Tijd voor een fline update
Spannend man! Ben benieuwd naar de wedstrijdresultaten..
Wat zullen ongeveer je openingsbeurten zijn?
Je leest het allemaal hieronder..
may the iron gods smile upon you
Believe in the iron, i will.
Goed gelift vandaag man !
Thanks, datzelfde kan over jou gezegd worden!
Gefeliciteerd met je geweldige resultaat van gisteren. Ik ben echt benieuwd hoe je je de komende maanden gaat ontwikkelen richting het NK. Ik voel me ook best blij dat ik dat van dichtbij zal meemaken en dat ik je na zoveel jaar samen trainen op het NK geweldige lifts ga zien neerzetten. Prachtig man.
Bedankt Kprophecy. Ik ben daar ook benieuwd naar, zou mooi zijn als er nog wat gains te halen zijn!
Was mooi dat je erbij was, en volgend jaar sta jij daar ook gewoon!
Nu je het hoogste totaal in de -83 klasse hebt hoor je niet meer bij de onderhonden
Ondanks het goede resultaat was het uiteraard weer tegen alle verwachtingen in.
Nou hier mijn korte terugblik op gisteren.
De avond van te voren had ik vanwege de spanning wel een beetje moeite om in slaap te komen. Na een opzich goede nachtrust(weliswaar iets te kort) stond ik om kwart voor 7 op. Douchen, ontbijt erin en een uurtje later zat ik in de auto. We spraken af bij Powerhouse en vanuit daar gingen wij met twee auto's richting Tilburg waar we met ongeveer 8 personen waren vanwaar 3 lifters(en 1 gastlifter). Het was even in tilburg vanwege een afgezette weg maar we kwamen optijd aan voor de weging.
Op de weegschaal verscheen 78,6 en daar had ik wel zo ongeveer op gerekend. Daarna was het tijd om de zaal wat beter te bekijken en de rek hoogtes door te geven. Iets waarin we goed geholpen werden door Bosshogg en Tymboo.
Al mijn openingsbeurten waren lifts die ik makkelijk zou moeten kunnen halen. Het begon met een vrij makkelijke 160kg squat. Deze ging hard en soepel en dat gaf een goed gevoel. Ik heb zoals eerder vermeld om de zoveel tijd een beetje last van kleine pijntjes en vermoeidheden bij het squaten en dat had ik nu niet in tegenstelling tot twee weken eerder. De rust en het extra stretchen zal wel hebben geholpen. Mijn tweede beurt was een tamelijk harde 175kg welke mij moed gaf voor de 3e en laatste lift. In de gym stond mijn pr op 1x182,5 en dat leek me een goede lift voor vandaag. Maar Tymboo wilde dat ik voor een pr zou gaan en maakte me helemaal gek toen hij zij dat hij 187,5 ging doorgeven(Hij gaf alle kg's voor de beurten door). Gespannen maar vol energie ging ik voor 187,5 en ja! PR! Ik had een geweldige squat neergezet vandaag, een oefening waar ik op voorhand bang voor was omdat die zovaak niet zo lekker gaat. Een ps van 5kg!
Tijdens het opwarmen op de benchpress moest ik bekennen dat alles niet echt heel licht aanvoelde. De 1x100 en 1x110 opwarming gingen eigenlijk zwaarder dan ik gehoopt had. Mijn openingsbeurt van 115 had ik gelukkig makkelijk. Tweede beurt was 125kg en ging nog redelijk omhoog maar het voelde niet zeer overtuigend aan om nog verder te verhogen. In overleg met Tymboo gekozen voor 130kg als derde beurt. Dit gewicht heb ik in de gym 1x gedrukt ongeveer 6 weken geleden. Dit was een echte max effort beurt en langzaam kreeg ik het gewicht omhoog. Ik was alleen zo dom om de barbell meteen terug te leggen ipv te wachten op het signaal. Dom maar ik was zo gefocust op de lift dat ik het vergeten was.
Het laatste onderdeel was uiteraard de deadlift. Een onderdeel wat mij best goed ligt. Openingsbeurt was 215 en lag hiermee ook best een stukje hoger dan de andere openingsbeurten. Deze ging erg hard evenals mijn tweede beurt met 230kg. De allerlaatste lift van de dag was 245kg en ook deze kreeg ik omhoog.
8 goedgekeurde beurten (van de 9) en een totaal van 557,5 kg. Dit gaf mij 384,93 wilkspunten. kwa wilks ben ik 4e geworden van alle lifters(24) en ik ben eerste geworden in mijn gewichtsklasse.
Erg blij met dit resultaat en nu op naar het NK in december! Shoutout naar iedereen van Powerhouse! En 'thewasp' erg jammer dat je net niet genoeg wilks had om door te mogen maar ontzettend tof dat je erbij was. Ik ben blij dat we dit samen gedaan hebben.
Hier een filmpje van alle lifts:
https://www.youtube.com/watch?v=zkGCc9_9xqM