AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Lekker bezig, bodybuildert

• Like
Waarderingen: wwe
Heuuhhh ouwe bodybuilder, goed bezig. Die binnenkant van je borst begint goed bij te trekken man, dat is vast van al die incline presses, die de bovenkant zo vol hebben gemaakt dat er alleen nog maar ruimte voor massa overbleef aan de binnenkant.

Haha je hebt het steeds over die rows he [emoji14] Niet volledig strict maar ik doe ook niet te gek hoor. Mocht ik je een keer bij phm aantreffen als ik ze doe dan laat ik het je meteen weten ;)

Ja ik verbaas me daar serieus over. Ik vraag me of jij nou in verhouding sterk bent daarin of ik juist in verhouding zwak of beide. Als we een keer bij phm zijn wil ik ze wel graag zien idd haha

• Like
Waarderingen: wwe
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.924
Good bench, imo voelt een smallere grip een stuk comfortabeler.
Opzich kan ik me hier wel in vinden maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik een bredere grip niet zo gewend ben. Ik denk dat ik op mijn medium dag (waar ik zo rond de 100kg bench) ik een beetje blijf varieren kwa grip. Op de zware bench dag blijf ik wel gewoon mijn gebruikelijke grip hanteren.

ik kan beamen dat je goed diep squat!
Toppie

huh, was jij er ook bij tijdens die squatsessie? Stond je achter een barbell? Ik zag je namelijk niet.

Hmm

Volgens mij lag ie onder de befaamde dumbell bedolven.
Haha:D

In.

Nice trainingen! Zijn je doelen meer op bodybuilding of op kracht gericht?
Tof, welkom!
Meer kracht gericht man! Alhoewel ik ook best wel wat fysieke verbeteringen zou willen zien.. maar de main focus is sterker worden.

Zet die jongen maar eens met z'n rug tegen de muur!!
Oef, PHM zit er meteen bovenop.

:o

Heuuhhh ouwe bodybuilder, goed bezig. Die binnenkant van je borst begint goed bij te trekken man, dat is vast van al die incline presses, die de bovenkant zo vol hebben gemaakt dat er alleen nog maar ruimte voor massa overbleef aan de binnenkant.
Meer massa is oke! Dit jaar moet er ook wat meer op de armen denk ik zo:cool:

Ja ik verbaas me daar serieus over. Ik vraag me of jij nou in verhouding sterk bent daarin of ik juist in verhouding zwak of beide. Als we een keer bij phm zijn wil ik ze wel graag zien idd haha

Ik weet het ook niet man. Is pendlay row he, dus elke rep rust even op de grond. En tja, niet elke rep is strict maar het merendeel nog wel volgens mij.

Squats today! Planning is 7x3x162,5

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:59 ----------

LB @PHM
12-02-2015

Squat (belt)
3x162,5
3x162,5
3x162,5
3x162,5
3x162,5
3x162,5
3x162,5

Power cleans (No belt)
6x70
6x70
6x70

Deficit Deadlift (No belt)
5x165
5x165
5x165

Front squat (belt)
5x100
5x100

Comments:
Mwah squat ging echt niet lekker vandaag, zeker de eerste paar sets niet. Opwarming was denk ik echt veel te weinig deze keer en misschien dat ik de afgelopen tijd net iets minder ben gaan stretchen.. even op letten dus. Met het front squaten was ik maar gestopt. Voelde even niet zo lekker aan. Ik hou het iig in de gaten en ga nu weer elke dag stretchen en hoop dat het volgende week weer gewoon lekker gaat.

Laatst bewerkt:
Op papier een goede training, maar qua gevoel minder!:sad:

Volgens mij klopt de datum alleen niet van de training ;)

• #1.926
Op papier een goede training, maar qua gevoel minder!:sad:

Volgens mij klopt de datum alleen niet van de training ;)

Op papier is het (behalve het wat eerder stoppen met front squats) best wel goed inderdaad. 7x3x162,5 is bijna een pr wel. Maar kwa gevoel was het gewoon ruk. Een hoop reps gingen niet zo lekker en daardoor word de belasting op mijn lies ineens weer groter merk ik en daar wil ik echt niet weer last van krijgen. Misschien kwam het ook wel omdat ik bij PHM zonder spiegel squat en in de andere gym met spiegel en mijn squats heb ik eigenlijk dus meestal voor de spiegel gedaan, het voelde iig anders.

