MuscleMeat

Always against the odds: One with the underdogs II

Best goed voor een onderhond.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
Best goed voor een onderhond.
Was prettig dat je er was, beetje de diepte checken enzo.

Volgende week verhoog ik de squat weer met 2,5kg maar dan probeer ik 7 dubbels ipv triples. Ideetje van thewasp waar ik me goed in jan vinden.

Kijk aan dat is goed om te lezen! Squat VPR op 165kg:thumbs: én ze gingen minder stroef door goede warming up, nice!:D

Harde Squat, harde hossel gains.

wow, lekker sterk. Ook in! :D

Hier zit jou log dus, worden lekkere volumes hier gedraaid. Ik volg!

Gewoon thuis statisch strekken, dynamisch opwarmen voor de training en gewoon je sets zo goed mogelijk proberen uit te voeren.
Beetje verspilling om allemaal lifts te gaan doen met als reden om te strekken.

Als je thuis en tijdens de warmup die mobiliteit fixt en je kan full rom liften dan heb ik ervaren dat ik nauwelijks nog mobiliteitswerk hoef te doen omdat dat goed genoeg blijft door die lifts altijd met full rom uit te voeren.

Daar zit wat in, ik wil ook proberen om thuis wat meer aan stretches te doen (mede vanwege lies(net zoals onze gelieve WWE, hoe gaat het met jou lies nu?))

Ook interessant om te kijken naar "spine flossing" (cat-camel back stretches bijvoorbeeld)

• #1.948
Tijd voor een flinke update:o

Kijk aan dat is goed om te lezen! Squat VPR op 165kg:thumbs: én ze gingen minder stroef door goede warming up, nice!:D
Ja bij mij gaat alles gewoon kapot als ik niet goed opwarm lijkt het. Ik moet gewoon genoeg vooraf doen anders blijft alles stroef aanvoelen.

Harde Squat, harde hossel gains.
Hehe, moet jou in de buurt hebben he :P

Ah, nice gast!

Hier zit jou log dus, worden lekkere volumes hier gedraaid. Ik volg!
Gewoon hier bij de reguliere trainingslogs inderdaad ;)

Daar zit wat in, ik wil ook proberen om thuis wat meer aan stretches te doen (mede vanwege lies(net zoals onze gelieve WWE, hoe gaat het met jou lies nu?))

Ook interessant om te kijken naar "spine flossing" (cat-camel back stretches bijvoorbeeld)
Het is allemaal niet 100% daar maar ik probeer zo vaak mogelijk te stretchen en ik moet gewoon flink opwarmen en dan gaat het allemaal wel op dit moment.

Deze week is het allemaal een beetje lastig met het inplannen van mijn trainingen omdat ik zowel op maandag als vrijdag van 12 tot 9 moet werken. Dinsdag en woensdag heb ik getraind. Morgenochtend ga ik dan ook trainen en dan probeer ik zondag ook nog een training in te plannen.

24-02-2015
LB

@PHM

Deadlift (Belt)
1x200
1x210
1x220
1x230
1x210
1x190

Paused squats (Belt)
6x140
6x140
6x140 volume pr (3x6x140 is volume pr)

Box squats (No belt)
5x140
5x140
5x140
5x140
5x140

Sumo deadlifts
3x100
3x140
3x160
3x160
3x160

comments:
Bij de deadlifts geprobeert te werken aan de setup en het begin meer vanuit mijn benen/hamstrings te doen. Ging wel verschrikkelijk zwaar allemaal. 230 ging erg langzaam en was echt wel de max voor nu, dit is toch 20kg lichter dan wat ik op 'de oude manier' kon trekken. Toch is het wellicht wel raadzaam om hier aan te blijven werken zoals ik nu aan het doen was. Zit er nog even over te denken over wat precies verstandig is. Verder wel lekkere training. Die setjes met 160 sumo dl zijn allemaal pr's trouwens maar dit was nog maar de tweede keer dat ik dit deed dus niet zo relevant om te vermelden.

