AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Thnx.
Geen idee eigenlijk, ik gebruik altijd mixed grip bij deadlifts. Denk dat ik kwa grip al moeite heb bij die 140kg stiff legged deadlifts dus dat is niet zo best

Al wel is hookgrip geprobeerd? eenmaal je dat gewend bent, moet 140 overhands geen probleem meer zijn.

ben wel benieuwd naar je nieuwe deadlift manier! Kwam je nu wel beter uit bij de lockout?

:birthday:Gefeliciteerd gozer!!:hb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.964
Even 1 voor 1 quoten met mn telefoon

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Al wel is hookgrip geprobeerd? eenmaal je dat gewend bent, moet 140 overhands geen probleem meer zijn.
Hookgrip nooit gedaan maar lijkt me ook niet prettig bij meerdere reps

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

ben wel benieuwd naar je nieuwe deadlift manier! Kwam je nu wel beter uit bij de lockout?
Ik probeer het begin meer uit mijn benen te trekken maar die harde liftoff die ik normaal gezien had heb ik nu niet meer en het gaat beduidend moeizamer en zwaarder. Even afwachten of dit vruchten gaat afwerpen denk ik.

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Bedankt! Was een prima verkaardag gister. De volgende training gaat pas zondag weer zijn. Vandaag en morgen zitten al vol.

Vanavond is er een hele toffe show in goes waarbij ik ook een duitje in het zakje heb geworpen en ik ga zometeen al helpen met het een en ander.

Morgen overdag ga ik naar het Belgische dorpje doel. Dat is een dorp met nagenoeg geen inwoners dus een beetje als spookstad en dat schijnt wel leuk te zijn om eens te bezoeken en daarna bezoek ik daar in de buurt weer een showtje. Prima weekend denk ik zo, hoop dat ik tussendoor wel voldoende kan eten.

sterk hoor die stiff deadlifts - super man

Hookgrip nooit gedaan maar lijkt me ook niet prettig bij meerdere reps

Hangt denk ik van het gewicht af en hoelang je hookgrip doet. Eerst keer dat ik hookgrip deed was 70 kilo al fucking pijnlijk.
Nu kan ik bijna pijnvrij 140 liften. Maar goed zolang je grip niet zwak is bij je max deadlift kan je prima met straps liften op SLDL en andere variante waarop je meer reps doet.

Hangt denk ik van het gewicht af en hoelang je hookgrip doet. Eerst keer dat ik hookgrip deed was 70 kilo al fucking pijnlijk.
Nu kan ik bijna pijnvrij 140 liften. Maar goed zolang je grip niet zwak is bij je max deadlift kan je prima met straps liften op SLDL en andere variante waarop je meer reps doet.

Alhoewel het oncomfortabel is heb ik nooit echt pijn bij hookgrip ervaren zolang je niet begint te reppen. En ik kon de eerste keer heel dicht bij m'n max hooken.

Dus niet te bang zijn om een hookgrip te gebruiken, al zie ik er geen meerwaarde in om je grip te sterken.
Ik zou al beginnen met vaker dubbel overhands te liften. En zolang mogelijk zonder magnesium te gebruiken.

• #1.968
sterk hoor die stiff deadlifts - super man

Thnx J

Ach, liever verbeter ik mijn grip gewoon een beetje. Mixed grip is de grip al een stuk beter en vind het niet zo een probleem om af en toe straps te pakken(als ik ze gekocht heb natuurlijk) om daarmee bv stiff legged dl's enzo te doen.

Alhoewel het oncomfortabel is heb ik nooit echt pijn bij hookgrip ervaren zolang je niet begint te reppen. En ik kon de eerste keer heel dicht bij m'n max hooken.

Dus niet te bang zijn om een hookgrip te gebruiken, al zie ik er geen meerwaarde in om je grip te sterken.
Ik zou al beginnen met vaker dubbel overhands te liften. En zolang mogelijk zonder magnesium te gebruiken.

Tja het ging over een oefening waarbij ik toch wel 6-8 reps wil maken;)

Vanochtend moeten trainen.
09-03-2015
UB

Paused benchpress
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

Barbell row (pendlay row)
10x90
10x90
10x90
10x90

Pushpress
2x70
2x80
2x85
2x90
2x95
1x100 Ging net wat te moeizaam bij de lockout om nog een 2e rep te proberen, soon.

Dumbell row
12x40
12x40
12x40

Incline benchpress
15x60
15x60

Pushdown
20 reps
20 reps

Preachter dumbell curl
10x14
10x14
10x14

Dat zijn een hoop vijfjes :p

Damn! Dat volume met die paused bench!:eek!:

Geen PR die pushpress trouwens! Echt fucking sterk overigens!:thumb:

Alsnog stronk pushpress ... soon.

Doe zelf nu eigenlijk alleen nog maar strict presses.

Zieke training, hoe lang ben je bezig geweest als ik vragen mag?

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je verschrikkelijk sterk bent omdat je 100 kilo boven je hoofd kan pressen.