Nu goed blijven stretchen en even zien hoe het volgende week voelt. Gewoon dan nog veel meer opwarmen en ik denk dat ik gewoon verhoog naar 165.... maar ik wacht het nog heel even af.

Ah ja, die datum... fixed;) Dat krijg je als je je training kopieert en alleen de cijfers van de gewichten etc aanpast.

Het is idd soms moeilijk om aandacht op stretchen/mobiliteit te houden. Maar dat beklaag je achteraf toch als je weer last van pijntjes begint te krijgen. Komt me bekend voor :p

Stretchen is overrated. Meeste mobiliteit win je met spieren belasten in een uiterste stand (full range of motion trainen).

Stretchen is overrated. Meeste mobiliteit win je met spieren belasten in een uiterste stand (full range of motion trainen).

En wat denk je dat je spier daar doet? Alleen doe je het dan met belasting.
Als je weet wat je doet is het gewoon een goede toevoeging aan je warm up.

Meeste krachtsporters op gewichtheffers na hebben een kut mobiliteit dus stretchen/mobiliteit werk is zeker niet overrated.

En wat denk je dat je spier daar doet? Alleen doe je het dan met belasting.
Als je weet wat je doet is het gewoon een goede toevoeging aan je warm up.

Meeste krachtsporters op gewichtheffers na hebben een kut mobiliteit dus stretchen/mobiliteit werk is zeker niet overrated.

Tuurlijk rek je een spier dan. Ik heb het echter over statisch rekken.

Uit onderzoek blijkt dat je spieren nauwelijks langer worden door rekken. Je wordt echter beter in het rekken zelf doordat je zenuwstelsel je beter toelaat om een spier te verlengen (lees: minder afweerspanning).

De meeste krachtsporters die full range of motion trainen hebben juist een goede mobiliteit. Hoe wil je een fatsoenlijke overhead press doen zonder goede mobiliteit? Je lichaam adapteert gewoon aan de bewegingen die jij graag wilt doen.

Wil je lenigere hamstrings? Ga maar eens full range of motion stiffed leg deadlifts doen. Je lichaam merkt dat hij niet goed kracht kan leveren in een verlengde positie (te weinig contactpunten tussen actine en moyenne), hierop gaat hij adapteren door meer sarcomen in serie aan te maken. Kassa, hypertrofie.

Gewoon thuis statisch strekken, dynamisch opwarmen voor de training en gewoon je sets zo goed mogelijk proberen uit te voeren.
Beetje verspilling om allemaal lifts te gaan doen met als reden om te strekken.

Als je thuis en tijdens de warmup die mobiliteit fixt en je kan full rom liften dan heb ik ervaren dat ik nauwelijks nog mobiliteitswerk hoef te doen omdat dat goed genoeg blijft door die lifts altijd met full rom uit te voeren.

Interessante discussie:D

• #1.933
Tijd voor een flinke log update

Het is idd soms moeilijk om aandacht op stretchen/mobiliteit te houden. Maar dat beklaag je achteraf toch als je weer last van pijntjes begint te krijgen. Komt me bekend voor :p
Ja precies, ik moet dat gewoon vrijwel elke dag doen. Heb toch wel het gevoel dat het me helpt.

Ik heb zelf op het gebied van blessures voornamelijk last (gehad) van het gebied rondom mijn lies. Wellicht weet je dat niet omdat je mijn log nog niet zo lang volgt. Maar ik merk dat dat gebied soepeler aanvoelt als ik stretch. Doe ik dit een aantal dagen niet dan zit het helemaal vast als ik ga squaten en gaat het gewoon niet lekker.

Tuurlijk rek je een spier dan. Ik heb het echter over statisch rekken.

Uit onderzoek blijkt dat je spieren nauwelijks langer worden door rekken. Je wordt echter beter in het rekken zelf doordat je zenuwstelsel je beter toelaat om een spier te verlengen (lees: minder afweerspanning).

De meeste krachtsporters die full range of motion trainen hebben juist een goede mobiliteit. Hoe wil je een fatsoenlijke overhead press doen zonder goede mobiliteit? Je lichaam adapteert gewoon aan de bewegingen die jij graag wilt doen.

Wil je lenigere hamstrings? Ga maar eens full range of motion stiffed leg deadlifts doen. Je lichaam merkt dat hij niet goed kracht kan leveren in een verlengde positie (te weinig contactpunten tussen actine en moyenne), hierop gaat hij adapteren door meer sarcomen in serie aan te maken. Kassa, hypertrofie.

