XXL Nutrition

Always against the odds: One with the underdogs II

klein sterk mannetje dus:haha:

True, true.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.486
Een hoop commotie zie ik. Die paar extra deadlift setjes doe ik nog maar twee weken. weekje met 100, toen 120 en dat gaat nog iets omhoog. Het is gewoon extra deadlift volume, maak er niet meer van dan het is imo. Verder is de blast from the past hartstikke leuk natuurlijk maar volgens mij vergeten jullie dat ik 6 maanden oid een onderrug blessure heb gehad en mijn huidige 1RM is dan ook geen 262,5. Wat het wel is durf ik niet te zeggen, maar helaas een stuk minder. Ben het er overigens mee eens dat 120 wat aan de lage kant is hoor.

Niet ziek worden kerel! Desalnietteplus gewoon weer een meer dan prima workout!:thumb:
Thanks, ziekte heeft zich gelukkig niet doorgezet

Lichte deadlift voor techniek kan je beter rond de 60-65% doen. Dit is 40% ofzo, dat zou volstaan als eerste warming up gewicht ofzo. Imo gaat dit geen zak voor je techniek doen.

Als je je start off wil verbeteren, waarom doe je dan geen extra deads tussen de 70-80% alleen maar tot de knie, dan train je specifiek het deel wat wil je verbeteren met een wel zinvol gewicht zonder de belasting van een full rom deadlift. 70-80% is ook een mooie range waarin het gewicht nog niet te zwaar wordt om voor techniekverlies te zorgen. Gewoon 4/5x2 voor of na je normale deads.

En nog 1 opmerking, maar dit is meer persoonlijk; 5-jes op deads zijn in mijn belevenis niet ideaal om aan je techniek te werken zodra je op significante gewichten zit. Ik zou max 3 reps adviseren.

Ik zal die oefening eens bekijken. Lijkt me niet zo prettig maar wie weet is het wel nuttig. Btw erwin, als ik zou gaan rekenen met een dl 1RM met rechte rug dan zou het percentage misschien wel richting de 60% gaan haha

Zijn dit jouw woorden of die van Boris?

Welkom Joey, complimenten voor je vorige wedstrijd

• #3.488
Paused bench
7x5x110 Volume PR

Deadlift (no belt)
5x3x190 Zwaar

Double Paused dl (no belt)
3x3x150 Nietszeggende volume pr

Paused squat (no belt)
5x3x145 Ja pittig hoor na die deadz

Damn! 35 reps met 110kg!:eek!:

Nooit last van je onderrug door al die zware deads en squats?

• #3.492
Yes, is wel de bedoeling.

Damn! 35 reps met 110kg!:eek!:

Nooit last van je onderrug door al die zware deads en squats?
Probeer je me nou te kutten? Aangezien ik het hier regelmatig heb over mijn onderrug en mijn onderrugblessure waar ik een half jaar last van heb en nog maar sinds kort over lijkt te zijn.

Zondagmiddag train
Ik had na 2 dagen echt nog flinke spierpijn aan mijn onderrug, echt de enige spiergroep waar het zolang aan blijft houden. Vraag me af of dat naweeën zijn van de blessure of dat het een andere reden heeft.

Squat (belt)
2x5x180 Volume PR Zwaar
3x5x160

3 sec paused bench
3x90
5x3x100 Volume PR

Deadlift (no belt)
5x5x140 (4 the haterz)

assistance:

Dumbell press
5x12x30

Lat pulldown
5x15

Barbell curls
5x10

Pushdown
5x10

Die squats. Nice.

Probeer je me nou te kutten? Aangezien ik het hier regelmatig heb over mijn onderrug en mijn onderrugblessure waar ik een half jaar last van heb en nog maar sinds kort over..
ik loop je zeker niet te kutten hoor! Ik volg zoveel logjes hier, dat ik soms niet helemaal meer kan volgen hoe en wat. Ik vroeg het meer omdat ik zelf ook een beetje onderrug gezeur heb en het me opvalt dat jij eigenlijk ook altijd gewoon behoorlijk zwaar blijft doorliften! Zeker respect daarvoor, maar vraag jij je nooit af of nu juist het hele zware liften de oorzaak is..?

*p*ssy modus uit*

ik loop je zeker niet te kutten hoor! Ik volg zoveel logjes hier, dat ik soms niet helemaal meer kan volgen hoe en wat. Ik vroeg het meer omdat ik zelf ook een beetje onderrug gezeur heb en het me opvalt dat jij eigenlijk ook altijd gewoon behoorlijk zwaar blijft doorliften! Zeker respect daarvoor, maar vraag jij je nooit af of nu juist het hele zware liften de oorzaak is..?

*p*ssy modus uit*

Beter alles -100 kilo en een tragere uitvoering om de TUT te verhogen inderdaad.

hoe was de mmc

Terug
Naar boven