AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.461
Voor wat doe je die 120kg deadlifts? Dat is toch veel te licht?

Of gewoon om de feeling te hebben oid?

• #3.463
Voor wat doe je die 120kg deadlifts? Dat is toch veel te licht?

Of gewoon om de feeling te hebben oid?
Ik heb dat als extra dl toegevoegd omdat ik probeer mn techniek te verbeteren met o.a. een hogere startpositie. Blijft een moeilijk punt die dl techniek van mij. Pleurklaa gaf me als tip om wat licht dl volume toe te voegen en dat vond ik best een goed plan.

Maar 120 voelt licht ja

• #3.464
Vandaag

Helaas sinds gisteren verkouden dus voel me niet zo fit. Beter gaat het snel over

Squat (no belt)
5x6x150

Paused Close grip benchpress
5x5x95

Pull ups
5xbw
5xbw+15
5xbw+20
2xbw+30
12xbw

Incline dumbell press
15x30
3x12x32

Row machine
5x10

Hyper extensions
4x10

Niet ziek worden kerel! Desalnietteplus gewoon weer een meer dan prima workout!:thumb:

Ik heb dat als extra dl toegevoegd omdat ik probeer mn techniek te verbeteren met o.a. een hogere startpositie. Blijft een moeilijk punt die dl techniek van mij. Pleurklaa gaf me als tip om wat licht dl volume toe te voegen en dat vond ik best een goed plan.

Maar 120 voelt licht ja

Lichte deadlift voor techniek kan je beter rond de 60-65% doen. Dit is 40% ofzo, dat zou volstaan als eerste warming up gewicht ofzo. Imo gaat dit geen zak voor je techniek doen.

Als je je start off wil verbeteren, waarom doe je dan geen extra deads tussen de 70-80% alleen maar tot de knie, dan train je specifiek het deel wat wil je verbeteren met een wel zinvol gewicht zonder de belasting van een full rom deadlift. 70-80% is ook een mooie range waarin het gewicht nog niet te zwaar wordt om voor techniekverlies te zorgen. Gewoon 4/5x2 voor of na je normale deads.

En nog 1 opmerking, maar dit is meer persoonlijk; 5-jes op deads zijn in mijn belevenis niet ideaal om aan je techniek te werken zodra je op significante gewichten zit. Ik zou max 3 reps adviseren.

Lichte deadlift voor techniek kan je beter rond de 60-65% doen. Dit is 40% ofzo, dat zou volstaan als eerste warming up gewicht ofzo. Imo gaat dit geen zak voor je techniek doen.

Als je je start off wil verbeteren, waarom doe je dan geen extra deads tussen de 70-80% alleen maar tot de knie, dan train je specifiek het deel wat wil je verbeteren met een wel zinvol gewicht zonder de belasting van een full rom deadlift. 70-80% is ook een mooie range waarin het gewicht nog niet te zwaar wordt om voor techniekverlies te zorgen. Gewoon 4/5x2 voor of na je normale deads.

En nog 1 opmerking, maar dit is meer persoonlijk; 5-jes op deads zijn in mijn belevenis niet ideaal om aan je techniek te werken zodra je op significante gewichten zit. Ik zou max 3 reps adviseren.

Zijn dit jouw woorden of die van Boris?

Ik doe nu alleen maar 5jes op dl, en 3tjes op deficits en mn techniek gaat echt vooruit hoor..

Ik sluit me aan bij Startertje.

Zijn dit jouw woorden of die van Boris?

Beide, Joey. Boris zou niet zo snel 60-65% werk adviseren op deadlifts op full rom deads. De deads tot de knie komen natuurlijk direct bij Boris vandaan, maar daar heb ik zelf gewoon prima ervaring mee en het is logisch in Cemil zijn geval om die variant te kiezen.

Wat betreft mijn laatste opmerking, dat is mijn persoonlijke ervaring/gevoel. En wat betreft 40-45% deadlifts hoef ik Boris niet te bellen om te weten hoe zinloos het is voor techniekwerk ;)

Ik doe nu alleen maar 5jes op dl, en 3tjes op deficits en mn techniek gaat echt vooruit hoor..

Maar zijn het dan de 5jes of de 3jes.... deadception!!!

Lichte deadlift voor techniek kan je beter rond de 60-65% doen. Dit is 40% ofzo, dat zou volstaan als eerste warming up gewicht ofzo.
40%? Sinds wanneer deadlift WWE 300 kg? Heb ik iets gemist? Snap je verhaal verder en ook mee eens, kga ongeveer hetzelfde traject doorlopen als over twee weken mijn deadlift vakantie voorbij is.

40%? Sinds wanneer deadlift WWE 300 kg? Heb ik iets gemist? Snap je verhaal verder en ook mee eens, kga ongeveer hetzelfde traject doorlopen als over twee weken mijn deadlift vakantie voorbij is.

(120/260)*100% = 46,2%. Echt veel te licht dus.

Hij deadlift 262,5. 45% is dan 120 kilo. 40% is inderdaad iets minder! My bad, bad boy.

Bedoelde wat betreft deadlifts vanaf 60-65%. Je weet dat Boris en ik een haat-liefde verhouding hebben, meer haat dan liefde btw :mad:

(120/260)*100% = 46,2%. Echt veel te licht dus.
Bekeek het juist positief 100/40x120=300 DL = :flexbiceps: strong mofo

Hij deadlift 262,5. 45% is dan 120 kilo. 40% is inderdaad iets minder! My bad, bad boy.
Its ok my friend. Boyz will be boyz :joint:

Eens dat die deads veel te licht zijn.
Niet eens dat je boven de drie reps op dl niet goed aan je techniek zou kunnen werken.

Terug
Naar boven