25-02-2015
UB

Paused bench
3x117,5
3x117,5
3x117,5
2x117,5
1x115,5
8x100 touch n go setje

Pull ups
2x5xbw
3xbw+15
3xbw+20
3xbw+25
3xbw+25
5xbw+25
15xbw lekker die twee laatste setjes

Strict overhead press (Belt)
3x70
3x70
3x70
3x70
3x70
3x70
3x70
10x50

Lat pulldown
8 reps
15 reps
15 reps

Close grip benchpress
8x90
8x90 not bad
6x90

Dumbell curls
10x16
10x16
10x16

comments:
Mweh, bench viel verschrikkelijk tegen. Vorige week haalde ik 5x3 met 117,5 en ramde ik er daarna nog twee dubbels uit. Nu ging het gewoon kut. Ook in de derde set een rep veel te laag getouched waardoor het allemaal nou niet bepaald beter ging. Ook over mn bench even aan het twijfelen wat handig is. Ik heb drie opties, ofwel volgende week weer drietjes met 117,5 (hier neig ik nu naar) of verhogen met 2,5kg en dubbels daarmee doen ofwel terug gaan in gewicht.

Omdat squats in de ochtend wel echt heel kut zijn doe ik morgen ochtend gewoon weer UB. Denk dat ik nog wel spierpijn heb dus zal niet te gek doen. Begin maar gewoon met een hoop harde 5jes met 90 op de bench denk ik i.p.v. de gebruikelijke 100 die ik op 'deze dag' altijd pak.

Kwa voeding doe ik echt weer goed mijn best om meer te eten en de meeste dagen ongeveer het zelfde. Ik ben 'as we speak' bezig met alles te noteren wat ik nu eet zodat ik een overzicht heb van hoeveel kcal, eiwitten etc dit is. Ik ben natuurlijk al jaren nooit echt zwaarder geweest dan ik nu ben en ik denk (weet eigenlijk wel zeker, en meerdere andere mensen hebben dit ook al gezegd) dat dat ook een van de redenen is dat ik niet zo hard gain. Logisch. Maarja, voeding blijf ik lastig vinden:o

Je bent niet de enige, misschien kan het helpen om te proberen te zoeken naar achterliggende redenen (gezien je aangaf dat het al langer speelde), zou het ergens vandaan kunnen komen? Stress of medicatie kan bijvoorbeeld impact hebben op eetlust en/of metabolisme. Misschien noteren wat je denkt/voelt op een moment dat het niet goed gaat en een soort dagboekje bijhouden?

Noteren is het juiste begin, want zonder inzicht geen basis. Dan komt het moeilijkste consistentie, waar het bij mij dus vaak fout gaat, maar net als bij training is dit wel de bepalende factor. Het is gewoon onzettend lastig om zoals in mij geval consequent dagelijks 4000+ kcal te eten, en dan heb ik nog niet eens over de juiste macro's. Geen idee waar jij op uit gaat komen maar zal me niets verbazen dat je ook in deze buurt komt. Nu ik wedstrijdvoorbereiding heb is het niet zo heel moeilijk omdat ik dan zowiezo meer focus/tijd maak voor trainingen en alles wat erbij hoort. Daarna is het ander verhaal, ik wil deze keer ook na de wedstrijd mijn surplus consequent toe te passen maar dat is echt wel een uitdaging.

Ik ken de situatie ook, heel moeilijk eten als je geen grote appetijt hebt. Imo is het ook niet iets dat (snel) went, bij mij iig toch niet. En ik eet dan eigenlijk al niet veel in krachtsport normen.

Aan hoeveel kcal zit je ongeveer?

• #1.952
Ik zal morgen of overmorgen reageren en quoten. Ben de hele dag al grieperig, hoofdpijn en alles. Ben wel gaan werken maar dat ging niet van harte, training overgeslagen en ik duik zo mn bed in. Hoop dat het morgen beter gaat...

beterschap man, griep heerst op dit moment, op mn werk ook al een paar en mn schoonmoeder ook.

Beterschap C.

Ga je nog een keer trainen of ben je nog ziek?

• #1.958
Bedankt allemaal, was iig vrijdag en zaterdag ziek. Vrijdagavond was ik om 10 uur gaan slapen en kwam er pas om half 9 weer uit. Lang geslapen maar het was een erg onrustige nacht. Gelukkig was ik deze keer snel beter want aan het begin van het jaar had ik er in mildere vorm ook last van maar dit hield toen twee weken aan.