Ik doe het voornamelijk om ondersteunde spieren soepel te houden. Ik doe het dan ook ofwel savonds voor ik ga slapen ofwel sochtends als ik wakker word en soms op beide momenten. Eigenlijk net wat er uitkomt kwa tijd.

Gewoon thuis statisch strekken, dynamisch opwarmen voor de training en gewoon je sets zo goed mogelijk proberen uit te voeren.
Beetje verspilling om allemaal lifts te gaan doen met als reden om te strekken.

Als je thuis en tijdens de warmup die mobiliteit fixt en je kan full rom liften dan heb ik ervaren dat ik nauwelijks nog mobiliteitswerk hoef te doen omdat dat goed genoeg blijft door die lifts altijd met full rom uit te voeren.

Thuis idd stretchen zoals ik hierboven zeg en flink opwarmen. Soms moet misschien nog wel meer opwarmen dan ik nu doe. Iig wat meer opwarm setjes om op te bouwen naar bepaalde gewichten.

Zeker!

Afgelopen maandag:
16-02-2015
UB

Paused benchpress
5x100
5x100
5x100
5x100
5x100 Redelijke snelheid. Misschien hiermee volgende keer eens 90/95 pakken zodat de reps echt hard gaan.

Barbell row (pendlay row)
6x90
6x100
6x105
6x110
10x90
10x90

Pushpress
5x90 PR

Overhead press (strict)
6x60
6x60
6x60

Dumbell row
12x46
12x46
12x46

Incline benchpress
10x70 Pff press power was er wel een beetje uit
10x60
10x60

Pushdown
20 reps
20 reps

Preachter dumbell curl
10x14
10x14
10x14

commens: Bench ging weer net niet hard genoeg met dit gewicht, ff iets terugschroeven volgende week voor een keertje. Wel een harde pushpress pr neergezet. Maar omdat pushpress me toch wel belastend leek voor de schouders besloten om hierna nog een paar setjes stricte presses te doen die nu al zwaar genoeg voelden haha. Opzich nog best een lekkere combi zo die PP gecombineerd met stricte presses.

Gister @powerhouse
17-02-2015

LB

Deadlift (Belt)
3x200
3x220
2x235

Paused squats (Belt)
5x130
5x130
5x130
5x130
5x130

Box squats (No belt)
6x110
6x130
6x140
6x150

Sumo deadlifts
3x80
3x120
3x140
3x140
3x140

comments:
Geen derde rep met 235dl geprobeerd. Deze twee reps waren denk ik nog net aan goed maar een derde rep zou wss weer over de benen zijn gekomen. Te weinig kracht in de hamstrings????
Paused squats even met een kg of 10 terug geschroefd omdat squaten vorige keer best ellendig ging. Ook even wat veranderd in het schema. Normaal gezien deed ik alleen nog een paar sets wat lichtere normale squats maar nu heb ik box squats en sumo dl gedaan. Eens kijken of ik iets kan hebben aan die box squats. Sumo dl heb ik eigenlijk nooit eerder gedaan. Is ook niet mijn bedoeling om deze perse heel zwaar te gaan doen.

Heeft niets te maken met je hamstrings denk ik, je setup is een oorzaak. Doordat je met een (te) bolle (boven/midden)rug start kom je gewoon in een heel verotte lockout positie waar je schouders eigenlijk nog een stuk over de bar hangen. Dit vang je dan op door op ongeveer 2/3e van je lift je knieën iets naar voren te gooien waardoor het weer lijkt alsof je aan het thighriden bent.

Ik heb het zelf ook gehad (nog steeds een beetje). Wat mij helpt is gewoon nog strakker gaat zitten en rustiger lostrekken.

En als je er dan toch voor blijft kiezen om niet aan die liftoff te werken en met een rounded back te starten - wat ik niet zou doen - moet je echt je knieën eerder gaan strekken. Want daardoor kom je nu telkens zo kut uit.
Niet denken aan zwaktes in spiergroepen maar gewoon de oefening als geheel zien. Zwakke lockout komt bijna altijd door slechte startpositie.

• #1.936
Heeft niets te maken met je hamstrings denk ik, je setup is een oorzaak. Doordat je met een (te) bolle (boven/midden)rug start kom je gewoon in een heel verotte lockout positie waar je schouders eigenlijk nog een stuk over de bar hangen. Dit vang je dan op door op ongeveer 2/3e van je lift je knieën iets naar voren te gooien waardoor het weer lijkt alsof je aan het thighriden bent.