• #1.974
Haha, ja he. Is weereens wat anders en met 90 was dat prima te doen.

Damn! Dat volume met die paused bench!:eek!:

Geen PR die pushpress trouwens! Echt fucking sterk overigens!:thumb:

Nou volgens mij heb ik in een ver verleden weleens 1x100 pp gedaan, ging toen wel minder goed dan nu. Maar hij ging net niet hard genoeg dat ik een tweede wilde proberen en failen zag ik niet zitten.
Thnx!!!!!!:D

Alsnog stronk pushpress ... soon.

Doe zelf nu eigenlijk alleen nog maar strict presses.
Thnx. Dat werpt prima vruchten af bij je, mijn stricte press wil niet echt:o

Zieke training, hoe lang ben je bezig geweest als ik vragen mag?
Bedankt pindakaasje. Uuh daar zou ik eens wat beter op moeten letten. Volgens mij viel het nog wel mee, 1,5 uur ofzo. Vandaag was ik langer bezig met LB:P

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je verschrikkelijk sterk bent omdat je 100 kilo boven je hoofd kan pressen.

Hahaha, vertel waar komt dit vandaan? Je pa?:D

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

10-03-2015
LB

Deadlift (Belt)
3x180
3x200
3x210
3x220

Paused squats (Belt)
3x140
3x140
3x140

Box squats (No belt)
6x140
6x140
6x140
6x140

Sumo deadlifts (no belt)
3x60
3x100
3x130
3x150
3x170
3x130
3x130

comments:
Sumo dl is nog wel flink oefenen. 170 vond ik ook echt al zwaar, zie me op de korte termijn met deze oefening iig geen 200 trekken. Wel leuk om sumo's te doen tough.

frapant dat de sumo zo ver achterloopt op je conventional. Ook voor squat zou het geen gek idee zijn mischien iets meer sumo te doen?

comments: Sumo dl is nog wel flink oefenen. 170 vond ik ook echt al zwaar, zie me op de korte termijn met deze oefening iig geen 200 trekken. Wel leuk om sumo's te doen tough.
frapant dat de sumo zo ver achterloopt op je conventional. Ook voor squat zou het geen gek idee zijn mischien iets meer sumo te doen?

Is gewenning

Deed eerst nooit sumo en had toen ik begon nog moeite met 180kg. Na een paar weken gaat het een stuk beter.

• #1.977

Gewoon maar blijven oefenen.....

Hoezo denk je dat het goed is voor mijn squat om sumo dl's te doen? Of bedoel je dat ik sumo squats zou moeten doen?

Is gewenning

Deed eerst nooit sumo en had toen ik begon nog moeite met 180kg. Na een paar weken gaat het een stuk beter.

We gaan het wel zien hoe het over een paar weken gaat. Zal ook nog eens wat youtube filmpjes kijken om te zien of ik het goed doe en wat wellicht beter kan.

Gewoon maar blijven oefenen.....

Hoezo denk je dat het goed is voor mijn squat om sumo dl's te doen? Of bedoel je dat ik sumo squats zou moeten doen?

We gaan het wel zien hoe het over een paar weken gaat. Zal ook nog eens wat youtube filmpjes kijken om te zien of ik het goed doe en wat wellicht beter kan.

nee sumo deadlift. Meer kracht in de heupen zou wellicht ook je squat (en in minderen mate mischien je conventional) kunnen helpen

Hmm, misschien ook eens sumo's overwegen!:D

• #1.980
Hmm, eigenlijk had ik ook nog wel een report kunnen schrijven over het weekend. Cultureel verslagje over doel & pilsen in antwerpen

nee sumo deadlift. Meer kracht in de heupen zou wellicht ook je squat (en in minderen mate mischien je conventional) kunnen helpen
Misschien wel ja.
Stiekem hoop ik dat het mijn hele heup en lies gebied sterker maakt wat mij wellicht helpt bij mijn herstel en het voorkomen van blessures. Of het werkt juist nadelig... wie weet:(

Hmm, misschien ook eens sumo's overwegen!:D

Kan je inderdaad doen...!

11-03-2015
UB@PHM

Paused bench
3x120
3x120 volume pr (2x3x120 is volume pr)
2x120
2x120
3x110
3x110
3x110

Pull ups
10xbw
4xbw+10
4xbw+20
4xbw+20
4xbw+20

Strict overhead press (Belt)
4x75
4x75
4x75 Volume pr (3x4x75 is volume pr)
10x50 (no belt)

Lat pulldown
15 reps
15 reps
15 reps

Close grip benchpress
3x90
3x100
2x110 pr
10x60
10x60

EZ barbell curls
10x38
10x38
10x38

comments:
Ging wel lekker. Paar hele kleine pr's gezet. Die bench en close grip bench pr's waren echt zeer minimale pr's, maar ach ze benoemen motiveert weer natuurlijk.
Oh press ging best goed maar bij elke set ging die 4e rep wel moeizaam, een 5e rep was gewoon echt niet gelukt. Bummer.

Terug
Naar boven