komende tijd.

Mooi gelift :thumbs:
Gefeliciteerd :)

Ram brute squat en deadlift G

Dat vest stond je ook leuk gr K

• #2.810
goed gelift gr

• #2.813
volgensmij ga ik lekker aardappel ofniet

Voor de foto aan het einde toch

• #2.816
Ik ga vanaf vandaag voor een week of 8-10 UB/LB doen. Ik heb sowieso nog wel een dagboek verhaaltje te typen over de komende training, wat ik dit jaar geleerd heb op het gebied van trainen etc.

Week 1, dag 1

Paused bench
3x95
3x95
3x95
3x95
3x95
3x95
3x95

Pull ups
5xbw+15
5xbw+15
5xbw+15
5xbw+15
8xbw

Dumbell shoulderpress
10x26
10x28
10x30

Close grip benchpress
6x60 Beetje pijn in rechter schouder, gestopt

Tricep pushdown
3x12
3x12
3x12

Dumbell flyes
10x16
10x16
10x16
10x16

Dumbell curls
8x16
8x16
8x16
8x16

Ik kan je helpen.

Gewoon trekken.

Dat is het.

Sterke prestatie waar je trots op mag zijn.
Heb een stukje van de livestream bij de -74 en -83 gevolgd.

Jammer van de blessure, hopelijk niet teveel last van in de toekomst.

Mooie wedstrijd gehad :thumbs: ik ga je volgen!

• Like
Waarderingen: wwe
Terug
Naar boven