AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Congrats man

In! Persoonlijk vind ik wel dat je iets anders met je schema moet gaan doen, heb ik je ook al verteld. We hebben echt lang in dit schema getraind, ik gok zelfs een maand of 4. We hebben goede progressie gezet, maar afwisseling en een schema maken (allicht met Tymboo en misschien kan ik ook helpen) dat jou gaat voorbereiden op dat NK zou iets kunnen zijn om te overwegen. Het is maar 3 maanden. Dat lijkt lang, maar qua traintijd is het dat eigenlijk niet.

Talk to me soon, ik sta voor je klaar. One love.

no homo

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.623
En waarom zou je niet meer dagen gaan trainen

3 is kwa tijd gewoon prettig. Ik heb doordeweeks sowieso 2 dagen waarin ik zowel overdag als in de avond werk en in het weekend probeer ik geen training in te plannen.

Kom gewoon snel weer eens langs ofzo en dan kijken we voor een goed schema want als.t gaat om wedstrijdvoorbereiding slaat dit eigenlijk nergens op imo

'Slaat nergens op' klinkt als een overdreven statement.
Maar ik sta zeker open voor je mening en je kijk op een geschikter schema gericht op het zetten van goede lifts in december. Ik denk dat ik vrijdag langs kom.

Je denkt meer aan UB/LB ofzo? Of doel je meer op een gerichte opbouw kwa sets op de grote drie? Of wellicht weer wat anders... je hoeft niet te uitgebreid te reageren als ik je vrijdag zie hoor:)

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

HOPPA!! Gefeliciteerd gozer! Eerste in je gewichtsklasse en een paar flinke lifts neergezet!:thumbs:

Keep it up!:D

Bedankt Marvin!

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Thnxxxxx

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Super gedaan man! Motiverend ook om te zien omdat we verschillende keren samen getraind hebben:).

Bedankt, coole comment:)

Nice resultaten man, goed gedaan.
Benieuwd wat je gaat doen naar december toe, succes.

• #1.625
Nice resultaten man, goed gedaan.
Benieuwd wat je gaat doen naar december toe, succes.

Thnx man. De avonturen lees je allemaal in dit log;)

Ik heb afgelopen maandag nog een lichte FB training gedaan omdat ik nog redelijk gaar was van zaterdag.

Ik heb na wat overleg en gediscussieer met een aantal PHM leden en met 'thewasp' dat ik ga overstappen op een ander schema. Ik ga 4x per week UB/LB doen. Het schema post ik morgen. Nu heb ik er geen tijd voor omdat ik zo weg moet, nog even langs een maat.

Hier iig de training van gister:

LB

Squat
5x150
5x150
5x150
10x110

Power cleans
6x60
6x80
6x80
6x80

Deadlift
3x140
3x140
3x140
3x140
3x140

Front squat
6x100
6x100
6x100
6x100

Lekker dat je na zo'n training nog eventjes 4 x 6 x 100 op de front squat eruit kan pompen.

• #1.627
Lekker dat je na zo'n training nog eventjes 4 x 6 x 100 op de front squat eruit kan pompen.

Ik voelde toen ook echt een pomp opkomen, wel lekker zo die front squats aan het einde.

Ik zal hier even mijn schema posten wat ik sinds dinsdag volg. Dit had ik dinsdag in elkaar gezet en ik heb hier wat feedback op gehad van tymboo en thewasp waarvan ik een deel weer verwerkt heb in het schema.

