- Waardering
- 886
- Lengte
- 1m82
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha je hebt het steeds over die rows he [emoji14] Niet volledig strict maar ik doe ook niet te gek hoor. Mocht ik je een keer bij phm aantreffen als ik ze doe dan laat ik het je meteen weten![]()
Opzich kan ik me hier wel in vinden maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik een bredere grip niet zo gewend ben. Ik denk dat ik op mijn medium dag (waar ik zo rond de 100kg bench) ik een beetje blijf varieren kwa grip. Op de zware bench dag blijf ik wel gewoon mijn gebruikelijke grip hanteren.Good bench, imo voelt een smallere grip een stuk comfortabeler.
Toppie
huh, was jij er ook bij tijdens die squatsessie? Stond je achter een barbell? Ik zag je namelijk niet.
HahaVolgens mij lag ie onder de befaamde dumbell bedolven.

Tof, welkom!In.
Nice trainingen! Zijn je doelen meer op bodybuilding of op kracht gericht?
Oef, PHM zit er meteen bovenop.Zet die jongen maar eens met z'n rug tegen de muur!!

Meer massa is oke! Dit jaar moet er ook wat meer op de armen denk ik zoHeuuhhh ouwe bodybuilder, goed bezig. Die binnenkant van je borst begint goed bij te trekken man, dat is vast van al die incline presses, die de bovenkant zo vol hebben gemaakt dat er alleen nog maar ruimte voor massa overbleef aan de binnenkant.

Ja ik verbaas me daar serieus over. Ik vraag me of jij nou in verhouding sterk bent daarin of ik juist in verhouding zwak of beide. Als we een keer bij phm zijn wil ik ze wel graag zien idd haha
Op papier een goede training, maar qua gevoel minder!
Volgens mij klopt de datum alleen niet van de training![]()
Dat krijg je als je je training kopieert en alleen de cijfers van de gewichten etc aanpast.Stretchen is overrated. Meeste mobiliteit win je met spieren belasten in een uiterste stand (full range of motion trainen).
En wat denk je dat je spier daar doet? Alleen doe je het dan met belasting.
Als je weet wat je doet is het gewoon een goede toevoeging aan je warm up.
Meeste krachtsporters op gewichtheffers na hebben een kut mobiliteit dus stretchen/mobiliteit werk is zeker niet overrated.
Ja precies, ik moet dat gewoon vrijwel elke dag doen. Heb toch wel het gevoel dat het me helpt.Het is idd soms moeilijk om aandacht op stretchen/mobiliteit te houden. Maar dat beklaag je achteraf toch als je weer last van pijntjes begint te krijgen. Komt me bekend voor![]()
Ik heb zelf op het gebied van blessures voornamelijk last (gehad) van het gebied rondom mijn lies. Wellicht weet je dat niet omdat je mijn log nog niet zo lang volgt. Maar ik merk dat dat gebied soepeler aanvoelt als ik stretch. Doe ik dit een aantal dagen niet dan zit het helemaal vast als ik ga squaten en gaat het gewoon niet lekker.Stretchen is overrated. Meeste mobiliteit win je met spieren belasten in een uiterste stand (full range of motion trainen).
Tuurlijk rek je een spier dan. Ik heb het echter over statisch rekken.
Uit onderzoek blijkt dat je spieren nauwelijks langer worden door rekken. Je wordt echter beter in het rekken zelf doordat je zenuwstelsel je beter toelaat om een spier te verlengen (lees: minder afweerspanning).
De meeste krachtsporters die full range of motion trainen hebben juist een goede mobiliteit. Hoe wil je een fatsoenlijke overhead press doen zonder goede mobiliteit? Je lichaam adapteert gewoon aan de bewegingen die jij graag wilt doen.
Wil je lenigere hamstrings? Ga maar eens full range of motion stiffed leg deadlifts doen. Je lichaam merkt dat hij niet goed kracht kan leveren in een verlengde positie (te weinig contactpunten tussen actine en moyenne), hierop gaat hij adapteren door meer sarcomen in serie aan te maken. Kassa, hypertrofie.
Gewoon thuis statisch strekken, dynamisch opwarmen voor de training en gewoon je sets zo goed mogelijk proberen uit te voeren.
Beetje verspilling om allemaal lifts te gaan doen met als reden om te strekken.
Als je thuis en tijdens de warmup die mobiliteit fixt en je kan full rom liften dan heb ik ervaren dat ik nauwelijks nog mobiliteitswerk hoef te doen omdat dat goed genoeg blijft door die lifts altijd met full rom uit te voeren.
Zeker!
?Heeft niets te maken met je hamstrings denk ik, je setup is een oorzaak. Doordat je met een (te) bolle (boven/midden)rug start kom je gewoon in een heel verotte lockout positie waar je schouders eigenlijk nog een stuk over de bar hangen. Dit vang je dan op door op ongeveer 2/3e van je lift je knieën iets naar voren te gooien waardoor het weer lijkt alsof je aan het thighriden bent.
Ik heb het zelf ook gehad (nog steeds een beetje). Wat mij helpt is gewoon nog strakker gaat zitten en rustiger lostrekken.

En als je er dan toch voor blijft kiezen om niet aan die liftoff te werken en met een rounded back te starten - wat ik niet zou doen - moet je echt je knieën eerder gaan strekken. Want daardoor kom je nu telkens zo kut uit.
Niet denken aan zwaktes in spiergroepen maar gewoon de oefening als geheel zien. Zwakke lockout komt bijna altijd door slechte startpositie.
Ging gewoon prima die 117.5, gewoon vertrouwen hebben man! Had zelfs nog wel een derde rep ingezeten bij die laatste sets als ik t zo zag/hoorde.
En beloof me dat je in allsports niet met 115 gaat opwarmen. Nergens voor nodig. Die 7x3 had je toen ook gewoon hard.