XXL Nutrition

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.241
Waarom begin je met een nieuw schema dan zo zwaar op de bench? Je hebt 127.5 gedaan op het NK, nu ben je wel iets zwaarder, maar starten met drietjes op 115 is nog steeds wel stevig.
Is inderdaad te hoog, ik had lager moeten starten.

Bedankt, echt rot.

DRC stond voor mij in de planning maar er nu toch wel een vrij grote kans dat ik die aan mij voorbij laat gaan. Doe jij er wel aan mee?

Gewoon meedoen, al doe je het puur voor de wedstrijdervaring. Ik wou de DRC ook aan me voorbij laten gaan na mijn teleurstellend totaal op het EK, toch doe ik mee omdat wedstrijd ervaring nou eenmaal cruciaal is om beter te presteren op wedstrijden. Desnoods slepen we elkaar door die dag heen :o

En wat betreft je rug, dat komt echt wel goed. Je hebt 3 maanden.

• #3.243
Gewoon meedoen, al doe je het puur voor de wedstrijdervaring. Ik wou de DRC ook aan me voorbij laten gaan na mijn teleurstellend totaal op het EK, toch doe ik mee omdat wedstrijd ervaring nou eenmaal cruciaal is om beter te presteren op wedstrijden. Desnoods slepen we elkaar door die dag heen :o

En wat betreft je rug, dat komt echt wel goed. Je hebt 3 maanden.
In welke klasse ga je meedoen?

Ik moet er echt nog even aan mee doen want voor de wedstrijd ervaring is het wel handig natuurlijk. Maar om nou ineens enorm weinig te deadliften lijkt me ook gewoon niet leuk, maar met wat mazzel gaat het de komende tijd gewoon beter met mn rug.

Gisteren:

18-03-2016

Squat (belt)
3x150
3x165
3x177,5
3x185 PR

Oh press (belt)
3x75
3x75
3x75
3x75

Pendlay row

6x90
6x90
6x90
6x90

Paused bench
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Dumbell curl
15x14
15x14
15x14

Hyper extensions
10xbw
10xbw
10xbw
10xbw @TheWasp weer netjes de hypers gedaan.

Snap niet dat je zo zwaar gaat squatten met een blessure aan je rug tbh.

Zie ook nog steeds weinig/geen core werk

Als je er met squaten geen last van hebt, waarom niet?
Heb ook gehad dat squaten prima ging maar 40kg deadlifts pijnlijk waren.
Uiteindelijk squat prs en deadlift gewoon op niveau gebleven.

In welke klasse ga je meedoen?

Ik moet er echt nog even aan mee doen want voor de wedstrijd ervaring is het wel handig natuurlijk. Maar om nou ineens enorm weinig te deadliften lijkt me ook gewoon niet leuk, maar met wat mazzel gaat het de komende tijd gewoon beter met mn rug.

Waarschijnlijk -83, ik wil graag de strijd aangaan met Aldrey (en Joey, maar ik weet niet of hij aanwezig is, van Aldrey weet ik het wel).

Dat gaat gezellig worden op de DRC-83kg :D

Laatst bewerkt:
  • #3.257

Ik voel bij squaten niks aan mijn rug. Ik heb er alleen last van bij deadlifts.
Wat betreft core werk doe ik nu 2x per week hyper extensions, een keer squaten zonder belt en een stuk meer deadlift volume met lichter gewicht(7x3 +-160kg).
Bij het stretchen wat ik thuis doe spreek ik mn core ook aan met begingen die op planks lijken.

Als je er met squaten geen last van hebt, waarom niet?
Heb ook gehad dat squaten prima ging maar 40kg deadlifts pijnlijk waren.
Uiteindelijk squat prs en deadlift gewoon op niveau gebleven.
Geen last bij squat inderdaad maar dl zal niet op niveau blijven ben ik bang.

Gisteren moest ik ergens met de trein naartoe. Was niet eens zo ver(40min) maar toen ik terug ging bleek dat er iets kapot was bij de treinen. Ik heb toen lang moeten wachten op een bus die me een stukje verder bracht en vervolgens moest ik weer verder met de trein. Heb inclusief wachten over die 40min echt 2,5 uur gedaan. Ik had thuis nog snel even eten gemaakt en was direct daarna maar gaan trainen rond 20.15. Was allemaal niet ideaal.

21-03-2016

Deficit deadlift(belt) (+-2 inch,5cm)
2x180
2x180
2x180
2x180

Front squat (belt)
5x125
5x125
5x125
5x125
5x125 Volume pr (5x5x125 is volume pr)

Paused bench
6x90
6x90
6x90
6x90
6x90

Ez barbell curls
10x28
10x28
10x28
10x28
10x28

EZ barbell skullcrushers
10x28
10x28
10x28
10x28
10x28

Hoe voelt nu dan bijvoorbeeld een deficit met 180 kilo en merk je iets van hypers of niet? Ik zou wel regelmatig updates willen van hoe het met je rug gaat en hoe het voelt eerlijk gezegd, dan is het ook makkelijker om eventueel tips te geven.

meals missen door gekut met het OV

feels

Terug
Naar boven