Day 1 UB

Paused bench 3x5 (als ik vastloop overstappen op 3x3)
Pendlay rows 4x6
Strict overhead press 3x8-10
Lat pulldown 4x8-12
Dips 3x8-10
Db curls 3x10-12

Day 2 LB
Squat 3x5 (als ik vastloop overstappen op 3x3)
Power cleans 4x3-5
Deadlift 5x3 (licht/beltless)
Front squat 4x6

Day 3 UB
Paused bench 4x6-8
Pull ups 3x3-6
Push press 3x3
Db rows 3x8-10
Incline bench 3x6-10
Barbell curls 3x6-8
Pushdown 2x12

Day 4 LB
Deadlift 3x????
Paused squats 3x5
Squat 3x8-10 (beltless)
Landmines 3x10

Het enige waar ik nog over twijfel is wat ik op de 4e dag precies ga doen met de deadlift. Ik zat zelf te denken aan een 5/3/1 opbouw. Dus in week 1 3x5 met oplopende gewichten, week 2 3x3 met oplopende gewichten en in week 3 zware singles. Week 4 zou dan een lichtere deadlift sessie zijn en daarna begint het weer met 3x5. Is dat een idee?

Schema ziet er goed uit! Ga ik denk even opslaan voor in toekomst!:thumbs:

Wat betreft de deads kan ik je niet echt van advies voorzien, maar aan de ene kant neig ik te zeggen gewoon 3x5 en als je vastloop 3x3 net als bij de squats en benches!

Wat zijn ongeveer je doelen voor het NK overigens?

Zou geen 3x5 op deadlifts gaan doen. Zou gewoon kijken wat je ongeveer wilt gaan pullen op je zwaarste laatste training en vanaf daar terugrekenen. Daar naast kun je nog overwegen op bench en squat niet van 3x5 naar 3x3 te gaan, maar over te stappen op 5x3, zo houdt je het volume ongeveer gelijk.

Zou geen 3x5 op deadlifts gaan doen. Zou gewoon kijken wat je ongeveer wilt gaan pullen op je zwaarste laatste training en vanaf daar terugrekenen. Daar naast kun je nog overwegen op bench en squat niet van 3x5 naar 3x3 te gaan, maar over te stappen op 5x3, zo houdt je het volume ongeveer gelijk.

Sowieso terug rekenen

Zelf ga ik 6 weken voor het NK RAW mijn zwaarste deadlift doen. 3-4 weken voor de wedstrijd doe ik dan mijn zwaarste squat en bench beurten(tot 2de beurt) en de week daarna nog wat lichter.

Grappig dat wanneer ik zeg dat hij een uitgangspunt moet nemen en dan zijn weken daarop moet inplannen voor gek wordt verklaard door bepaalde personen.

Ik vind je log nu pas :(
Nieuwe schema ziet er goed uit, wie weet het #1 schema van nederland ;)

• #1.633
Schema ziet er goed uit! Ga ik denk even opslaan voor in toekomst!:thumbs:

Wat betreft de deads kan ik je niet echt van advies voorzien, maar aan de ene kant neig ik te zeggen gewoon 3x5 en als je vastloop 3x3 net als bij de squats en benches!

Wat zijn ongeveer je doelen voor het NK overigens?

Joo, thanks. Ziet er idd redelijk solide uit zo.

Tja, ik heb zelf dus dat het bij deadlifts (iig bij mij) toch net iets anders zit dan bij squats en benches.

Doelen stellen vind ik best lastig omdat het al over 11/12 weken is wat geen enorm lange periode is en omdat ik in het verleden wel gezien heb dat doelen stellen op het gebied van krachtgains gemakkelijker gezegt is dan gedaan.

Maar uiteraard denk ik er wel een beetje aan en dan denk ik aan (misschien te optimistisch maar dat merken we over een paar weken wel als ik wat meer in het schema zit) 195/135/255

Daarom dacht ik aan 3x5 deze week, de week daarna 3x3 en daarna 3x1. Alles met oplopende gewichten. In mijn 3e week dan de 250 pullen. Weekje wat rustiger aan en dan opnieuw beginnen en 3 weken daarna 250+ proberen te verplaatsen. Is dit een idee? Klinkt zo op papier niet verkeerd.

Sowieso terug rekenen

Zelf ga ik 6 weken voor het NK RAW mijn zwaarste deadlift doen. 3-4 weken voor de wedstrijd doe ik dan mijn zwaarste squat en bench beurten(tot 2de beurt) en de week daarna nog wat lichter.
Als ik het op bovenstaande manier zou doen (zoals ik benoem bij stickysteez) dan zou ik ongeveer 6 weken van te voren ook wss mijn zwaarste deadlift doen.