Voedingschema volg ik al wel min of meer maar ik heb het nog steeds niet helemaal kunnen noteren allemaal, komt deze week sowieso af.

Ga je nog een keer trainen of ben je nog ziek?
Er zat wat vertraging in het loggen. Zondag, dinsdag en zojuist heb ik getraind ;)

Hieronder de drie trainingen:

LB @PHM
01-03-2015

Squat (belt)
2x160
2x167,5 mweh ging kut
3x150
3x150
3x150
3x150
3x150

Deficit Deadlift (No belt) (+-5cm hoogte)
5x160
5x160
5x160

Stiff legged deadlift
6x60
6x100
6x120
5x140
5x140

Front squat (belt)
3x110
3x110
3x110

Comments:
Squat was hem niet echt vandaag. Hele moeizame dubbel met 167,5 terwijl ik eigenlijk meerdere dubbels had willen doen. Misschien de nasleep van ziek zijn, misschien iets anders. Verstandig wat gewicht eraf gehaald en wat triples met 150 kunnen doen.

Ik had eigenlijk power cleans in mijn schema maar die heb ik eruit gehaald en verwisseld voor stiff legged deadlift. Eerst was het even uitzoeken hoe ik ze precies ging doen (deed in eerste instantie mijn benen helemaal stijf houden maar dit was toch niet optimaal) en later hield ik mijn knieen licht gebogen wat beter aanvoelde. De 140kg deed ik met straps wat wel aangeeft dat mijn grip niet zo denderend is. De straps had ik geleend van een van de PHM boys omdat ik ze zelf niet heb, ga ze zelf ook maar bestellen want het lijkt me toch wel handig om te hebben.

03-03-2015
LB@PHM

Deadlift (no Belt)
5x200
4x200
5x170

Paused squats (Belt)
5x120
5x120
5x120
5x120

Box squats (No belt)
6x140
6x140
6x140
8x100

Sumo deadlifts
3x70
3x110
3x150
3x170
3x130

comments:
Met slechts 1 dag rust merkte ik dat mijn onderrug eigenlijk nog erg gaar was. Bij elke oefening behalve de sumo's voelde ik dit. Deadlifts gedaan zonder riem wat toch wel behoorlijk scheelt bij mij en geprobeerd met een betere setup en dus meer uit mijn benen te trekken maar het ging toch wel een stuk minder hard dan mijn 'normale manier' maargoed gewoon blijven proberen.

Sumo deadlifts blijft ook nog flink oefenen, 3x170 is een pr maar dit tel ik niet mee omdat ik deze oefening nog niet zo lang doe. Ik vind het wel leuk om deze in mijn schema te hebben en ik ben wel benieuwd of ik hier nog meer power op kan winnen.

Vandaag weer in de reguliere gym geweest
04-03-2015
UB

Paused bench
3x120 nice, gingen onverwachts lekker
2x120
2x120
3x110
3x110
3x110
3x110

Pull ups
6xbw
6xbw+10
6xbw+20
6xbw+25
8xbw+15

Strict overhead press
4x75
3x75
3x75 Evenaring van mn OHpress volume pr

Lat pulldown
18 reps
18 reps
15 reps

Close grip benchpress
5x90
5x95
5x100 nice dit nog zover in mn training
12x60

Dumbell curls
8x18
10x16

comments:
Ging best goed allemaal. Vind het ook wel verstandig dat ik na een paar zware sets met 120 op de bp er 10kg afgooide en daar nog wat extra volume mee maakte.

Laatst bewerkt:
Goeie trainingen, maar werken aan die grip man.

Tot hoever kan je gaan zonder naar mixed/straps over te schakelen?

• #1.960
Goeie trainingen, maar werken aan die grip man.

Tot hoever kan je gaan zonder naar mixed/straps over te schakelen?
Thnx.
Geen idee eigenlijk, ik gebruik altijd mixed grip bij deadlifts. Denk dat ik kwa grip al moeite heb bij die 140kg stiff legged deadlifts dus dat is niet zo best

Terug
Naar boven