Ik heb het zelf ook gehad (nog steeds een beetje). Wat mij helpt is gewoon nog strakker gaat zitten en rustiger lostrekken.

Broeder,

Zou natuurlijk best eens kunnen kloppen. Als het zwaar begint te worden ga ik eigenlijk automatisch op de manier trekken waarin ik het sterkst lijk te zijn (flink gebolde rug etc.) Ik trek volgens mij eigenlijk vanaf de grond meteen vanuit mijn rug ipv uit mijn benen/hamstrings.

Ik ga iig proberen om mijn dl training vaker bij PHM en ik ga kijken of ik er aan kan werken. Zeker bij mijn eerdere sets moet ik er toch wel aan kunnen werken lijkt me. Daarnaast hebben jullie een perfecte 'box' die ik nu in mijn schema nodig heb op die dag;)

En als je er dan toch voor blijft kiezen om niet aan die liftoff te werken en met een rounded back te starten - wat ik niet zou doen - moet je echt je knieën eerder gaan strekken. Want daardoor kom je nu telkens zo kut uit.
Niet denken aan zwaktes in spiergroepen maar gewoon de oefening als geheel zien. Zwakke lockout komt bijna altijd door slechte startpositie.

Hmm, dit is iets wat we natuurlijk al vaker hebben besproken. Maar ik zal zoals hierboven gezegd nog eens proberen eraan te werken. Denk dat ik wel behoorlijk rounded back zal blijven liften maar eigenlijk hoort dat in de liftoff niet helemaal thuis nee. Volgende week staan er dl singles op het programma, zal er dan (wss bij PHM0 mee aan de slag gaan. En het komt idd door mijn liftoff dat ik vaak zo raar uitkom halverwege de lift inderdaad.

De training van gisteren:

19-02-2015
@PHM
UB

Paused bench
3x117,5
3x117,5
3x117,5
3x117,5
3x115,5
2x117,5
2x117,5

Pull ups
10xbw
3xbw+20
3xbw+20
3xbw+20
10xbw
10xbw
10xbw

Strict overhead press
3x75
3x75
3x75
10x55
10x55

Lat pulldown
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps

Close grip benchpress
5x90
5x90
5x90
12x60
12x60

EZ barbell curls
15x28
15x28
15x28

comments:
Volgende week weer 117,5 benchen en kijken of ik dan wel aan de 7x3 kom. Rest ging oke.

Harde bench, is dat geen VPR?

Ziet er meer dan ok uit vind ik:)

Ging gewoon prima die 117.5, gewoon vertrouwen hebben man! Had zelfs nog wel een derde rep ingezeten bij die laatste sets als ik t zo zag/hoorde.
En beloof me dat je in allsports niet met 115 gaat opwarmen. Nergens voor nodig. Die 7x3 had je toen ook gewoon hard.

• #1.940
Harde bench, is dat geen VPR?

Bij nader inzien moet dat eigenlijk wel ja!

Ziet er meer dan ok uit vind ik:)

Thnx man!

Ging gewoon prima die 117.5, gewoon vertrouwen hebben man! Had zelfs nog wel een derde rep ingezeten bij die laatste sets als ik t zo zag/hoorde.
En beloof me dat je in allsports niet met 115 gaat opwarmen. Nergens voor nodig. Die 7x3 had je toen ook gewoon hard.

Volgende week ga ik er gewoon weer voor.
En gast, als ik dat nou fijn vind om zo op te warmen dat zie ik echt niet in wat daar mis mee is.

LB
20-02-2015

Squat (belt)
3x165
3x165
3x165
3x165
3x165
3x165
3x165 Volume pr 7x3x165 is volume pr

Power cleans (No belt)
5x70
5x85
5x85

Deficit Deadlift (No belt) (+-5cm hoogte)
2x140
2x170
2x190
2x180
2x180
2x180 zwaar genoeg vandaag

Front squat (belt)

8x90
8x90
8x90
10x60

Comments:
Erg lang bezig geweest met de squat maar dat is niet erg. Deze keer ging het squaten veel beter dan vorige keer en ik denk dat hierin twee dingen toch wel mee spelen waarbij het belangrijkste is dat ik nu veel meer opwarming had gedaan en nu niet meer t*ring stroef was toen ik aan mijn opwarming begon.

Zie spoiler voor mijn squat opwarming van vandaag

4x3x60
2x90
1x110
1x120
1x130
1x145
1x155

Terug
Naar boven