Doe je dan de laatste 3 weken geen zware singles enzo meer maar alleen wat volume sets(5 reppers etc) ofzo? Neem het overigens morgen ook nog wel eens door met je, ben dan toch bij PHM voor mn LB training waarin ik ga deadliften.

Ik vind je log nu pas :(
Nieuwe schema ziet er goed uit, wie weet het #1 schema van nederland ;)

Haha, yo!:D

De training van afgelopen vrijdag:

Day 3 UB
Paused bench
8x90
8x90
8x90
8x90

Pull ups
6xbw
6xpw+10
6xbw+15
6xbw+20

Push press
3x60
3x75
3x85
3x85
4x85

Db rows

10x40
10x40
10x40

Incline bench
10x60
10x60
10x60

Barbell curls
8x37
6x42

Pushdown
12 reps
12 reps

comments:
Prima training, vol energie. Deze training was aan het einde van de middag maar deze zal meestal s'ochtends plaatsvinden en ik hoop dat ik dan alsnog veel energie heb om te kunnen knallen. De paused bench leek met 8 reps wel een cardio sessie haha, vond het wel een mooi resultaat zo met 4x8. De pull ups en pushpress gingen ook prima. De rows en incline presses waren easy.

Morgen middag LB bij PHM.

• #1.634
Vanmiddag LB @Powerhouse

Day 4 LB

Deadlift
2x5x60
5x100
5x140
5x180 (vanaf hier met belt)
5x200
5x215 PR

Paused squats (beltless)
5x60
5x100
5x110
5x110
5x110

Squat (beltless)
12x110
12x110
12x110

Yoke
20 meter lege yoke (150kg)
20 meter yoke+60kg(210kg)
20 meter yoke+60kg(210kg)

comments:
Prima train. Ik heb in mijn log gezocht of ik al eens eerder 5x215 dl had gedaan, ik heb het niet kunnen vinden maar ik weet het niet zeker. Ik ga vanaf nu dit soort sets ook ff in een apart word bestandje opslaan zodat ik wat makkelijker kan zien wat nu precies een pr is en wat niet. Aangezien ik vrij weinig 5jes zwaar deadlift denk ik dat het wel klopt dat ik dit niet eerder gedaan heb:)

De paused squats was wel aardig pittig maar daar kan nog best wel wat bij. Volgende week eens met 115 proberen. Daarna verscheen 'de pomp' tijdens de 12 reppers wat gewoon echt lekker ging.

Aangezien ze het toch bij PHM hebben staan en ik nog iets voor mijn core wilde doen besloten om eens met de yoke te lopen. Dat is een flinke aanslag op mijn buik/core kan ik vertellen. Ik had wel een paar drops tijdens de setjes maar ik weet niet zo goed meer wanneer precies.

Mooie PR!

goed bezig man

Mooi man! Nu alweer PR's zetten, heerlijk.

• #1.638

Thanks RFFNCK.

Bedankt gozer!

Mooi man! Nu alweer PR's zetten, heerlijk.

Ja, wel prima dit:D

Morgen is het tijd voor UB. Deze training moet ik in de ochtend doen. Ik wil rond kwart over 9 beginnen en ik ben erg benieuwd of ik dan genoeg energie heb om een goede training neer te zetten. Ik denk dat het hiervoor erg belangrijk is dat ik al een tijdje wakker ben. Morgen de wekker zetten om half 8 en hopelijk krijg ik mezelf fit en uit bed:o

Half acht opstaan, man man
dat zal niet meevallen

deadlifts waren goed

Half acht opstaan, man man
dat zal niet meevallen

deadlifts waren goed

:roflol:

Kan wel beamen dat opstaan om te gaan trainen cq eten zo vroeg veel moeilijker is dan om te gaan werken bijvoorbeeld, je weet jezelf eerder wijs te maken dat je best even door kan slapen

ik neem meer tijd tussen opstaan en trainen, minimaal 2 uur.

Terug
Naar boven